Gå til innhold

De 2 verste sorter av mennesker

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men Trajan, da. Går det ikke an å erkjenne at man ikke vet, men samtidig tro?

Jo jeg antar at det går ann...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men det er ikke forfalskning å si at jorden er flat altså?

Det er hva de vil du skal tro

Skrevet

Her er de mest fantastiske sorten mennesker jeg har møtt så langt:

Jehovas vitner, Smiths venner, muslimer, bahá'íer, agnostikere, ateister, buddhister, hinduister, satanister og kristne.

Love them all :)

Skrevet
Er religiøse og Ateister

Ingen av dem vet hvordan man respekterer den andres syn. Og alt de gjør er og hakke på den andre

Nei de eneste skikkelige mennesker er de som innser at ingen kan vite om det finnes noe eller ikke

Denne burde ligge på Skråblikk og generaliseringer, i grunn... Seriøst, det finnes jo religiøse som har et noenlunde oppegående syn på tilværelsen, det samme gjelder ateister. At det finnes noen bitre, hardbarkede eksemplarer av dem, betyr ikke at det gjelder alle...

Skrevet

Jeg har respekt for mennesker som (etter mitt syn) har et positivt verdisyn, uansett tro.

Mennesker som er "hel ved" får også min respekt.

Jeg antar at TS skriver for å provosere?

Den dagen vi slutter å dele menneskene inn i "gode" og "onde" (verste & beste) får vi fred i verden.

Hvorfor ikke heller prøve å forstå?

Gjest nobilian
Skrevet
Og dra alle under en kam er en menneskelig egenskap noe vi alle gjør

Kanskje du kan lære å skjære alle over én kam, siden det er det det heter?

Forøvrig er åpningsinnlegget ditt (og de som følger) omtrent det dummeste jeg har lest her inne.

Skrevet

Kanskje du kan lære å skjære alle over én kam, siden det er det det heter?

Forøvrig er åpningsinnlegget ditt (og de som følger) omtrent det dummeste jeg har lest her inne.

bla bla bla bla bla bla

Skrevet
Den dagen vi slutter å dele menneskene inn i "gode" og "onde" (verste & beste) får vi fred i verden.

For et naivt syn. Fred på jorden vil aldri skje så lenge mennesker eksisterer

Skrevet
For et naivt syn. Fred på jorden vil aldri skje så lenge mennesker eksisterer

Noe som betyr at du ikke vil være med på å gjøre verden til et bedre sted?

Gjest CookieMonster
Skrevet

Så lenge det finnes religion og fattigdom, så vil det aldri bli fred i verden.

Skrevet
Noe som betyr at du ikke vil være med på å gjøre verden til et bedre sted?

Jeg kom ikke til verden for å gjøre verden til et bedre sted. Jeg kom til verden for å skilde den med sverd

Skrevet
Så lenge det finnes religion og fattigdom, så vil det aldri bli fred i verden.

Vi kunne fjernet religion og vi kunne blitt kvitt fattigdomen om dette hadde skjedd. Så hadde vi bare funnet på noe nytt og krige om

Skrevet
Her er de mest fantastiske sorten mennesker jeg har møtt så langt:

Jehovas vitner, Smiths venner, muslimer, bahá'íer, agnostikere, ateister, buddhister, hinduister, satanister og kristne.

Love them all :)

Yess! NEMLIG!!! Helt enig med deg, og så vil jeg gjerne ta med de jødene JEG har møtt i hvertfall. Nyyyydelige mennesker, ALLE sammen.

Skrevet

gjesp.... da hater du nok meg! :D er ateist og misliker sterkt at religiøse prakker religion på meg. av samme grunn prøver jeg ikke prakke min manglende tro på religiøse. Hm, egentlig, når jeg tenker etter, så er det eneste jeg gjør det å IKKE tro på en gud! ergo jeg gjør ingenting jeg. skjønner jo at det er grunn i massevis til å hate meg og kalle meg et grusomt menneske! Nå skal jeg legge meg uten å lese bibelen og ikke fortelle noen at jeg ikke gjorde det (skjønner? ) FÆÆÆL og slem handling. Ha en god natt

Skrevet (endret)
gjesp.... da hater du nok meg! :D er ateist og misliker sterkt at religiøse prakker religion på meg. av samme grunn prøver jeg ikke prakke min manglende tro på religiøse. Hm, egentlig, når jeg tenker etter, så er det eneste jeg gjør det å IKKE tro på en gud! ergo jeg gjør ingenting jeg. skjønner jo at det er grunn i massevis til å hate meg og kalle meg et grusomt menneske! Nå skal jeg legge meg uten å lese bibelen og ikke fortelle noen at jeg ikke gjorde det (skjønner? ) FÆÆÆL og slem handling. Ha en god natt

Jeg hater deg om du holder med Manchester United vist ikke så er jeg totalt likegyldig til deg

Endret av Trajan
Skrevet
Er religiøse og Ateister

Ingen av dem vet hvordan man respekterer den andres syn. Og alt de gjør er og hakke på den andre

Nei de eneste skikkelige mennesker er de som innser at ingen kan vite om det finnes noe eller ikke

Men det utelukker da hverken teister eller ateister.

Men om vi nå antar at dine generaliseringer overhodet skal kunne kalles riktig... hvordan er du bedre enn de to andre kategorier? Du sier de ikke respekterer andres syn og derfor skal ikke du respektere deres heller? Om du da sier at DIN kategori er "best" fordi de andre ikke respekterer andres syn er det jo bare ett ord å bruke på deg: hykler.

Skrevet
Det er hva de vil du skal tro

He? :klø:

Skrevet

Neida, neida. Jeg hater ikke deg, og jeg er sikker på at når du går og legger deg, vil hodet ditt være opptatt av det DU synes er viktig. Som f.eks å være så likegyldig til religion, at du stikker snuten innom religionsforumet på K.G ....(skjønner?)

Skrevet

Har aldri sagt jeg var likegyldig til religion. Det var dine ord.

Når det er sagt så HATER jeg den typen mennesker som for eksempel kan finne på å stille seg opp foran ansiktet til en overvektig fremmed bare for å klage over hvor mye hun/han hater feite folk (skjønner?)

Og hvordan du kan hate ateister for så å kalle deg en agnostiker viser bare at du ikke er særlig smart og heller ikke har særlig peiling på hva du snakker om.

"Innen livssynsmessige posisjoner og praksiser vil agnostisisme oftest ikke skille seg fra ateisme nettopp fordi avvisningen av sikker kunnskap om en gud eller det guddommelige må føre til en vektlegging av en empirisk fundert og/eller rasjonell epistemologi og etikk"

Skrevet
Jeg hater deg om du holder med Manchester United vist ikke så er jeg totalt likegyldig til deg

Da har du endelig funnet en grunn til å hate meg da! :D LUCKY YOU

Kanskje du skal lære deg å skrive norsk bedre enn en tredjeklassing før du kaster deg ut i religionsdebatter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...