Gjest mann32 Skrevet 8. februar 2010 #1 Del Skrevet 8. februar 2010 Hei der. Jeg har et lite problem. Har vært singel ganske lenge og har egentlig vært tilfreds med det, men har nå blitt forelsket på jobben:( Grunnen til at jeg sier dette som litt trist er fordi jeg ser en del problemer med å bli sammen med en jente på jobben. Det som er enda verre er at hun virker å være interessert også og jeg er rett og slett veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem her. Vi er begge single og uten barn og det virker veldig greit i grunn, men ser for meg at det kan bli veldig store problemer dersom det ikke skulle fungere. Er heller ikke helt sikker på hva sjefen vil si til dette dersom vi skulle ha satset på å få til noe. Vi er begge av den typen som er stille og rolig og svært sjeldent ute og har vært i lenger periode uten forhold. Huff….er skikkelig dumt dette. Går det skikkelig dårlig så blir det vanskelig å jobbe 8 timer sammen hver dag og vi er begge glad i jobben vår. Noen ideer tanker rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rattata Skrevet 8. februar 2010 #2 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg har lært: Man skal aldri jobbe sammen med familie! Kanskje dere klarer det, hvem vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alladin Skrevet 8. februar 2010 #3 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg har også vert sammen med en jeg jobbet med. Huff, gikk ikke bra det nei, ble slutt etter 2,5 år. Men for all del.....lykke til. Vet også om flere det går bra for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 8. februar 2010 #4 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg har også vært kjæreste med en kollega en gang. Han viste sin interesse for meg ved et julebord. Tror vi begynte på jobben ganske likt. Vi ble sammen men det varte under et halvt år. Det ble mye snakk om forholdet vårt. Vi jobbet ikke på samme avdeling men folk hvisket alltid når vi sto og kysset eller noe. Alle fikk det med seg når det ble slutt og. Vi var heldigvis ikke venner. Vi jobbet der begge i 2år og det gikk greit å være venner etter at det ble slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 8. februar 2010 #5 Del Skrevet 8. februar 2010 Hei der. Jeg har et lite problem. Har vært singel ganske lenge og har egentlig vært tilfreds med det, men har nå blitt forelsket på jobben:( Grunnen til at jeg sier dette som litt trist er fordi jeg ser en del problemer med å bli sammen med en jente på jobben. Det som er enda verre er at hun virker å være interessert også og jeg er rett og slett veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem her. Vi er begge single og uten barn og det virker veldig greit i grunn, men ser for meg at det kan bli veldig store problemer dersom det ikke skulle fungere. Er heller ikke helt sikker på hva sjefen vil si til dette dersom vi skulle ha satset på å få til noe. Vi er begge av den typen som er stille og rolig og svært sjeldent ute og har vært i lenger periode uten forhold. Huff….er skikkelig dumt dette. Går det skikkelig dårlig så blir det vanskelig å jobbe 8 timer sammen hver dag og vi er begge glad i jobben vår. Noen ideer tanker rundt dette? Jeg forstår at du tenker slik. Samtidig: hvis både hun og du er..hva skal vi si...reflekterte, oppegående normalt fornuftige mennesker? Tror du at dere kunne ha klart å prate om det underveis (og ikke lenge etter at dere begynte å være sammen)? Hvis dere kan klare å ha en åpen dialog om mulige "utfordringer", tror du ikke at det ville bli enklere for dere? Lederen kan vel ikke si så mye til det, så lenge dere er mest "sammen" utenom kontorlandskapet? Går det dårlig, og det ikke ble dere, tror du ikke at dere kan klare å håndtere det? Om dere jobber i et stort selskap kan den ene få jobb et annet sted, dersom det skulle bli et seriøst forhold - eller det gikk dårlig? Når man liker noen bør man gå for det, uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maria_lena Skrevet 8. februar 2010 #6 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Det som er enda verre er at hun virker å være interessert også og jeg er rett og slett veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem her. - spør man ikke så får man ikke noe svar. Inviter henne ut, for eks. Vi er begge single og uten barn og det virker veldig greit i grunn, men ser for meg at det kan bli veldig store problemer dersom det ikke skulle fungere. - hvilke store problemer? Er heller ikke helt sikker på hva sjefen vil si til dette dersom vi skulle ha satset på å få til noe. - sjefen har ikke noe å si så lenge dere ikke lar følelser gå utover jobbinsatsen eller får andre kolleger til å føle seg ukomfortable med klining osv. Jeg VET at jeg kan få mange kommentarer på dette her men det er MULIG å fortsette å gjøre en veldig god jobb selv om man er forelsket i / sammen med en kollega. Vi er begge av den typen som er stille og rolig og svært sjeldent ute og har vært i lenger periode uten forhold. - da har dere jo likt utgangspunkt ihvertfall Huff….er skikkelig dumt dette. Går det skikkelig dårlig så blir det vanskelig å jobbe 8 timer sammen hver dag og vi er begge glad i jobben vår. - det er sant. der må du vurdere om det er verdt å risikere med. jeg snakker av erfaring: jeg er gift med min kollega Lykke til med valget ! Endret 8. februar 2010 av maria_lena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann32 Skrevet 8. februar 2010 #7 Del Skrevet 8. februar 2010 Hei og takker for svar. Problemene jeg sliter med er ene og alene grunnlagt i dersom det skulle gå galt og allikevel "må" jobbe sammen. Vel....er jo bittelitt det at det blir liksom ingen pause heller da. være sammen p jobb og privat...hehe... Får se hva jeg driver det til. Er kanskje mulig å flytte på seg innad i firmaet men har nettopp begynt og vil jo ikke rote det til heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prescence Skrevet 8. februar 2010 #8 Del Skrevet 8. februar 2010 Hvorfor ikke kjøre på? Et sted må man jo finne kjærligheten! Enig med de over, hvis dere er normalt oppegående mennesker som ikke lager unødvendig drama - hopp i det. De færreste har jo samme arbeidssted hele sin voksne yrkeskarriere. Men om du virkelig vil gjøre det, er jo avhengig av hvor sterkt du føler for henne - og hun for deg. Det merker du nok godt etterhvert, hvis ikke du allerede er sikker på at dette virkelig er noe spesielt. Synes mennesker generelt burde tørre å ta noen sjanser i kjærligheten. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #9 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei og takker for svar. Problemene jeg sliter med er ene og alene grunnlagt i dersom det skulle gå galt og allikevel "må" jobbe sammen. Vel....er jo bittelitt det at det blir liksom ingen pause heller da. være sammen p jobb og privat...hehe... Får se hva jeg driver det til. Er kanskje mulig å flytte på seg innad i firmaet men har nettopp begynt og vil jo ikke rote det til heller. Om det i verste scenarie skulle gå galt, så er dere så pass voksne at dere hilser, går i møter, har lunch med andre (det er sikkert mange å lunche med?), og dere sitter vel ikke ret tover hverandre og glor inn i ansiktet på hverandre dag inn og ut eller? Er dere i 30+ alderen, går dette fint! Selv om det altså skulle gå "galt". Tenk på at dere begge sannsynligvis har litt erfaring med forhold - og så der det har gått galt før, og det er klart dere begge klarer å få hverdagene til å fungere riktig så bra uansett hvordan det går ;-) Dette klarer dere, vet du. Er hun et balansert menneske, som kanskje du er også (?), fungerer slikt bra. Og husk: etter noen uker er omtrent alt som før og den hektiske arbeidshverdagen bare fortsetter. Life goes on! Kom igjen da. Sats litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #10 Del Skrevet 9. februar 2010 Hei og takker for svar. Problemene jeg sliter med er ene og alene grunnlagt i dersom det skulle gå galt og allikevel "må" jobbe sammen. Vel....er jo bittelitt det at det blir liksom ingen pause heller da. være sammen p jobb og privat...hehe... Får se hva jeg driver det til. Er kanskje mulig å flytte på seg innad i firmaet men har nettopp begynt og vil jo ikke rote det til heller. Forstår godt at du ikke vil "rote det til" i ny jobb. Det behøver du ikke å gjøre heller. Dere er voksne og takler dette. Det er ikke noe galt i å like en annen, og å utforske det litt nærmere. Kanskje dere har en god tone sammen? Dere må vel ikke snakkes hele tiden på jobb? Dere har vel trening, kaffe med kontakter og annet som opptar dere på hver deres kant sikkert. Tiden går fort. Liker du jenten, ta litt initiativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 10. februar 2010 #11 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei og takker for svar. Problemene jeg sliter med er ene og alene grunnlagt i dersom det skulle gå galt og allikevel "må" jobbe sammen. Vel....er jo bittelitt det at det blir liksom ingen pause heller da. være sammen p jobb og privat...hehe... Får se hva jeg driver det til. Er kanskje mulig å flytte på seg innad i firmaet men har nettopp begynt og vil jo ikke rote det til heller. Må du jobbe der, da? Jeg ville satset. Mye lettere å finne ny jobb enn en hyggelig kjæreste! Der jeg jobber er det blitt mange par de siste årene, og der har stort sett en av partnerne funnet ny jobb etter en stund. Tror det er sånn som går seg til. Men kjærligheten er viktigst, da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. februar 2010 #12 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Mann32, hvordan går det? Viser kollegaen din interesse for deg? Endret 11. februar 2010 av gjestdeluxe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2010 #13 Del Skrevet 12. februar 2010 Mann32, hvordan går det? Viser kollegaen din interesse for deg? Absolutt Nå kan det jo være at jeg er særdeles innbilsk da, men jeg tror nok de andre merker at vi har noe spesielt på gang så det spørs egentlig om vi klarer å stoppe dette enten vi vil eller ei:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå