Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #21 Del Skrevet 16. februar 2010 Dette dreier seg ikke om hvorvidt jeg har respekt for enkeltindivider, for det har jeg. Men jeg snakker om en type kultur som veldig mange muslimer forsvarer, også de liberale. Jeg kjenner noen muslimer som er tilsynelatende hyggelige og tilpassede mennesker, men som likevel forsvarer en type holdninger som har gått ut på dato for lenge siden. Min erfaring er at muslimer flest viser liten vilje til å modernisere seg innenfor sin religion. Det finnes mange konservative kristne også, og jeg er heller ikke så begeistret for dem. Men likevel er det klare forskjeller på kristne og muslimer. Det er noe med denne religionen deres som de tviholder på, og som har påvirket dem noe enormt. Selv de mest bibeltro, har klart å modernisere seg en smule. De går ikke rundt og truer befolkningen med terrorangrep, eller ber om særbehandling på skole eller jobb. Og har noen sett kristne som kjører fly inn i skyskrapere? Finnes det kristne som omskjærer guttebarna sine? Nei, jeg tror ikke det. Jeg sier ikke at de muslimene jeg kjenner nødvendigvis er representative for alle muslimer. Men man ser og hører da ting rundt omkring, og gjennom media, og man hører om andres erfaringer. Men uansett om det finnes hederlige unntak blandt muslimer, så kan vi ikke sitte her og godta at våre verdier blir overkjørt til fordel for deres. Det er kulturen og religionen jeg har imot, ikke enkeltmenneskene. De to flyene som ble kjørt inn i skyskraperne drepte 3000 mennesker. Hvor mange MILLIONER døde av de KRISTNE verdenskrigene? Hvor mange har dødd av de kristne krigene etter WW2? Hvor mange har dødd som følge av at kristne ledere støtter diktatorer i Midt-Østen, Asia, og Afrika? Og hva muslimer angår, har jeg fortsatt ikke støtt på noen muslimer som har truet meg med terrorangrep, selvom jeg bor på østkanten. Det jeg ofte støter på derimot er innvandrere fra muslimske land, som drikker alkohol, puler før ekteskapet, og spiser akkurat det vi spiser. Men så fort en av disse selger dop, eller sloss, eller raner, er han plutselig muslim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anti Skrevet 16. februar 2010 #22 Del Skrevet 16. februar 2010 [quote name='Gjest' date='16.02.2010 (17:12) Og. Det jeg ofte støter på derimot er innvandrere fra muslimske land, som drikker alkohol, puler før ekteskapet, og spiser akkurat det vi spiser. Men så fort en av disse selger dop, eller sloss, eller raner, er han plutselig muslim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idiot Skrevet 16. februar 2010 #23 Del Skrevet 16. februar 2010 Nyheter? Den virkelige verden? Internett? Seriøst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen gjest Skrevet 16. februar 2010 #24 Del Skrevet 16. februar 2010 Nei, jeg har ikke kjennskap til muslimer bare gjennom sladderpressen. Nå er det innvandrere så og si over alt, i vennekretsen, i nabolaget, ute på byen, på jobb og skole osv. , så det mangler da ikke på kilder. Det er så typisk dere naive muslimtilhengere å tro at vi andre kun får informasjon gjennom Se & Hør! Herregud, vi er da ute blandt folk vi også! Det er ikke de lovlydige og liberale muslimene som er det største problemet. Men selv de lovlydige og liberale muslimene står ikke frem og taler denne forhistoriske kulturen midt i mot. Og det er fordi de egentlig ikke ønsker å tilpasse seg våre normer, men nyte godt av vår høye levestandard, og samtidig holde fast ved sin egen kultur. De vil ha i pose og sekk, og det får de! Å lukke øynene for det som nå skjer rundt oss, er rett og slett helt utrolig naivt. Vi kan ikke godta at muslimske verdier får stadig mer innflytelse i vårt moderne samfunn. Jeg tenker med gru på hvordan mine etterkommere vil få det om dette fortsetter. Signerer denne (og det andre du har skrevet). Det muslimene nå oppnår gjennom sine stadige utspill, er at du og jeg, og veldig mange andre som opprinnelig har vært nøytrale eller positivt innstilt, får et svært negativt inntrykk. 3.000 sto og hørte på han som synes det er OK å steine homofile, og som studerer sharialover i utlandet. Fyren har etter sigende vokst opp i Norge osv., likevel har han disse ytterliggående synspunktene, og opptrer som en talsperson. Når vi leser en avis eller ser en reportasje om kriminalitet på nyhetene, hvor ofte er ikke utlendinger involvert? Jeg blir frustrert over de som nekter å innse realiteter, men som turer frem med skylappene godt plassert. Alle som mener noe annet enn dem, er rasister og idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 16. februar 2010 #25 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) For noen så må det nok gå så langt som til steining hver søndag - før de får opp øynene. Maken til naivitet... Endret 16. februar 2010 av Sobril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
påtuppa Skrevet 16. februar 2010 #26 Del Skrevet 16. februar 2010 psst ts. Dette has også blitt en for/imot muslimer- tråd :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anti Skrevet 16. februar 2010 #27 Del Skrevet 16. februar 2010 Signerer denne (og det andre du har skrevet). Det muslimene nå oppnår gjennom sine stadige utspill, er at du og jeg, og veldig mange andre som opprinnelig har vært nøytrale eller positivt innstilt, får et svært negativt inntrykk. 3.000 sto og hørte på han som synes det er OK å steine homofile, og som studerer sharialover i utlandet. Fyren har etter sigende vokst opp i Norge osv., likevel har han disse ytterliggående synspunktene, og opptrer som en talsperson. Når vi leser en avis eller ser en reportasje om kriminalitet på nyhetene, hvor ofte er ikke utlendinger involvert? Jeg blir frustrert over de som nekter å innse realiteter, men som turer frem med skylappene godt plassert. Alle som mener noe annet enn dem, er rasister og idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen gjest Skrevet 16. februar 2010 #28 Del Skrevet 16. februar 2010 Kunne ikke la deg stå alene og ta mot dritt, vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 16. februar 2010 #29 Del Skrevet 16. februar 2010 Om du ikke engang har lest innlegget mitt, kan du la vær å kommentere. Da er ikke din mening verdt en dritt. Det var ikke vondt ment, jeg prøvde bare å poengtere hvor lei jeg er av å diskutere islam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. februar 2010 #30 Del Skrevet 16. februar 2010 jeg synes det er bra at folk reagerer på islam. det er en helt jævlig religion, og grunnen til at folk forsvarer muslimer er at de ikke vet hva religionen står for. norge trenger undervisning i hvor grusomt menneskesyn muslimer har... å forsvare muslimer er å forsvare mennesker. En muslim er ett menneske, ikke en religion. Jeg vet hva mange muslimske individer står for, og forholder meg til det når jeg diskuterer muslimer. Synes det er viktig å se at det faktisk er mennesker bak denne religionen som både "dere og de" misbruker. "de" bruker den for å rettferdiggjøre ting som ikke er ok, "dere" bruker den for å rettferdiggjøre fordømmelse. Den gjengse muslim er mennesker, som enhver annen, noen født og oppvokst i norge, andre med annen bakgrunn og andre kultur bakgrunner. Like forskjellige som kristne individer er forskjllige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 16. februar 2010 #31 Del Skrevet 16. februar 2010 De to flyene som ble kjørt inn i skyskraperne drepte 3000 mennesker. Hvor mange MILLIONER døde av de KRISTNE verdenskrigene? Hvor mange har dødd av de kristne krigene etter WW2? Hvor mange har dødd som følge av at kristne ledere støtter diktatorer i Midt-Østen, Asia, og Afrika? Og hva muslimer angår, har jeg fortsatt ikke støtt på noen muslimer som har truet meg med terrorangrep, selvom jeg bor på østkanten. Det jeg ofte støter på derimot er innvandrere fra muslimske land, som drikker alkohol, puler før ekteskapet, og spiser akkurat det vi spiser. Men så fort en av disse selger dop, eller sloss, eller raner, er han plutselig muslim. Godt poeng! La oss si at Kristendommen har tatt livet av 50 000 000 mennesker frem til i dag. Da er det bare rett og rimelig at Islam tar livet av 49 997 000 mennesker, ikke sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #32 Del Skrevet 16. februar 2010 Godt poeng! La oss si at Kristendommen har tatt livet av 50 000 000 mennesker frem til i dag. Da er det bare rett og rimelig at Islam tar livet av 49 997 000 mennesker, ikke sant. Hva er godt poeng? Jeg hadde ikke noe poeng, utover at den vestlige verden (ikke bare den kristne, men den VESTLIGE) har forårsaket langt flere dødsfall, kriger, og elendighet enn det muslimske terrorister har gjort så langt. Eller mener du kanskje at jeg tar feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #33 Del Skrevet 17. februar 2010 Skulle ønske det var mer nyanserte debatter i mediene, det hadde blitt så mye mer interessant og lærerikt å følge med på. Det er mange som ikke skjønner forskjellen på religiøse og kulturelle muslimer. De aller fleste muslimer (kulturelle) er det fordi de er født inn i kulturen og ikke kan melde seg ut. De er kulturelle muslimer og følger de ytre, synlige normene som f eks. hijab for å ikke bli uglesett av folket sitt. De tror ikke nødvendigvis inne i hjertet sitt. Det er kun en identitet, et brorskap, ikke noen islamisering. Jeg synes ikke disse fortjener all den kritikken og diskrimineringen de mottar. Det står ikke så ille til med de fleste troende heller, men det er stort sett i denne gruppen man finner ekstreme som ødelegger for de harmløse troende. Det er de som roper høyest (som alle bøller). De som har den skumle straffetankegangen, altså som tror de har plikten til å straffe andre på Allahs vegne, og at det gjør dem til gode og ærbare muslimer. De som tror at det er rett å straffe dem de ser på gaten fordi de bryter noen lover som gjelder i hjemlandet deres (f. eks. homofile og lettkledde). Det er disse som er skumle å ha i samfunnet og som vi burde fokusere på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Vegard_* Skrevet 20. februar 2010 #34 Del Skrevet 20. februar 2010 Jeg kan ikke forstå hvorfor dette er en diskusjon. Det ER jo ikke noe å diskutere. Muslimer må jo få lov til å mene hva de vil, men det betyr jo ikke at vi skal bli med på noe diskusjon. På samme måte som man ikke diskuterer åpenbare ting med barn, men forteller barna hvordan ting henger sammen. Hvis de f.eks. mener Muhammed-tegninger er så fryktelig, så la de få lov til å mene det. Det betyr ikke at vi skal diskutere noe. Det er ingen ting å diskutere. Barnslige tegninger er ikke noe å diskutere, så lenge de ikke bryter injurielovgivningen. En gubbe som levde for 1500 år siden er ikke beskyttet av injurielovgivningen... Noen muslimer ønsker kjønnssegregert svømming t.o.m. i barnetrinnet. Hvorfor i heite helvete skal vi en gang gå inn på en slik diskusjon? Vi har ikke kjønnssegregert svømming i barneskolen. Punktum. Det ER ikke noe å diskutere. Hvis vi om og om igjen skal høre på og diskutere med muslimer som gruppe, så gir vi dem en flik av håp. Niks! Det ER ikke noe håp for at vi skal gå tilbake i tid til middelalderutøvelse av tro. Kritendommens mørkemenn er jaget tilbake, så la oss ikke la andre slippe til i stedet og i samme ærend. Kutt ut dialogen, vi er ikke forpliktet til noe dialog, ei heller er det noe poeng å diskutere muslimer i diverse nettfora. De har ytringsfrihet, men vi har samme frihet til å ignorere deres ønsker og krav. La dem forstå at det ikke er noe å diskutere. På samme måte som vi f.eks. har rett til å totalt overse kristne fundamentalisters korstog mot abort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaskeklut Skrevet 20. februar 2010 #35 Del Skrevet 20. februar 2010 jg er faen meg leg av å ikke kunne besøke et norsk nettforum uten å se en forside hvor minst 20% av innleggene handler om muslimer/islam. Spennende. Det er derfor du starter en ny tråd dedikert til emnet? Enlighten me, please. En slik uttalelse vil jo bare hive bensin på bålet, og skape enda en slik debatt. Men for all del.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 20. februar 2010 #36 Del Skrevet 20. februar 2010 3.000 sto og hørte på han som synes det er OK å steine homofile, og som studerer sharialover i utlandet. Fyren har etter sigende vokst opp i Norge osv., likevel har han disse ytterliggående synspunktene, og opptrer som en talsperson. Hva ville du de 3000 skulle gjøre når han kom med sånne meninger da? Steine ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #37 Del Skrevet 20. februar 2010 SITER(anti @ 16.02.2010 (16:49) ) Ja, det finnes kristne som omskjærer guttene sine. Det er/var vanlig i USA så en stor del av amerikanerene er omskåret. I islam er det etter hva jeg har hørt heller ikke "påbudt", men det er det i jødedommen, mer eller mindre. Og det finnes ikke noe galt i omskjære guttene heller. Jeg er det selv og har aldri hatt problemer med det (noe de ferreste har). Går fint å onanere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #38 Del Skrevet 21. februar 2010 Hva ville du de 3000 skulle gjøre når han kom med sånne meninger da? Steine ham? Problemer med å holde hodet klart? Det virker slik ut fra det du skriver. Mohyeldeen Mohammad var ikke en tilfeldig person som dukket opp på møtet. Han holdt hovedappellen. De som var til stede visste godt hvem han var og hva han sto for. Hva de 3.000 skulle gjøre? De kunne kanskje valgt andre enn ekstremister til å holde appell? Steining er et forhistorisk begrep for etniske nordmenn. Noe uvirkelig, som vi overhodet ikke har noe forhold til. Det er det ikke for mange innvandrere, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livesen Skrevet 23. februar 2010 #39 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg er på inge måte en muslimetilhenger, det å ikke være imot en så ufattelig variert gruppe som "alle muslimer" tross alt er, betyr ikke at man er for alt som skjer i religionens navn. og, det å faktisk KJENNE personlig opptil flere muslimer, som du sier du gjør, og likevel være overbevist om at alle muslimer faktisk ikke har lyst til å tilpasse seg.... da lurer jeg på hvilke muslimer du kjenner. og ja, det finnes mange muslimer som er sneversynte!! Det er da ingen som nekter på at det finnes ekstremister, fanatikere og muslimer som ikke har verdier eller vilje til å integreres. Men at man faktisk tror at dette gjelder den gjengse muslim, fratar INDIVIDET respekt i mitt syn. og igjen, ikke fordi jeg er muslimtilhenger, men fordi jeg har all respekt for de MENNESKENE jeg selv har rundt meg i min hverdag, som faktisk da er født muslimer, og som ikke passer inn i det bildet du skaper av dem, kun basert på religion. Det er ikke slik at dersom man ikke er imot noe, så må man være 150% for alt dette. Det blir for snevert. Født muslimer, skriver du . Er jeg da født kristen ? De fleste nordmenn identifiserer seg ikke som "kristne". Mitt poeng med dette er at islam er et valg , det er ikke noe du er født som . Islam er ikke en rase . Du velger selv om du vil følge koranen . Eller gjør du ikke ? Tips til Ts , ikke svar på trådene om islam da vel , om du ikke liker de . Her på kvinneguiden ligger det sikert 1000 tråder om stemødre og bleieutslett, det plager ikke meg . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 23. februar 2010 #40 Del Skrevet 23. februar 2010 Født muslimer, skriver du . Er jeg da født kristen ? De fleste nordmenn identifiserer seg ikke som "kristne". Mitt poeng med dette er at islam er et valg , det er ikke noe du er født som . Islam er ikke en rase . Du velger selv om du vil følge koranen . Eller gjør du ikke ? Tips til Ts , ikke svar på trådene om islam da vel , om du ikke liker de . Her på kvinneguiden ligger det sikert 1000 tråder om stemødre og bleieutslett, det plager ikke meg . Ja, religion er et valg, når jeg snakker om født muslimer, snakker jeg om folk som er født og oppvokst i troende familier. Dette finner du hos både muslimer og kristne. Mennesker som har religiøs familie, kristne som er døpt og står i statskirken uansett hvor mye eller lite de egentlig har "valgt" det i utgangspunktet. Har aldri påstått at islam er en rase, har påstått at gruppen mennesker som på en eller annen måte hører innunder "muslim" er like forskjellig som gruppen som på en eller annen måte hører innunder "kristen". Og det er umulig å dømme noen KUN utifra akkurat den boksen, fordi du har alle mulige variasjoner av troen innenfor gruppen. Dette er ganske akseptert innenfor kristendommen, men vi nekter plent å tro på at dette faktisk også gjelder muslimer, hvorfor det? Har du vært på byen i ett land der største prosenten mennesker er muslimer f.eks? noen steder ER det ikke noe uteliv, andre steder er det kun menn som er ute på kvelde, atter andre steder finner du famlier som er ute og koser seg, sammen eller sammen med andre familier. Atter andre steder er det festing, korte skjørter og alkohol, og både gutter og jenter, akkurat som her. Du finner muslimer som spiser svin, du har muslimer som skiller seg, drikker alkohol, har sex utenfor ekteskapet, blir slått av sin kone, har flere koner, aldri gifter seg, noen lever sammen med familien sin hele livet, andre lever alene, atter andre lever i kjerne famlien og atter andre lever som samboere inntil de finner det for godt til å gjøre noe mer. poenget mitt er at de er mennesker, og det er ikke sånn at den gjengse muslim verken er ekstremist, potensiell terrorist eller imot de som ikke er muslimer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå