Gå til innhold

Abort.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg syners det er så grusomt at det er 100% opp til jentene å avgjøre om barnet skal drepes eller ikke. Tenk på alle fedrene som faktisk ønsket seg dette barnet, men som ikke hadde noe de skulle sakt... Trist. Jeg blir også så fortvilet når jeg leser abort-diskusjoner på"sol". Håper jeg har rett når jeg har det inntrykket at dere som diskuterer på disse sidene er litt mer seriøse, og ikke av"RIV DET UT"-typen!

Jeg er helt imot selvbestemt abort, så lenge ikke det er en overhengende fare for at mor/barn vil dø uner graviditet/fødsel. Men allikevel dømmer jeg ikke de som har tatt abort, jeg kjenner flere, og de fleste angrer... Jeg vet også at dette er noe de fleste som har tatt abort ikke synes er lett, og at de synest det var en fryktelig avgjørelse å ta.

En venninne av meg ble gravid når hun var 16år. Faren ville beholde barnet, men hun var litt i tvil, og var allerede oppe i en vanskelig familiesituasjon uavhengig av dette, så hun søkte råd hos en hun virkelig respekterte og så opp til, nemlig rådgiveren på skolen.... Der ble hun rådet til å ta abort å gjøre ferdig utdannelsen sin. Hvis hun valgte å beholde det kom det til å bli "helt umulig" for henne å fortsette skolen!!! Hun fulgte radgiverens råd... 2 år senere ble hun gravid igjen, og igjen søkte hun den samme om råd, men nå var hun mer stabil psykisk og stolte ikke lenger blindt på andre sine synspungter, så hun beholdt barnet... i dag er han 10 år, og om 6 år kan han risikere å sitte på den samme rådgiverens kontor med samme broblemstilling, -han som ifølge rådgiveren kom til å ødelegge sin mors framtid... NOEN burde virkelig fått sydd igjen skjeften med piggtråd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Mulig deu er ung. Helt sikkert så vil du ha så mye livserfaring om 30-40 år at kritriene dine faller i takt med dessilluasjonene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva mener du med det? Den historien jeg fortalte er helt sann, og gutten det er snakk om er faktisk min stesønn! Du trenger jo ikke å være frekk fordi du ikke er enig!

Hvis du synes det er greit med abort så får du jo skrive det da, og komme med noen skikkelige argumenter! Og ALLE jeg kjenner som har tatt abort har angret,- og det er IKKE noe jeg har fått dem til å si pga mitt standpungt, da de vet jeg respekterer dem, akkurat som de respekterer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er mulig å gi feil råd til noen om å ta/ikke ta abort. Det er derfor valget må være opp til kvinnen selv. Det går ikke an at en annen person skal tvinge en kvinne til å gå gravid og så føde og gi fra seg et barn. Det høres forferdelig skremmende ut. Selv om jeg ser på abort som utelukket for meg selv, ser jeg ikke noe annent alternativ enn at kvinner selv må bestemme over sin egen kropp. Tror det er veldig, veldig få som ser lettvint på abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til siste anonym:

Hva i all verden mener du med utsagnet ditt?

Man trenger ikke å være spesielt ung for å ha slike standpunkter!? Eller misforsto jeg din kommentar?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moren skal tvinges til å gå igjennom et svangerskap og bære fram et barn hun ikke vil ha? Det er ikke akkurat tingen å gjøre da.

Men hvis de ikke vil bli gravid, så får de for pokker se å bruke kondom, p-piller o.l.

Så slipper de å måtte gå igjennom en abort og slite veldig etterpå.

Jeg liker ikke abort, men man verken kan eller skal tvinge noen til å gå igjennom et svangerskap og føde et barn hvis den jenten ikke vil!

Uansett hvor synd jeg synes på det ufødte barnet så er det ingenting jeg kan gjøre for å stoppe det. Men jeg prøver i allefall å forstå årsaken og stiller meg i denne jentens sko og ser det fra hennes side enn å rakke ned på henne og si at selvbestemt abort er forferdelig og bør kuttes ut...

Man skal ikke tvinge noen til noe som helst nemlig!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

"Men allikevel dømmer jeg ikke de som har tatt abort, jeg kjenner flere, og de fleste angrer..."

Jeg tror du skal bruke hodet litt mer neste gang du skriver Anonym. Hele denne historien virker preget og omgjort av sitt syn og dine følelser. Ikke fakta. Og det er greit at du er motstander av abort, men du trenger ikke og spre din propaganda på en så aggressiv måte, det er jo like før du dømmer oss alle som tenker annerledes til helvete.

Og svovelpropaganda klarer vi oss uten.

Milla

*som har tatt abort en gang men som ikke våkner skrikende om natten av den grunn, det er faktisk mulig og fortsette å leve*

Den eneste ekte Milla1212[ Dette Innlegg er endret av: Milla den 2002-04-27 18:43 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må bare si at den gangen jeg mistet jomfrudommen min i massevoldtekt hvis jeg da i tillegg hadde vært nødt til å beholde dette barnet gjennom svangerskap for så å gi det fra meg - fy faaa for et helvete du pålegger meg første innskriver. Og jeg er veldig veldig glad for at du og dine likesinnede er i mindretall.

Dette er 20 år siden og jeg har to barn i dag som jeg elsker over alt på jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

*Blurgh* Jeg blir dårlig av slike som skal spe anti-abort fanatisme her inne på KG. Ikke uten grunn at slike innlegg alltid kommer fra uregistrerte brukere.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvigvis kan man i Norge selv bestemme om man vil ta abort eller ikke. Må innrømme at enkelte (veldig, veldig få, antagelig) bruker dette som et "prevensjonsmiddel", men fleste parten som gjør det har veldig gode grunner for å ta abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig vanskelig og ømtåelig tema.

Jeg er ikke for abort fordi det "ikke passer seg"! Hvis man blir gravid og enste grunn for å ta abort er at det ikke passer, da burde abort ikke vært tilatt!!!!!!

Ellers så er jeg veldig usikker i forhold til hva som burde vært lov og ikke lov!

Det er så mange faktorer som spiller inn og man kan egentlig ikke sette seg inn i en sånn situasjon uten å ha vært der.

Jeg kjenner 3 stykker som har tatt abort. 2 av de angrer og den tredje gjør ikke det.

Hun som ikke angrer var i et forhold med en mann som banket og slo henne opptil flere ganger i uka. Hun tok abort uten at han visste om det. Og grunnen til at hun tok abort var fordi hun rett og slett hadde nok med å prøve å komme seg vekk fra han. Og at hun følte hun ikke hadde psyke til å kunne ta vare på et barn i den situasjonen hun var i. Og det kan jeg forstå veldig godt!!

Tror kanskje at regelverket kunne blitt litt strengere, men det er som sagt veldig vanskelig å uttale seg om når man ikke har vært der selv.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes igrunnen flere burde fått sydd igjen kjeften med piggtråd (sånn når vi først er inne på den slags metoder...).

Hvordan i alle dager kan du si at du er helt imot selvbestemt abort?

Er du I MOT at et menneske skal få bestemme over sin egen kropp? Hva er det for slags tanker? Jeg vet du ikke er alene om å mene det, og det er synd.

Selvsagt skal ikke abort brukes som prevensjonsmiddel. Det vet alle.

Hva med jenter som påstår de er voldtatt? Mange blir ikke trodd, og ditt synspunkt tillegger da dommere og jury makten til å bestemme over et liv. To liv?

Du sier sikkert nå at du "mener selvsagt ikke disse".

Neivel. Men skal det være, så skal det være, og hvem skal bestemme når det er "hensiktsmessig" å bære frem barnet, og når det ikke er det?

Kanskje jenta tar feil valg. Det er meget mulig.

Da må isåfall personen leve med dette.

Personlige valg, og å stå for konsekvenser - det er jeg for.

Og ja, hva med faren?

Enkelte ganger kommer man borti jenter som glemte både ører og hode et annet sted på veien. Sånn er det.

Da må oppgaven være å informere. Ikke tvinge.

Jeg synes det er synd for fedre (vordende sådan) som ikke har noe de skulle ha sagt. Det er nok politisk korrekt i disse likestillings-tider å mene at begge skal ha like mye å si. Vel, fin tanke.

Men min kropp er min, og den kan ingen andre bestemme over, heller ikke han som var med på en forandring i den.

Det må gå an å bruke prevensjon til du finner en person du vil ha barn med. Og deretter bli enige.

Ja, jeg vet det kan skje uhell, men da gjelder det jeg har sagt over. Etter mitt hode.

Jeg er derimot veldig enig med deg når det gjelder folk med "riv det ut"-holdninger.

Men, om abort synes som eneste utvei for en annen person, så er det ikke min sak.

Det er skremmende med slike holdninger som fratar individet sine rettigheter!

(Jeg vil nok aldri ta abort heller. Det er av personlige grunner. Men det vil ikke dermed si at jeg ønsker å kontrollere alle andre i egen retning av den grunn.)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er skremmende med slike holdninger som fratar individet sine rettigheter," skriver Amanda. Hva med rettighetene til det lille individet inni magen da? Når du er gravid, er det ikke bare "din kropp" lenger. Du er faktisk blitt bolig for en annen liten kropp.

Smil icon_smile.gif som er imot selvbestemt abort, og tør å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smil.

Dette er noe hver og enkelt må tenke over for seg selv. Det er jeg sikker på at hver eneste gravide jente også gjør.

Om personen da kommer frem til at dette ikke vil fungere, er det hennes valg.

Om det er grunnet voldtekt eller andre personlige årsaker, det har vi ikke noe med!

Jeg vet ikke så alt for mye om fosterets utvikling, men det er sannsynligvis satt en "etisk grense" innenfor tidsrommet du får tatt abort. Det er ikke menneskebarn vi skraper ut.

Det er et liv - tja.

Det er i ferd med å utvikle seg til et liv. Det er ikke et individ med tanker, følelser og forstand. Det er derimot moren.

Nei, jeg synes ikke fosteret er et individ, smil.

Fosteret har ikke rettigheter over moren.

De som virkelig har grunner for å ta abort, skal ikke stoppes av utenforstående.

Jeg synes det er vanskelig selv, men jeg vil aldri la noen ta fra meg rettighetene til å bestemme over min kropp og mitt sinn.

Abort er ikke drap.

Å være i mot selvbestemt abort er derimot krenkende for alle det måtte gjelde, som har vært i situasjonen og måtte ta et valg.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Hei, det er "første anonym" som mange kaller meg...

Når jeg sa at noen burde få sydd igjen kjeften med piggtråd så mente jeg ikke at jenter ikke selv skal få bestemme over sin egen kropp, men i den Psykisk lett påvirkelige situasjonen hun dette handler om var i , mener jeg at den rådgiveren hun gikk til burde tenke litt over hva hun sier! På grunn av hennes råd ble et barn drept som far fullt ut ønsket velkommen av barnets far. Barnets mor sier selv at om rådgiveren hadde sakt:"dette greier dere! Vi på skolen skal legge så godt mulig til rette for at du skal få med deg så mye som mulig av undervisning, bla,bla,bla... så hadde hun beholdt barnet! I tillegg råder hun(rådgiveren) den samme jenta noenår senere til igjen å ta abort....

Og jeg dømmer ingen rett til helvete som en av dere sier! Da synes jeg det i allefall er merkelig av disse venninnene mine har betrodd sag til meg, og fortsatt gjør det! Jeg kan godt sette meg inn i jenters forskjellige situasjoner, og jeg kan forstå årsaken til at de tar abort, og respektere derse valg, MEN jeg trenger ikke å være enig med dem!!! Jeg er selv mor til 2, snart tre, og jeg har en stesønn på 10år, som ikke hadde vært i live hvis denne skolerådgiveren hadde nådd gjennom med sin negative holdning til å greie både å være mor og samtidig ta en utdannelse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder jenter som er blitt voldtatt synes jeg de er i en grusom situasjon, og jeg kan godt forstå at de ønsker abort, har selv blitt voldtatt

,

så dette VET jeg, men jeg vet også at et lite uskyldig liv ikke bør straffes for omstendigheten det ble skap i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Dette er tredje abortdebatten den siste uken og jeg lurer nu på om d ikke kan være de samme menneskene som legger ut disse trådene.

JEG ER SKITTLEI ANGREP PÅ RETTEN TIL SELVBESTEMT ABORT.OG DE SOM BENYTTER SEG AV DEM.

Kanskje ville flere ha valgt å beholde barnet hvis storsamfunnet hadde lagt tingene til rette for alenemødre.Da d er sivilstatus og manglede forhold til barnefar som hyppigst gives til grunn for svangerskapsavbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har faktisk rådet en til å ta abort. Selvsagt kan hun i dag si at hun er glad hun ikke gjorde det når hun ser sitt barn.

For enda i en alder av 28 år så siver det ikke rundt i øverste etasje. Hun var også en trassig 16 åring som var så veldig voksen. En som var imot abort og viste alt.

I dag er det ikke hun som har omsorgen for barnet. Hun valgte også en abort i ettertid for det ble bare håpløst med enda et barn. Kan opplyse at hun brukte prevansjon hele tiden.

Du anonym, tror du vet jævla lite om livet. De du vet om så angrer alle sammen, skriver du. Du, jeg tror deg ikke.

Det vil alltids finnes utskudd som vil bruke prevansjon som abort, men ta alle de andre da. Mulig du har friske barn og lever på en rosa sky, enn så lenge, men prøv da og tenke deg i en annens sit. Du kan umulig ha den evnen engang.

Kan du se for deg en kvinne på 36 år med to barn. Så blir hun gravid. Pga en del problemer (helsemessig) blir det tatt prøve og det viser seg at barnet blir multihandicapped. Oppi dette blir hun alene. Går fra hus og solid inntekt. Tror du valget var vanskelig?

Det er ingen lett sak for de som må ta dette valget.

Det var en lang kamp om abortsaken. Tror du skal sette deg ned å lese historie før du kommer med din propaganda. At noen trengs å låse kjeften med noe, kan så være. Tror at noen skulle fått låst tastefingrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...