Gjest Ruskesara Skrevet 7. februar 2010 #1 Del Skrevet 7. februar 2010 I kulturlandskaper oppover i fjellet (og kanskje i lavlandet også?) finner man ofte mellom inngjerdede åkre og enger en åpen passasje. En slags vei, mellom de ulike inngjerdingene. Jeg er ute etter betegnelsen på dette fenomenet. Jeg vet det har et bestemt navn, men klarer bare ikke for mitt liv å huske hva det er! Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 7. februar 2010 #2 Del Skrevet 7. februar 2010 Kommer litt an på hvor du kommer fra, men mange steder kalles dette for ei gutu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruskesara Skrevet 7. februar 2010 #3 Del Skrevet 7. februar 2010 Gutu var det ja! Herlig. Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virreliten Skrevet 7. februar 2010 #4 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg bor i ....gutua. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapetos Skrevet 7. februar 2010 #5 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg er veldig fristet til å skrive "ned i høgget..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annamaria8 Skrevet 8. februar 2010 #6 Del Skrevet 8. februar 2010 Sjølv brukar eg ordet geil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2010 #7 Del Skrevet 9. februar 2010 Gutu'er (hvordan skrives det i flertall?) med gamle gjerder og ville vekster langs kantene er noe av det mest idylliske som finnes... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. februar 2010 #8 Del Skrevet 9. februar 2010 Gutu'er (hvordan skrives det i flertall?) med gamle gjerder og ville vekster langs kantene er noe av det mest idylliske som finnes... :rødme: Det heter gutuer/-ene i flertall, ingen apostrof, fy fy! Der jeg er fra, sa de gatu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå