Gå til innhold

De 2 verste sorter av mennesker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe, her inne var det heftig diskusjon.

Kan vel ikke akkurat si meg helt enig i trådstartes innspill, i alle fall ikke sånn som det er skrevet. Det er jo en generalisering og forsåvidt også en bedømmelse av kategorien ateist og religiøs. Det er vanskelig å ikke foreta bedømmelser, det skal være sikkert.

Men til slutt så må jeg si at det innlegget minner meg om at jeg absolutt foretrekker mennesker som utviser aksept for mine syn, selv om de skiller seg fra deres eget. Man trenger ikke å være enig for å vise respekt. (eller?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kanskje du skal lære deg å skrive norsk bedre enn en tredjeklassing før du kaster deg ut i religionsdebatter?

Tusen takk jeg har alltid trodd jeg skrev som en som gikk i barnehagen. Så jeg setter stor pris på at du synes jeg skriver som en tredjeklassing.

Skrevet
Yess! NEMLIG!!! Helt enig med deg, og så vil jeg gjerne ta med de jødene JEG har møtt i hvertfall. Nyyyydelige mennesker, ALLE sammen.

Ja, jeg innså når jeg skrev dette at jeg kjenner ingen jøder - det var ikke for å unnlate å nevne denne religiøse gruppen, altså ;).. hvor gjemmer de seg??

Skrevet

Jeg er ateist. Er ganske bastant i mitt syn, men diskuterer som regel bare religion med likesinnede. Jeg ønsker ikke å presse mitt religiøseståsted over på andre og holde rmeg derfor ofte unna slike diskusjoner.

Jeg har altså aldri ikke respektert religiøse som hel gruppe. Det finnes en del religiøse fanatikere som bruker religion for å rettferdiggjøre urettferdigheter, men det er bare mennesker som har brukt sin religion på en måte som jeg ikke kan stå inne for som jeg ikke respekterer. Jeg ville aldri dømt en hel gruppe troende, bare ogs troen deres. Folk må da få tro hva de vil.

Du sier at du respekterer bare de som fortjener din respekt. Vel, du respekterer ikke meg på tross av at du ikke kjenner meg. Du velger å dømme en hel gruppe av ateister, på samme måte som en del ateister dømmer en hel gruppe religiøse. Du mener det er galt av dem å dømme andre, men er det mer rett av deg å dømme meg basert på det andre har gjort? Ser du ikke at det du gjør mot både religiøse og ateister er det samme som du mener at de gjør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...