Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg fikk poden gikk begge deler under fødselen tror jeg. Eller så har jeg bare ikke merket det, om det gikk før.

Men hva er rekkefølgen?

Deler av slimproppen må vel ihvertfall gå for at vannet skal komme ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at rekkefølgen er at slimproppen går først. Men at man ikke nødvendigvis merker dette. Eller at alt rauser på en gang. Husker slimproppen med eldstemann, faktisk en uke før fødsel. Ingen slimpropp når jeg fikk tvillingene, men vannet gikk på natta.

Skrevet

Noen mister slimproppen 6-7 uker før fødsel.

Mange mister slimproppen "litt etter litt" og legger derfor ikke merke til at den har gått siden det lett kan tas for å være vanlig utflod.

Gjest Amarena
Skrevet (endret)

Jeg merket aldri at slimproppen gikk, så det gikk nok litt etter litt. Vannet gikk på sykehuset etter noen timer med rier. :)

Endret av Amarena
Skrevet

Jeg merket aldri at slimproppen gikk, og vannet gikk ikke av seg selv, heller.

Skrevet

Vannet kan ikke komme ut uten at iallefall deler av slimproppen er borte, enten samtidig eller på forhånd.

Slimproppen merket jeg godt, ikke ved at det lå en stor geleklump i underbuksa som det høres ut for i bøker... men ved at jeg fikk blankt svakt rosafarget slim. Når du sitter på do, henger en slimdråpe 10 cm ut av deg og ned i løse lufta :) Da starter fødselen ganske snart... Jeg tror iallefall det er slimproppen. Mulig det er bare vanlig fødselsslim faktisk, og at min slimpropp røyk da vannet gikk.

Skrevet
Når du sitter på do, henger en slimdråpe 10 cm ut av deg og ned i løse lufta :) Da starter fødselen ganske snart...

Slik utflod har jeg hatt stadig vekk i dette svangerskapet.

Skrevet

Under fyrste svangerskapet såg eg aldri noko til slimproppen, og vatnet tok jordmora før pressriene. Andre gongen gjekk slimproppen dagen før fødslen starta, og vatnet blei tatt før pressriene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...