Gå til innhold

Philippas Fashion Factory

philippa starck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei der!

Så gøy å se bilder! Det ser virkelig fint ut, lekre farger og fin stil. Jeg har ikke sett de andre bildene før heller, så utrolig skjønn Lille Frø var/er!! Jeg har vært superbusy selv i det siste men vi sees om en ukes tid!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Er det bare jeg som skriver her? :o Thi-hi.

Håper du har det bra! Hvordan går det med det siste prosjektet? Jeg er ikke på nett hjemme for tiden, og rekker ikke særlig KG på jobb. Men masse action for tiden.. reiser, ny jobb i jobben osv.. Gi en lyd så er jeg klar for Mes Amis eller lignende igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Anniemal, nå er det visst bare du som har skrevet her på en stund.... Jeg har falt helt ut av dagbokrutinen min, jeg!

Nå sitter jeg trøtt og sliten etter en helg på Beitostølen med masse ski og festing og haloi. Har hatt det så gøy!

Ellers så styrer jeg nå på med alle disse prosjektene mine, og mer er på gang... :wink: Mes Amis må gjentas ganske snart, definetly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest Anonymous

Siden du har gitt opp dagboken din selv så skriver jeg!!

Kjempelekre nyheter på www.detlillextra.no forresten!! Jeg elsker de Chanel-veskene, skikkelig glamour!

:hjerter: HAPPY VALENTINESDAY! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Fikk plutselig ånden over meg til å begynne dagbokskriving igjen. Det skjer så mye rundtom her nå, at det kan være kjekt å skrive litt om det også. Blir mye husbygging, da - kanskje ikke så interesant for andre enn meg selv, men!

Våknet klokken syv i dag av fire menn med hammere. Vi har fått opp reisverket på tilbygget, og har fått en liten feeling av hvordan det kommer til å bli. Og det blir faktisk fint!! Jeg har naturligvis begynt å ta ut tapeter og parketter, selv om det er leeenge til vi kommer så langt. Kjøkkenet er bestilt - vi bestemte oss for et kremhvitt i litt gammeldags stil fra Crown Imperial. Det amerikanske kjøleskapet er allerede kjøpt inn (fikk det på salg! :) ) og den store hodepinen er nå hvordan vi skal få det opp i annen etasje... TUNGT!!

I går kveld var jeg hos min søster og øvde inn et aldri så lite underholdningsinnslag som vi skal bidra med i vår tantes 70-årsdag i kveld. Vi er tre søstre (pluss svoger som kan spille gitar) som alltid lager litt haloi. Som regel tror jeg kanskje at det er VI som har det gøyest - ikke nødvendigvis de som blir underholdt... :ler:

Så i kveld blir det altså 70-årsdag. Og bryllup!! En fetter av Mannen gifter seg, og vi er invitert til kaffe. Så det blir en begivenhetsrik kveld! Gleder meg, elsker selskapeligheter. Har funnet kjole til bryllupet, en rød, smal og ganske enkel kjole. Til den skal jeg ha sølvsko, og en sølvveske jeg ennå ikke har funnet. (skam at ikke JEG har funnet veske! :o ) I 70-årsdagen må jeg nok være litt mer diskret, og tror jeg ender opp i en hvit buksedrakt med rosa topp og sko.

Nå plaskregner det utenfor, det lover ikke akkurat godt for dagen. Håper for brudeparets skyld at det klarner opp utover!

En god helg til alle sammen! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarah Jessica

*JUBEL* Endeling er du tilbake her Philippa!!

Gøy å høre at det går så bra med husbyggingen. Og amerikansk kjøleskap.. med isbitmaskin *DRØMME*!!

Høres ut som du får en festlig dag, og antrekkene blir nok lekre. Jeg har både sølvvesker og røde vesker om du blir i beit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en god venninne som kompentent barnevakt, fikk vi sove leeeenge idag. Og vi sov til 12! Det har vel ikke skjedd på en stund...

Etter å ha sløvet foran tven litt, ble vi invitert på restefest sammen med familien. Koselig!! Deretter dro vi rett i 5-årsdag til nevøen vår. Mye selskapeligheter idag også, med andre ord! Nå er vi i grunnen litt mette av kaker og boller og konfekt, så Mannen har dratt på jakt for å skyte en pizza. Så blir det filmen på TV2, tenker jeg. Deilig med søndagskvelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp fått Lille Frø i seng etter å ha vært på ballett. (ballett og ballett - 2-åringer som leker bro bro brille og vrikker på stumpen, men de er utrolig søte da!!)

Så nå var egentlig planen å gå ut i hagen og plante alle blomstene jeg har kjøpt inn i dag, men det regner så fælt ute at jeg vet ikke om jeg gidder. Jeg kjøpte et lass med vintergrønne planter pluss litt blå blomster (jeg vet da vel ikke hva de heter!?) og gleder meg faktisk til å gjøre det pent utenfor. Har hatet slike ting før, men det er antagelig noe med det å ha en egen hage. Den ser i grunnen passe herpet ut for tiden pga byggearbeidene, men noe må man gjøre for å pynte opp litt.

Har også kjøpt et nydelig chenilleteppe i beige samt to puter i røde og beige striper til å ha i sofaen i kjellerstuen. Da vi pusset opp kjellerstuen, fikk vi to flotte sofaer av svigeronkel, men de er rett og slett litt for mørke i fargen. Så i stedet for å bruke masse penger på å trekke dem om, så prøvde jeg å legge teppe over og pynte opp med litt puter. Det ble faktisk veldig fint!

Sitter og vurderer om jeg skal orke å gå ut og plante - alternativet er å være inne og vaske huset. Og det er i grunnen et enda verre alternativ... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dramatikk i livet mitt i dag! Vi hadde en stille og rolig morgen, da min mor plutselig kommer løpende og sier at pappa har besvimt. Han går på cellegiftkur for tiden, så vi tenker jo at det kanskje har med det å gjøre, og iler til. Der ligger pappa på gulvet, delvis bevisstløs. Vi ringer ambulansen (dvs, jeg fikk gjort lite, ble faktisk litt handlingslammet - heldigvis at Mannen var hjemme og beholdt roen!) Pappa våkner, og blir kvalm og kaster opp, snakker over seg og i det hele tatt - situasjonen er ikke særlig morsom. Ambulansen kommer når han er over det verste, og de måler EKG og blodtrykk, men konklusjonen er at det nok er en reaksjon på cellegiften. Heldigvis er pappa en sprek kar, og kom seg ganske raskt. Og vi var en redningsaksjon klokere. En tøff opplevelse, men det gikk veldig bra. Resten av dagen ble rett og slett litt merkelig, fikk gjort lite - var nok litt merket av det som hadde skjedd.

Har nettopp kommet hjem fra "jobb" nå, tenkte å slappe litt foran tv og kose meg litt. Mannen kommer snart, så vi kan kose oss litt sammen. Vi har det så fint for tiden, snakker mye sammen og planlegger huset og fremtiden. Deilig å ha det godt, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coral

Hei philippa!

Legger igjen en liten hilsen her jeg :wink:

Høres ut som om gårsdagen var dramatisk for dere! Ikke noe særlig når sånt skjer med ens nærmeste.. Men godt å lese at alt gikk fint med faren din.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah - deilig å synke ned i sofaen nå!

Kjørte pappa på Haukeland for parykkprøving idag, han mister endel hår pga cellegiften. Rart å se ham med "fakehår"- men tror ikke han kommer til å bruke det så mye. Håper også han ikke mister alt!

Ettermiddagen har blitt brukt til planting av en haug med busker og blomster. Det ble veldig fint! Jeg liker best vintergrønne saker som står der og er fine år etter år, jeg er ikke noen kløpper i hagearbeid akkurat. Så jeg håper disse blomstene holder seg en stund!

Nå skal jeg bare ha en rolig kveld med litt surfing, lesing (jeg holder på med den siste til Jan Guillou; tyvenes marked) og selvfølgelig Lost.

Hører min søster og min nevø kommer ramlende inn nå, jeg får ta meg av dem litt også...! Ha en fin kveld alle sammen - og takk for hilsen, Hanne og Paris!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I love this! Mann og barn har forlatt åstedet, jeg sitter her med en Vikingfjord heeeelt alene og venter på at huset skal fylles av vorspiel-folk. Vi skal på en fest langt langt ute på landet, og blir hentet av en buss klokken 1930, og innen den tid har vi bestemt oss for å bli ganske så fnisete.

Dagen har ellers ikke bydd på spesielt spennende ting, de har bygget litt til på huset, og jeg måtte overbevise tømreren om at jo, det SKAL være valmet tak over inngangsdøren.... Det var liksom så mye lettere å bygge uten valm! :roll: Håper vi snart kan begynne så smått med innredningen. I et anfall av ryddighet, har jeg tatt en tørn i hele leiligheten og fått orden på skap og skuffer og hevet masse rot som av en eller annen grunn samler seg opp. Jeg er flink til å hive! (litt for mye avogtil, ifølge Mannen)

God helg alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarah Jessica

Så gøy med fest! Håper kvelden sto til forventningene - og jeg gleder meg til å se huset, bilder snart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...