Zzyzx Skrevet 17. februar 2010 #21 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Salsa lager jeg selv av tomater, grønn paprika, hvitløk, rødløk, limesaft og finhakket chili. Guacamole lager jeg av avocado, vårløk, hvitløk, finhakket chili, limesaft og litt rømme. Krydderet er omtrent som det som er nevnt over, men jeg liker faktisk det på pose bedre så det ender ofte opp med det likevel. Jeg har også lest denne boka, men jeg velger å se på det slik at i de få rettene der jeg bruker ingredienser med "skumle" tilsetninger kan jeg like gjerne bruke det, siden det er mye jobb å unngå det. 90% av det jeg lager er uansett tilsetningsfritt og det finnes ikke et gram grillkrydder i mitt hus. Endret 17. februar 2010 av Zzyzx
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #22 Skrevet 18. februar 2010 Litt sukker i krydderblandingen blir godt. Ferdig tacokrydder inneholder faktisk masse sukker. Jeg pleier også å drysse litt hvetemel over den stekte kjøttdeigen før jeg tilsetter vann. På den måten får man litt av den samme sausen som med ferdig-taco.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #23 Skrevet 18. februar 2010 Jeg bruker ca samme krydderblanding som Suzy, men bruker frisk hvitløk og har i litt oregano, et par ts tomatpure og en liten ts sukker som får surre med. Syns det smaker vel så godt som ferdigpose.
Supraspinatus Skrevet 20. februar 2010 #24 Skrevet 20. februar 2010 Lag tortillas. Du finner garantert en oppskrift om du søker på google. Har aldri prøvd selv, men kan tenke meg det er som å lage pannekaker, bare uten sukker og gjerne med maismel. Husk å legge dem i en lukket beholder/under sølvpapir med en gang du har stekt dem. Da holder de seg myke.
Suzy Skrevet 22. februar 2010 #25 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har alt lagt inn en oppskrift på tortillas her da..
Supraspinatus Skrevet 22. februar 2010 #26 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har alt lagt inn en oppskrift på tortillas her da.. Jøss. Kanskje jeg skal lese litt nøyere neste gang. hehe. Jeg lager alltid fajitas fra bunnen av. Jukser som oftest med lefsene riktignok.
Gjest Gjest_Alette_* Skrevet 22. februar 2010 #27 Skrevet 22. februar 2010 Istedet for tacokrydder pleier jeg å å marinere briffstimlene i chillimarinade evt. jalapenosaus og noen jalapeno (men her er noen tilsetningsstoffer - men mindre enn vanlig tacokrydder). Det blir veldig godt! Og lager du den sterk nok trenger du ikke salsa. Ellers er pico de gallo oppskriften til frosk veldig god Liker også godt denne oppskriften på ananas salsa. http://dinmat.bt.no/Finn-oppskrifter/Oppsk...jemmelaget-taco. Denne er også bra: bakte bønner http://dinmat.aftenposten.no/layout/set/pr...jemmelaget-taco Og purresaus er også et fint tilbehør: 80 g purre 2 dl kesam Salt og pepper Kok opp purre med litt vann, hell så av vannet før du kjører den i mikser og blander i kesam. Smak til med salt og pepper Hjemmelagede pitabrød kan også være en fin variasjon
Suzy Skrevet 23. februar 2010 #28 Skrevet 23. februar 2010 Jøss. Kanskje jeg skal lese litt nøyere neste gang. hehe. Jeg lager alltid fajitas fra bunnen av. Jukser som oftest med lefsene riktignok. Måtte bare erte litt
ashera Skrevet 23. februar 2010 #29 Skrevet 23. februar 2010 Forøvrig er Santa Marias økologiske tacokrydder uten MSG, mener jeg å huske! ICAs tacokrydder er også uten MSG. Der selger de også en god økologisk salsa.
Leanne Skrevet 3. august 2010 #30 Skrevet 3. august 2010 må bare ha denne på mine innlegg - er 4 gangen jeg må søke opp oppskriften
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå