Gå til innhold

Transer.


Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Gjest sunshine-t
Koselig å hilse på deg på treffet' date=' Sunshine-t. Kanskje en gang senere også?[/quote']

vær du sikker!heheheh!!!

når får du svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Straks søknaden er sendt kan jeg ikke gjøre annet enn å vente. Vente til "de som har med det" finner for godt å gi meg svar. Håper jeg rekker det før jeg blir tippoldemor.. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å spore av litt - men det som forundrer meg virkelig med menneskelige anlegg er de som er født med begge fysiske kjønn - hermafroditter. Jeg trodde faktisk ikke noe fantes, men det er altså mulig. Noen som vet hvor utbredt dette er? Var litt vanskelig å finne noe spesielt skrevet om det.

Har ikke jeg lest et eller annet sted tro, at Jamie Lee Curtis er født slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Hege, wow! Sånne historier som dine får meg til å se ting litt i perspektiv! Sterkt av deg å dele! Her kan man gå rundt å sutre om filleting, og så har andre opplevd slikt som du :heiajente: Heier litt på deg jeg :D

MariannE, vet ikke om JLC, men har hørt om barn som er født med dobbelt sett med kjønnsorganer, ja. De får målt hormon-innhold og så fikser legen dem etter beste evne. Ganske trøblete, for det er vanskelig å vite på spebarn, selvfølgelig, og noen vokser da opp med feil kjønn

Kan jeg fortelle en litt sånn avsporingshistorie? Jeg og eksen min, som var en smule :roll: feminin, ble tatt for å være homsepar engang- jeg som utkledt kvinne, da, eller transe om du vil. Vi ble forfulgt av en gjeng hooligans som skulle banke livskiten ut av oss, fordi vi var queers. Da tenkte jeg på hvordan det må være når dette er virkeligheten! Det var jo kjempeskummelt! Etterhvert valgte jeg å ta det som et stort kompliment, skikkelige Drag Queens er jo det mest glamorøse og feminine som finnes...

:hjerte: Glammy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drag Queens er jo det mest glamorøse og feminine som finnes...

:hjerte: Glammy

Absolutt!

Det er folk som virkelig kan og te seg og stæsje seg pent opp!

Mange av dem er jo Dame til fingerspissen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Britt

Hei, dette var noe av det beste jeg har lest her. Mennesket er ikke enkelt. Det må vere tøft å vokse opp og føle at en ikke er det kjønnet som blir forventet og en er født med.

Fordommer er vår tids store forbannelse.

Fint at så mange støtter desse jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer litt på en ting, Hege!

Hvordan har du opplevd det og få aksept for din litt spesielle situasjon?

Er yngere personer mer tollerante enn eldre o.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ikke noe negativt i det hele tatt. Noen lurer jo, andre kikker litt når de oppdager at jeg ikke er "ekte jente", men ingen sure reaksjoner.

Vel, en og annen jeg trodde var en venn ble borte, noen av familien også. Dem om det :wink:

Ute i samfunnet føler jeg at jeg blir behandlet som kvinne, med noen ganske få unntak.

Sånn sett har jeg vært utrolig heldig, noe som delvis kan komme av at jeg er fullstendig åpen om min situasjon, og at jeg kler meg normalt. Som kvinne selvsagt :)

Yngre mennesker virker mer opplyste om hva dette er, men også eldre tar dette flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ikke noe negativt i det hele tatt. Noen lurer jo, andre kikker litt når de oppdager at jeg ikke er "ekte jente", men ingen sure reaksjoner.  

Vel, en og annen jeg trodde var en venn ble borte, noen av familien også. Dem om det  :wink:  

Ute i samfunnet føler jeg at jeg blir behandlet som kvinne, med noen ganske få unntak.

Sånn sett har jeg vært utrolig heldig, noe som delvis kan komme av at jeg er fullstendig åpen om min situasjon, og at jeg kler meg normalt. Som kvinne selvsagt  :)

Yngre mennesker virker mer opplyste om hva dette er, men også eldre tar dette flott.

Det er bra. Hadde vært trist om andre menneskers reaksjon skulle vært en ekstra belastning for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette var noe av det beste jeg har lest her. Mennesket er ikke enkelt. Det må vere tøft å vokse opp og føle at en ikke er det kjønnet som blir forventet og en er født med.

Fordommer er vår tids store forbannelse.

Fint at så mange støtter desse jentene.

Veldig enig!!! :enig_animasjon:

Man lærer av motgang sa min mor til meg!

Tror det er veldig mye i det, og mange av de mest tolerange personene jeg har møtt har vært lesbiske eller homofile - selv om dette ikke behøver å ha en sammenheng.

Til Hege og de andre som har kommet med sine historier... jeg bukker i støvet for den type menneske som dere ser ut til å være!

:yy: Northy :yy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. En sterk historie, som jeg ikke klarte å rive meg løs ifra. Hadde egentlig ikke tid, men MÅTTE lese alle innleggene i denne tråden.

Hege, ønsker deg all mulig lykke på vei mot et, for deg, godt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte også lese alt. Sterk lesning. Og lærerikt, faktisk.

Jeg har jo vist om deg hele tiden Hege, helt siden Misha i gammelforumet. Men du verden så åpent og flott du skriver her. Veldig tøff, er du!

Håper du får operasjonen.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare sende en liten hilsen til deg, jeg også, Hege.

Har lest hele tråden nå, og dette var rett og slett sterkt og lærerikt.

Takk til deg, som bruker av tiden din, for å dele og formidle. Av et tema som har vært noe sammenfløkt. Har ikke forstått forskjellene før, så dette satte et par ting mer på plass.

Du skal heller ikke undervurdere hvordan det å dele slike ting kan bidra til å komme enda ett steg nærmere det å øke folks toleranseterskler og løsne opp litt i trangsynheten som de fleste av oss har innabords, i større og mindre grad.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere en ting:

Synes at når man leser om folk som har skiftet kjønn, så tar de seg så rare navn...? (Hege er jo ikke rart, da). Mye merkelige dobbeltnavn, som Diana-Gunn og Brita-Vanessa, Arne-Geir osv.

Kun en observasjon fra min side.

Får jeg pepper nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Kjære Hege.

Har lest historien din, og sitter igjen med frysninger på hele kroppen. Virkelig en applaus for deg!!

Har utrolig mye respekt for deg, og synes du er en sterk og oppegående dame, og du blir mere og mere som "morsperson" her inne for oss tullejenter... :ler:

Utrolig historie, og håper alt blir som du ønsker det til slutt.

Lykket til videre og håper du holder ut med oss i lang tid framover her på KG.

Også til deg "Transe" vil jeg ønske lykke til videre og håper ting blir slik du ønsker det i framtiden.

Mange klemmer fra Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Hege.

Dette var veldig sterkt å lese. Sender deg en klem med tårer i øynene.

Du imponerer meg veldig!!!! Og jeg er veldig glad (og stolt selv om jeg ikke kjenner deg) over at du deler historien din med oss. Det at du forteller dette gjør at vi andre må tenke noen tanker som ikke automatisk hopper inn i hodene våre. At du forteller dette gjør verden bedre!!!

Jeg lover herved at om mine barn opplever at de er annerledes på noe felt, uansett fil, "feil" eller følelse. Så skal jeg være en mamma som støtter, og elsker og lar barnet mitt være den han/hun er. Jeg lover herved å godta og i tilfelle la barnet mitt føle at han/hun er elsket og akseptert og respektert.

Og jeg oppfordrer alle dere andre til å gjøre det også. Tenk gjennom det og ta en tydelig stilling til folk som er annerledes som gjør at de som går med en stor hemmelighet skjønner at ikke alle synes de er rare. Og som gjør at barna deres lærer hvordan man skal behandle andre mennesker.

Det er vi som er verden. Om vi viser at folk blir godtatt for den de er, så blir verden littegranne bedre for de som kommer etter oss.

(Kanskje kommer vi til himmelen til og med.. min Gud mener i allefall at vi skal else det mangfoldet han skaper)

Tusen takk Hege for at du delte dette med oss.

Jeg bøyer meg i støvet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig sterk historie :grine: . Sitter med tårer i øynene selv..

Det er utrolig flott at du forteller om din situasjon og hva du har gått igjennom. Er også glad på dine vegne for at du ikke møter så veldig mange kjipe reaksjoner rundt deg.

Ønsker deg lykke lykke til med operasjonssøknaden og jeg håper du får det livet du ønsker deg.

Kjempeklem fra meg :stortsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...