Gå til innhold

De 2 verste sorter av mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er religiøse og Ateister

Ingen av dem vet hvordan man respekterer den andres syn. Og alt de gjør er og hakke på den andre

Nei de eneste skikkelige mennesker er de som innser at ingen kan vite om det finnes noe eller ikke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk om å dra alle under en kam da.

Skrevet

Og dra alle under en kam er en menneskelig egenskap noe vi alle gjør

Skrevet
Er religiøse og Ateister

Ingen av dem vet hvordan man respekterer den andres syn. Og alt de gjør er og hakke på den andre

Nei de eneste skikkelige mennesker er de som innser at ingen kan vite om det finnes noe eller ikke

Har du møtt mange ateister, eller agnostikere?

Skrevet
Har du møtt mange ateister, eller agnostikere?

Ja og de fleste har vært like arrogante og udugelige som de religøse jeg har truffet

Skrevet
Er religiøse og Ateister

Ja og de fleste har vært like arrogante og udugelige som de religøse jeg har truffet

hvilken av sortene tilhører du? Siden innlegget ditt ikke akkurat oser av respekt for andres valg i livet, og dersom du faktisk innså at du vi ikke kan vite noe sikkert, så ville du jo vært ydmyk nok til å innse at kanskje det er de som har sett noe du ikke har...

Skrevet

agnostiker..........men jeg har ingen respekt for noen av dem rett og slett fordi de religiøse og ateister har mistet min respekt

Skrevet
agnostiker..........men jeg har ingen respekt for noen av dem rett og slett fordi de religiøse og ateister har mistet min respekt

men du viser jo ikke noe mer respekt eller tåleranse du, så hva gjør agnostikere til bedre mennesker en troende og ateister?

Jeg er foresten troenede, og respekterer både troende av andre religioner, ateister og agnostikere, likevel plasserer du meg i båsen som menneske av verste sort, kun fordi jeg tror på noe som du ikke er enig i.

Hvordan gjør det deg til ett bedre menneske en meg?

Skrevet

Jeg vil heller si religiøse fundamentalister og ateistiske fundamentalister. De blir to ekstreme standpunkt som polariserer debatten ved å skape et fiendebilde av "de andre". De som er vanlige mennesker, enten de er religiøse, ateister eller agnostikere, er de som ikke er interessert i å misjonere den ene eller andre saken, men som tror hva de tror og lever sine liv i fred.

Skrevet

Jeg viser respekt for de som viser repekt. For de som ikke viser det viser jeg ingen respekt

Skrevet
Jeg viser respekt for de som viser repekt. For de som ikke viser det viser jeg ingen respekt

Når viste jeg deg manglende respekt?

For du må jo mene jeg har det, du viser nemlig manglende respekt for meg, allerede i ditt første innlegg, faktisk i headingen.

Skrevet (endret)

Viser du respekt til en som påstår at jorden er flat eller at Holocaust ikke har skjedd?

Endret av Logikk
Skrevet
Viser du respekt til en som på står at jorden er flat eller at Holocaust ikke har skjedd?

... og her ser det ut til at vi muligens har et eksemplar av den ene av de to grupperingene jeg nevnte.

Gjest CookieMonster
Skrevet
... og her ser det ut til at vi muligens har et eksemplar av den ene av de to grupperingene jeg nevnte.

Hvorfor det?

Skrevet

Så du mener virkelig at man skal respektere personer som mener dette?

Skrevet
Hvorfor det?

Hvis vedkommende med et slikt utsagn forsøkte å få frem poenget om at man ikke trenger å respektere religiøse siden det de tror på er like ulogisk/feil som at holocaust ikke har skjedd, så er det sannsynlig at vedkommende grenser over til det som noen kaller ateistisk fundamentalisme.

Men jeg skrev "muligens" i mitt forrige innlegg, siden det selvsagt er mulig at jeg misforsto innlegget til Logikk.

Skrevet
Viser du respekt til en som påstår at jorden er flat eller at Holocaust ikke har skjedd?

Kommer ann på tror de også at Jorden er hul og at UFOer kommer fra en sivilisasjon som bor inni jorden ?

Også kalt de tapte verdner Atlantis, Lyonesse eller Limuria ?

uansett så respterer jeg ikke historie forfalskere. Det med at Jorden er flat vel om de vil tro det så kan jeg respektere det uansett hvor idiotisk det er.

Men er det noe jeg aldri kan respektere er historie forfalsking noe det er og forsnekte Holocaust

Gjest CookieMonster
Skrevet
Kommer ann på tror de også at Jorden er hul og at UFOer kommer fra en sivilisasjon som bor inni jorden ?

Også kalt de tapte verdner Atlantis, Lyonesse eller Limuria ?

uansett så respterer jeg ikke historie forfalskere. Det med at Jorden er flat vel om de vil tro det så kan jeg respektere det uansett hvor idiotisk det er.

Men er det noe jeg aldri kan respektere er historie forfalsking noe det er og forsnekte Holocaust

Men det er ikke forfalskning å si at jorden er flat altså?

Skrevet

Men Trajan, da. Går det ikke an å erkjenne at man ikke vet, men samtidig tro? Jeg vet da at det ikke er noen måte å motbevise at det fins en verden på, eller bevise den, men jeg tror allikevel det fins noe utenfor sansene mine.

Er mennesker dårlige om de ikke har et bevisst forhold til solipsisme og eksistensiell skepsis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...