Gå til innhold

Nydelige kassadamer på butikker :)

Gjest Mann26

Anbefalte innlegg

"What does it matter to you? When you've got a job to do you've got to do it well."

Jeg eier ikke respekt for folk som ikke prøver å gjøre en god jobb, selv om de egentlig ikke vil ha akkurat den jobben.

Har jeg sagt at jeg ikke kunne være sammen med noen som ikke har relevant jobb? Det står respekt av alle som utfører et yrke, så fremt de gjør sitt beste.

Jeg sier bare at jeg synes relevant deltidsjobb ofte sier noe om hvilken interesse og hvilket engasjement man har for faget man studerer. Av de jeg studerte sammen med på mitt første studium har omtrent samtlige som ikke jobbet relevant, endt opp uten/med mindre relevante jobber i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri forstått argumentet om at sosioøkonomisk bakgrunn ikke bør spille inn på valg av partner. Ja, i utgangspunktet er det andre faktorer man faller for, men jeg kan love at svært ulik sosioøkonomisk status kan drepe selv de sterkeste forhold. Dersom den ene parten kommer fra en familie med stor formue, stort nettverk og vedkommende kommer til å arve XXX antall millioner, er det klart at det vil påvirke forholdet. Det er vel også slik at de som gifter seg inn i slike familier ofte vil sitte igjen med følelsen av å ikke bli akseptert. De aller fleste foreldre vil kreve særeie etc. i forbindelse med ekteskapsinngåelse, for eksempel.

Det er vel også sånn (selv om man ikke ønsker å innrømme dette i dagens Jante-Norge) at det finnes store sosiale forskjeller her i landet. Kulturelle koder læres fra barndommen av, og jeg tror det skal mye til før en som er vokst opp i arbeiderklassen vil klare å akseptere de rammene dette medfører. Så, at noen menn velger bort jenter som må sitte i kassen på Rema eller Kiwi, har jeg forståelse for. Det handler således ikke om hva man utdanner seg til, men også om hvilken bakgrunn man har, slik jeg ser det. Hyl i vei om at dette er overfladisk, jeg må være trangsynt osv, men jeg har sett flere eksempler på mennesker som er dypt og oppriktig glade i hverandre som ikke får det til å fungere fordi de har så ulike holdninger. Hvorvidt dette er et tap for jenta fra arbeiderklassen, er det ikke opp til meg å avgjøre.

Å tro at økonomiske og sosiale forskjeller IKKE har innvirkning på et forhold er politisk korrekt, men gud så naivt.

Jeg er til vanlig bruker her på forumet, men dette innlegget velger jeg å skrive som gjest.

Du kunne nok like gjerne skrevet som bruker, det er ikke mange fisefine jenter her, skjønner du. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash
Har jeg sagt at jeg ikke kunne være sammen med noen som ikke har relevant jobb? Det står respekt av alle som utfører et yrke, så fremt de gjør sitt beste.

Neida, var ikke ment som ett angrep på ditt innlegg egentlig, var bare den delen jeg sitere jeg ville kommentere på generellt grunnlag, men kan skjønne den kunne misforstås.

Og poenget mitt var, som du er inne på, at man må prøve å gjøre det beste ut av situasjonen uansett om man liker jobben sin eller ikke.

PS: Få Xxena og Emmanuelle tilbake inn hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, var ikke ment som ett angrep på ditt innlegg egentlig, var bare den delen jeg sitere jeg ville kommentere på generellt grunnlag, men kan skjønne den kunne misforstås.

Og poenget mitt var, som du er inne på, at man må prøve å gjøre det beste ut av situasjonen uansett om man liker jobben sin eller ikke.

Ja, skjønner. :)

Emmanuelle er back med (samme?) nick. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne nok like gjerne skrevet som bruker, det er ikke mange fisefine jenter her, skjønner du. :)

Hvis det er din definisjon på fisefine, vil jeg tro at det er flere her enn du tror. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må jo for all del ikke fornærme venninnegjengen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash
Vi vet at du er så glad i oss, så:fnise:

Hvis du med glad i mener "flink til å dra tråder off-topic på grunn av" så treffer du nok spikeren midt på hodet ;)

...and here we go again..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash
Spørsmålet er vel om han noen gang kan bli bra nok.

Kan ikke si jeg bryr meg om de anser meg som bra nok eller ikke, så lenge de er noen av få som klarer å svare seriøst her inne, vil jeg sette pris på dem uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg bryr meg om de anser meg som bra nok eller ikke, så lenge de er noen av få som klarer å svare seriøst her inne, vil jeg sette pris på dem uansett.

Seriøst? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash
Du kan si mye, men at svarene er seriøse?

At de tre omtalte vanligvis svarer seriøst ja? For all del, bare vær uenig, men er vel nok om dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si noen merkelige holdninger folk har her. Om hva kassadamer egentlig er etc etc. Jeg kom som en utlending til norge fra Iraq på grunn av gulf krigen i 91 med utrolig vanskelig oppvekst.

Kan si dette: Da jeg var 15 , 16 år jobbet jeg på gata som rose selger i gata og en av de som tegnet de falske tatoveringer om sommern på karl johan, og sleit en del økonomisk. Jobbet som kasse mann en periode , som vasker u name it.

Sakte men sikkert jobbet jeg også liiiiiiivet av meg for å oppnå høyeste karakterer i skolen og få utdanne meg vidre.

En del år siden ble jeg ferdig utdannet som kirurg fra en beste universitetene Royal College of Surgeons In Ireland (www.rcsi.ie) og jobber nå i england, London i St.Thomas hospital i en av de beste sykehus i verden. (www.guysandstthomas.nhs.uk)

Tro meg, de beste i verden er de som har jobbet seg oppover, utrolig mange av de rike, de veldig høyt utanndet , kommer fra ganske vanskelig bakgrunn og kår. Ganske enkelt fordi du er satt i en så vanskelig situasjon at du måååå klare deg selv.

Mange av de som er rike eller fått alt i en gullskje sier altid dette når de ikke oppnår sine mål; de hadde ikke pengene, de hakke ikke tiden, de hadde ikke kontaktene etc etc unnskyldinger,MEN en som meg når jeg hadde ikke tiden, lærte jeg å være kreative å finne tid, å lese i pausene , lese når de ikke var mye jobb, når jeg ikke penger llærte jeg å være kreative om hvordan tjene litt ekstra og spare enda mer, og ha ekte determination , når jeg hadde et problem jeg satt ikke å sippet men tenkte hvordan rett og slett finne en løsning med en kald holde og tenkte ordentlig. Tro meg de erfaringene man lærer da er utrolige. Og vi har alle sett folk som har fått alt i verden av penger, kjærlighet og alt men kommer inn og ut av rehab hele tiden og sliter som bare det med addiction til alcohol, narkotiske stoffer etc og folk som har opplevd ultimate pain med å ha elendig råd og elendig oppvekst kår men gjør en sterk success av seg. Noe å tenke på neste gang dere møter en kasse dame eller en gate selger .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si noen merkelige holdninger folk har her. Om hva kassadamer egentlig er etc etc. Jeg kom som en utlending til norge fra Iraq på grunn av gulf krigen i 91 med utrolig vanskelig oppvekst.

Kan si dette: Da jeg var 15 , 16 år jobbet jeg på gata som rose selger i gata og en av de som tegnet de falske tatoveringer om sommern på karl johan, og sleit en del økonomisk. Jobbet som kasse mann en periode , som vasker u name it.

Sakte men sikkert jobbet jeg også liiiiiiivet av meg for å oppnå høyeste karakterer i skolen og få utdanne meg vidre.

En del år siden ble jeg ferdig utdannet som kirurg fra en beste universitetene Royal College of Surgeons In Ireland (www.rcsi.ie) og jobber nå i england, London i St.Thomas hospital i en av de beste sykehus i verden. (www.guysandstthomas.nhs.uk)

Tro meg, de beste i verden er de som har jobbet seg oppover, utrolig mange av de rike, de veldig høyt utanndet , kommer fra ganske vanskelig bakgrunn og kår. Ganske enkelt fordi du er satt i en så vanskelig situasjon at du måååå klare deg selv.

Mange av de som er rike eller fått alt i en gullskje sier altid dette når de ikke oppnår sine mål; de hadde ikke pengene, de hakke ikke tiden, de hadde ikke kontaktene etc etc unnskyldinger,MEN en som meg når jeg hadde ikke tiden, lærte jeg å være kreative å finne tid, å lese i pausene , lese når de ikke var mye jobb, når jeg ikke penger llærte jeg å være kreative om hvordan tjene litt ekstra og spare enda mer, og ha ekte determination , når jeg hadde et problem jeg satt ikke å sippet men tenkte hvordan rett og slett finne en løsning med en kald holde og tenkte ordentlig. Tro meg de erfaringene man lærer da er utrolige. Og vi har alle sett folk som har fått alt i verden av penger, kjærlighet og alt men kommer inn og ut av rehab hele tiden og sliter som bare det med addiction til alcohol, narkotiske stoffer etc og folk som har opplevd ultimate pain med å ha elendig råd og elendig oppvekst kår men gjør en sterk success av seg. Noe å tenke på neste gang dere møter en kasse dame eller en gate selger .

Det som du har oppnådd der vises det stor respekt av, og du har et poeng.

Se bare på denne linken over 15 kjendiser som har hatt slike jobber før karrieren har tatt av.

Steve Carrell fra '40 year old virgin' var for eksempel deltidskassemedarbeider.

Eva Longoria fra frustrerte fruer var kassedame.

Johnny Depp har vært telefonselger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg.

Jeg kan ikke få blitt mer irritert på de pappajentene som i tråden viser sine nedlatende holdninger til andre. Deres tap at de ikke har fått med seg at alle mennesker er forskjellige og har verdi, uavhengig av yrke og ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jau, da klarte jeg ikke å holde meg unna gitt.

Jeg jobber både relevant, litt irrelevant og superirrelevant.

Jobb nr 1 er relevant for det jeg vil bli, men er freelance.

"Jobb" nr 2 er sangoppdrag, noe jeg brenner for, men aldri kommer til å satse 100% på.

Jobb nr 3 er så irrelevant at det gjør vondt, men jeg liker å jobbe, får mer energi av det og storkoser meg sammen med kollegaene mine.

Jeg har jobbet siden jeg var 12 år gammel og er av den praktiske typen fremfor "jeg leser pensum i 7 timer hver dag"-typen. Jeg vil ikke si jeg er mindre verdt fordi jeg ikke har en heltidsjobb som er superrelevant for det jeg ønsker å drive med, men jeg trives godt med de 3 jeg har og har ingen planer om å slutte med noen av dem.

If that made any sense at all.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...