Gå til innhold

Israel provoserer Libanon til krig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Igjen ser vi nå at Israel provoserer Libanon til krig.

Vha provokasjoner ender det med at Libanon elller Hizbollah blir provosert til å skyte på Israelske kampfly som operer i Libaninos luftrom. På denne måten får Israel en unskyldning for å gå inn i Sør libanon igjen.

I disse dager bomber Israel også Gaza stripen på nytt. Det er helt tydelig at det er stor blodtørstighet blandt Israelske politikere og militære.

Jeg trodde at jødene mente at "alle mennesker er født i Guds bilde". Sånn er det tydeligvis ikke ettersom krigs ønskene helt tydelig viser at Israel ønsker konflikt og blod hos andre mennesker. Dette tyder på at alle mennesker likevel ikke er født i Guds bilde.

Dette blir en slags konkuranse. Hvor langt rekker du å telle før Israel igjen provoserer og angriper andre mennesker. sansynligvis ikke langt selv om hele verden (utenom Israel) håper Israelerene nå slutter å provosere og angripe barn og uskyldige med klasebomber of fosfor bomber som brenner ihjel barna mens de enda lever slik de brukte fosfor på Gaaza stripen sistgang og klasebomber i boligfelt i Sør Libanon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vha provokasjoner ender det med at Libanon elller Hizbollah blir provosert til å skyte på Israelske kampfly som operer i Libaninos luftrom. På denne måten får Israel en unskyldning for å gå inn i Sør libanon igjen.

I disse dager bomber Israel også Gaza stripen på nytt. Det er helt tydelig at det er stor blodtørstighet blandt Israelske politikere og militære.

Jeg trodde at jødene mente at "alle mennesker er født i Guds bilde". Sånn er det tydeligvis ikke ettersom krigs ønskene helt tydelig viser at Israel ønsker konflikt og blod hos andre mennesker. Dette tyder på at alle mennesker likevel ikke er født i Guds bilde.

Dette blir en slags konkuranse. Hvor langt rekker du å telle før Israel igjen provoserer og angriper andre mennesker. sansynligvis ikke langt selv om hele verden (utenom Israel) håper Israelerene nå slutter å provosere og angripe barn og uskyldige med klasebomber of fosfor bomber som brenner ihjel barna mens de enda lever slik de brukte fosfor på Gaaza stripen sistgang og klasebomber i boligfelt i Sør Libanon.

Tenk om jeg var naboen din og jeg kastet epler inn til deg hele tiden. En dag ble du lei at jeg jeg kastet epler på deg så du kastet tilbake.

Er det du eller jeg som er den "onde" her?

Skrevet
Tenk om jeg var naboen din og jeg kastet epler inn til deg hele tiden. En dag ble du lei at jeg jeg kastet epler på deg så du kastet tilbake.

Nå har hverken Lianesiske retjeringen eller Hizbollah kastet epler inn i Israel eller gjort noe annet galt denne gangen. Israel går helt klart og håper på det. "Om noen barn kaster stein etter F16" og roper noe etter dem så synes det klart at Israel vil bombe de4m med både klasebomber og napalm bomber. De har bevist det ve at de har gjort det før, og ingen tror de ikke vil gjøre det igjen. Men for å ha en grunn må de først klare å provosere de som bor i Sør Libanon nok til at de gjør noe Israel ikke liker.

Forøvrig vet vi at mange av de som idag bor i Sør Libanon egentlig er Palestinere som er jaget ut av den Israelske hæren slik at Israek kan importere folk fra Russland og andre steder som kan overta frukthagene, vannreservoarene og husene deres.

Nå vet vi imidlertid at den Israelske regjeringen/militære klarte å drepe veldig mange palestinere i Sabra og Shatila, så det er ikke så mange igjen å henrette som det kunne vært, men med store lager av lemlestelsesvåpen som klasebomber og fosfor bomber skal Israel sikkert klare å lemleste noen tusen barn til. Spesielt hvis de fortsetter å kaste epler over gjerdet.

Skrevet

Hæælannnduzzen...

Nordmenn har virkelig ikke annet å gjøre enn å snakke om Israel. Sikkert fordi de er så tørre og kjedelige, og siden det ikke skjer noe i Norge...Blir dere aldri lei Israel-palestina saken?? Hvorfor er det så viktig med akkurat denne lille krigen, når det er så mange andre kriger i verden? F.eks, Sudan, Kongo,Vest-Zahara,Kashmir, Afghanistan...etc....???

Giiiizez

Skrevet
Hæælannnduzzen...

Nordmenn har virkelig ikke annet å gjøre enn å snakke om Israel. Sikkert fordi de er så tørre og kjedelige, og siden det ikke skjer noe i Norge...Blir dere aldri lei Israel-palestina saken?? Hvorfor er det så viktig med akkurat denne lille krigen, når det er så mange andre kriger i verden? F.eks, Sudan, Kongo,Vest-Zahara,Kashmir, Afghanistan...etc....???

Giiiizez

Fordi det er den eneste krigen i verden der:

a) Et land som regner seg som vestlig (Israel) har så sterke ønsker om å drepe og lemleste så mange mennesker.

b) Fordi ingen "vestlig" land har drevet tortur og drap på andre mennesker i så lang tid som det Israel har holdt på.

c) Fordi ingen andre land, - noen sinne, har benyttet så mye klasebomber og fosfor bomber på et begrenset område som Israel har gjort.

d) Fordi ingen andre land i verden bedriver apartheid regime på en så grusom måte som det Israel gjør idag.

e) Fordi ingen "vestlige" land har gjort som mange umennskelige maktovergrep mot et folk som det Israel har gjort de siste 70 årene

Flere årsaker komer om du ønsker.

Forøvrig minner jeg om video og bilder fra Sabra og Shatila som er beskriver noe av det Israel har vært med på.

Jeg må advare om sterke filmer og bilder.

Skrevet

Vi skjønner at du virkelig hater Israel. Men det gjør deg ikke til noe bedre enn dem.

Forøvrig kan jeg godt skjønne STATEN Israel. Stuck inne blandt en haug med muslimske land som helst vil utslette hele landet. Iran vil jo utslette Israel, og så har man mange selvmordsbombere og lignende gærninger. Vet aldri når neste gærning kommer og tar med seg barn i angrepet. Og så klages det at man slår tilbake. Selv om man bruker sterkere midler, så er det alltid Israel som får skylden. At de gærningene som starter først aldri får noe som helst skyld sier jo sitt om hva man tydeligvis tenker med. Ikke fornuften ihvertfall. Her går det visst kun på følelser.

Forøvrig så kan man ikke ta å skylde på Israels BEFOLKNING (jøder, arabere, kristne), når det er lederne som står bak. Skal vi si at det er greit å skylde på hele Norges befolkning (kristne, muslimer, etc) hvis politikerne i dette landet gjør noe mot et annet land? Skjønner man ikke at det er helt feil?

Skrevet (endret)
...

Og så klages det at man slår tilbake. Selv om man bruker sterkere midler, så er det alltid Israel som får skylden. At de gærningene som starter først aldri får noe som helst skyld sier jo sitt om hva man tydeligvis tenker med. Ikke fornuften ihvertfall. Her går det visst kun på følelser.

Spørsmålet er hvem som begynner først. Begge parter skylder på hverandre. Men det er liten tvil om at Israel i disse dager provoserer den Libanesiske regjeringen + Hizbolah. Og årsakene kan ikke være noe annet enn ønsker om mer krig basert på historiske fakta. For historien forteller klaret å tydelig at Israel's regjering og deres militærstyrker med Ariel Sharon i spissen har aktivt og passivt vært med på masakrene av Palestinerene i flyktnigeleirene. Tallene variere, men de fleste er enig om at 1000-3000 sivile, inkl barn, ble stilt om mot murbygningene inne i leierene og regelrett henrettet.

Det er faktisk forstålig at det finnes Palestinere som ønsker å ta igjen for det de ble utsatt for. For det som skjedde var GRUSOMT.

Slik jeg ser det ligger ikke dette tilbake for noe av det Hitler gjorde. Jeg vil gå så langt som å påstå at dette er delvis forsøk på å utslette et folk, og om noen hadde lært skulle en tro det var jødene.

Men hva har de lært ??? Jo de har lært å praktisere Hitlers fremgansmåte mot egne motstandere.

JEG ADVARER OM STERKE SCENER !

Forøvrig så kan man ikke ta å skylde på Israels BEFOLKNING (jøder, arabere, kristne), når det er lederne som står bak. Skal vi si at det er greit å skylde på hele Norges befolkning (kristne, muslimer, etc) hvis politikerne i dette landet gjør noe mot et annet land? Skjønner man ikke at det er helt feil?

Det har du rett i. Det er den politiske ledelsen, den militære ledelsen og de soldatene som er med på overgrepene, samt de sivile/paramilitære styrkene blandt jødene som er skyld i det som har skjedd og fortsatt skjer.

Endret av Far til 2
Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Skrevet (endret)

Tallene variere, men de fleste er enig om at 1000-3000 sivile, inkl barn, ble stilt om mot murbygningene inne i leierene og regelrett henrettet.

dette minnet meg VELDIG om hva som skjedde med dem selv under 2 verdenskrig.

Endret av oslotur
Skrevet

Tenk om du hadde invadert din nabos gård i 20 år, og ikke bare hadde du invadert din nabos gård, men du drepte ungene hans. 20 år senere tvinger verdenssamfunnet deg til å forlate naboens gård. Hvilken rett har du da til å krenke hans eiendomsrett, hans private sfære, og samtidig skremme vannet av ham? Du vet amtidig at det befinner seg andre naboer i naboens gård for forsvare ham mot nettopp deg.

Kanskje er det på tide å innse at det er du og ikke naboen som er problemet?

Skrevet

Det du utelater i klartekst er at det var Libanesere som gjennomførte massakren i Sabra og Shatila. Du utelater også det faktum at over 300 000 Isrealere(en tiendedel av Isreals befolkning) demonstrerte i Tel Aviv og krevde svar etter disse hendelsene. Til tross for at Sharon ikke hadde informert den Israelske regjeringen om at han okkuperte Vest-Beirut så drar du alle Israelerne under en kam.

I åpningsinnlegget ditt hveder du at Israel igjen bomber Gaza. Du nevner ikke at det var Palestinere som hadde skutt raketter mot Israel og at Israelerne kun svarte på disse angrepene ved å ta ut utskytningsrampene.

Forøvrig minner jeg om video og bilder fra Sabra og Shatila som er beskriver noe av det Israel har vært med på.

Forøvring, her er noen bilder fra direkte angrep mot sivile Israelere som Palestinerne har gjennomført. Advarsel, sterke bilder.

http://neon.pictura-hosting.nl/wpp/wpp_mrx...994/1994006.jpg

http://www.likud.nl/Jerusalem%20May%2018,%202003.jpg

http://www.e-bski.org/Israel/Gimmon.htm

Her ser man hvordan det Palestinske folk feirer når en selvmordsaksjon har rammet sivile Israelere i Israel.

Men du er jo så blendet av dit hat mot Israel at du ikke evner å se nyanser.

Skrevet

Tråden er ryddet.

Phaedra,mod

Skrevet

Jeg ser du hevder at Israel provoserer til krig ved å krenke luftrommet til Libanon. Vil det si at Russland har provosert Norge til krig i en årrekke, da Russland daglig krenker Norsk luftrom i nordomområdene?

Skrevet
Jeg ser du hevder at Israel provoserer til krig ved å krenke luftrommet til Libanon. Vil det si at Russland har provosert Norge til krig i en årrekke, da Russland daglig krenker Norsk luftrom i nordomområdene?

Det er riktig. Men Russerene har aldri sluppet klasebomber og napalm over boligområder slik Israel har gjort i Libanon/Gaza. Russerene har heller ikke bombet FN's fredsbevarende styrker sønder og sammen slik Israel har gjort i Libanon. Ruseerene har ikke gått inn på Norsk terrirorium og støttet en henrettelse av sivile slik det ble gjort i Sabra og Shatila. Det er mao ganske stor forskjell mellom det eksempelet du trekker fra om realiteten når det gjelder Israels reaksjoner. Dessuten består ikke befolkningen i Nord Norge av Russere som har måttet rømme fra henrettelser slik Palestinerene måtte gjøre.

Skrevet
Det du utelater i klartekst er at det var Libanesere som gjennomførte massakren i Sabra og Shatila. Du utelater også det faktum at over 300 000 Isrealere(en tiendedel av Isreals befolkning) demonstrerte i Tel Aviv og krevde svar etter disse hendelsene. Til tross for at Sharon ikke hadde informert den Israelske regjeringen om at han okkuperte Vest-Beirut så drar du alle Israelerne under en kam.

I åpningsinnlegget ditt hveder du at Israel igjen bomber Gaza. Du nevner ikke at det var Palestinere som hadde skutt raketter mot Israel og at Israelerne kun svarte på disse angrepene ved å ta ut utskytningsrampene.

Forøvring, her er noen bilder fra direkte angrep mot sivile Israelere som Palestinerne har gjennomført. Advarsel, sterke bilder.

Her ser man hvordan det Palestinske folk feirer når en selvmordsaksjon har rammet sivile Israelere i Israel.

Grusomt!

Hvordan kan palestinerne feire andre menneskers lidelse? Nyte andres lidelse? Jeg grøsser...

Skrevet

For å begyne med å svare på din siste setning:

Jeg tror det er du som ikke ser nyansene.

Du nekter å akseptere at Israel systematisk har tilegnet seg landområder fra Palestinerene som de ifølge verdenssamfunnet ikke har rett til å ta.

Den bussen som ble sprengt for noen år siden var naturligvis et overgrep mot sivile Israelere.

Men husk: Iløpet av de siste 60 åren har Israel drept omtrent like mange sivile som var på 500-1000 slike busser. SER DU NYANSENE.

Jeg sier at det ikke er fredlige Israelere som aksepterer de internasjonale lover og regler som skal straffes. Vi vet at det er en voksende motstand mot alle de overgrepene Israel gjør mot Palestinerene. Derfor bør også Israels politikere og militære UMIDDELBART slutte overgrepene mot Palestinerene og gi tilbake det som rettmessig er deres.

Vi vet at Sharon (tidligere statsminister og før det hærfører for den Israelske hæren) fysisk støttet maskrene i Sabra og Shatila ved å akseptere henrettelsene og nekte folk å gå inn i leirene for å stoppe det fryktelige som skjedde (Sharon var den gang ledende offiser i militæret og var ansvarlig for det som skjedde).

Skrevet
Det er riktig. Men Russerene har aldri sluppet klasebomber og napalm over boligområder slik Israel har gjort i Libanon/Gaza. Russerene har heller ikke bombet FN's fredsbevarende styrker sønder og sammen slik Israel har gjort i Libanon. Ruseerene har ikke gått inn på Norsk terrirorium og støttet en henrettelse av sivile slik det ble gjort i Sabra og Shatila. Det er mao ganske stor forskjell mellom det eksempelet du trekker fra om realiteten når det gjelder Israels reaksjoner. Dessuten består ikke befolkningen i Nord Norge av Russere som har måttet rømme fra henrettelser slik Palestinerene måtte gjøre.

Kjenner du din historie? Russland, og tidligere Sovjetunionen har vært et av verdenes mest hensynsløse regimer som hareksistert. Henrettelser og militære angrep er metoder det som nå er russland har stått bak.

Nå vet ikke jeg hvor mange russiske flyktninger som bor i Nord Norge, men en ting er sikkert, det finnes en rekke flyktninger i verden med russisk opphav. Hva med alle jødene som har flyktet fra Russland til Israel?

Når det gjelder Israel, når "bombet [israel] FN's fredsbevarende styrker sønder og sammen"?

Skrevet
...

Nå vet ikke jeg hvor mange russiske flyktninger som bor i Nord Norge, men en ting er sikkert, det finnes en rekke flyktninger i verden med russisk opphav. Hva med alle jødene som har flyktet fra Russland til Israel?

Når det gjelder Israel, når "bombet [israel] FN's fredsbevarende styrker sønder og sammen"?

Etter flere timers bombing av FN basen i Sør Libanon ble 4 FN observatører drept.

Dette eksempelet og andre har vært omtalt i verdenspressen i flere år. At du ikke har fått det med deg kan være en unskyldning for at du faktisk mener det du mener om Israelske angrep på andre.

Skrevet
Etter flere timers bombing av FN basen i Sør Libanon ble 4 FN observatører drept.

Dette eksempelet og andre har vært omtalt i verdenspressen i flere år. At du ikke har fått det med deg kan være en unskyldning for at du faktisk mener det du mener om Israelske angrep på andre.

4 drepte FN observatører er å bombe FN-basen sønder og sammen? Jaja, når du er så selktiv i din ordbruk forstår jeg inlleggene dine. Palestinerne bomber forøvrig Israel sønder og sammen...

Skrevet
4 drepte FN observatører er å bombe FN-basen sønder og sammen? Jaja, når du er så selktiv i din ordbruk forstår jeg inlleggene dine. Palestinerne bomber forøvrig Israel sønder og sammen...

Sitat fra overnvnte link:

"Det var etter flere timers bombing av basen i Sør-Libanon at fire FN-observatører ble drept i israelske angrep natt til i går. FNs generalsekretær Kofi Annan er sjokkert over det han kaller et tilsynelatende overlagt angrep og uttrykte sjokk og skuffelse over angrepene." - sitat slutt

FLERE TIMERS BOMBING !!!

Det er det jeg mener med å bombe noe sønder og sammen og hvor det eneste målet er å drepe så mange som mulig uten ytterligere vurdering av hva en gjør og hvorfor en gjør det.

På Gaza stripen var det FN's skole og lagerbygninger som ble bombet. Etter Gaza bombingen fikk FN en unnskyldning fra Israel.

Men hva med bombingen og rakettangrepene på en markedsplass i Libanon i 2006. Mange bønder ble drept da de lesset grønnsaker opp på lastebiler fordi Israel mente det var våpen. De etterlatte etter de forrige angrepene på Libanon medførte hverken unnskyldninger eller erstatninger. Isteden så vi hvordan ambulanser ble angrepet, hvordan barn ble bombet med klasebomber og hvordan gravide mødre på vei til sykehuset ble angrepet. Dette er angrep den Israelske hæren er stolt av. Det er ikke uten grunn at resten av verden har mistet tilliten til Israel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...