Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å teste ut menskopp. Men hvilket merke skal man velge, tro? Jeg er i begynnelsen av 30-årene, har ingen barn, blør veldig lite.

Hjelp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Diva Cup. Jeg bruker den største størrelsen, rett og slett fordi det sto at den passet til min aldersgruppe. :ler:

Det var litt fiklete til å begynne med, men etter at jeg fikk teken på det skjønner jeg virkelig ikke hvorfor jeg har giddet å styre med tamponger og bind når det finnes et så genialt produkt som dette. Jeg blør relativt lite også, med unntak av de aller første dagene av menstruasjonen. Sjekk og tømming to ganger daglig har vært tilstrekkelig hele veien. Jeg merker aldri noe til koppen.

Dessuten så er jeg kvitt alt av soppinfeksjoner etter at jeg gikk over til menskopp. Jeg var ganske mye plaget med det før.

Skrevet

Behöver man bara tömma den två gånger om dagen? :sjokkert: Det låter ju för bra för att vara sant. Hur är det med läckage och sådant? Är det lika säkert som med tamponger? Nu blev jag jättenyfiken. :smilorange:

Gjest Dallandra
Skrevet

Jeg kjøpte min Diva Cup sommeren for 3,5 år siden, største av to størrelser. Men nå er jeg noen år eldre enn deg, har to barn, og blør forholdsvis mye. Jeg har lest et sted at man kan ha mindre kopp "til de dagene man blør mindre", så kanskje du kunne ha en mindre?

De har falt betraktelig i pris de siste årene så jeg har lenge tenkt å kjøpe meg en ny/en til, jeg er for eksempel veldig sjarmert av Lady Cup.

Denne siden, som jeg skumleste litt i nå ser ut til å foretrekke Lunette fremfor Diva Cup, og drar frem noen av de punktene jeg er misfornøyd med Diva Cupen for i sin argumentasjon mot Diva Cup. Når jeg leser litt mer ser jeg at hun også foretrekker Lady Cup fremfor Lunette. :)

:hoppe: Nå gleder jeg meg veldig til å bestille ny!

Gjest Dallandra
Skrevet

I denne veldig lange tråden er nok de fleste spørsmålene både spurt og svart, men med 43 sider er det kanskje like greit med en ny en, så blir det litt mer oversiktlig. :)

Skrevet
Behöver man bara tömma den två gånger om dagen? :sjokkert: Det låter ju för bra för att vara sant. Hur är det med läckage och sådant? Är det lika säkert som med tamponger? Nu blev jag jättenyfiken. :smilorange:

Jeg hadde ørlite lekkasje den første gangen jeg prøvde koppen, men etter det har det aldri skjedd. Grunnen til at jeg fikk det den gangen var at jeg rett og slett ikke hadde fått satt den skikkelig på plass. Det er greit å øve litt på forhånd med innsetting og uttak i en periode man ikke har mensen. Det er litt enklere, rett og slett.

Normalt sett skal man klare seg med å tømme to ganger daglig, men blør man veldig mye kan det vel hende at man må tømme en gang eller to til.

Koppen kan brukes på natten også, og er super til trening, svømming osv. Når jeg tenker meg om så har jeg bare godord å si om den. :ler:

Skrevet

Hvor kjøper man sånt fra, da? Jeg er generelt skeptisk til å handle på nett fra utlandet, i grunnen...

Skrevet

svömming också? Men det kommer ju in en massa vatten då, håller det verkligen tätt från båda hållen? känns lite vanskligt.. men jag vill testa! :)

Gjest Dallandra
Skrevet

www.alvekoppen.com selger Diva Cup iallfall.

Gjest Dallandra
Skrevet
svömming också? Men det kommer ju in en massa vatten då, håller det verkligen tätt från båda hållen? känns lite vanskligt.. men jag vill testa! :)

Jepp. Tett. Det blir vacuum over koppen. :)

Skrevet

Det här MÅ jag testa! :ler2:

Gjest Dallandra
Skrevet

Åe, de har så mange fine. Hvilken valgte du? :fnise:

Jeg kommer aldri til å klare å velge bare en. :ler:

Skrevet

Starter med den blanke *kjedelig* Innbilder meg at alle disse knallfargene ikke er så bra å ha oppi dåsa.

Gjest Dallandra
Skrevet

Vedder på at du ikke hadde klart å motstå fristelsen om de hadde hatt rosa med glitter. :lur:

Skrevet

Jeg har forresten til tider mye utflod. Kan man bruke menskopp i de periodene?

Skrevet
Vedder på at du ikke hadde klart å motstå fristelsen om de hadde hatt rosa med glitter. :lur:

:hoho:

Gjest Dallandra
Skrevet
Jeg har forresten til tider mye utflod. Kan man bruke menskopp i de periodene?

:jepp:

Skrevet

Å, så sjenialt dette er! :hoppe:

Håper bare jeg får til å bruke den nå, da. :ler:

Skrevet

Heihei. :)

Har lenge vurdert å kjøpe en slik menskopp(synes de kunne ha kalt det noe annet, ikke så elegant. :P) men har vært usikker på merker osv. Det er jo så mange forskjellig. Er det stor forskjell mellom merkene? Noen hardere plast osv? Sikkert merkelige spørsmål, men ser for meg at det ikke er så særlig godt å pakke en hard plastsak oppi dåsa som Wadjet så fint kalte det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...