Gå til innhold

Abort.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg tror det finnes like mange grunner til å ta abort som det finnes antall aborter, og jeg støtter helt klart kvinners rett til selv å bestemme! Hvem skal ellers gjøre det? Det er en gang slik at det er vår kropp som bærer frem barnet. Derfor er det bare naturlig at det er vi som velger.

Jeg tror nok at det finnes noen få som tar abort fordi det passer best slik. Men det kan være mange grunner til det! Enten har man selvbestemt abort eller ikke.

Dersom man ikke har selvbestemt abort vil ulovlige aborter igjen bli et problem, og vil koste mange liv - slik det gjorde den gang abort var ulovlig her i landet. Er det det vi ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg er for at det er selvbestemt abort.

Jeg har ikke hatt noen selv, men kjenner andre som har det. Greit de synes det er tungt etterpå, men hva er alternativet?

Jeg tror det er en tøff avgjørelse for de fleste, og det kan være ulike grunner til det. Det er sikkert fedre som er uenige i den avgjørelsen som blir tatt, men er de innstilt på og kanskje bli alenefar?

De er kanskje ikke det, for det er enklere for de å stikke fra problemet når det viste seg og ikke være bare moro og være småbarnsforeldre.

Man bør jo tenke litt på de rammene barnet blir født til også. Man kan bli gravid uten og planlegge det, og det bør alle som har samleie tenke over, prevensjonsmidler er ikke 100% sikre.

Er det er godt forhold mellom foreldrene å kan det jo tenkes at de blir enige om hva de skal gjøre - god kommunikasjon kan være viktig hvis man skal ha barn sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Kort og Godt, jeg synes det er skremmende at såpass mange moderne kvinner er i mot abort og en kvinnes bestemmelsesrett over egen kropp.

Har også en mistanke om at det er samme person som poster mange av disse anti-abort tilhengere siden de alle er anonyme.

Vi burde bare ignorere dem. De er ikke verdt oppmerksomhet.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For meg er det revnende likegyldig om det i Norge er fri abort eller ikke. Men det er en tankevekker at noen her skriver at "hva om det ikke passer jenta å bli gravid akkurat da?" "hva om jenta ikke ønsker å bli mor akkurat da?"

Da bør dere tenke dere om før dere kritiserer fedre som ikke stiller opp for mor og barn. Mange av disse fikk nemlig aldri noe valg - de er prisgitt morens valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siste anonym:

hvordan kan dette være "revnende likegyldig" for deg?

Jeg ser ikke helt hvordan andre enn Paven og munker kan synes dette er likegyldig. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-05-08 19:44, anonym wrote: Men det er en tankevekker at noen her skriver at "hva om det ikke passer jenta å bli gravid akkurat da?" "hva om jenta ikke ønsker å bli mor akkurat da?"

Da bør dere tenke dere om før dere kritiserer fedre som ikke stiller opp for mor og barn. Mange av disse fikk nemlig aldri noe valg - de er prisgitt morens valg.

Helt enig! Dobbelmoral, er det ikke det det heter?

Luleå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Hvilke mørkemenn er det som rir KG for tiden? For meg er dette like provoserende hver gang!

retten til å bestemme over egen kropp ble først gitt kvinnen for ikke mindre enn noen få ti-år siden, etter en lang og tøff kamp. Råderett over egen kropp. Vi kvinner har kjempet for noe som burde være en selvfølge, noe som er en menneskerett.Allikevel dukker det opp mennesker som ønsker å frata kvinner noe som burde være en menneskerett og en selvfølge, nemlig legehjelp! Ønsker de å reversere utviklingen? Det er snart 30 år siden strikkepinnene ble lagt vekk her i landet, men i enkelte land, ganske mange faktisk, utføres fremdeles abort hjemme, ute i bushen osv. som svært ofte fører til komplikasjoner og også død! Er det slike forhold vi skal gå tilbake til?

Kristne av den totalt gale sorten står frem med bibelen i hånd og dømmer kvinner som tar abort!

D er også ett spørsmål til her som jeg gjerne skule hatt svar på:Hvorfor er det kvinnens ansvar å passe på at en befruktning ikke skjer? Hvorfor er det kvinnen som blir et offer for handlingen, og hvorfor er det hun som ene og alene blir stilt til ansvar for handlingen og eventuell abort? Er det ikke like mye mannenes ansvar?

Skal mennene bare ha artigheita?

For det har jo blitt sådan at prevensjon er ene og alene kvinnenes ansvar; krever kvinnen kondom lurer mannen på hva slags tøtt dette er...

Hvor rettferdig er dette egentlig??

kvinnene lærer å ta ansvar for sine handlinger.

Når skal menn lære å ta ansvar for sine?

[ Dette Innlegg er endret av: sexysadie den 2002-05-10 10:31 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: sexysadie den 2002-05-10 10:33 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...