Zianta Skrevet 4. februar 2005 Forfatter #761 Del Skrevet 4. februar 2005 :fy: Til meg selv! Jeg har vært kjempe fraværende i min egen dagbok. Ting går egentlig bare bra med meg. Føler at det ikke skjer så utrolig mye å fortelle om. :oops: Mandag denne uken var jeg på Holmsbu Spa. Brukte halvparten av gavekortet jeg fikk i julegave av mannen. Fikk en 80 min behandlign som het "Snart Mamma". Det var bare kjempe deilig og kan absolutt anbefales. Startet med at jeg fikk peelet hele kroppen. Så var det masasje av ben, armer, nakke og hode. Til slutt fikk jeg en algeinnpakkings maske på mage og lår. Og ble puttet i noe som minnet om en "voksipose". Var myk som en baby på hele kroppen etter endt behandling. I dag gikk jeg i gjennom boksene med babytøyet som jeg har arvet i str. 56-68. Det er kjekt å ha litt oversikt over hva jeg faktisk har og hva jeg må kjøpe før den lille dukker opp. Vi kjøpte en vogn/bilpose på QXL og den kom for et par dager siden. Vi betalte bare 100,- for den, og det var en så si ubrukt dunpose. Et godt kjøp! Etter gjennomgangen har jeg funnet ut at vi trenger: * 2-3 strømpebukser * Et sett med ull undertøy * En varm lue * En varm kjøredress * Votter * Ullsokker Vi har fått plass på svangerskapskurs nå i februar også. Tror mannen var mer lettet for akkurat det enn meg. Jeg hadde vel overlevd uten, men han føler seg slett ikke klar for den forestående fødselen. Helt utrolig at det faktisk bare er 38 dager igjen til terminen. Håper jeg ikke går så mye over tiden. 34+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. februar 2005 #762 Del Skrevet 4. februar 2005 Ååå,det nærmer seg!!! Spent her nå jeg... Den spabehandlingen hørtes deilig ut. Håper at du får en fin fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 4. februar 2005 #763 Del Skrevet 4. februar 2005 Hei hei. Satt å leste gjennom noen av innleggene i dagboken din. Jeg ble både lei meg og VELDIG glad. Lykke til med resten av graviditeten. Det er så herlig at dette barnet er så inderlig ønsket. STÅ PÅ videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 6. februar 2005 #764 Del Skrevet 6. februar 2005 Så fint det ble svangerskapskurs på dere til slutt! Håper mannen din får positivt utbytte av det slik at han kanskje frivillig blir med på fødsel (jeg antar at du helst ønsker å ha ham der?). Fortsatt god søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #765 Del Skrevet 8. februar 2005 Takk for hilsener! :klem2: I dag har jeg faktisk kommet så langt at der bare er 5 uker igjen til terminen. Jeg er nesten helt sikker på at den lille i magen har snudd seg igjen. Han ligger å skaller meg i ribbenet, og det er ikke så veldig behagelig. Jeg kjenner igjen bevegelsene nede i bekkenet fra før jul, og da vet jeg med sikkerhet at han lå i seteleie. Skulle jeg ta feil så har han verdens spisseste lille rumpe. Jeg skal på kontroll igjen i morgen, så da finner sikkert legen ut litt mer. Og ligger han i seteleie så skal jeg kreve å få en ekstra ul sjekk på sykehuset. Jeg er ikke veldig lysten på å føde en i seteleie, og i så fall må de ha sjekket og dobbelt sjekket at det er 150% sikkert at det går. Leste en del om setefødsel på nettet i går, og det ser ikke ut til å være noe jeg ønsker. Jeg har normalt hode (54 cm i omkrets), men mannen har veldig stort hode (62 cm i omkrets). Håper av hele mitt hjerte at den lille får mitt hode - i hvertfall når han blir født. Men det er ingen vits i å ta bekymringene på forskudd. Det kan hende han snur seg tilbake med hodet ned (selv om han bare har ligget slik i totalt 4 av ukene i svangerskapet). Klippet ut i fra en artikkel i Aftenposten: Tre av hundre barn kommer til verden ved setefødsel, og de er mer utsatt for sykdom og død like etter fødselen enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 8. februar 2005 #766 Del Skrevet 8. februar 2005 Håper den lille bare har spiss rumpe :-) Tenk at du nå virkelig nærmer deg termin. Er helt utrolig. Skal virkelig følge med deg i innspurten :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 8. februar 2005 #767 Del Skrevet 8. februar 2005 Hei og takk for gratulasjon! Nå var det lenge siden jeg har vært her, tenk at du bare har fem uker igjen! Jeg håper også at det bare en spiss rumpe den lille babyen din har og at det ikke blir noen setefødsel. Men om det skulle bli det så går det jo bra for de aller, aller fleste! Håper svangerskapskurset blir en fin opplevelse for dere begge. Cielo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #768 Del Skrevet 9. februar 2005 Da har jeg vært hos legen i dag. Og håpet på å få svar på om den lille lå i hode eller seteleie. Legen mente at hodet ligger ned, men jeg er ikke helt overbevist. Får se om jordmor sier det samme om en uke. Her er dagens "lotto-tall": Symfysemål: 35 cm Hjerteslag baby: 145 pr/min Vekt: + 8,8 kg Blodtrykk: 123/81 Blodprosent: 12,4 Urin: Sukker+3 og spor av Protein Blodsukker: 4,9 Ødem: 0-1 Leie: H/B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 9. februar 2005 #769 Del Skrevet 9. februar 2005 Flotte tall fra kontroll! Håper guttungen har vett å legge seg med hodet ned da. Blir spennende om jordmor kommer til samme konklusjon. Ha en fortsatt fin onsdagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 9. februar 2005 #770 Del Skrevet 9. februar 2005 Fine tall! Håper legen har rett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 10. februar 2005 #771 Del Skrevet 10. februar 2005 Fine tall og håper nurket snur seg eller har snudd seg rett meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #772 Del Skrevet 10. februar 2005 Urgh, jeg har hatt en forferdelig natt. Har greid å bli smittet med omgangsyke. Fra kl. 23 til midnatt hadde jeg kastet opp 4 ganger. Så var det en liten periode der det kom begge veier, og resten av natten satt jeg på do med diare. Systemet var vel helt tomt fra rundt kl. 04:30 for etter det klarte jeg å sovne bare avbrutt av vekkeklokken. Skulle egentlig vært på jobb i dag, men det droppet jeg. Nå har jeg akkurat spist en banan og drukket litt melk, så får vi se om det holder seg nede eller om det kommer i retur. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. februar 2005 #773 Del Skrevet 10. februar 2005 Uffda, ikke noe moro med omgangssyke.. :trøste: Men jeg tror ikke melk er det smarteste å drikke nå Er det ikke cola og vann som gjelder under omgangssyke? Melkeprodukter gjør vel bare vondt verre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 10. februar 2005 #774 Del Skrevet 10. februar 2005 Huff så kjedelig med omgangssyka da! :trøste: Håper det er fort over! Klem fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 10. februar 2005 #775 Del Skrevet 10. februar 2005 Håper natten som ligger foran deg blir hakket bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 13. februar 2005 #776 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg fant Zianta- sladder inne på snartmamma.com Jeg kan herved bekrefte at vannet har gått, men jeg har ikke noe veer ennå. Bare litt kynnere inne i mellom. Lykke til, Zianta...!!!! Jeg gleder meg med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 13. februar 2005 #777 Del Skrevet 13. februar 2005 :o Fytti grisen! Så gøy! Får litt blanke øyne her nå...Også på morsdagen da! Masse masse lykke til Zianta! Håper du får en fin og lett fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 13. februar 2005 #778 Del Skrevet 13. februar 2005 Åh... Så spennende!! Lykke til, Zianta! Gleder meg til å høre fra deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 13. februar 2005 #779 Del Skrevet 13. februar 2005 Vi følger spent med her nå, ja! Håper alt starter av seg selv slik at du slipper igangsetting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. februar 2005 #780 Del Skrevet 14. februar 2005 Fra snartmamma: Zianta venter fortsatt Det har ikke skjedd noe i natt og om det ikke skjer noe på et døgn blir hun satt i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå