Gå til innhold

Min vei til en slankere kropp!


buttergirl

Anbefalte innlegg

Etter en del år med et usunt forhold til mat, vil jeg nå prøve å gå ned i vekt på en sunnere og enklere måte. Har opp gjennom tidene vært gjennom ting fra ekstrem overspising til sulting og forskjellige slankekurer. Så her er min nye plan:

Startvek: 65 kg

Mål: 60 kg

Tidsperiode: 6 februar til 8. mai 2010 ( 13 uker)

det tilsvarer -0,4 kg i uka

Spise 1600 kcal om dagen - proteiner, langsomme karbohydrater, sunt fett og grønnsaker skal være hovedinnholdet i maten.

Lørdag skal være kosedagen, og det innebærer at jeg kan spise hva jeg vil til middag, litt godteri og muligens ta lønsjen på café.

Trening:

Mandag: joggetur

Tirsdag: Treningssenter

Onsdag: Treningssenter (styrke)

Torsdag: Treningssenter

Fredag: Joggetur tidlig på morran

Lørdag: Fridag

Whish me luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er jeg desverre blitt syk med influensa :tristbla:

Så da blir det jo såklart ingen trening på denne dama. Men skal holde meg til de 1600 kcal'ene idag uansett. Og det er jo Lørdag uansett, så dette er ingen krise.

Men nå skal jeg sjekke litt rundt på nettet og finne ut om det er noen form for aktivitet jeg kan gjøre selv om jeg er syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matinntak 6.februar

Frokost: 1 dl 4-korn 115 kcal

1 dl melk 46 kcal

Lunsj: 2 havreknekkebrød m/makrell i tomat 212 kcal

1 appelsin 60 kcal

Mellommåltid: 1 gulrot 30 kcal

Middag: 1 liten kotelett, alt fett skjært bort 227 kcal

1 tomat 40 kcal

litt surkål 30 kcal

1 stangselleri 10 kcal

Kvelds: 2 skive grovbrød m/ pålegg 300 kcal

1 sjokoladekjeks 55 kcal

Tilsammen: 1300 kcal

Ble litt lite mat idag, men så har jeg jo influensa så det får gå:)

Endret av buttergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå på bedringens vei, så har fått prøvd meg med litt forsiktig styrketrening idag:

3*10 push-ups

3*10 utfall på hvert bein

45 min gåtur

nå sitter jeg å lurer på hva dagens lunsj skal bli... :spise:

Kom gjerne med tips!

Endret av buttergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

matinntak 7 februar

Frokost: 1 avocado 300 kcal

Mellom: litt peanøttsmør + litt havregryn 100 kcal

Lunsj: Kyllingbuljong med kinakål og stangselleri 130 kcal

Middag: 2,5 medisterkake 800 kcal !?!? :hakeslepp::sjokkert:

1 tomat 40

1 gulrot 30

salat 35

= 1435 kcal

da blir vel kveldsmaten 2 knekkebrød eller lignende :P

Må si at jeg er sjokkert over hvor mange kalorier det var i to små medisterkaker! det hadde jeg virkelig ikke trodd, heretter blir det kylling og laks for alle penga !!

Her fant jeg info om medisterkakene : http://www.side2.no/spesial/article2759022.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg likte nicket og avataren din, så her må jeg innom og hilse på. :fnise::vinke:

Prøver å bli kvitt noen overflødige jeg og, og fyttirakkern så mange overraskelser det er når man regner ut kalorier! Men de medisterkakene var jo helt ramme! Ikke er det sunt fett heller, da er det liksom greit så lenge man ikke overdriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ser ut til at du har satt deg et greit mål, 5 kg på 13 uker skal du nok få til :)

Hjelper veldig å skrive ned hva man spiser, hva man trener osv. Det hjelper i hvertfall min motivasjon :)

Medisterkakene inneholdt mange kalorier! Trodde ikke det var så masse :sjokkert:

Pleier å lage selv jeg, av karbonadedeig, litt muskattnøtt, hvetemel, salt, pepper og lettmelk. Tror de blir litt sunnere da...

Ellers er det vel kylling og laks som gjelder ja!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere hilser innom :goodbye:

er sikkert lurt å lage medisterkakene som deg leanne, det skal helt klart gjøres neste gang!

Uff, blei en dårlig dag på meg igår, endte med å spise både spaghetti og sjokolade til kveldsmat, men skyller på at tante rød snart kommer på besøk :sjenert:

idag har jeg vært ganske flink og GÅTT til butikken ( ikke likt meg altså :ler:) i tillegg til å lage noen grove sunne fylte pizzasnurrer, med kyllingkjøttdeig og cottage cheese. Nå må jeg bare klare å spare de til utover uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj og usj. Går ikke så bra som jeg hadde håpet på akkurat, klarer rett og slett ikke holde meg til et sunt kosthold! Jeg MÅ skjerpe meg altså!

Har vært flink til å trene da, ble 1 time igår og 2 timer idag + masse gåing :)

I morra er det full skjerpings her !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du trener jo masse jo! *imponert*

Ang. kosthold så synes jeg ikke du skal være for streng med deg selv. Det er faktisk lov å å drite seg ut litt av og til. Og om du vil etablere en vane med å spise sunt, så skjer faktisk ikke det over natta altså! Jeg merker dette selv - at det stadig blir en større del av bevisstheten min. Alle er sikkert ikke like, men kanskje mange rett og slett trenger å gjøre det litt gradvis? (IKKE at det er en unnskyldning for å spise masse usunt altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Tips. Øk proteininntak og spis masse grønnsaker. Lettere å holde seg i skinnet om man har en god metthetsfølelse og stabilt blodsukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du trener jo masse jo! *imponert*

Ang. kosthold så synes jeg ikke du skal være for streng med deg selv. Det er faktisk lov å å drite seg ut litt av og til. Og om du vil etablere en vane med å spise sunt, så skjer faktisk ikke det over natta altså! Jeg merker dette selv - at det stadig blir en større del av bevisstheten min. Alle er sikkert ikke like, men kanskje mange rett og slett trenger å gjøre det litt gradvis? (IKKE at det er en unnskyldning for å spise masse usunt altså!)

Ja, det er nok lurt å gjøre ting gradvis, sånn at mann ikke går på noen skikkelig smell! Nå klarer jeg hvertfall å spise en god og sunn frokost og lunsj, middagen er grei. Problemet er som oftest kveldsmaten, så det er nok der jeg må endre mest...

Men nå er det tid for bodycombat trening! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips. Øk proteininntak og spis masse grønnsaker. Lettere å holde seg i skinnet om man har en god metthetsfølelse og stabilt blodsukker.

Takk for godt tips ! prøver å spise masse proteiner allerede, men kan sikkert prøve å få til litt mer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har jeg spist ca 1800 kcal. Det har vært en del tomme kalorier, men det får gå ;)

Trening idag: gå 30 min.

treningsstudio 1 time

gåtur 1 time

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er en av de dagene... alt virker bare leit og trist og ingenting går min vei. Jeg våknet opp med et dårlig humør og følte meg styggere og feitere enn på lenge. Jeg har vel stått opp på feil bein som det heter. Slankeplanene har jeg lyst til å kaste langt av gårde, slik at jeg kan trøstespise hele dagen, bli enda litt feitere og enda litt mer deprimert!

Men det er vel kanskje ikke det lureste jeg kan gjøre? Nei, jeg må ikke gi meg så lett... Var flink med frokosten idag og spiste 2 egg og et knekkebrød, til matpakke blir det et grovt pizzarundstykke med kyllingkjøttdeig !

Skal prøve å gjøre dagen litt bedre enn jeg tror den kommer til å bli =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åneineinei! :klem:

Vel - man må ha noen sånne dager av og til, men de er like fordømt kjipe for det. Prøv å finne noe positivt å tenke på! Du har jo bl.a. vært flink med frokost, og du trena masse i går! Synes du er flink, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff. Men når man har noen kjipe dager så blir jo de bra enda bedre :D Jeg får heller tenke på det jeg faktisk klarer, enn alt jeg burde ha gjort.. Men idag er det fredag, så jeg har kost meg med deilig taco, med god samvittighet :spise: Kuttet ut rømme og brukte kyllingkjøttdeig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DÅRLIG HELG! uff uff, denne helga vil jeg helst glemme med tanke på både mat og trening :/ Men imorgen er det MANDAG og nye muligheter !:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DÅRLIG HELG! uff uff, denne helga vil jeg helst glemme med tanke på både mat og trening :/ Men imorgen er det MANDAG og nye muligheter !:)

...har du hatt en sånn helg du også? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...