Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #1 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg så et bilskilt idag på en gammel rød Mitshubishi 1990-talls modell som hadde bokstavene DP. Men da jeg kjøpte bilen min i januar, var det ikke kommet lenger enn til DN. Tallene er ikke kommet lenger enn til ihvertfall 34+++. Men på det DP skiltet sto det altså 97900. HÆÆÆÆH? MÅ være falskt? Kan man si fra til noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 9. februar 2010 #2 Del Skrevet 9. februar 2010 Om du mistenker at en bil har falske skilter, så ringer du politiet. Er vel ikke noe å lure på det? Eller hadde du planer om å kanskje ringe naboen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Jente_* Skrevet 9. februar 2010 #3 Del Skrevet 9. februar 2010 Om du mistenker at en bil har falske skilter, så ringer du politiet. Er vel ikke noe å lure på det? Eller hadde du planer om å kanskje ringe naboen? Jøss, slitsomt å være vennligstilt skjønner jeg? :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 9. februar 2010 #4 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg så et bilskilt idag på en gammel rød Mitshubishi 1990-talls modell som hadde bokstavene DP. Men da jeg kjøpte bilen min i januar, var det ikke kommet lenger enn til DN. Tallene er ikke kommet lenger enn til ihvertfall 34+++. Men på det DP skiltet sto det altså 97900. HÆÆÆÆH? MÅ være falskt? Kan man si fra til noen? Høres merkelig ut. Dette hadde jeg meldt fra til politiet om hadde jeg vært deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 9. februar 2010 #5 Del Skrevet 9. februar 2010 Det fantes ikke et DP 97900 når jeg søkte hos vegvesenet. Du kan jo se oversikten over kjennemerkebokstavene hos vegvesenet selv. Det går også an å sende regnr ******* til 2282 (se her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robotkalle Skrevet 9. februar 2010 #6 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg har et lite spm. Hvorfor bryr du deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #7 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg har også et spørsmål, svarer du kun i slike tråder for å få opp antall innlegg? Jeg bryr meg fordi jeg synes det er jævlig teit. Men du synes vel det er helt greit at folk forfalsker skilter og slikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 9. februar 2010 #8 Del Skrevet 9. februar 2010 Meld ifra til politiet, de henlegger sikkert saken likevel, men da har du iallefall gjort det riktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 9. februar 2010 #9 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg bryr meg fordi jeg synes det er jævlig teit. Men du synes vel det er helt greit at folk forfalsker skilter og slikt... Så skru av skiltene da?! Synes heller du skulle ta bilde av bil og skilter. Så leverer du det til politiet. Uansett så har ikke politiet kapasitet nok til å ta tak i slike ting. Er det like ved ei grense, så gi beskjed til tollvesenet. Om du bryr deg kun fordi det er teit, så synes jeg heller du burde finne en annen hobby... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #10 Del Skrevet 9. februar 2010 Så skru av skiltene da?! Synes heller du skulle ta bilde av bil og skilter. Det er vel litt vanskelig når man selv sitter bak rattet og kjører bak bilen nedover Kirkeveien. Eller mener du at jeg skulle hoppe ut ved rødt lys og ta bilde? :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #11 Del Skrevet 9. februar 2010 Om du bryr deg kun fordi det er teit, så synes jeg heller du burde finne en annen hobby... Jeg har en hel haug andre grunner til hvorfor jeg skulle likt å få tatt uvesenet. Men én grunn er at jeg synes det er teit. Det andre er at det ikke er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 9. februar 2010 #12 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er vel litt vanskelig når man selv sitter bak rattet og kjører bak bilen nedover Kirkeveien. Eller mener du at jeg skulle hoppe ut ved rødt lys og ta bilde? :-p Jeg har en hel haug andre grunner til hvorfor jeg skulle likt å få tatt uvesenet. Men én grunn er at jeg synes det er teit. Det andre er at det ikke er riktig. Det er mange andre ting i trafikken som ikke er riktig. Nå har du jo fått endel råd, så får du heller si fra hvordan du løser problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #13 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg så et bilskilt idag på en gammel rød Mitshubishi 1990-talls modell som hadde bokstavene DP. På skiltet stod det nok BP, ikke DP. BP 97900 tilhører en Peugeot, så skiltet var nok skikkelig møkkete. Beklager å skuffe deg, frøken Detektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 9. februar 2010 #14 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Det fantes ikke et DP 97900 når jeg søkte hos vegvesenet. Du kan jo se oversikten over kjennemerkebokstavene hos vegvesenet selv. Det går også an å sende regnr ******* til 2282 (se her) DP er fra Oslo. Oslo er oppe i DT på tilhengere / 2-hjulinger. På kjøretøy med 5 tall er jeg ganske sikker på at vi er oppe i DN 4****. Endret 9. februar 2010 av Max Magnus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 9. februar 2010 #15 Del Skrevet 9. februar 2010 På skiltet stod det nok BP, ikke DP. BP 97900 tilhører en Peugeot, så skiltet var nok skikkelig møkkete. Beklager å skuffe deg, frøken Detektiv. Da er det falske skilter uansett. BP-serien sluttet for ikke mange årene siden. I 2004 var BP oppe i området 75-80. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 9. februar 2010 #16 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg så et bilskilt idag på en gammel rød Mitshubishi 1990-talls modell som hadde bokstavene DP. Men da jeg kjøpte bilen min i januar, var det ikke kommet lenger enn til DN. Tallene er ikke kommet lenger enn til ihvertfall 34+++. Men på det DP skiltet sto det altså 97900. HÆÆÆÆH? MÅ være falskt? Kan man si fra til noen? Sikker på at det ikke var en polsk bil? I Polen er det ikke et system slik vi har i vest-europa. I Norge har de mest likt norske skilt, i Sverige har de mest likt svenske skilt. Lett å se feil dersom skiltene er litt skitne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #17 Del Skrevet 9. februar 2010 Å kjøre med falske skilter er ulovlig og vil kunne straffes straffes med bøter og evnt fengsel hvis bilføreren kommer opp i en ulykke. Å kjøre med falske skilter innbærer også at man ikke har en gyldig forsikring på bilen, og tro meg slike bilister ønsker man ikke å treffe på, langt mindre bli utsatt for i en ulykke. Så ser du en bil med opplagt falske skilter, vær så vennlig å ring politiet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #18 Del Skrevet 9. februar 2010 På skiltet stod det nok BP, ikke DP. BP 97900 tilhører en Peugeot, så skiltet var nok skikkelig møkkete. Beklager å skuffe deg, frøken Detektiv. Sorry, det var DP jeg så. Det var ikke bare meg i bilen og alle så det samme. Det så på en måte ut som om noen hadde brukt hvitlakk på P, som kanskje hadde vært en B, men uansett var det meget merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robotkalle Skrevet 10. februar 2010 #19 Del Skrevet 10. februar 2010 Unnskyld, når ble det faktum at noe er ulovlig en grunn til å anmelde? Føler dere virkelig slik irritasjon, har dere internalisert den holdningen som sier at man skal være lovlydig uansett hvilke lover det er snakk om, og om du ikke gjør det, så skal du sladre? Jeg er sikker på at det er flere som ville sladra på en nabo de visste jobbet svart, enn som ville gitt hjerte-lungeredning til en som hadde falt om på gata. Norge er fucka, og det er ingen grunn til å ønske menneskene i samfunnet noe godt. Det er 0 grunn til å være lovlydig, og all grunn til å forakte både lovgivende organer og utøvende myndighet. Det burde faen meg være en plikt å opponere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #20 Del Skrevet 10. februar 2010 Alle Mitsubishier ser ut som de er laget på 90-tallet, så BP-varianten er den mest sannsynlige teorien hittil. Hvis man ønsker å bruke falske skilter, så velger man en kombinasjon som er i bruk på en lik bil med lik farge. Det vanligste er rett og slett å knabbe skiltene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå