Zianta Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #241 Del Skrevet 23. januar 2004 Les om en koselig prøverørshistorie som gikk bra her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 23. januar 2004 #242 Del Skrevet 23. januar 2004 Hei Zianta ! Jeg er en "smugleser" av boken din, og har vel vært det en måneds tid. Vet ikke helt hvordan jeg havnet borti sidene dine , men nå følger jeg med deg titt og ofte, men har ikke vært flink til å legge igjen spor..... Og nå fikk jeg litt dårlig samvittighet da jeg leste at en nykommer hadde "tatt" den hoppende delfinen din for noen måneder, for det er jo meg :oops: Hadde jeg visst at du hadde den, hadde jeg selvfølgelig ikke "stjålet" den.... håper jeg kan bli tilgitt Klem fra anna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 23. januar 2004 Forfatter #243 Del Skrevet 23. januar 2004 Anna, Du er tilgitt (for lenge siden). :oops: Killer er borte helt til i morgen formiddag, så nå skal jeg opp til en venninne. Vi skal spise mexikansk og se på Idol. Og nå må jeg dra for jeg er sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. januar 2004 #244 Del Skrevet 23. januar 2004 Takk for linken Zianta! :klem2: Ble noen tårer her..Så bra at det endte godt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 23. januar 2004 #245 Del Skrevet 23. januar 2004 Det var en flott historie ja og som endte godt sitter her med tårer nedover kinnet. Takk for du fant den til oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 24. januar 2004 #246 Del Skrevet 24. januar 2004 Det var en utrolig historie. Den sluttet heldigvis bra. Håper det går bra med deg. Jeg har ikke lest hele dagboka de, men jeg har begynt å lese. Skal få lest alt en dag. Klem fra Trulselinemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull Skrevet 26. januar 2004 #247 Del Skrevet 26. januar 2004 Hei igjen! Ble så lei meg når jeg leste at det ikke gikk bra for dere denne gangen heller Neste gang går det nok bra skal du se!! Er på 5 sprøytedag i dag og har UL til torsdag, håper på masse fine egg Lykke til Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #248 Del Skrevet 28. januar 2004 Krysser fingrene for at du får mange fine egg på UL i morgen Håpfull. Da var det på tide med en ny oppdatering etter at jeg var på GR i går. Jeg har gått ned 1,5 kg og 5 cm (tilsammen) på lår, mage og pupper. Rompa vil liksom ikke henge med. Ser ut til at det er mitt "problem område". Min puppe fikserte mann var litt bekymret i går, for han mente at han kunne se at puppene mine var blitt mindre. :oops: Så jeg måtte måle omkretsen for å vise at det bare var 1 cm mindre enn sist uke. Og da sier han "Ja, det var det jeg så! Håpløs han da. Var å trente i går også, airobic1. Hun som vanligvis har timene er på ferie, og hun som vikarierte har vanligvis airobic2. Alle hang med på begynnelsen, men etter hvert ble det litt mange kompliserte trinn kombinasjoner. Heldigvis var det ikke bare meg som hadde problemer med å følge med. Var ganske sliten etter 50 min med hopp og sprett, 5 min styrke og 5 min uttøying. Skal trene med vekter i dag sammen med venninnen min. Må ta en ekstra runde på rompa. Skal prøve å trene 3 ganger hver uke. Har tirsdag og onsdag som fast dag, så blir det entene fredag eller søndag. Så på Ekstrem forvandling i går. Om han som hadde slanket seg 100 kg på 1 år. Det høres veldig mye ut, men det er faktisk bare 8,3 kg i mnd. Men når jeg tenker over at jeg brukte 4 mnd på å gå ned 13,5 kg for 3 år siden så er det kanskje mye over kort tid allikevel. Han hadde hvertfall mye ekstra hud. Da får vi se neste uke om han blir flott til slutt. I dag er det ny runde med Idol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull Skrevet 29. januar 2004 #249 Del Skrevet 29. januar 2004 Hei igjen Zianta Takk for at du krysset fingrene for oss, det hjalp nok Hadde mange fine egg! Skal til uttak på mandag Klem Håpefull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #250 Del Skrevet 29. januar 2004 Håpfull det var flott! Da fortsetter jeg å krysse fingrene på mandag. Det snør, det snør - tidelibom. Men det gjør ingen ting for vi har kjøpt snøfreser! Sammen med noen venner som bor 500 meter unna. Det hadde blitt litt for dyrt å kjøpe den alene. Nå kan det bare snø så mye det vil. Håper det slutter før 17. mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 30. januar 2004 Forfatter #251 Del Skrevet 30. januar 2004 Åååååhh.... Jeg blir så irritert. Jeg ringte til trygdekontoret nå for å høre hvor i h*l*e*e pengene jeg skal ha tilbake fra medisinene blir av. Jeg sendte alle papirene fra meg 22. nov '03, og 4. des '03 fikk jeg et brev fra Trygdekontoret i Kongsberg at saken ble behandlet der. Alle saker som gjelder refusjon av medisinpenger i Buskerud behandles nemlig der. Der sto det at saken var registrert hos dem 1. des '03, og den ble behandlet så raskt som mulig, men max ventetid var 2 månder. :o Vel i morgen er det gått 2 månder siden saken ble registrert så i dag ringte jeg. Snakket med en dame, og hun kunne se at saken var registrert "men vent litt så skal jeg sjekke hvor i systemet den ligger". Etter en stund kommer hun tilbake og forteller at sakene fra 1. desember ble behandlet akkurat nå. Og hun kunne ikke garantere at de ble ferdig med det i dag, men det ville ikke ta mer enn et par dager inn i neste uke. Snakk om å utsette ting til i siste liten. J*v*a offentlige kontorer har kun telefon tid mellom kl. 13-15 også. Hadde det vært de som skulle ha penger av meg, så hadde de sikkert stått på døra hjemme hos oss samme dag. :evil: Zianta :evil: PS! I dag er det Idol fra Stavanger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 4. februar 2004 Forfatter #252 Del Skrevet 4. februar 2004 Da har jeg endelig fått pengene fra trygdekontoret. Søndag var jeg og trente Tripp Trapp, og jeg tror jeg nesten hadde en "nær døden opplevelse" da. Var så sliten da vi la oss ned for å ta situps at jeg nesten besvimte. Men jeg ser heldigvis at kondisen blir bedre for hver gang. I går trente jeg airobic igjen. Og det gikk faktisk veldig bra. Jeg greide å henge med 98% av tiden. :ekstra kul: Var på GR igjen i går. Jeg har gått ned 1 kg siden sist uke. Det er 4 uker igjen av kurset og jeg har satt meg som mål å gå ned 4,7 kg til. Da blir det 7 kg til sammen om jeg greier det. Hadde i utgangspunktet håpet å ta av 10 kg, men det går saktere nå i forhold til sist gang jeg slanket meg. Disse eksta årene som har kommet den senere tiden :-? gjør vist at ting tar lenger tid. Tror jeg skal gå et kurs til. Det er kjekt å ha noen som holder en litt i ørene og gjør at motivasjonen skjerpes. Det er lett å lyve for seg selv, men når du faktisk blir veid en gang i uken så er det ikke like lett å jukse. :oops: Nå må jeg spise mine daglige knekkebrød! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 4. februar 2004 #253 Del Skrevet 4. februar 2004 Så flink du er - blir helt imponert jeg! Også er det ekstra motiverende når du gjør det for de rette grunnene (et lite mirakel i magen!) og holder humøret på topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. februar 2004 #254 Del Skrevet 4. februar 2004 Kjempeflink Zianta! Men du må ikke spise for lite og trene for mye heller da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 9. februar 2004 Forfatter #255 Del Skrevet 9. februar 2004 I morgen skal legen fra St. Olav ringe kl. 15:00. Dette for å diskutere forsøket som var mislykket og videre hva vi skal gjøre ved eventuelle nye forsøk. Det er litt skummelt da. Tenk om de sier at det ikke er noe vits i å prøve mer - vi kommer aldri til å få barn naturlig eller med prøverør. Nei, nå må jeg ikke ta alle sorger på forskudd. Har bestemt meg for at om vi får "grønt lys" for flere forsøk, så kommer jeg til å ringe på mens i mai. Hvis syklusen min ikke går helt bananas innen den tid så skal den komme helt i begynnelsen av mai, og da blir uttak rundt uke 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #256 Del Skrevet 10. februar 2004 :klø: Da var vi ferdige å snakke med legen på St. Olav. De var ikke veldig optimistiske for videre forsøk. Ut i fra blodprøvene de tok på forhånd er de ganske overrasket over at det blir så få egg. Det virket egentlig ikke som om de ville at vi skulle ta flere forsøk (ødlegger statistikken dems ) Men vi fortalte at vi hvertfall ville prøve en gang til. Jeg skal ta en tablett kur og sende en blodprøve før kuren og en etter. De skulle måle et eller annet som har med eggstokkene å gjøre. Om det i det hele tatt er mulig å tvinge dem til å lage flere egg. I så fall så blir det en kort oppspritet versjon. Nedregulering i bare 3 dager før sprøyte start. Hun spurte også om jeg har tenkt noe på vekten min. :oops: Det var en ting som jeg kunne gjøre for å bedre odsene. Jeg fortalte at jeg går på Grete Roede kurs og håper å gå ned 10 kg før neste forsøk. Det mente hun var veldig positivt. For jo tykkere man er jo mer kropp er det å fordele medisinen på. Ved å gå ned og få samme dose medisin så blir det som om jeg faktisk hadde fått større dose. :rosasmil: Vi snakket også om alternativet eggdonasjon, men det får bli mer snakk om det dersom neste forsøk går like dårlig. Hilsen mellom fornøyd Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. februar 2004 #257 Del Skrevet 10. februar 2004 Uff, det var ikke noe ålreit å få sånn tilbakemelding da.. Men snålere ting har skjedd i verden , så vi får håpe det klaffer på neste forsøk.. Må si jeg syns du virker veldig tøff og takler tilbakeslagene veldig bra.. Vet ikke om jeg hadde vært like tøff og full av pågangsmot.. :-? Stå på, Zianta, jeg heier på deg jeg.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 10. februar 2004 #258 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har også noen kilo for mye... Eller dvs - ikke bare noen kilo - heller 30 kg... :oops: Har tenkt mange ganger på "Hva om jeg ikke blir gravid"? Vil de plage meg pga vekten min? Vil de si: "Det er bare å slanke seg - så kan du komme tilbake..."? Føles liksom dobbelt urettferdig... "Straffet" ekstra pga vekten i tillegg til at en muligens ikke kan få barn... Ser jo mange overvektige som er fruktbare. Ser mange undervektige som ikke er fruktbare. Hvorfor skal det være så forbasket lett å skylde på overvekt som et hinder? Hvorfor kan en ikke bare øke dosseringen? Men ok - jeg har ingen medisinsk utdannelse... Er bare kokk: Lager jeg 1 liter gele trenger jeg 12 gelantinplater. Lager jeg 10 liter gele - da trenger jeg 120 gelantinplater... Det er min (kanskje) dumme filosofi... :oops: Nå har jeg vært heldig 2 ganger. Hvor heldig jeg har vært er lett å glemme. Når jeg trenger en påminner - oppsøker jeg dagboken din og et par andre sine... Du har en slik gå-på vilje som jeg ikke kan annet enn å ta av meg hatten for. Ønsker deg lykke til og stå på videre du jente. Det ordner seg nok til slutt... Gjør alltid det for oss snille jenter... Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 11. februar 2004 #259 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg hadde nærmere 20 kg for mye når jeg var inne til IVF forsøk (ICSI ble det da..). Vi lyktes jo på første forsøk, så jeg tror ikke det kan forklare ALT da.... Uansett, stå på :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. februar 2004 #260 Del Skrevet 14. februar 2004 En liten Valentine-klem fra meg til deg... :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå