Gå til innhold

får feber ved mensen


Gjest Gjest_marianne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_marianne_*

Tittelen sier vel det meste.

Får mild feber nesten hver gang jeg får mensen. Blir i tillegg forferdelig sliten og har varierende generelle menssmerter. Er dette bare vanlige følger av mensen eller kan det tyde på noe annet?

Vil gjerne ha svar...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_marianne_*
Tittelen sier vel det meste.

Får mild feber nesten hver gang jeg får mensen. Blir i tillegg forferdelig sliten og har varierende generelle menssmerter. Er dette bare vanlige følger av mensen eller kan det tyde på noe annet?

Vil gjerne ha svar...:)

Svare meg,noen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_marianne_*
:goodbye: Uff, jeg vet jeg maser altså, men lurer sånn på om det er noen andre også som pleier å få feber når de har mensen... om det er normalt liksom...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde alle fikk litt forhøyet temperatur ved menstruasjon, i mer eller mindre grad. det gjør ihvertfall jeg selv og flere jeg kjenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest MonicaH

Jeg får nesten alltid feber når jeg får mensen. Det er såpass at jeg får hodepine og må ta febernedsettende. Ellers føler jeg meg heller ikke vel da. Er også spent på om flere svarer på dette. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir også dårlig når jeg får mensen, feber og generelt nedsatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Gjest Usikker mens!

Hei jeg er ei jente som blir 1: ganskesnart og jeg har veldig feber fortiden men jeg er ikke syk på noen måter jeg har bare feber det kom veldig masse brunt gørr i natt og jeg mistenker mensen. Jeg har aldri hatt mensen men antydninger til det. Har også vondt i ryggen og magen! Hjelp tror dere det er mensen!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får alle forhøyet temperatur ved menstrasjon. Men om du føler deg dårligere og/eller har høyere temperatur enn tidligere ved menstrasjon, ville jeg tatt meg en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en masse kjemiske mediatorer involvert ved menstruasjon (prostaglandiner, TNF, interleukiner etc.) som gir smerte og evt. en lett feber. Det er helt normalt.

Derimot skal man selvsagt være oppmerksom på om man får høy feber. Jeg regner med at toksisk sjokksyndrom er velkjent, men minner om det allikevel, da det er en mulig komplikasjon ved tampongbruk.

Opplever man unormalt sterke smerter eller høy feber, kan det være lurt å ta kontakt med lege, om ikke for andet, så for å utelukke noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...