Gå til innhold

Zianta's Prøverørs dagbok!

Zianta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, du din heldiggris.. Jeg vil også til syden.. :grine:

.. og så må jeg kommentere her inne også at Henning er helt ekstraordinært søt asså.. helt til å spise opp.. ! :hjerter2:

Ha en fin dag, Zianta! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh dere er så heldige som skal til syden så deilig.

Håper lille Henning liker sol og varme heldiogvis er det ikke så alt for varmt i mai så det går nok fint.

Og du er så god som har begynt og trene skulle prøve meg på noen situbs i går var jo knalltungt jo hi,hi

Ha en fin onsdag kveld :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Madden

Nå håper jeg dere koser dere skikkelig nede på Kreta...og at turen i går gikk fint!! :)

Vi fikk dessverre ikke besøkt den flotte haven, det var veldig mange utflukter som var innstilt pga at det var tidlig i sesongen.. :roll: Skikkelig kjedelig...Men det ble en fin tur, og vi fartet mye rundt!

Gleder meg til å høre hvordan dere har hatt det!! :):vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var vi tilbake etter en uke på Kreta.

Vi har kost oss masse selv om det var overskyet noen dager.

Lille gullet likte seg ikke på stranda ennå.

Det ble for lyst for han der med sol som reflekteres fra sand og vann. Prøvde med caps og solbriller men det ble for varmt og solbrillene bare skle.

Her er et bilde av turisten (bare det blir godkjent). Det blir nok bedre til neste år når han kan løpe rundt og grave i sanden.

Flyreisene gikk kjempe bra, ikke noe problem å ha med han på reise.

Dagen før vi dro så fikk han sin første sprøyte *stakkars*

Han fikk heldigvis ikke noen reaksjon etterpå.

Han er blitt en stor gutt nå - 56 cm og 5590 gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor
Han er blitt en stor gutt nå - 56 cm og 5590 gr.

Flirer litt nå jeg...

Andreas var 4440 gram og 56 cm da han ble født... :o

Stilig gutt med solbriller da. :hjerte:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, i forhold til din så er Henning en liten minibaby ennå.

Han har blitt så tullete når han skal legge seg nå

- spesielt på kvelden. *sukk*

Hver kveld gråter han seg i søvn.

Han er rett og slett sinna fordi han ikke får sove.

Ikke noen drømme situsajon for han, mor eller far.

Han er SÅ trøtt og sliten,

men det virker som han ikke vet hva han skal gjøre med det.

Det er noe han har begynt med de siste 2 ukene.

Håper han slutter med det like plutselig som han begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtrøtthet om kveldene høres veldig kjent ut! :wink:

Det er da vi også har uro. Han har rett og slett problemer med å finne roen. Etter 3 måneder tror jeg det er håp om at man kan prøve å få de til å sove litt tidligere om kveldene. Håp om mer rutiner. Men man må gjerne gjennom endel skriking først :roll:

Takk for hilsner i dagboka mi! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

:oops: Kanskje på tide å skrive litt her igjen...........

Har vært veldig lite flink til å skrive - det blir liksom aldri tid lenger. Og så vet jeg ikke hva jeg skal skrive heller - føler at mine tanker om ting og tang ikke kan være av interresse for andre.

Henning er nå 4,5 mnd. Bilde tatt på 4 mnd dagen.

Han har folatt "nesegnukke stadiet", og kan nå holde hodet oppe i et par minutter før han blir sur.

Har ikke offisielt veid og målt han siden 3 mnd kontrollen, men prøvde oss på en hjemme måling.

Da var tallene ca 60 cm lang og 6,5 kg tung

Den 12. juni ble han døpt i Røyken kirke. Bilde i dåpskjolen og Bilde i matrosdress

Han hadde en 80 år gammel dåpskjole på seg. Det var oldefaren til Henning som brukte den første gang.

Jeg er også døpt i den dåpskjolen.

Dagen gikk greit uten store problemer, men det var alt for mye mat.

Vi hadde koldtbord og kaker etterpå. Dåpskaken

Når det gjelder ammingen så har jeg helt sluttet med det.

Han fikk bare morsmelk i 3 mnd og begge deler i 1 mnd.

Jeg full pumpet i en mnd, men det ble rett og slett for mye pes med det. Greide ikke å pumpe nok slik at produksjonen holdt seg oppe.

Først så måtte jeg jo pumpe pga blødende sår på brystvortene.Midt i den pumpe perioden så var Henning en del plaget med magen, så han skrek nesten hele tiden om han ikke fikk ligge på armen. Det sier seg selv at det er vanskelig å pumpe med en liten klump på armen. Melkeproduksjonen gikk ned og han fikk litt erstatning på kvelden til å begynne med. Da brystene var bra igjen så prøvde jeg å la han bare få pupp for å øke produksjonen igjen, men det endet med at jeg ble sår på brystene igjen. En hel mnd med bare flaske hadde fullstendig ødelagt sugeteknikken på puppen.

For 2 uker siden så var det bare nok melk til to kosestunder i løpet av dagen, så jeg bestemte meg for at det fikk være nok. Litt trist men slik ble det nå. Føler liksom at jeg må forsvare at jeg har sluttet med puppen - litt dumt med "ammepresset" som er her i landet.

Han har akkurat begynt å få smake på grøt, men har ikke funnet teknikken helt ennå.

Han får velling på kvelden før han skal legge seg å sove.

Et siste bilde av stor sjarmøren i hengekøyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en liten skjønning du har :hjerter2: :grinele:

Og tenk at han ble kalt lille vampyr... :wink:

Det der ammegreiene synes jeg du ikke trenger å forsvare,men jeg forstår hva du mener... Jeg klarer ikke helt gi slipp på nattammingen jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Så mange fine bilder da Zianta!!! Lille Henning er jammen en storsjarmør!! :hjerter:

Så godt å høre at alt står bra til i heimen!!

Her har vi endelig fått finvær nå...så jeg har store planer om å kose meg ute i dag!! :)

God :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal tenke på det med ammongen, jeg! En kompis av meg som er pediater er sinna på ammepolitiet her i landet. Det legger et enormt press på folk om at de må få det til ellers vil det skje allverdens galskap med ungen seinere....

Du har gjort alt du har kunnet. Ferdig. Nå har dere en ny tid sammen uten ammepress!!! Basta! :wink:

Jeg har riktignok ingen personlig peiling på dette, men meningen var å gi deg full sympati og støtte! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommerhilsen til deg! Vi ses på torsdag!

PS: Dagboken min ble slettet i dag - manglet >30 sider (!) etter flyttingen. <_< Jeg hadde heldigvis tatt backup. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mellow: Det ser litt rart ut nå. Alt som var skrevet med liten skrift før kommer nå som kjempe stor skrift.

I morgen skal Henning få sin andre sprøyte.

Det skal bli spennende å se hvor stor han har blitt.

Oppdatering kommer i morgen.

:wub:

Oj, der hadde Veronal vært innom også.

Greit at du sier i fra om dagboken din - den var den neste jeg skulle besøke.

Endret av Zianta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå søt Henning Nikolai er!! :P Fine bilder! Og det går sikkert heeelt fint i morgen.Sikkert mye verre for oss mammaer... ;)

Goood sommer til deg også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var sprøyte og kontroll overstått for denne gangen.

Han skrek akkurat da han fikk sprøyten,

men sluttet så fort jeg tok han opp.

Og jeg hadde ventet med å gi han frokost, så det fikk han etterpå.

Mini'n min vokser til selv om han er liten sammenlignet med andre februar barn,

men i forhold til mars barna så er han mer gennomsnittlig.

*Men Prototypen til Veronal er en kjempe i forhold.*

Liten og tjukk var det helsesøsteren sa om han for noen månder siden.

Dagens tall:

Høyde: 61 cm

Vekt: 6830 gr

Hode: 43 cm

Endret av Zianta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Masse fine bilder av en liten sjarmør! :D På det hengekøyebildet var han bare til å spise opp! Og han var veldig stilig med "grøtskjegg"! :P

Ha en fortsatt god sommer! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen :D Masse flotte bilder av Henning. Skjønner godt at dagene går fort, og at du ikke prioriterer skriving her. Kos dere masse.

Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Heisann!!!

Tiden fyker avgårde så ikke mye jeg er her lenger nei,men må jo av og til titte og se hvordan det går med deg :)

Håper dere nyter sommeren og dagene med Henning:-)

Vi har det bra jentene er jo snart 5 mnd allerede tiden fyker avgårde håper vi prates på msn om ikke alt for lenge GOD SOMMER :TooHappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...