Gå til innhold

Beskjeden mann vil spørre søt jente på date.

Kanonbøffel

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en litt sjenert mann på 24 år som har vært både frivillig og urivillig singel hele livet. Men i det siste har jeg blitt mer og mer ensom. Har ikke den største vennekretsen, ei heller dametekke (tror jeg). Uansett så er det ei søt jente som jobber i en klesbutikk som jeg liker veldig godt. Har ikke snakket med henne så mye. Jeg er innom en gang i uken via jobben, men jeg får ikke til å prate eller gi av meg selv på en god måte.

Jeg har nokså middels utseende, som regel en bad hair day men er absolutt en bra kar.

Jeg håper altså på noen tips ang. en date. Har dere noen fine råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen råd:

1. Slutt å tro at det finnes noe som heter "dametekke"! Damer er ikke en ensartet gruppe dyr som man kan lære seg å forstå seg på via noen universelle regler. De er like menneskelige og individuelle som alle oss andre.

2. Slutt å tro at utseendet ditt har noe med saken å gjøre. Kun overflatiske kvinner vil ignorere en normal mann på grunn av utseendet hans - og de kvinnene er ikke verdt å bruke tid på uansett, tro meg.

3. Du virker tafatt og negativ, både ovenfor kvinner og deg selv. Slutt med det! For å kunne være i glad i andre bør man først ha lært å være glad i seg selv.

4. Ta kontakt med henne. Det er ikke så viktig nøyaktig hvordan du går frem, så lenge du klarer å formidle at du liker HENNE. Siden dere treffes jevnlig kan du begynne med litt småprat og finne ut om hun er singel eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at 'dametekke' var et uheldig valg av ord. Uansett så har du nogenlunde rett i at jeg er tafatt, men ikke at jeg er negativ. Jeg har gått i meg selv og blitt bedre på holdningen. Kan fortsatt bli bedre til å utstråle selvtillit og positivitet.

Det er vel noe med at når man tenker for mye på en ting, så blir saken voldsomt større enn det den egentlig er.

Jeg tror mitt største problem er frykten for suksess, mer enn frykten for nederlag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du må bare tørre å ta steget.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt en fantastisk tone med butikkdamer, men ikke prestert å ta det til det neste nivå. Helt normalt.

Det verste av alt er at jeg har sett hvor skuffet flere av de har blitt over at jeg ikke tar initiativ, men forsvunnet inn i den endeløse rekken med høflige og forsiktige menn :tristbla:

Du må bare slutte å vente på at nervøsiteten din forsvinner og lære deg å elske rushet som man ofte får når man tar kontakt med en dame. Ikke se på det som negativt. Selv har jeg forøvrig stort sett overvunnet all nervøsitet, men det tok meg noen år hvor jeg bare tok handling uansett hva jeg følte.

Så i denne situasjonen vet du nok svaret selv....

Bare avslutt samtalen med, "Hva skal du i kveld?"

Eller si rett ut det du føler (ærlighet er utrolig sexy) og at du har lyst til å bli bedre kjent med henne.

Men for all del, ikke ha et desperat ansiktsutrykk eller vær desperat. Du må være helt komfortabelt uansett utfall. Det er jo masse nye damer rundt neste hjørnet (mtp at du ikke kjenner henne så godt).

Og om hun avviser deg, så er du fortsatt deg selv? Ingenting er forandret? Kan garantere deg at du føler deg som en konge den dagen uansett hva som skjer, fordi du er en mann av handling.

Og til slutt, hvis hun skulle finne på å si f.eks "Hva mener du? Er dette en date? Ber du meg ut på en date?", så for all del ikke svar slik alle taperene gjør: "Neida, selvfølgelig ikke! Tenkte bare vi kunne ta en kopp kaffe"

EXCUSER! Friend zone here I come;)

Det rette svaret vil da være: "Selvfølgelig er det en date! Se på deg selv!";)

La oss høre hvordan det går, bøffel!:) Ikke la oss eller henne bli skuffet.

Hilsen,

Elijah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers glemte jeg å si at "dametekke" er reellt.

Selv om damer er like individuelle som menn, så er det diverse universale egenskaper som er veldig attraktive for de fleste kvinner.

Sier jeg at du kan lære deg å forføre eller bli attraktiv for alle kvinner? På ingen måte, men du kan definitivt utvide dine horisonter.

Det handler i hovedsak om å ha et godt forhold med deg selv: et godt selvbilde, gi deg selv anerkjennelse (søker det ikke fra andre og spesielt ikke damer), selvtillit, komfortabel med egen seksualitet, osv.

Når dette er på plass vil du være attraktiv for et bredt utvalg damer, men selvsagt vil det være mange som ikke liker deg på samme måte som du ikke liker alle damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Oisan. Her var det mye å ta tak i. Først av alt må du legge fra den den høye respekten du har for jenter. Jenter er ikke noe høyt der oppe som du må må gjøre deg fortjent til. Jenter er bare noe man tar, dater, koser deg med og knuller. Det er så altfor mange menn som gjør seg selv underlegne kvinner. Jenta vil da føle at det er hun som har kontrollen og dermed miste interessen. Du må rett og slett endre den tafatte og underlegne holdningen din. Du er av NØYAKTIG samme verdi som alle rundt deg. Menn som kvinner. Når du ser vakre jenter skal du vite det faktum at hun er ikke av større betydning enn deg. Hennes utseende er rett og slett bare en egenskap hun har. Husk på at du har mange andre egenskaper som hun ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg er en litt sjenert mann på 24 år som har vært både frivillig og urivillig singel hele livet. Men i det siste har jeg blitt mer og mer ensom. Har ikke den største vennekretsen, ei heller dametekke (tror jeg).

Ensom?

Og derfor date/forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers glemte jeg å si at "dametekke" er reellt.

Svein og Pelle i Hotel Cæsar gikk på kurs og betalte mye for å lære hvordan de skulle dra damer. Til slutt ble de strippere og tapte alle pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...