Gå til innhold

Klær/kroppsfasong

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Amatøren

Er det noen som vet om det finnes nettsider hvor man gir tips om hva slags snitt på klærne man bør ha utfra kroppsfasong?

Jeg er usikker på hva jeg kler, er ikke flink til å se slikt. Jeg er slank, str.36, 163 høy, men ikke så lange ben. Ikke spesielt timeglassfasong, ganske rett, men heller ikke helt guttefasong. Bruker 75B i BH.

Hjelp.

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har omtrent samme mål som deg og føler at jeg kler best nette klær som fremhever at jeg er slank og velproposjonert.

Jeg foretrekker knekorte skjørt framfor lange (sånn stort sett da) fordi det får meg til å se høyere ut.

Figursydde dressjakker er pent på en som er liten og slank.

Jeg unngår det meste av topper og skjorter som er rette i fasongen og går ned forbi baken fordi det gjør meg kortere. Det samme gjelder overdimensjonerte ytterjakker - ikke pent på en nett og liten figur.

Kort oppsummert: ikke for stort og sidt, gjerne litt innsvinget/figursydd, ikke altfor mange farger på de ulike delene. (det gjør deg kortere)

Tenk på hva du er mest fornøyd med og framhev det.

Jeg sliter litt med å finne klær i små størrelser, men syns Benetton har et O.K utvalg i bukser. Det samme gjelder forresten Mango.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amatøren

Takk for tips.

Jeg bruker allerede kroppsnære klær, men blir ofte usikker på lengden på skjørt og bukser. Capri, er det noe for oss, sleng - ikke sleng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...