Gå til innhold

30 års lag med mat

Gjest Gjest_Julie_*

Anbefalte innlegg

Gjest luremegpå

Jeg har et superenkelt forslag, og mine gjester, vi var nesten 50, elsket det!

Det innebærer kyllingfilet, tomat på boks me hvitløk og masse grønnsaker, rømme og tortilla og revet ost.

( Alt dette koster ca 600-700 kr maks)

Grønnsakene stekes, dereter kokes sammen med kylling (stekes først), og tomat boksene helles oppi til slutt. Da koker du alt sammen i ca en time.

Du serverer slik:

Knust tortilla i bunn av skål, deretter, suppen, rømme og ost. Dette er perfekt, fordi det ikker er for mettende, og folk kan forsyne seg selv, slik at du kan være litt vert også:)!

Mine gjester var superfornøyde! Så hadde jeg snacks utenom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som e god gryte! :) Nå har jeg nesten bestemt meg for taco da, kall meg gal, men jeg liker faktisk å dille og dalle og styre på, hehe. Dessuten har jeg store planer for å være vert, er derfor jeg har hjelpere på kjøkken som skal styre alt etter at gjestene har ankommet :ler: Men tror jeg vil prøve den gryten en dag, er jo slik jeg lager den mexikanske tomatsuppen til toro, bare at du lager den fra bunn av liksom, og den liker jeg ihverfall! :D

Jeg har mye forskjellige likører i skapene, og cointraeu er jo en av de :) Må prøve meg en kveld med dette etter at bilen er parkert, :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Der var dagen overstått og "what a night"!!! Heilt fantastisk bra! Det va totalt 54 gjester (inkl meg og sambo)og alt gikk så og si knirkefritt. Vi fikk huset kl 21 fredagen så da satte vi i gang med matlagingen. Vi inviterte noen venner på litt øl så stod vi og stekte kjøttdeig, kyllingfilet, hakket salat, ryddet til bord, brettet servietter og slik at alt det var klart til neste dag. Lørdagsmorning spratt jeg opp og lagde kaker da jeg bestemte meg til slutt for å ha dessertbord til dessert. Jeg lagde oreokake, sjokoladekake med konjakkkrem, marsipankake, tiramisukake, karamellpudding og sjokoaldepudding. Søster lagde en ostekake og to skåler dronning Maud. Mye dessert og mye rester som jeg tar med på jobb i dag, hehe. Angående maten så ble det en del feilberegning. Vi hadde 5 kg kyllingfilet og 6 kg kjøttdeig. Det ble skåltomt! Det er ca 200 gr. på mannen så noen likte godt kjøtt ser jeg, hehe. Men masse salat og sånn igjen, men det regnet jeg jo med. Ikke mer enn hva det burde være egentlig, da det ikke er kjekt å ha et "tomt" bord å servere fra i slutten heller. Velkomstdrinken lagde jeg Sangria av 3 liter vin, en liter vodka og 4 flasker sprite og masse epler, appelsiner og lime. Ble en kjempehit og det gikk akkurat. Kjøpte inn 12 falsker Faustino 7, 12 flasker Yellow Tail og 5 flasker med en god hvitvin jeg ikke husker navnet på i slengen, og jeg kom hjem med 3 vinflasker, så den falt også meget godt i smak. Jeg hadde to Braastad og to baileys til dessert, kom hjem med en kvart Braastad (uten kork.. hmm, hehe) og en baileys. Jeg handlet også inn 4 kasser Tuborg, 12 eple og 12 pæresider, noen andre sorter øl til de som jeg vet er veldig kresne, hehe, og alt var skåltomt! (Jeg ba folk ta med seg drikke til etter mat, men godt at de brukte det som stod på bordene da!)

Ellers så hadde jeg f.eks. Powerpoint presentasjon av alle gjestene slik at alle kunne vite hvem som var hvem, og det var en skikkelig vinner. Hadde også en PP av mye gøy som jeg har vært med på i lag med denne gjengen. Noen fra jobben min som har sin egen revygruppe stilte med egenkomponert sang og søsteren min viste en PP av meg som liten (hiiihaaa, hehe, men morsomt var det!) Det var en stor suksess fra ende til annen, uten om at jeg kanskje var en smule sliten etter mye jobb, selv om servitørene mine gjorde en kanon jobb! Hadde aldri klart meg uten de tre, skulle muligens hatt 1-2 til faktisk. Kjekt lokale vi hadde og der vi ikke trengte å gå hjem kl. 2 som en ofte må, så de siste gikk hjem i femtiden! Nå hadde jeg faktisk folk som hjalp meg med å pakke opp presangene for det var så mye som skjedde da alle kom, så nå sitter jeg med 5 presanger og 5 navn jeg må finne ut av, hehe. Gleder meg til neste gang, men da skal jeg ikke ha taco.. da blir det en middag servert på fat gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Det var ein over gjennomsnittet sulten gjeng, ja. ;-) Takk for at du ikkje høyrde på meg! Eg lagar berre festar til slappe førtiåringar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det høres så dillete ut med tacobuffet, hadde heller bare smelt til med f.eks elg-gryte og poteter el. ris..men det er meg. Kose seg med festen i stedet for å tenke for mye på maten.

Folk kommer for å drikke seg fulle likevel..hehe :popcorn::skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh det høres så dillete ut med tacobuffet, hadde heller bare smelt til med f.eks elg-gryte og poteter el. ris..men det er meg. Kose seg med festen i stedet for å tenke for mye på maten.

Folk kommer for å drikke seg fulle likevel..hehe :popcorn::skravle:

Hva er dette for et svar? Festen var jo vellykket til tusan skriver jo TS.

Til TS:

Festen høres super ut. Taco- og kakebuffet var en lur variant. Kjekt at du koste deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...