Gå til innhold

Zianta's Prøverørs dagbok!

Zianta

Anbefalte innlegg

Har vært i albumet ditt og sett på bilder av Henning, han er asså bare helt til å spise opp.. ! Makan til nydelig unge! :hjerter:

Det hengekøyebildet var helt fabelaktig, får helt vann i munnen av å se på'n.. :rosasmil:

(Han ser forresten nesten ikke norsk ut? Synes han er så fin og gyllen liksom..? )

Jeg vi veldig gjerne at du fortsetter å skrive i dagboken din ihvertfall. :Nikke:

Merker det går trått innimellom jeg også, føler meg helt tom for ting å skrive om, men plutselig løsner det.. ;)

Ha en fortsatt fin sommer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(Han ser forresten nesten ikke norsk ut? Synes han er så fin og gyllen liksom..? )

Pappan hans er koreansk så fargene hans dominerer nok over mine blonde, blåøyde norske farger.

Dagen bare flyr av sted. Hadde trodd jeg ville kjedet meg mer når jeg skulle være hjemme, men det skjer liksom alltid noe. Selv om jeg ikke finner på noe spesielt. Og nå skal mannen ha 2 uker ferie og 2 uker pappa perm og jeg skal ha 7 uker ferie. Har heldigvis greid å spare feriepengene mine fra jobben slik at jeg har de når det ikke kommer noe penger fra trygdekontoret.

Tror ikke det er lenge før Mini'n greier å snu seg fra rygg til mage. Det er bare det ene benet som henger igjen nå så triller han rundt. Det kan virke som om broren min sine "anti-grøt-gener" har kommet igjen hos min sønn. Han vil ikke spise noe særlig grøt. De to første skjeene går fint, men når han har funnet ut hva det er så bare spytter han det ut igjen. Han drikker velling av risgrøt på kvelden, men vil ikke ha det ellers. Har prøvd med fruktpuree sammen med grøt, men det hjelper ikke. Fruktpuree alene går ned på høykant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappan hans er koreansk så fargene hans dominerer nok over mine blonde, blåøyde norske farger.

Se det ja, alt har sin forklaring..

En smellvakker blandings av mamma'n og pappa'n sin han..

Kos dere med ferie :klem:

Skal dere reise bort, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Slik jeg husker deg og mannen (fra den berømte artikkelen...) så er lille Henning en utrolig vakker blanding av dere begge! Jeg får også så lyst til å bare spise opp godgutten når jeg ser på det hengekøyebildet! Ikke direkte spise ham opp altså.. :ler: men han er bare såååå nydelig!!! :hjerter:

Ha en flott uke Zianta!!

:klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tusen takk Madden!

Jeg syntes han er en go'ing jeg også...... ;)

Lille gutt var 6 mnd i forrige uke (tirsdag),

og samme dag rullet han fra rygg til mage.

Nå kan vi nesten ikke legge han på gulvet uten at han ruller.

Plutselig ligger han et helt annet sted enn der vi la han ned.

Kan ikke la han være uten oppsyn i det hele tatt nå.

Det går kun hvis vi spenner han fast i vippestolen.

Tror det snart er noen tenner på vei.

Han klør veldig i munnen og alt skal gnages på.

Har prøvd å gi han grøt helt siden han var 4,5 mnd, men han vil ikke ha.

Samme hvilken type jeg prøver og uansett konsistens på grøten

så spytter han det ut.

Jeg resignerte til slutt i forrige uke, og kjøpte inn noen middagsglass for 6 mnd.

Det likte han mye bedre og spiser som bare det (når han er i rett humør).

Vet ikke helt hva jeg skal gi han til frokost og lunsj annet enn mme,

så det får jeg spørre om på helsestasjonen når jeg skal dit på onsdag.

Han liker leverpostei, men det spørs om han er klar for å spise brød ennå.

Her har jeg lagt ut nye bilder av mirakelet mitt.

Endret av Zianta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker leverpostei, men det spørs om han er klar for å spise brød ennå.

La ham få en liten smakebit fra din brødskive da vel.

Start med en stor smule, så får du se hva som skjer.

Han kan jo tygge selv om han ikke har tenner...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare la han smake litt brødskive. Ida fikk smake det fra hun var ca 5 mnd, og de på helsestasjonen sa det var helt greit. Fra 6 mnd er det ikke noe problem i det hele tatt :)

Tenk at han alt har blitt så stor..... :klem: Tiden flyr jo bare avgårde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

6 måneder?! Tiden går jammen fort egentlig når vi kan måle den i barna våre :) Rart egentlig hvor fort det går,men samtidig så sent, jegføler det nesten er en evighet siden Bompi var 6 måneder og øvde seg på rulling.Nå krabber hun og øver seg veldig på å gå med gåvogna si... ;) Og mamma er like stolt nå som da...

Du har forressten min fulle sympati for tidlige morgener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for hilsener og råd! :klem:

Jeg har selvfølgelig ikke greid å holde forsettet mitt om at jeg skulle bli flinkere til å oppdatere i dagboken min. Tror jeg får satse på månedlige oppdateringer jeg.

Nå er "Lille Vampyr" bitt 7,5 mnd.

Han er ikke lenger bare en liten baby som ligger der og er søt. Nå begynner han å bli en liten person med masse temperament. Han vet hva han vil. Siden sist så har han endelig begynt å spise grøt. Han liker Nestles 6 mnd havregrøt. Og den siste uken har han kommet opp i en hel grøtporsjon til kvelds. Han får grøt til frokost også, men er som foreldrene småspist tidlig på dagen. Til lunsj får han brødskive eller grøt og litt moset frukt. Middag er enten glass fra Hipp eller hjemmelaget (det blir mest Hipp da) Syntes Hipp sine glass er veldig greie - for det første så er de økologise, og så er de moset litt finere enn Nestle og Småfolk. Prøvde nemlig å gi han Småfolk middag, men det ville han ikke ha (brakk seg). Det var for store biter i den, så jeg sparer de til litt senere. Eneste kjedelige er at det er så få steder som selger Hipp produkter.

Han ruller og ruller og ruller hele dagen lang.

Og for en uke siden så hadde han plutselig kommet seg 2 meter bortover gulvet.

Han krabber ikke ennå, men bruker en kombinasjon av rulling og åling for å komme seg fram. Det er snart en mnd siden tennene hans dukket fram. Den første stakk igjennom 12. sept og den andre dagen etter. Vi la han på eget rom igjen for 3 dager siden (tredje forsøk), og første natten sov han gjennom hele. Dessverre var det bare et engangstilfelle - det fortsatte som vanlig de neste to nettene. Han våkner mellom 2 og 5 ganger hver natt fra vi legger han kl. 21 til kl. 07 Nå som han spiser masse grøt på kvelden så får han ikke melk på natten. Det har gått ganske bra.

HER er noen bilder.

Endret av Zianta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Annonse

Nå trodde jeg et sekund at du hadde tatt opp boka di fordi det var småsøsken på lur...

Håper dere har det fint med lille Vampyr, som sikkert er blitt stor gutt nå.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
Annonse

:vinke: Vifter bort et tykt lag med støv som har lagt seg her. :fnise:

Ville bare fortelle at jeg har sendt en forespørsel til St. Olav for å høre om det er mulig å sette i gang med søskenforsøk våren 2008.

Mannen har ikke vært klar for å snakke om saken før nå. Og da sa han at jeg må bestemme siden det er jeg som må gå igjennom alt. Klar for ny runde med sprøyter og uttak blir jeg vel aldri, men om Henning skal få noen søsken så bør det gjøres om ikke så alt for lenge. Det er ikke sikkert at det blir noe av i det hele tatt uansett for i og med at jeg responderte ganske dårlig på medisinene sist så må de vel vurdere om de "gidder" å bruke tid og ressurser på oss.

:sjenert:

Når jeg først er i gang her inne så kan jeg vise fram noen bilder av Henning fra året som har gått :smile:

16.02.07 - Vil ikke ha på seg bursdagskrone!

Et lite øyeblikk

17. mai 2007 - Bestemor har strikket bunad

Henning Potter (stjålet brillene mine)

Hjelm er viktig

Små skader er dagligdags

Ute og leker i det flotte sommerværet

Helt trollbunnet på Cirkus Agora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:legrine: Så kjekt at dere skal prøve på en liten bror eller søster!!! :tommel:

Gleder meg til å følge dere denne gangen også!! :klem:

Er sikker på at St.Olav tar sjansen på å gjøre nye forsøk! Det ble jo resultat til slutt!! Skjønningen!!! Var artig å se bilder av ham igjen, lenge siden sist!! :) Stor gutt har han blitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan responderte du dårlig sist?

1. forsøk:

Normal dosering, Synerla nesespray og 150ie Gonal-F

Resultat: 1 egg ut - ikke befruktet (forsøket ble regnet som avbrutt)

2. forsøk:

Elefant dosering, Suprefact sprøyter og 375ie Gonal-F

Resultat: 4 egg ut - 2 befruktet - 2 egg inn - ingen graviditet.

3. forsøk:

Kortregime: Synerla spray i 3 dager og 450ie Gonal-F i 9 dager.

Resultat: 7 egg ut - 4 befruktet - 2 egg inn - 1 barn ut (ingen på frys)

Jeg må sikkert ta en ny FSH (Clomifen) test for å se om eggstokkene er kapable ennå.

Clomifentest

Gå på Pergotime tabletter. i 10 dager.

På 3. mensdag begynner man å ta tablettene (1 om dagen).

Denne dagen skal det også ta en blodprøve (før start med tablettene).

Da sjekkes:

FSH (folikkel stimulerende hormon)

LH (Lutiriserende hormon)

Østradiol

På denne 1. prøven ser de spesielpå FSH verdiene, er verdiene:

2-7 normalt

9-24 normalt til abnormalt

24 abnormalt

På 9. eller 10. mensdagdag tar man ny blodprøve for

FSH, LH og østradiol.

Hovedgreia er:

FSH bør være lavere på dag 10 enn på dag 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...