Gå til innhold

Kule kattenavn?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hørte om en som hadde to katter som het Pult og Lysator (Katta Pult og Katta Lysator da selvfølgelig). Synes de var ganske kuule jeg.. (Ja da, jeg så at Katapult var foreslått før).

Ellers leste jeg en gang i ei Agatha Christie-bok om ei katt som het Tiglath Pileser (tror jeg det var), den var visst oppkalt etter en assyrisk konge eller noe sånt.

Litt schwung over den da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

Hadde en katt som het Gustav Maler, for han malte ganske så høylytt. Før vi fant ut at han var en han, hadde vi hunpusnavne Fresia klart, for han freste ganske mye også.

Ellers har vi hatt en pus som het Bølla, ikke fordi hun var spesielt bøllete, hun så bare sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mio_*

Min første katt het Arne, så kom Kajsa. Sigurd er oppkalt er en cartoonfigur (Sigurd og Siri).

I dag har vi Oscar og FI (Fionulla Iversen eller Effie Marconi - velg selv).

Før hun fikk navnet FI prøvde vi ut Muscat, Sorry og Scuba, men det var ingen navn som passet før mannen fant navnet FI. Kaller henne Fionulla Iversen kun når hun er rampete :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Sorte Enke

Ops....ny på det her og ikke akkurat et geni..hehe.

Det var så mange fine kattenavn her...jeg sitter her med ei lita kritthvit pusejente

på fanget og prøver å finne et navn til ho,men det er ikke lett.....så jeg tar imot forslag med takk :o) Gjerne noe som forbindes med hvitt....har en svart katt som heter Diesel :o) hadde også en som het Turbo tidligere,men han døde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen foreslo Lucifer.. Hadde jeg kalt et kjæledyr for det hadde jeg fått så hatten passet.. Siden Lucifer er også navnet for Satan :ler:

Vi har hatt kjempemangen katter, men husker ikke hva de heter..Det var når jeg var liten bebis :ler:

Men to stk jeg husker navnet på er :

Kari

Sigurd

Vi sto og ropte på Kari og Sigurd, folk trodde vi var helt tullerusk.

En gang stakk Kari av, så var jeg ute og lette etter henne.. Spurte naboen(vi hadde akkuratt flyttet dit) om han hadde sett Kari. Han spurte jo hvordan hun så ut. Jeg bare hun er ser litt ut som en tiger. Han bare, eh, det er ikke søstera di du snakke om nei.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Skinnet jeg har nå heter Claudia. Uttales Clawdia.

Sønnen heter Lars, han er stokk dum og oppkalt etter Lars Rallkattli.

For noen år siden hadde jeg en helt hvit hannkatt som lød navnet Maverick. Han var diger og kranglete, og en formidabel jeger. Maverick er et luft-til-bakke missil som følger målet uansett hva unnamanøvre det forsøker, og er store og hvite. Perfekt for den karen.

Ellers har vi hatt Osram, Dullik, Hernando og Du. Du er et veldig bra navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta til foreldrene mine het Markus Trampe.

Markus fordi han ofte hadde mark(innvoldsorm)

og Trampe fordi han trampa som f..når han gikk over gulvet, kunne ikke liste seg inn på bytte den karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...