zuperduper Skrevet 10. februar 2010 #21 Skrevet 10. februar 2010 Jeg skjønner ikke helt poenget med å starte en ny tråd om dette, da det finnes flere allerede....? De fleste tingene man måtte lure på, finnes allerede svar på der. Blant annet denne: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=345741&hl=
LetThemEatCake Skrevet 10. februar 2010 #22 Skrevet 10. februar 2010 Nu har jag beställt en Femmecup!
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2010 #23 Skrevet 11. februar 2010 Kjøpte meg en mooncup for evigheter siden, og den fungerer helt greit. Er i silikon, så slipper tenke på plastmyknende stoffer som kan tulle med hormoner osv.
Gjest Dallandra Skrevet 11. februar 2010 #24 Skrevet 11. februar 2010 Her blir de forskjellige merkene utprøvd og sammenlignet. Mht gammel tråd/ny tråd, så er det jo betraktelig enklere å starte opp igjen med en ny tråd da enn å skumme seg gjennom 43 sider på leting etter akkurat det man lurer på.
Rosalie Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #25 Skrevet 11. februar 2010 Jepp, som Dallandra sier, så er det å få oversikt i en 43 siders tråd kul krøll umulig. Derfor en ny tråd om temaet.
Annie Skrevet 11. februar 2010 #26 Skrevet 11. februar 2010 Men altså: blir det ikke mye søl når man tømmer osv? Må man være i nærheten av en vask for å vaske den før den "stappes oppi igjen"? Tenker på offentlige steder eller bad med vasken litt unna doen..
Gjest Dallandra Skrevet 11. februar 2010 #27 Skrevet 11. februar 2010 Såklart, det er en fordel å være i nærheten av en vask, men koppen må tømmes såpass sjelden at det er ikke ofte det er et problem. Det går fint an å bære koppen noen meter bort til vasken inne på badet for eksempel. De få dagene jeg blør aller mest må jeg tømme en gang eller to i løpet av dagen i tillegg til morgen og kveld, og er jeg på jobb så finner jeg toilett med egen vask der. Ellers passer jeg på å tømme før jeg drar noe sted for å være på den sikre siden om det er en "sånn" dag.
herecomesthesun Skrevet 28. mars 2010 #29 Skrevet 28. mars 2010 Jeg har brukt menskopp i over et år nå (en søt liten rosa ladycup) og kommer aldri, aldri, aldri til å gå tilbake til bind og tamponger igjen. For en befrielse! Å sove hele natta igjennom uten å bekymre meg for flekker, å kunne bade om sommeren uten å måtte løpe og skifte tampong med en gang, å slippe pinlige situasjoner hos folk som ikke har søppelbøtte på badet og ikke minst å slippe alt det stinkende søppelet. Jeg ser en del skeptikere føler at menskopp er uhygienisk, men jeg må si jeg aldri har følt meg renere og sunnere under mensen enn etter at jeg begynte med menskopp. Mensen lukter ikke vondt lenger, og jeg glemmer nesten at jeg har mensen unntatt de få gangene om dagen jeg tømmer koppen. Var ganske nervøs første gang jeg prøvde, men det var mye mindre klønete enn jeg var forberedt på. Selv om jeg ikke tror noe mensprodukt passer absolutt alle, vil jeg anbefale alle nysgjerrige å gi menskoppen et forsøk. Dette er et altfor bra produkt til å skulle være noe bare "alternative" jenter bruker. Miljøet er selvsagt også viktig, men først og fremst vil jeg si menskoppen gir bedre livskvalitet.
iingvild Skrevet 28. mars 2010 #30 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er utrolig glad for at jeg prøvde dette. Skulle gjerne brukt det for mange år siden! Jeg skyller litt kaldt vann oppi før jeg heller innholdet i do, veldig enkelt. Behagelig hele dagen og natta, kjenner den ikke.
Rosalie Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #31 Skrevet 28. mars 2010 Har fullført min første mens med laducupen min. Så utrolig fantastisk digg! Man glemmer at man har mensen fullstendig, jo! 1
-Englefjes- Skrevet 28. mars 2010 #32 Skrevet 28. mars 2010 herecomesthesun: Fullstendig enig. Bra innlegg! Har fullført min første mens med laducupen min. Så utrolig fantastisk digg! Man glemmer at man har mensen fullstendig, jo!
Stinelin Skrevet 28. mars 2010 #33 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er veldig fornøyd med min Mooncup, og kommer aldri til å gå tilbake til tamponger, bortsett fra spesielle situasjoner der tampong er mer egnet.
ynskje Skrevet 28. mars 2010 #34 Skrevet 28. mars 2010 Så bra at det er flere som er fornøyde med sin menskopp! Jeg har en divacup fra alvekoppen.com og kommer aldri til å gå tilbake til tamponger! Er det forresten flere enn meg som har klippet vekk denne her "stangen" som stikker ut på bunnen? Jeg syntes den bare var i veien, jeg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. april 2010 #35 Skrevet 21. april 2010 jeg prøver for første gang diva cup og har lest bruksanvisninga.. der står det at man skal vri rundt 360grader når man har fått den inn!! hvordan i alle dager går det ann? jeg har prøvd og prøvd og får ikke til:( noen tips?
Sugerøret Skrevet 21. april 2010 #36 Skrevet 21. april 2010 Hm hvordan er denne for de som virkelig blør mye OG har kraftige smerter? Er såå sår og vond i magen og enda værre på innsiden.Tampax er et ork.men jeg tåler dårlig bind (får utslett og sår )
Hinata Skrevet 22. april 2010 #37 Skrevet 22. april 2010 jeg prøver for første gang diva cup og har lest bruksanvisninga.. der står det at man skal vri rundt 360grader når man har fått den inn!! hvordan i alle dager går det ann? jeg har prøvd og prøvd og får ikke til:( noen tips? Du tar tak nederst i koppen og vrir rundt, man får som regel ikke til 360grader på en gang da, men jeg tror det viktigste er at den snurrer Hm hvordan er denne for de som virkelig blør mye OG har kraftige smerter? Er såå sår og vond i magen og enda værre på innsiden.Tampax er et ork.men jeg tåler dårlig bind (får utslett og sår ) Jeg har ihvertfall hørt om mange som har fått mindre smerter ved bruk av denne, merker det selv når jeg tar den ut, at plutselig gjør det vondt Jeg vet ikke hvordan det er med sårhet, men jeg vil anta at det er bedre enn tamponger siden den ikke tar opp fuktighet, men bare lagrer det. Hvis du blør kraftig ville jeg ha tømt den ofte i begynnelse, for å forhindre lekkasjer, og etterhvert lærer man seg til hvor ofte man må tømme. Det kan også være en idé å se hvilke kopper som kan holde på mest væske, jeg tror det ligger en film på youtube om dette
Sugerøret Skrevet 22. april 2010 #38 Skrevet 22. april 2010 Du tar tak nederst i koppen og vrir rundt, man får som regel ikke til 360grader på en gang da, men jeg tror det viktigste er at den snurrer Jeg har ihvertfall hørt om mange som har fått mindre smerter ved bruk av denne, merker det selv når jeg tar den ut, at plutselig gjør det vondt Jeg vet ikke hvordan det er med sårhet, men jeg vil anta at det er bedre enn tamponger siden den ikke tar opp fuktighet, men bare lagrer det. Hvis du blør kraftig ville jeg ha tømt den ofte i begynnelse, for å forhindre lekkasjer, og etterhvert lærer man seg til hvor ofte man må tømme. Det kan også være en idé å se hvilke kopper som kan holde på mest væske, jeg tror det ligger en film på youtube om dette Takk for svar Hinata Jeg må ta en runde i tenkeboksen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå