Gå til innhold

DÅP

Jinx

Anbefalte innlegg

Hvordan feirer dere dagen ??

Har vært i dåp der det ble servert kaffe og kaker,

og i dåp med middag og full pakke..

Syns selv det er mer enn nok med middag for faddere, besteforeldre

og oldeforeldre, og at resten kommer på kaffe og kaker..

Eller bare kaffe og kaker ...

Hvordan har dere gjort det ??

Evt.. ber dere hele slekta på middag ??

Bare de nærmeste ??

Bare faddere ??

Nå spørs det jo hvor mange dere er da..

Vi er rundt femti stk, og det blir dyrt å be alle

dem på middag... :roll:

Jinx undrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ber faddere, besteforeldre og oldeforeldre på middag. Til kaffe ber vi våre søsken med barn. Altså ingen venner eller lignende, for det blir veldig mange og det gidder vi ikke :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu ska vi ju inte ha dop - är ju inte kristna - men en namnfiringsdag kanske det blir?

Jag tycker att det vid ett vanligt dop räcker med kaffe och kakor, särskilt om man är så många. På några dop serveras det kanske smörgåstårta (väldigt svenskt enligt min man... en kake med ljust bröd, mellanlägg av majonäs, lax, leverpastej och garnerat med räkor, gurka etc) eller snittar.

Skulle vi ordna någon namngivningscermoni eller välkomstcermoni för vårt barn tror jag det skulle bli middag + kaffe och kake. De flesta bor ju inte här och behöver ändå äta nåt, dessutom är vi inte så många. Jag skulle bjuda min mans familj (100 mil bort) och kanske några vänner men vi blir inte så många och jag har nästan ingen släkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterte veslejentas faddere, besteforeldre, oldeforeldre og onkler i dåpen. Nesten alle måtte kjøre i to timer for å komme hit, så vi serverte både varmmat og kaffe/kaker. Men varmmaten var ingen avansert middag, bare lasagne og moussaka med rundstykker. Hadde en kjempetrivelig dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I dåpen ber vi nærmeste familie og fadderer. Dvs Foreldre, besteforeldre, oldeforeldre og søsken m/samboere.

Etter dåpen i kirken har vi middag og etter det kaffe og kaker.

Er ikke kristen men synes dåp er en fin tradisjon og har derfor valgt å gjøre det i kirken. Barna får velge selv om de vil melde seg ut når de blir gamle nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde koldtbord, som en venninne av meg lagde for meg, og i tillegg var det kaker da... De stod besteforeldre og tanter for, mange lagde også noe til koldtbordet.

Hadde ca 30 gjester og det ble ikke noe økonomisk løft i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi inviterer bare våre søsken og deres fam,

og barnas besteforeldre/oldeforeldre blir vi over

40 stk.. Vi har mange søsken hver, og de igjen har

flere barn...

Hm.. :roll:

Hvis vi skal ha middag tror jeg at vi inviterer

faddere, besteforeldre og oldeforeldre, og

resten til kaffe og kaker..

Kom på at jeg har en venninde som er kløpper på å

lage koldtbord..

Det som koster blir jo leie av lokale og evnt middagen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåp er da vanligvis en liten og intim seremoni for de aller nærmeste?

Foreldrene inviterer besteforeldre, oldeforeldre og faddere (evt. barn hvis faddere har det). Søsken hvis det ikke er så veldig mange. I min slekt er det ikke vanlig å invitere alle søsknene til dåp, pga det blir så mange og det blir mye reising. Søsken av foreldrene som var tilstede var de som doblet som faddere også. Dvs i min dåpen var det 13 gjester. I konfirmasjon og bryllup, derimot, kommer hele røkla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsknene mine og søsknene til mannen min hadde blitt skikkelig fornærma om de ikke ble invitert i dåpen til barna våre.

I vår familie er vi ikke så nøye på hvilke seremonier som er for hvem. Vi inviterer hele røkla vi... også spiser vi masse kaker og har det koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 13 stk. til førstemann sin dåp, og 15 til andremann sin.

Bare de aller nærmeste, men så har vi ikke så store familier heller.

Serverte snitter og kaker. Hadde det første gangen hos mine foreldre, og andre gangen hos hans foreldre.

Helt uformelt, men veldig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å invitere 35-45 stk. Dette er våre foreldre og søsken m barn, våre tanter og onkler m hjemmeboende (små) barn, og våre betseforeldre, og en nær venninne (som har mye kontakt m barna).

Synes kaffe, mineralvann og kaker holder. Mange er med å baker.

Har leid lokaler, da jeg ikke orker å ha mas hjemme med påfølgende stor oppvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feirer dåp på samme måten som bryllup, ingen kaffegjester og full pakke på hele gjengen. Vi var over femti i min sønns dåp og hadde et budsjett på 15000, inkl innleid serveringshjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...