Martha Stewart Skrevet 15. mars 2005 #841 Del Skrevet 15. mars 2005 GRATULERER med lille Henning! Din historie gir meg håp! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 15. mars 2005 #842 Del Skrevet 15. mars 2005 3 uker allerede!?! Hvor iallverden blir tiden av!! Tusen takk for all støtten Zianta! jeg setter stor pris på det Det hjelper på humøret når supergirlsene har vært innom og nekter å gi opp!! Godt å se at dere koser dere med lille Henning....han er nå bare så skjønn!! God :klem2: fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #843 Del Skrevet 16. mars 2005 I dag er Henning 1 mnd!!!!!!!!! Hvor blir det av dagene?? Jeg syntes ikke jeg får gjort noe i løpet av en dag. Det er en evig sirkel av amming. Er så vanvittig sår på brystvortene. Så det er ikke bare koselig å amme. De har aldri kommet seg etter at jeg pumpet dem for mye på sykehuset. Det var da lille gullet lå på nyfødt intensiven, og jeg pumpet for å få i gang melkeproduksjonen. Ammin og pumping viste jeg ingen ting om, så jeg spurte ei hvor lenge jeg skulle pumpe. Hun svarte at jeg skulle pumpe til det var tomt. Jeg satte i gang med pumpingen. Og pumpet og pumpet, men det ble jo aldri tomt. Etter å ha pumpet i 35 min på hvert bryst så hadde jeg vannblemmer. Jeg gikk ned på barsel for å høre om de hadde noen salve å smøre på der, samtidig så spurte jeg om dette med pumpingen. Syntes memlig at dette var litt drøyt. Hun ble helt sjokkert og fortalte at man ikke skal pumpe i mer enn ca. 10 min på hvert bryst. :o Ikke rarte mine var helt "ødelagte". I tillegg til å ha vorter som var helt kjøttkake så hadde jeg kjempe melkespreng i 2 dager. Selv om jeg bruker ammeskiold nå så er det vondt å amme. Nok syting for i dag. Jeg var på Grete Roede "Hold Vekten" kurs i går kveld. Har gått der gjennom hele svangerskapet. Og da jeg veide meg i går så veide jeg 100 gr mindre enn da jeg ble gravid. Ikke dårlig. Så når jeg er ferdig å amme så kan jeg fortsette å gå ned de siste 5-10 kg jeg har for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 22. mars 2005 #844 Del Skrevet 22. mars 2005 Innom med en god påske- :klem2: fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 23. mars 2005 Forfatter #845 Del Skrevet 23. mars 2005 GOD PÅSKE TIL DERE ALLE! Dere kan tro vi styrte fælt her tidlig i morges. Lille gullet våknet kl. 04:30 og var sulten. :hjerter2: Han fikk litt mat først så gikk vi for å skifte bleie, og så skulle han få resten av puppen etterpå. Det var bare en liten prutt i bleia så jeg brettet den under rompa hans og skulle finne fram en våtserviett for å vaske. Akkurat i det jeg hadde brettet bleia under rompa så tisset han masse. Alt på stellebordet ble vått, men heldigvis tisset han ikke på seg selv. Så da løftet jeg han opp for å finne fram et nytt hånkle. Men tror dere ikke at akkurat da jeg hadde løftet han opp så hørte jeg en *prutt* lyd. Da hadde han jammen bæsjet på mamman sin og gulvet! Dette ble litt for mye å takle på en gang så jeg måtte rope på pappa'n. Han fikk tørket av meg og lagt nytt hånkle på stellebordet før han vasket gulvet. Aldri før han jeg vel fått på en ny bleie fortere i frykt for nye "eksplosjoner". Men det er ganske komisk når jeg tenker tilbake på det. Skulle likt å sett mitt eget ansikt i det han bæsjet. :o Hilsen Zianta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 23. mars 2005 #846 Del Skrevet 23. mars 2005 Ser for meg den seansen ja... Been there done that... Ønsker deg og dine en riktig god påske. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 23. mars 2005 #847 Del Skrevet 23. mars 2005 Tenk han er allerede 1 mnd gammel skal si tiden fyker. Tusen takk for flott bilde av prinsen han var så skjønne atte. Ja det er ikke bare bare med denne amminga ja såre brystvorter er ikke så behagelig,men får bare bite tenna sammen. ØNSKER DEG OG FAMILIEN DIN EN KJEMPEFIN PÅSKE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 30. mars 2005 Forfatter #848 Del Skrevet 30. mars 2005 6 uker allerede......... Han er stort sett en grei gutt, men han har litt problemer med vondt i magen. Ikke er han noe flink til å rape heller, og det resulterer i en del gulping i tillegg til mage vondt. For 3 netter siden så skrek han sammenhengende i 3 timer. Ikke greit for mamma og pappa å hjelpe med magen heller. Vi har kjøpt noe som helsesøster anbefalte, Minifom. Men det tar en ukes tid før effekten kommer. Krysser fingrene for at det hjelper den lille magen. I dag har jeg vært på 6 ukers kontroll. BT og blodprosenten var bra, men jeg hadde glemt urinprøve. GU er aldri gøy, men jeg overlevde det også. Lille gullet skal ikke på kontroll ennå. Jeg har vært flink hjemme i dag (for han sover): *Vasket gulvet og støvsugd. *Tørket støv. *Vannet plantene. *Vasket 2 maskiner med klær. *Ryddet kjøkkenet og satt på oppvaskmaskinen *Laget noen flere takkekort. Solen skinner og alt er bare herlig! :-D 2 nye bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 30. mars 2005 #849 Del Skrevet 30. mars 2005 Så akkurat de nye bildene av Henning Så skjønn han er!! :hjerter2: Han ser ut til å ha sin far sine øyne :D (så jo dere i BLADET vettu! ) Takk for tilbakemelding i dagboken min hin dagen, tenk de hadde rotet oss bort! :o Ha en fin onsdag, Zianta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 30. mars 2005 Forfatter #850 Del Skrevet 30. mars 2005 Takk for hilsen Hulderjenta. Det stemmer nok at han har arvet pappans øyefasong, men han har fått mine lange øyevipper i tillegg. Han kommer nok til å bli den sjarmøren når han blir større. Jeg har slitt med såre, sprekte brystvorter - spesielt venstre side. Men etter å ha brukt brystskjold en stund så er det mye bedre. Har sluttet med skjoldet på høyre side, og tenkte jeg skulle prøve uten på venstre side i dag. Men tror dere ikke den lille rakkeren suger seg godt fast og så vrir han på hodet. Det sprekker opp og begynner å blø. Jeg prøver igjen - med samme resultat. Suger seg fast og vrir på hodet. Da var det nok! Ikke noe pupp på lille gutt fra den siden nei. Han fikk melk på flaske som jeg hadde pumpet ut for noen dager siden. Og jeg tror ikke han får melk fra den puppen i dag i det hele tatt. Jeg pumpet ut melken som var der, så han får få flaske i kveld også. Har prøvd å forklare at han må ikke gjøre slik med mamman sin for da blir hun så lei seg, men det gjenstår å se om det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 9. april 2005 #851 Del Skrevet 9. april 2005 Hei Zianta! Håper Henning har behandlet dine ømme brystvorter med andakt i det siste slik at sprekkene har grodd pent og pyntelig! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 21. april 2005 Forfatter #852 Del Skrevet 21. april 2005 Veldig lenge siden jeg har skrevet noe nå da.... :oops: Dagene går liksom i et og jeg har ikke så mye tid til å surfe lenger. Jeg har ikke ammet på en uke nå, bare pumpet og gitt han på flaske. Det ser ut til at puppene mine endelig leger seg. Skal til legen på mandag og få resept på sopp drepende middel. Henning har i munnen og jeg på puppen. Når det er borte så kan jeg prøve å amme igjen. Vi var på 6 ukers kontroll på helsestasjonen i dag. Egentlig så er han jo over 9 uker nå, men de regnet 6 uker fra terminen. Han har blitt en stor gutt på disse ukene. Tallene er som følger: Vekt: 4390 gr (2918 gr ved fødsel) Lengde: 52 cm (44 cm ved fødsel) Hodet: 38,5 cm (34,5 cm ved fødsel) Siden sist jeg skrev så har vi vært hos kiropraktor med han, og det ser ut til at det har hjulpet en del. Han skriker ikke like mye om kvelden lenger. Det var etter en kveld/natt der han hadde skreket fram til kl. 05:30 jeg fant ut at noe måtte gjøres. Han har noen dager inn i mellom der han ikke er like samarbeidsvillig, men for det meste så er han bare en god gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 21. april 2005 #853 Del Skrevet 21. april 2005 Hei du. Fint å "høre" fra deg igjen - jeg er så spent på hvordan det går med dere, skjønner du. Håper du får til å amme litt igjen når soppen er borte, så du slipper all den ekstrajobben med pumpingen. Egentlig så er han jo over 9 uker nå, men de regnet 6 uker fra terminen. Dette syntes jeg var rart - at de tar utgangspunkt i terminen. Lillebanan ble jo født nesten 2 uker over termin, og skulle han da ha 6-ukerskontrollen når han bare var 4 uker? Det henger jo ikke på greip. Lillebanan hadde også sin 6-ukerskontroll når han var 9 uker; helsesøster/lege hadde ikke tid før da (pga ferier, o.l). Men - hva spiller noen uker fra eller til da... Han vokser seg stor og fin gull-gutten din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 30. april 2005 Forfatter #854 Del Skrevet 30. april 2005 Lille plutt har kommet inn i en slags rytme. Han er helt klart et B-menneske så langt. På kvelden sovner han rundt midnatt (mellom 23-02). Da sover han i ca. 6 timer før han våkner og vil ha mat. Oftest så sovner han igjen etter det og sover i ca. 3 timer. Så vil han ha mat igjen, og det hender at han sovner igjen. Først ved 14 tiden våkner han ordentlig. Da er han våken helt til kvelden bare avbrutt av mat. Og så sover han små lurer på 10-30 min inn i mellom. Det er ikke lett å få han til å sove på ettermiddagen. Vi ser at han er trøtt, men han kjemper i mot alt han kan. Alle sier at det ikke verdt å bruke energi på å forsøke å endre sove mønsteret ennå heller. Man må vente til de begynner med fast føde (grøt) før det vist nok er noen vits i å prøve. Jeg kom akkurat på noe litt artig. Tallet 16 har alltid vært mitt "lykketall" (vet ikke hvorfor). Og så ble Henning født den 16. februar. Det var jammen et lykketall. :D Nytt bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 30. april 2005 #855 Del Skrevet 30. april 2005 Tusen takk, for hilsen i dagboka mi Henning er nydelig da Også er han vannmann, det liker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 30. april 2005 #856 Del Skrevet 30. april 2005 Alle sier at det ikke verdt å bruke energi på å forsøke å endre sove mønsteret ennå heller. Man må vente til de begynner med fast føde (grøt) før det vist nok er noen vits i å prøve. Det har ikke jeg hørt før. Jeg ville ha prøvd litt alikevell jeg. Lillebanan hadde også et litt rotete søvnmønster hvor han ville sove lenge på formiddagen og ikke på kvelden. Men da vi begynte å ta ham opp før 10 på formiddagen, og holde ham våken på ettermiddagen en 3-4 dager, og da "plutselig" begynte han å ville sove kl 21. Og da sov han i 8-9 timer sammenhengende - Helt uventet!!!! Han var da ca en mnd gammel. Så det kan da vel ikke skade å prøve litt, vil jeg tro. Men hva vet jeg - vi var kanskje bare heldige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. april 2005 #857 Del Skrevet 30. april 2005 For et nydelig bilde av lille Nicolai!! Han er skikkelig skjønn!! Tusen takk for tipset inne i dagboka, jeg skal absolutt finne ut av om de tilbyr utflukten fortsatt! Ha en kjempefin helg da Zianta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 2. mai 2005 #858 Del Skrevet 2. mai 2005 Heisann! Bare innom og oppdaterer meg for å se hvordan dere har det Nydelig gutt du har, du også Kjenner meg veldig igjen med mageknip og våkne kvelder. Men Brum er heldigvis ikke så plaget som Storepia var. Med henne hjalp verken Minifom, fotsone terapi eller kiropraktor Detfor utsetter jeg i det lengste å gjøre noe nå (og noen dager er bedre enn andre). fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 2. mai 2005 Forfatter #859 Del Skrevet 2. mai 2005 I dag har jeg bestilt syden tur! Vi reiser 1 uke til Kreta den 19. mai Foreldrene mine har 2 leiligheter der så vi skal ha den ene. De er der samtidig som oss men kommer en uke før. Da kanske vi kan få barnepass en kveld å bare være kjærester. Det ble bare plutselig bestemt. Vi snakket så vidt om det i går. Mannen sjekket om han fikk fri fra jobb - det gjorde han. Og vips så var turen bestilt. Var og ordnet med pass til lille plutt i dag også. Han rekker akkurat å få det før vi drar. Jeg var å trente for første gang på nesten 11 mnd. Er det noen som har sett kondisen og muskelstyrken min? Jeg har mistet begge deler i løpet av graviditeten. Var på en time som heter "Stram Opp" og etter at oppvarmingen var ferdig så var jeg helt skutt. Men ting kan bare bli bedre. Gruer meg til i morgen da, for jeg kjenner allerede at stølheten kommer krypende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 2. mai 2005 #860 Del Skrevet 2. mai 2005 Skjønner akkurat hvordan du har det Zianta...jeg har begynt å trene igjen...og er så stiv og støl om dagen at jeg knapt fungerer!! Det blir mye trasking på jobben, og det kan være en prøvelse når kroppen absolutt ikke henger med! Vi får trøste oss med at det sikkert går over etter en liten stund! Så kjekt med Kreta-tur da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå