Gå til innhold

Transer.

Gjest Embla s

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hihi... Jeg har jo egentlig KG-pause, men dette er jo verdt å avbryte for.

KG er jo ganske genialt. Vi har rødstrømper, kvinnehatere, fantasimennesker, og nå også transseksuelle. Eller nå og nå.... Vi har jo hatt det hele tiden. Må jo si jeg fikk meg et lite hakeslepp, men etter at en halv liter sikkel hadde rent ut, og kjeven var blitt litt øm, ble jeg jo komfortabel med det.

Hege, tipper du gleder deg til å slippe fenomenet «klam balle». :wink:

*Jumpe tilbake til KG-pausa*

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Må jo si jeg fikk meg et lite hakeslepp, men etter at en halv liter sikkel hadde rent ut, og kjeven var blitt litt øm, ble jeg jo komfortabel med det.

OK det, så lenge du ikke sikler på meg :ler:

Hege, tipper du gleder deg til å slippe fenomenet «klam balle». :wink:

Jepp! :kul:

Skrevet

OK det, så lenge du ikke sikler på meg :ler:

Du... Her viser jeg stor forståelse for transseksuelle. Da synes jeg ikke at du skal ha avsmak for oss sauer. *Snufse*

:P

Skrevet

Avsmak? Jeg? Neida, fårikål er ok det :wink:

Så jeg synes sauer er ålreite dyr jeg..

Gjest Anonymous
Skrevet

Du... Her viser jeg stor forståelse for transseksuelle. Da synes jeg ikke at du skal ha avsmak for oss sauer. *Snufse*

Denne ble veeeeldig morsom etter siste avatarbytte :hoho:

Lammelår, jatakk

Skrevet

Hårete mannelegg.... Og de fete kinnskjeggene ser du ikke en gang på bildet.

Bæææææææ

Men nå har vi kanskje sporet av en smule?

Skrevet
Ja' date=' med mindre Achmed egentlig er kvinne....[/quote']

Ja, det er jo et spørsmål. Jeg blir jo til stadighet mistenkt for å være homofil, men kvinne er jeg nok ikke enda. Tror du jeg har egenskapene som skal til? Har jeg humør som en jo-jo, tenker irrasjonelt og kan huske alt du sa i en samtale for et halvt år siden?

Skrevet

*drar tråden over på den seriøse siden igjen*

Wow! Sitter her med tårer i øynene jeg. For en flott, sterk og lærerik historie du deler med oss Hege. For de fleste av oss er det ikke lett å få tilgang til en transseksuells tanker. Virkelig opplysende, og utrolig tøft av deg å dele din historie med oss.

Ble inspirert av denne tråden jeg. Som en annen bruker nevnte; herved lover jeg meg selv å bli tolerant og forståelsesfull ovenfor eventuelle fremtide barn. Blir mine barn usikre angående sin seksualitet eller lurer på noe, skal ikke de være redd for å spørre mamma nei! Du har virkelig gitt meg forståelse og innsikt her Hege!

En liten kommentar ang. kvinner til menn-transseksuelle. En bekjent, eller mer en fra de samme traktene, har utført en kjønnsoperasjon. Hun var jente, nå er han gutt. Etter det jeg vet har han ikke møtt mange fordommer, men hadde problemer med å bli tatt seriøst. Han gikk i gutteklær og oppførte seg deretter lenge før selve operasjonen. Men at han faktisk skulle gjennomføre en operasjon snøftet de fleste av. De så på han kun som en tomboy, en guttejente. Nå derimot er situasjonen forstått av alle, og han blir sett på som en mann.

Håper alt går bra for deg Hege, og krysser fingrene for den operasjonen. Godt å vite at du har funnet deg selv! :P

Setter pris på at du er her på KG, og du er en flott kvinne!!

Klem fra Aricept :kysse:

Skrevet

Satt med gåsehud og klump i magen jeg, Hege. Det er virkelig sterkt av deg å gå ut med en sånn sterk og dels kontroversiell historie. Jeg håper virkelig at alt ordner seg for deg og ønsker deg lykke til med søknaden :)

Lykke til til deg også, Transe!

Skrevet

Takk skal dere ha! Kan fortelle dere at søknaden ble sendt tirsdag den 30.

Det ser ut som jeg har gode sjanser til å få den innvilget :)

Skrevet

Jeg er glad for all den støtte Hege har fått. Hun har ikke hatt det lett, men det ser ut til at hun klarer seg bra. Selv vil jeg ikke unne noen mine problem i barndomen og ungdomen som transe.Jeg haddde det nok letter enn Hege som ikke følte at htun hadde rett kropp. Tross alt hadde jeg det bra takket vere en god oppvekst på andre måter.

I min oppvekst følte jeg meg utenfor, det ingen andre som jeg viste om som ønsket å bruke jenteklær. Har møtt mye fordomer og uforstand tidlegere,da begepnenn transvestisme og tansekuelle var ukjent for folk flest. Dette har formet til ett fordomsfritt menneske, jeg aksepterer alle legninger og hudfarger. Jeg dømmer ikke ett messeske utifra hva det har på seg,hudfarge eller religion. Jeg har blitt kjent med noen mørhudete mennesker av begge kjønn, og det viser seg at noen er bra og andre liker jeg mindre bra, akkurat som med norske.

Det jeg ber leserene i dette forum om, er at der tar opp signalere dere får fra barn og ungdom som dere tror kan vere transer. Du kan vere mor, tante eller andre forhold som venner eller nabo. Tak opp temaet på en fin måte, få snakket om det. Ha omkledningsfester, rollespill der en får vise andre sider av seg selv. Selv lengtet jeg alltid til å få jente på sankthansfester, det var alltid andre gutter som ble plukket ut til det.

Opplevde det som jeg ikke ville da jeg var på sankthansfest i hjembyga for noen år siden. En av gutten ble kledd opp som en fin jente med en nydeleg kjole og krans på hodet. Utpå kvelden vill moren klæ han om, men han ville ikke, oghun maste på han at nå var det på tide å skifte. Som ivrig fotograf grep jeg inn og sa at jeg ville ta litt mer bilder. Fikk tatt med "jenta" til sides og tok noen fine bilder. Vi satt oss ned og jeg snakket litt med henne, hun sa at det var en fin følelese å vere klædd som jente. jammen da er det bare å forsette med det sa jeg.

Har ofte tenkt på denne gutten, hvordan det går med han. Håper han har hørt om meg, og håper han har det bra.

Takk for alle fine innlegga og tusener takk til Hege, du er toppen

Skrevet

Og tusen takk for et flott bidrag selv, Transe :D

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Fint at noen tørr å komme ut. Utrolig fint og lese om desse jentene som føler seg fri nok til å vere det. Det må vere en straff og leve hele livet og ikke føle seg vel i kjønnsrollen. Er det ikke flere av dere? utrolig strekt å lese om dette.

• 5 måneder senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Nå har jeg også lest Heges historie: All respekt til deg! Det er tøft å stå åpent frem og fortelle sin historie slik som du gjør!

Må tilstå jeg er litt nysgjerrig også nå på hvordan det hele har gått med svar på søknaden og slikt?

Skrevet

synest dere som legger inn under transer bør skille mellom transvesitter transsexuelle m.m.ikke sant hege!

Skrevet
Må tilstå jeg er litt nysgjerrig også nå på hvordan det hele har gått med svar på søknaden og slikt?

Jeg har vært på Rikshospitalet et par ganger nå, og utredningen går sin gang. Det ser bra ut :-)

synest dere som legger inn under transer bør skille mellom transvesitter transsexuelle m.m.ikke sant hege!

Det stemmer. Forskjellen er stor, den. Takk for hyggelige meldinger! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært på Rikshospitalet et par ganger nå, og utredningen går sin gang. Det ser bra ut  :-)

Så bra!!! :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...