Gjest Vampen Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har i lang tid ventet på en sending av noe jeg kjøpte via ebay. Etter å ha ventet i det vide og det brede, og åpnet sak hos paypal, så får jeg et sporingsnummer. Ikke bare har pakkene kommet til Norge for lenge siden, neida, de har blitt sendt tilbake for "jeg ikke har hentet de innen fristen". Vel, jeg har ikke fått noen hentelapp! Jeg får relativt mange hentelapper i løpet av en måned, og har hentet både rekomanderte og ikke-rekomanderte pakker i samme tidsrom. Jeg VET at jeg ikke har glemt eller oversett noen lapper. Ikke er det så lett med rekomanderte heller, en stor lapp med kopi bilde av en sending fra Kina hadde jeg ganske sikkert lagt merke til. De har rett og slett ikke sendt ut hentelapper! Litt irritert! Noen som har opplevd dette? Og har noen tips om hva jeg kan gjøre? Annet enn å kaste egg på postkontoret? Den siste tiden har det bare begynt nye folk på det lokale postkontroet, og ting går i snilefart der.. skulle ikke forundre meg en cm om dette er en eller annen form for nybegynnertabbe.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Har du forklart dette til posten? Få de til å bevise for deg om de har sendt ut hentelapp eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Det kan jo også være at de har sendt den ut, men at den har havnet i feil postkasse. Har skjedd flere ganger at jeg har fått naboens eller vilt fremmede mennesker sin post i min postkasse, og det er vel ikke alle som er såpass at de da leverer den til postkontoret.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Jepp. Har opplevd akkurat det samme flere ganger. Enkelte ganger har jeg kun fått pakken fordi jeg tilfeldigvis har vært der inne så noen av de ansatte har ropt at det ligger en pakke til meg.
Gjest Vampen Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har opplevd lignende tilfeller og posten er elendige på kundeservice! Jeg snakket med menneskene på postkontoret, jeg snakket med kundeservice på telefon og alle nekter de å ta ansvar! Jeg kom rett og slett ingen vei med saken. De påstår at de sendte hentelapp og purre-hentelapp, jeg vet at jeg ikke fikk det. De sier det er mitt ansvar og at det ikke er noe de kan gjøre! Så med andre ord; jeg skjønner deg godt! Posten er håpløse! Heh, jeg er ikke overrasket.. jeg hadde trodd de kanskje hadde litt bedre kontroll på rekomanderte sendinger, men de forundrere meg egentlig ikke at de ikke har det. Jeg har sendt inn en klage til posten, men jeg er ikke veldig håpefull med tanke på at det blir noe ut av det. Sånn mens jeg venter på svar fra posten (noe som sikkert tar 3 år), så har jeg sendt en melding til ebay selgeren og tilbudt meg å betale porto (og eventuelt retur-porto) på nytt. Håper det funker, så får jeg heller krangle med posten og se hva som skjer.
Gjest M_icka Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Ååh ja, det er så irriterende med posten mange ganger. Jeg har aldri kjøpt noe på ebay, men jeg får ofte pakker fra familien som er fra en annen kant av landet. Og flere ganger har ikke posten giddet å legge hentelapp i postkassen min. Nå er det jo ikke så farlig at de blir returnert til familien, mye verre i ditt tilfelle, men allikevel. Det er irriterende. Dessuten har de flere ganger sendt dør-til-dør pakker, men posten har aldri kommet og levert dem på døra mi. Siden posten her i Oslo er så udugelig, så har vi gjort det slik at de sender pakkenummeret på mobil til meg så kan jeg følge med selv på interenett. Men herlighet, noe må gjøres med den Posten.
Gjest Vampen Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Det kan jo også være at de har sendt den ut, men at den har havnet i feil postkasse. Har skjedd flere ganger at jeg har fått naboens eller vilt fremmede mennesker sin post i min postkasse, og det er vel ikke alle som er såpass at de da leverer den til postkontoret. Det er jo så klart en mulighet.. det er ikke så fryktelig mange postkasser oppi her, og det har aldri vært et problem før, men en gang må jo være den første.
Gjest M_icka Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har opplevd lignende tilfeller og posten er elendige på kundeservice! Jeg snakket med menneskene på postkontoret, jeg snakket med kundeservice på telefon og alle nekter de å ta ansvar! Jeg kom rett og slett ingen vei med saken. De påstår at de sendte hentelapp og purre-hentelapp, jeg vet at jeg ikke fikk det. De sier det er mitt ansvar og at det ikke er noe de kan gjøre! Så med andre ord; jeg skjønner deg godt! Posten er håpløse! Akkurat det har skjedd med meg og. De har jammen frekkhetens nådegave de der.
TanteBrun Skrevet 14. februar 2010 #11 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har også opplevd noe lignende. jeg ventet og ventet på en pakke, og fikk hele tiden via mail fra avsender beskjed om hvor langt i prosessen den var kommet og visste sånn cirka når jeg kunne vente den. Til slutt kom det en purrelapp med kort hentefrist og beskjed om at den snart ville bli sendt i retur. Rimelig irritert går jeg for å hente pakken og passer på å klage på at jeg ikke fikk ordinær hentelapp. Og mennesket bak disken svarer... "Ja, nei, det er bare sånn som skjer innimellom, det skjer en feil og det er ikke alltid vi får ordnet lapper, "hehe.."" Ja, en liten latter på slutten... :slår: Hæ, hva gir du meg??? Er visst bare sånn det er, ikke no' å gjøre med... Det blir i hvert fall ikke gjort noe med. Men hva man kan gjøre? Aner ikke... Har riktignok kun opplevd dette et par ganger og det var i løpet av en kort periode og det begynner å bli en stund siden. Så jeg skal egentlig ikke klage. Jeg reagerte mest på unnskyldningen. "er bare sånt som skjer..." Den er ikke ny, men like teit er den.
Gjest Vampen Skrevet 14. februar 2010 #12 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har også opplevd noe lignende. jeg ventet og ventet på en pakke, og fikk hele tiden via mail fra avsender beskjed om hvor langt i prosessen den var kommet og visste sånn cirka når jeg kunne vente den. Til slutt kom det en purrelapp med kort hentefrist og beskjed om at den snart ville bli sendt i retur. Rimelig irritert går jeg for å hente pakken og passer på å klage på at jeg ikke fikk ordinær hentelapp. Og mennesket bak disken svarer... "Ja, nei, det er bare sånn som skjer innimellom, det skjer en feil og det er ikke alltid vi får ordnet lapper, "hehe.."" Ja, en liten latter på slutten... :slår: Hæ, hva gir du meg??? Er visst bare sånn det er, ikke no' å gjøre med... Det blir i hvert fall ikke gjort noe med. Men hva man kan gjøre? Aner ikke... Har riktignok kun opplevd dette et par ganger og det var i løpet av en kort periode og det begynner å bli en stund siden. Så jeg skal egentlig ikke klage. Jeg reagerte mest på unnskyldningen. "er bare sånt som skjer..." Den er ikke ny, men like teit er den. Sånn som skjer?! Kundeservice er tydeligvis et ukjent fenomen hos Posten Norge.
Aryia Skrevet 15. februar 2010 #13 Skrevet 15. februar 2010 Sånn som skjer?! Kundeservice er tydeligvis et ukjent fenomen hos Posten Norge. Veldig, veldig sant! Dessverre!! Vet ikke hvor mye av min post som har blitt borte det siste året, både brev og pakker. Har bare fått beskjed om at det er "menneskelig å feile iblant".
aluminium Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 Posten er helt latterlig. Jeg blir bare mer og mer oppgitt når jeg ser hvor ineffektive de er på absolutt alt. Bestiller man noe i USA som blir sendt med USPS, som er statenes posttjeneste, så flytter pakken seg kanskje fra avsender til Norge på tre-fire dager. Så ankommer pakken den norske tollen, og hva skjer? Jo det tar jaggu nesten en uke å få den fra Gardermoen til Vestlandet. Det samme gjelder forøvrig UPS, vanvittig hvor mye mer effektive de er. Jeg fikk nylig en pakke fra Kina. Den ble sendt mandagen, og på lørdag samme uke ringer en vennlig mann fra UPS og lurer på om jeg er hjemme. Til sammenligning ble det sendt en pakke til meg fra Finnmark forrige tirsdag. Den er fortsatt på en eller annen sorteringssentral i Oslo. Det er enkelte statlige monopoler jeg gjerne kunne vært foruten, Posten er definitivt ett av dem...
TanteBrun Skrevet 15. februar 2010 #15 Skrevet 15. februar 2010 Sånn som skjer?! Kundeservice er tydeligvis et ukjent fenomen hos Posten Norge. Jepp. Men paradoksalt nok foretrekker jeg Posten - ganske enkelt fordi det er nærmest og i gåavstand....
Gjest Sandbekken Skrevet 15. februar 2010 #16 Skrevet 15. februar 2010 Skjedde med meg også!! Jeg hadde bestilt noe fra ebay, og venta i eeevigheter på at pakkelappen skulle dukke opp. Så en dag jeg var på vei til jobb ligger det en purre-hentelapp i postkassen. Dagen etter kommer jeg for å hente pakken, dama bak disken begynner å hive rundt pakkene som lå i retur korga (JA HUN HEV PAKKENE RUNDT FOR Å FINNE MIN!!) Hun fant ikke pakken min, og sa at den var sendt i retur. Da ble jeg ganske oppgitt, og fortalte at jeg ikke hadde fått noen hentalapp, kun den jeg hadde i handa nå. Det hun presterte å gjøre da var å belære meg om at det var viktig å hente pakkene sine i tide!! jævla sau..
Draum Skrevet 15. februar 2010 #17 Skrevet 15. februar 2010 Posten er inokmpetente ja. Mannen min jobbet i et firma som sendte og mottok flere hundre pakker hver dag, og han hadde mange gode historier om hvordan posten rotet det til. Det verste var vel kanskje da de fikk en pakke som var totalt ødelagt, posten påsto den var pakket dårlig inn, men på selve pakken så man tydelige spor av at den var kjørt over med truck.. Selv har jeg opplevd flere ganger at de sender pakkene mine feil. Sist bestilte jeg noe fra U.K og pakken kom til norge helt uten problemer. Jeg bor i Stavanger, men av en eller annen grunn sendte posten pakken min innom i Tromsø. Så til Haugesund, og så mellom Haugesund og Kristiansand seks ganger! Fikk hentelapp flere ganger, men pakken var aldri på postkontoret, og det var visst bare sånn "Oooops, nei.. Shitt happens, ingenting vi kan gjøre med det, nei.."
Gjest Gjest_P_* Skrevet 15. februar 2010 #18 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har også opplevd at pakker ble sendt i retur fordi jeg ikke hadde fått hentelapp. Faktisk så mange ganger at nå ringer jeg alltid postkontoret eller stikker innom og spør når jeg mener pakken burde vært kommet. For rettferdighets skyld må jeg bare nevne at det er ikke bare fryd og gammen med de andre fraktselskapene heller. For noen uker siden fikk jeg pakkelapp på lørdag, og kjørte ekstratur til posten for å hente pakken. Det var noe som hastet, nemlig. Da jeg kom til postkontoret var ikke pakken kommet! Men hentelappen, den var kommet.. Så jeg kjørte ny ekstratur etter jobb mandag, og da var jaggu ikke pakken kommet da heller! Det endte med at jeg kjørte fjorten(!) mil før jeg endelig fikk den jæ*** pakken. Det var ikke posten sin feil, pakken kom (omsider) til postkontoret med ett eller annet fraktselskap.
Gjest Vampen Skrevet 15. februar 2010 #19 Skrevet 15. februar 2010 Hahahahaha, nå har jeg fått svar fra posten! Og forklaringen er, jeg verken heter det jeg heter, eller bor der jeg bor! :bond: Posten kan nemlig opplyse meg om at ingen med mitt navn er registrert på den adressen, og at jeg må melde flytting til posten. Nå har det seg slik at jeg har bodd her i 4 år, og har følgelig meldt flytting for 4 år siden. Jeg har altså i 4 år fått post til denne adressen, og har aldri hatt problemer med å få verken post, pakker eller hentelapper. Men når du (av ganske så mange sendinger) blir sendt tilbake uten at jeg har fått hentelapp, da er det plutselig fordi ingen med mitt navn er registrert på denne adressen. Og posten kan også opplyse meg om at riktig navn på området jeg bor (hvordan vet de det om jeg ikke er registrert på adressen?) er noe annet enn det jeg skrev. Det syntes jeg også er svært underlig, iom at jeg har et gateskilt noen få meter unna huset som sier det samme adressen jeg har oppgitt. Det er også mystifistisk at andre beboere i området har brukt denne ikke-eksisterende gateadressen i flere tiår. Nei, posten har altså funnet ut at jeg bor et sted som ligger 2-3 km lenger opp i veien. Hallo!? Er det i det hele tatt mulig? Jeg er rett og slett imponert over forklaringen.. Not in a good way da. Seriøst, Posten.. :slåss: :slår:
Gina_ Skrevet 15. februar 2010 #20 Skrevet 15. februar 2010 Jeg har også opplevd noe lignende. jeg ventet og ventet på en pakke, og fikk hele tiden via mail fra avsender beskjed om hvor langt i prosessen den var kommet og visste sånn cirka når jeg kunne vente den. Til slutt kom det en purrelapp med kort hentefrist og beskjed om at den snart ville bli sendt i retur. Rimelig irritert går jeg for å hente pakken og passer på å klage på at jeg ikke fikk ordinær hentelapp. Og mennesket bak disken svarer... "Ja, nei, det er bare sånn som skjer innimellom, det skjer en feil og det er ikke alltid vi får ordnet lapper, "hehe.."" Ja, en liten latter på slutten... :slår: Hæ, hva gir du meg??? Er visst bare sånn det er, ikke no' å gjøre med... Det blir i hvert fall ikke gjort noe med. Men hva man kan gjøre? Aner ikke... Har riktignok kun opplevd dette et par ganger og det var i løpet av en kort periode og det begynner å bli en stund siden. Så jeg skal egentlig ikke klage. Jeg reagerte mest på unnskyldningen. "er bare sånt som skjer..." Den er ikke ny, men like teit er den. Det er faktisk ikke så mye en vanlig ansatt i Posten kan gjøre. Sjekke sporingsnummeret, og er pakken sendt tilbake, ja, da er den det. Er kundens ansvar å hente pakken, om lappen er sendt ut eller ikke. Det blir sendt ut duplikatmelding en uke etter originalmeldingen om pakken ikke er hentet. Ingen flere advarsler kommer, og feil skjer av og til. Man skal ikke trenge å skjelle ut den stakkars personen som står bak kassa for det! Dessverre finnes det en del mennesker i posten som ikke kan jobben sin, og slikt skjer. Rett og slett. Skikkelig dumt det går utover andre, men sånn er det nå bare. Jeg lurer litt på hvorfor du ikke spurte avsender om sporingsnummer så du kunne sjekke når pakken kom selv? Det er jo en grei løsning på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå