Zianta Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #941 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Spennende med prøverørforsøk! Er gutten din også prøverørsbarn? Hvorfor må dere ha prøverør? Har ikke lest gjennom hele skjønner du... Så kanskje jeg spør om ting du allerede har skrevet om. Hei! Koselig med besøk i dagboken min. Jeg har full forståelse for at dere ikke orker å lese gjennom dagboken. Kan ta en liten oppsummering er for nye besøkende. Jeg er 35 år og har vært gift med mannen i 4,5 år nå (sammen i snart 11 år). Vi begynte så smått med prøvingen i 1999, men det viste seg at det skulle ta sin tid. Etter at vi hadde vært i gjennom utredning så viste det seg at mannen har veldig dårlig sædkvalitet pga tett sædleder på en side og nesten tett på andre siden. Vi fikk derfor beskjed om at sjansen for å få det til må egen hånd var mikroskopisk. Det har nå blitt høsten 2002. Jeg ringte de forskjellige sykehusene som tilbø assistert befruktning for å høre hvor lang ventetid de hadde. Rikshospitalet og Ullevål hadde 6-12 mnd og St. Olav i Trondheim hadde ca 2 mnd. Med fritt sykehusvalg i ryggen så bestemte vi oss for Trondheim selv om vi bor litt utenfor Oslo. Etter at alle blodprøver var tatt og godkjent så fikk vi grønt lys for oppstart i juni 2003, men bestemte oss for å vente til etter bryllupet i august. Vi dro til St. Olav i september, men forsøket ble avbrutt pga ingen befruktede egg. Jeg ville ta et nytt forsøk så snart som mulig og i januar 2004 var vi i Trondheim igjen. Det ble 4 egg ut, 2 befruktet og 1 satt tilbake, men det festet seg ikke. Legen mente at jeg ville ha godt utbytte av å gå ned noen kg, så jeg bestemte meg for å ta en liten pause for å komme i form. Det tredje forsøket fant sted i juni 2004. Det ble 7 egg ut, 4 befruktet og 2 satt tilbake. Henning kom til verden med keisersnitt 16. februar 2005 - 4 uker før termin. De første 18 ukene av svangerskapet var et lite helvete pga blødninger, og de siste 18 ukene var bare drømmen. Det var kort versjonen av det som står på alle sidene forut Endret 24. januar 2008 av Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. januar 2008 #942 Del Skrevet 24. januar 2008 Hehe, takk for oppsummering Så sønnen din er et veldig etterlengta barn skjønner jeg! Godt dere fikk det til til sist. Og nå er det søskenforsøk... Lenge igjen å vente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta27 Skrevet 24. januar 2008 #943 Del Skrevet 24. januar 2008 Ville bare hilse på jeg og. Har heller ikke lest gjennom dagboka di, men forstår at du skal ha prøverør i april måned. Jeg skal også ha prøverør nå snart, første gang for oss. Vi er uforklarlig barnløse, finner ikke noe feil på noen av oss. Ønsker deg lykke til. Vil følge med på dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 30. januar 2008 #944 Del Skrevet 30. januar 2008 Bare innom for å se hvordan det går med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. januar 2008 #945 Del Skrevet 30. januar 2008 Så spennende!! Vips så er det jo april!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #946 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg har en 3 åring i huset Med krone fra barnehagen Sååå stor Leker med gaven fra mamma og pappa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 27. februar 2008 #947 Del Skrevet 27. februar 2008 Litt sent ute, men gratulerer med stor treåring i huset!!! Nydelig gutt dere har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #948 Del Skrevet 28. februar 2008 Takk Bizzy! I går var jeg og fikk første behandling med fotsone/akupunktur. Jeg skal ha en behandling i uken fram til vi reiser til Trondheim. Fikk det før forsøket med Henning, så da prøver jeg igjen. Ingen (utenom lommeboken) som blir skadelidende om det ikke virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 28. februar 2008 #949 Del Skrevet 28. februar 2008 Så skjønn gutt du har! Lykke til med behandlingen! Håper det er det som gjør susen for dere, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 1. mars 2008 #950 Del Skrevet 1. mars 2008 Nå er det på tide at jeg kommer innom å legger igjen spor hos deg. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #951 Del Skrevet 7. mars 2008 Takk for visitten Trulselinemor Hvordan går det med deg? Lenge siden jeg har hørt noe fra din kant egentlig (selvforskylt siden jeg ikke har vært mye her inne de siste 3 årene). Da ha har jeg så vidt begynt å spotte, så da kommer det vel blod i løpet av kvelden. Da håper jeg bare at kommende syklus har samme lengde, for da blir det ikke kluss med hotell bestillingen. Dersom det ikke blir endringer så blir opplegget som følger: Spraystart: lørdag 5. april Sprøytestart: søndag 6. april Reiser til Trondheim: torsdag 10. april Ultralyd sjekk: fredag 11. april Sist gang måtte jeg ta sprøyter i 3 dager ekstra, og må regne med det samme denne gangen. Eggløsningssprøyte: Onsdag 16. april Uttak: Fredag 18. april Innsetting: Søndag 20. april Hjemreise: Søndag 20. april Det er litt kjedelig at jeg ikke kan bestille billetter før jeg faktisk har fått mensen siden den kan være forsinket. Vi har ikke bestemt om vi skal ta tog eller fly heller. Kanskje natt toget opp og fly hjem. Forrige runde så kjørte vi opp og ned alle 3 gangene, men det er ikke aktuelt siden Henning skal være med også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 2. april 2008 Forfatter #952 Del Skrevet 2. april 2008 Det måtte selvfølgelig bli litt kluss. Jeg har begynt å spotte i dag, og da kommer resten i løpet av dagen. Da begynner jeg med spray i morgen, og spøyte på fredag. UL er satt til 9/4-08. Måtte få hotell fra en dag tidligere, men det var heldigvis ikke noe problem. Flybillett opp er booket og leiebil bestilt. Ja, da er det bare å starte pakkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 2. april 2008 #953 Del Skrevet 2. april 2008 Så spennende!!!! Lykke lykke til Håper virkelig dere får superklaff på første forsøk denne gangen, det syns jeg dere fortjener La forresten inn et innlegg her i går... Men det er visst forduftet, mulig jeg trykket feil eller noe :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epona Skrevet 2. april 2008 #954 Del Skrevet 2. april 2008 Hei Zianta! Så spennende med forsøk rett rundt hjørnet da, her skal jeg jammen følge med litt fremover! God klem, Epona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. april 2008 #955 Del Skrevet 3. april 2008 Innom og leser litt. Håper det klaffer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 3. april 2008 Forfatter #956 Del Skrevet 3. april 2008 Takk for hilsen Bizzy, Epona og Imli Jeg hadde min første dag med spray i dag, og det er like ubehagelig som jeg husket. Godt at det bare er i 3 dager. Er litt spent på hvordan det fugerer med Puregon penn - i forhold til vanlige sprøyter som jeg har brukt tidligere. Nålen er i hvertfall tynnere så det er jo positivt. *Mimre* Husker det første forsøket jeg hadde i sept 03. Jeg syntes sprøytene var så vonde. Og kunne ikke skjønne hva alle snakket om at de ikke merket noe. (Dette var før det kom penn til Gonal-F). Da jeg kom så langt som til at jeg fikk utdelt eggløsningssprøyten så sier sykepeieren. "Denne her gjør nok litt vondere enn de andre for nålen er tykkere" Jeg ser på sprøyten og oppdager at det er samme type sprøyte som det jeg har stukket med hele tiden Ikke rart jeg syntes at det hadde vært ubehagelig. :dåne: 3/4 - 1. dag = Spray 4/4 - 2. dag = Spray + sprøyte 5/4 - 3. dag = Spray + sprøyte 6/4 - 4. dag = Sprøyte 7/4 - 5. dag = Sprøyte 8/4 - 6. dag = Sprøyte 9/4 - 7. dag = UL kl. 11:20 Jeg må mest sansynelig ta sprøyter i 2-3 dager etter ul, for det måtte jeg sist gang. Kroppen min er så treg med å reagere på hormonstimuleringen - selv om jeg har elefant dose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 12. april 2008 Forfatter #957 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg har helt glemt å oppdatere her. Har bare skrevet inne på SG. 9/4 var jeg på første ul - der kunne legen se 4 egg som hadde begynt å vokse. To på hver side. De var da 10-12 mm så jeg måtte som forventet stimuleres i flere dager. Men vanlig stimulering så er man ikke på kontroll før dag 10 med sprøyter. Var på kontroll igjen 11/4, og da hadde de vokst 2 mm - ny kontroll i morgen, og mest sansynlig egg uttak på tirsdag. Dersom det er noe å sett inn så skjer det på torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 12. april 2008 #958 Del Skrevet 12. april 2008 Lykke til! Gleder meg til å følge deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 16. april 2008 Forfatter #959 Del Skrevet 16. april 2008 I morgen er det egguttak. Jeg håper de 4 eggposene inneholder egg av god kvalitet. Og at mannen produserer noen svømmere som befruket dem. Henning har fått vannkopper mens vi har vært her oppe. Nå har han prikker over hele kroppen stakkars. Det ser ikke ut til at det plager han alt for mye heldigvis. Men det er et par i bleie området som klør. Det kan bli spennende å se hvordan det utvikler seg. Vi skal egentlig ta fly hjem søndag morgen, men om han fremdeles har blemmer så går ikke det. Han har ikke fått noen nye i løpet av dagen, og de andre har begynt å tørke. Håper det går bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 17. april 2008 Forfatter #960 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg er tilbake fra uttak, trasking i byen og lunsj. Vi møtte B. utenfor sykhuset kl. 07:50, og hun tok over Henning før vi satte oss på venterommet. Etter en liten stund så ropte de oss opp, og det var tid for å sjekke sædcellene. Det var heldigvis liv der og flott bevegelighet på de vi kunne se. Ut på venterommet litt igjen, så inn for veneflon og litt papirer. Legen var forsinket så vi kom ikke inn til selve uttaket før kl. 9 Kvalmestillende og petidin ble gitt intravenøst, lokalbedøvelse ble satt nedentil, og så var vi i gang. Det var heldigvis egg i alle 4 eggposene Etter kl. 13.00 i morgen får vi vite hvordan det har gått med befruktningen. Vi møtte B. og Henning igjen kl. 09:40. Og da fikk hun en orkide som takk for hjelpen. Vi gikk på lekeplassen rett ved Nidarosdomen der fikk Henning lekt litt mer. En liten tur innom hotellet for å sette fra meg Crinone gel (progesteron krem som skal settes vaginalt hver dag). Så har vi trasket rundt i byen i et par timer, før Henning sovnet i vogna. Vi spiste en god lunsj og er nå tilbake på hotellet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå