Gjest Kaisa 70 Skrevet 6. september 2003 #1 Del Skrevet 6. september 2003 Har nå slitt med "knuter" i hodebunnen i hvertfall 6 mnd., og holder på å bli gal. Jeg klør konstant på disse punktene i hodebunnen. Har byttet shampo flere ganger. Vil bare nevne at jeg har kjøpt shampo hos frisør hele veien, og at jeg har snakket med felere frisører om dette. Har brukt shampo for alt fra følsom hode bunn til psoriasislignende shampoer, men ingen ting har hjulpet meg. Kan jo nevne at jeg har en del matvareallergi og har lett for å få eksem av stress. Har tross alt ikke stresset eller spist masse ting jeg ikke tåler hver dag de siste 6 mnd., så jeg skjønner liksom ikke helt hva dette kommer av. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Kan man få psoriasis i voksen alder (er på vei til å bli 26 år)? Håper det er noen der ute med gode råd. PS: Jeg farger håret med ninicolor ca. hver 6-8 uke, vet ikke om dette kan være årsaken til problemet. Men nå har jeg gjort dette de 5 siste årene, og det er kun 6 mnd. siden jeg begynte å klø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 6. september 2003 #2 Del Skrevet 6. september 2003 Kjenner meg igjen i beskrivelsen din, og jeg har en mild type psoriasis i hodebunnen. Hårfarging får den til å blusse skikkelig opp, det samme gjør typisk dagligvareshampoer (frisørshampoer er litt bedre). Det eneste som hjelper på meg er reseptbelagt liniment (Betnovat eller Daivonex). Jeg var også kommet i 20-årene før problemet oppsto, og ingen frisører tippet riktig diagnose. Foreslår at du tar deg en tur til legen, så får du sikkert svar og eventuell riktig medisin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 6. september 2003 #3 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg vil anbefale deg å kjøpe shampo på apotek fremfor frisør når du har problemer med hodebunnen. Jeg har selv fått veldig mange gode råd fra dyktige apotekansatte i forbindelse med problematisk hodebunn, og har funnet shampoer som funker nokså bra for meg (mye bedre enn frisør- og dagligvareshampoer i hvert fall). Ellers bør du kanskje ta deg en tur til hudlege for å finne ut hva det kan være, og eventuelt få behandling... Sier hun som fikk en rekvisisjon for et halvt år siden, og som enda ikke har fått bestilt noen time... TTT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2003 #4 Del Skrevet 7. september 2003 Fikk selv psoriasis i 20-årene så det er fullt mulig. Det mest vanlige er faktisk at sykdommen bryter ut i ung voksen alder. Hvis de knutene du beskriver er fortykninger eller en slags "klumper" i selve hodebunnen høres det nesten ut som om det kan være psoriasis. Når du på forhånd er disponert for allergier og eksemer er det enda mer sannsynlig. Selv bruker jeg reseptbelagt oppløsning i hodebunnen da jeg synes liniment er mye mer klissete. Det hjelper bra så kom deg til en hudlege som forhåpentligvis kan stille riktig diagnose så du kan få hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaisa 70 Skrevet 7. september 2003 #5 Del Skrevet 7. september 2003 Takk for alle tilbakemeldingene! Høres jammen ut som jeg kan ha fått psoriasis. Det er vel best å ta seg en tur til hudlegen, slik at jeg får en utalelese fra fagperson. Takk for gode råd vedr. shampo mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå