Gå til innhold

De som skriver Koz


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange som skriver KOZ?

Er det liksom kult? Det er jo åpenbart ikke av praktiske grunner, i og med at man må taste flere ganger for å få Z enn S på telefonen.

Har sett flere skriver det her inne også, og synes det er skikkelig fjortis!!

Sambo fikk en melding fra en mannlig kollega, som ble avsluttet med KOZ.

Hva er det med folk'a?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å skrive koz er en måte å utrykke seg på. Det viser hvem du er og hvilken generasjon du hører til. Kanskje du begynner å bli for gammel :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Koz viser at du går på ungdomsskolen. For gammel eller for ung?

Jeg har i hvertfall mange 10 - 11 åringer rundt meg, de skriver Koz hele tiden - mens 19 - 20 åringer syns det er bittelitt barnslig liskom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: :lol: :oops: :lol:

Jeg følte meg plutselig veldig truffet :lol:

Jeg har egentlig aldri tenkt over det, jeg, hvorfor jeg skriver koz... Avslutter alle SMS'er med koz, jeg :oops: I innlegg til særskilte mennesker på KG (i dagbøker eller på Personlige Meldinger) skriver jeg også koz :oops: :oops:

Jeg har egentlig bare gjort det siden jeg fikk mobil, og ja, - da var jeg fjortizzzz :ler:

Det har på en måte blitt litt typisk meg, det :lol: Er det sååå mange som synes det er veldig fjotizzzz asså? :lol: Kanskje jeg skal slutte med det, da, så ikke folk synes jeg er så barnslig :ler:

:oops: *føle meg fortsatt veldig truffet*

Jeg er visst både harry og fjortizzzz i en alder av 22, jeg :roll::kul:

Jaja....

Klem, Lillian :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: *føle meg fortsatt veldig truffet*

Jeg er visst både harry og fjortizzzz i en alder av 22, jeg :roll::kul:

Jaja....

Klem, Lillian :ler:

Hallo, vært stolt du. Det viser jo bare at du er ung og med i ungdomskulturen. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo' date=' vært stolt du. Det viser jo bare at du er ung og med i ungdomskulturen. :blunke:[/quote']

*Lillian - på lag med fjortizzzzene* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ung og med i ungdomskulturen" my ass.

Jeg får et dårlig inntrykk av folk som skriver ord med "z" i hytt & pine, som skriver "d" i stedet for "det" dersom det ikke er tvingende nødvendig... Og så videre.

Jeg har riktignok et par venninner selv, som alltid avslutter sms'er med "koz" og lignende piss.

De er oppegående mennesker, men hadde jeg ikke kjent disse jentene fra før, så hadde jeg jaggu begynt å lure.

Har snappet opp at det står for "kos og zuss" - say no more! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo fikk en melding fra en mannlig kollega' date=' som ble avsluttet med KOZ.[/quote']

For meg høres 'KOZ' ut som noe man ikke avslutter en melding med, i allefall ikke til en mannlig kollega! :o Hvis du ikke er homofil da...

Alle tidsepoker har sine utrykksmåter, og disse trendene figurerer vel som oftest mest hyppig blant fjortisene.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fjortisjenter gjør det er en ting, det er liksom greit. Men når gutter, enda verre menn, enda verre menn til mannlige kollegaer skriver dette, er det gått langt over grensa for min del :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke med andre som følte seg like truffet som meg, men jeg har iallfall tatt hintet :blunke: Skal slutte å skrive koz, jeg... Jeg vil jo trossalt være litt voksen, da :lol:

Lillian - uten z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk kommet forskning på dette området. Finner ikke akkurat det jeg lette etter, men her er et par linker.

http://www.sv.ntnu.no/iss/issa/010301.asp

http://www.sv.ntnu.no/iss/Berit.Skog/B_Sko...kt_knutarne.htm

:blunke:

Jeg er klar over at sms, og dermed "sms-språk" er en del av ungdomskulturen - og det i stor grad - men at det dermed er et must for voksne mennesker å adoptere detaljer av den grunn, det er jeg helt uenig i.

Hvis det er grunnen for at det er OK å skrive "koz, zuzz og klemz", blir det jo like tafatt som 40-årige damer som går med leggvarmere fordi de tror at det er in blant "de unge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg skriver som regel koz og kanskje er det fordi jeg bruker moben så mye og da er det litt sånn bare.

men noen ganger gjør jeg det bevist fordi jeg synes kos blir for pusete, og jeg er ikke alltid så pusete av meg og da blir koz en fin måte for meg og formidle budsakpet uten og bli pusete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skriver som regel koz og kanskje er det fordi jeg bruker moben så mye og da er det litt sånn bare.

men noen ganger gjør jeg det bevist fordi jeg synes kos blir for pusete, og jeg er ikke alltid så pusete av meg og da blir koz en fin måte for meg og formidle budsakpet uten og bli pusete

Jeg bruker også mobil'en min en god del - men jeg klarer fint å skrive ord med "s" for det!

Og - koz er det mest pusete jeg kan tenke meg.

Det er jo det som er problemet.

Fysh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...