Gå til innhold

Hvordan bli kvitt en altfor langvarig forelskelse?

Gjest Patetisk&naiv

Anbefalte innlegg

Gjest Patetisk&naiv

Jeg har vært forelsket i samme fyr i over et år, og må bare innse at det er håpløst! Vi er gode venner, og har det skikkelig kult sammen. Kjemien er bra, og vi har mye til felles (samtidig som vi har mange ulikheter). Problemet er bare at han tydeligvis ikke er interessert i meg, og jeg klarer fremdeles ikke å glemme han. Jeg tenker ofte at jeg er over han, og jeg sier til meg selv at det ikke er noe å hente, men jeg får allikevel stadig vekk falske forhåpninger når han sender meg meldinger som "blir du med ut i dag?" eller "vil du komme på middag?". Jeg vet at jeg bare burde si nei, men vil jo ikke miste en god venn heller, så jeg klarer ikke å holde meg unna.

Han er fullt klar over at jeg er interessert, så den beste forklaringen på "forholdet" vårt er vel at han har meg godt snurret rundt lillefingeren. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å snu på dette, for hver gang vi henger sammen ender det likt. Hvis vi for eksempel er på byen sammen, ender jeg opp med å henge på han som en klegg. Men til mitt forsvar gir han ikke akkurat uttrykk for at han misliker det helt.

Jeg spør hele tiden meg selv: "kan han faktisk være interessert allikevel?", og forstår ikke alltid hva som gjør at han ikke engang vil gi det en sjanse. Kan det være at han bare ikke ønsker å såre meg eller ødelegge vennskapet, eller er han rett og slett bare ikke interessert? Kanskje han bare syns det er kjekt å ha noen som liker han? Kanskje han på en måte utnytter meg? Jeg får så miksa signaler at jeg blir totalt frustrert!

Er det noen som har noen tips til patetiske meg? Noen som har vært i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Lite hjelp og gi, men er i samme situsjon.

Min bestevenn,sjelefrende og Mr.Perfekt er ikke intresert, meget frustrerende for alle rundt meg maser om hvorfor ikke?

Jeg var intresert, han sa på en meget pen måte at han heller ville ha meg som venn. Distanserte meg fra han og aksepterte dette, og han er nå blitt en av mine næremeste venner.

Problemet er at jeg klarer ikke helt slippe taket på han, Håper litt inni meg enda, selv om jeg prøver å fortelle meg selv at det aldri vil gå!

Han har blitt "playet" av en venninde av meg, og han kommer ikke over henne. Det har forandret mitt forhold til henne fordi jeg sa rett ut til henne at det hun gjorde var dårlig gjort! Problemet er at den søte kompisen min av en eller annen grunn blir sur på meg hver gang hun kommer innom eller vi møtes på felles fest. Som om det er min feil?

Møtte han ute i jula, da hang han på meg som en klegg, og fortalte meg at han elsket meg over alt på jord! Ingen var vel mer fantastisk enn meg! Verken han eller jeg har nevt dette i ettertid.

Det verste er at jeg er ikke forelsket i han, men jeg merker jo at spenningen og kjemien er perfekt. Dette er noe mine venner og hans venner stadig må minne meg på! Dette gjør at jeg fortsatt håper at han skal få øynene opp for oss to. Men tror jeg snakker til døve ører!

Ikke spesielt gøy og forteller våre venner at nei du skjønner at grunnen til at vi ikke finner sammen er fordi han ikke ville ha meg i utgangspunktet.

ARGH! Irritert og frustrert! Vil ikke miste han på noen måte men nå begynner det bli nok for min del!

Dette ble jo et meget rotete og frustrerende innlegg, Sorry!

Hjelper deg vel lite, men mitt tips er røm før det setter skikkelige spor i deg, som det har gjort til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patetisk&naiv

Takk for svar. Det er på en måte betryggende å vite at jeg ikke er alene om å være i denne situasjonen.

Det siste tipset ditt er i grunnen et godt tips, og noe jeg selv også har kommet fram til. Til høsten skal jeg sannsynligvis flytte til en annen by, og det kan nok hjelpe på. Men fram til det skjer kommer det bare til å fortsette som nå. Og det får jeg bare leve med.

Det går liksom greit å flørte med andre, men jeg finner sjelden noen som det "klikker" godt med, og med en gang jeg får en avvisning, går tankene mine over til han. Og det hjelper ikke at jeg ofte drømmer om han heller. Men jeg får bare håpe at det går over.

Lykke til med å komme deg videre du også! Håper vi begge finner noen som er verdt å bruke tid til å tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...