Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2003 #1 Del Skrevet 6. september 2003 Hvor mange plagg har du til å bruke på jobb? Hvor mange bukser, gensere, topper, sko, bør man ha? Skal begynne i ny jobb om noen måneder, og trenger såpass mye klær at jeg ikke går tom i løpet av uka dersom jeg ikke får vasket. Har nå ikke det. Det er en aktiv jobb som foregår mye ute, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 6. september 2003 #2 Del Skrevet 6. september 2003 Begynner i ny jobb på mandag, og siden min forrige jobb var en vaskejobb der jeg rett og slett brukte den samme buksa hele uka (den fikk flekker uansett, så hvorfor ha ren hver dag) og bare byttet t-skjorter som jeg uansett har et utall av, så lurer jeg litt på det samme. Vel, jeg har en innejobb, en kontorjobb, men innser at jeg bør avsted på shopping når jeg får første lønning. Har dessverre ikke noe svar å komme med, men, litt av det samme problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 6. september 2003 #3 Del Skrevet 6. september 2003 Du trenger ikke en haug med klær - sats heller på kvalitet og ikke minst at du kan mikse klærne dine. Ha noen få skikkelige bukser og skjørt, gensere, jakker og skjorter, ikke gjør impulskjøp med farger på klær som overhodet ikke passer til noe annet du har. Tenk helhet og når du skal kjøpe deg noe nytt, og hva det aktuelle plagget kan kombineres med. Du trenger heller ikke en haug med sko - etter min mening er det viktigste at sko og veske passer sammen. Ta godt vare på klærne dine, puss skoene, sy i knapper som detter ut, sy igjen sømmer som måtte ryke, ikke la klærne ligge å flyte rundt i huset, men heng de opp. Ikke minst - skift klær når du kommer hjem fra jobb. Da har du en garderobe som alltid er fin og velstelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 6. september 2003 #4 Del Skrevet 6. september 2003 Mm, det der har jeg også tenkt på, men jeg har altså svært lite å bygge på som passer til en slik jobb. (Vel, jeg er ikke sikker på "kles-koden" deres, kler meg "sånn passe miditmellom" i morgen, så tar vi det derfra) Men litt shopping, det blir det... eier EI veske jeg, og en passer vel ikke til noe spesielt, skal sko og veske passe sammen, så trenger jeg mange nye av begge deler da? (ehh, bruker ikke vesker jeg til daglig..) Jaja, dette var ikke min tråd, jeg skal ikke blande meg så mye mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 6. september 2003 #5 Del Skrevet 6. september 2003 Tja.... Hva trenger man? Dette synes jeg BØR være med i en basisgarderobe: 1 sort pen bukse 1 sort genser (gjerne høyhalset, jfr annet innlegg her inne ;-) 1 skjorte (hvit eller lyseblå) 1 sort skjørt 1 brun el beige bukse 1 dressjakke som matcher beige eller svart bukse 2 topper i beige og svart Da har du en enkel basisgarderobe som du kan bygge mange klassiske, pene antrekk på. Det viktigste nå, er å skaffe asscessories som passer til. Sjal, belter, vesker og sko kan lage mange spennende antrekk!! Har man feks på seg et helt sort antrekk, så kan man feks ha rødt belte, rødt sjal og rødt hårstrikk ene dagen - og neste dag blir antrekket helt nytt med limegrønne sko og belte. Sørg også for å ha svart og brunt veske, svarte og brune sko, svart og brunt belte, så kommer du langt! Håper dette hjalp deg littegranne, hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesol20 Skrevet 7. september 2003 #6 Del Skrevet 7. september 2003 Det var gode råd, Malena og Philippa Starck. Jeg vil anbefale å kjøpe et pent, halvlangt ullskjørt også, samt noen tykke strømpebukser og litt elegante støvletter som går til rett under knærne. (P.s. jeg aner ikke hvor man får kjøpt ullskjørt, men vet det finnes, og det er pent og varmt om vinteren) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 7. september 2003 #7 Del Skrevet 7. september 2003 Nå jobber jeg ikke, men går på en dagavdeling. Jeg har tre bukser jeg bytter på en svart i litt penere stoff, og to dongeribukser. Bruker bare gensere og der går det helst i hvitt eller blått. Alt jeg har passer sammen. Jeg skifter av meg de klærne jeg har på meg der når jeg kommer hjem både for å holde dem pene, og fordi de blir fulle av kattehår om jeg går hjemme i dem. Trenger forresten også å fornye garderoben litt. Den er alt for kjedelig som den er. Skjørt eller kjole går jeg aldri i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 7. september 2003 #8 Del Skrevet 7. september 2003 Jobbgarderoben min ser slik ut: 3 sorte bukser 2 sorte dressjakker 1 brunrutet dressjakke 1 mørkgrå bukse 1 beige dress 1 sort skjørt 1 lysegrått skjørt Topper, tynne gensere og noen skjorter i diverse farver Bruker beige, sorte eller brune sko til jobb Er storforbruker av topper med både korte ermer og 3/4-lange ermer; har sikkert 20 stykk, disse bruker jeg også ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. september 2003 #9 Del Skrevet 7. september 2003 Må jammen si at det høres enkelt ut sånn som jeg har det - uniform Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 7. september 2003 #10 Del Skrevet 7. september 2003 Ja, var langt enklere slik jeg hadde det frem til fredag: ta på ei dongribukse, fordel om den kan brukes belte på, så mobilen kan henge i, men om den er ren bryr ingen, at den er slitt er helt ok. Ta på ei t-skjorte (denne var selvsagt ren fra dag til dag) og putt på sort feecejakke utenpå (ble vasket en gang i blandt) Vips, klar. Veske brukte jeg naturlig nok ikke, og skoa jeg jobba i var noen gamle sko som var moderne for 5-6 år siden. Jeg skal se "kodene" litt an på mandag, ja, utover uka, så ser jeg om jeg behøver shoppe masse, eller om jeg kan klare meg med det jeg har og litt fantasi... (ikke bruke den slitte dongribuksa altså, men klærne jeg brukte som student) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellisiv Skrevet 13. september 2003 #11 Del Skrevet 13. september 2003 Spørs jo hvilket arbeid man har, men hvis du er ute en del av tiden, og det ikke er hardt kroppsarbeid (?), ville jeg hatt i skapet: 3-4 feminine skjorter (hvit, blå, grå, pinstriped) ullundertøy tynne ullsokker annet undertøy 3-4 jeans (pene, slitesterke og lette å vaske) regnklær og støvler 1 vinterdress (type parkdress...) tykke vintersko (sandaler om sommeren) 2-3 ullgensere (tynne og tykke) 6-7 tynne bomullsgensere 1 fleecejakke/genser en pen topp, et skjørt, tynne stay-up-strømper og fine sko til "fine" anledninger, som julebord o.l 2-3 par utesko (sneakers f.eks) 2-3 par inne-jobb-sko tykke strømpebukser et par lange skjørt Kommer ikke på mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå