Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom alkohol nå hadde blitt illegalt, ville du fortsatt drukket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom alkohol ble illegalt ville jeg vurdert å røyke marihuana i stedet.

Skrevet

Drikker svært lite uansett, så det hadde ikke vært noe problem...

Skrevet

Hadde fortsatt å drikke. Jeg drikker meg aldri stupfull, og kan ikke se hvordan mitt alkohol-forbruk kan skade samfunnet på noen som helst måte :) (Drikker ofte, men ganske lite hver gang.)

Skrevet

Ja, det hadde jeg.

Skrevet

skriver under på den

Skrevet

Er avholds, så drikker ikke uansett :) Hadde vært ennå en grunn til å la være da enest ;)

Skrevet

Ja, jeg tror det. Eventuelt emigrert til et land der man ennå kan få bestemme et minimum av livet selv.

Gjest strykebrett
Skrevet
Ja, jeg tror det. Eventuelt emigrert til et land der man ennå kan få bestemme et minimum av livet selv.

Samme her.

Skrevet

Vanskelig spørsmål, det der! Jeg er veldig glad i vin, og føler at jeg "må" ha det innimellom, men samtidig er det bare snakk om et glass eller to kanskje to dager i uka, så jeg ville vel klart å droppe det.

Gi meg noen gode alternativer, så ville jeg fint holdt opp å drikke; drikker meg veldig sjelden full uansett.

Skrevet

Nei, bryr meg ikke så mye om alkohol. Øl eller vin er godt til mat i blant,men ville ikke plaget meg om det ikke "fantes". Ville ikke savnet det og slett ikke funnet det verdt å bli lovbryter for.

Skrevet
Nei, bryr meg ikke så mye om alkohol. Øl eller vin er godt til mat i blant,men ville ikke plaget meg om det ikke "fantes". Ville ikke savnet det og slett ikke funnet det verdt å bli lovbryter for.

Enn hvis det eksempelvis hadde blitt ulovlig for kvinner å vise seg offentlig uten å være anstendig antrukket, eller i selskap med fremmede menn? Ikke at det kommer til å bli det her til lands, men andre steder er dette en realitet. (Bare for å illustrere hvor banale og absurde lover kan være).

Har du noen gang stilt deg spørsmålet; i hvilken grad er jeg tilbøyelig til å la mennesker bestemme over andre mennesker?

Skrevet

Ja. Antakelig hadde det vært omtrent som under forbudstiden i USA.

Uff, skremmende tanke, igrunnen.

Skrevet
Enn hvis det eksempelvis hadde blitt ulovlig for kvinner å vise seg offentlig uten å være anstendig antrukket, eller i selskap med fremmede menn? Ikke at det kommer til å bli det her til lands, men andre steder er dette en realitet. (Bare for å illustrere hvor banale og absurde lover kan være).

Har du noen gang stilt deg spørsmålet; i hvilken grad er jeg tilbøyelig til å la mennesker bestemme over andre mennesker?

I veldig stor grad. Hovedsaken er å ha meninger som de fleste damer ser på som normale, sunne og stabile. Man må gi litt sånn providerfølelse, vet du. Det er jo dyr vi snakker om her.

Alternativet er å kjøpe Harley, banke opp folk på byen, og dama en gang i blant. Da elsker hun deg, og sender deg bløtkake med fil inni som du kan ha bak murene.

Skrevet

Samme her.

Skrevet
Samme her.

Hvorfor det, egentlig? Marihuana er jo også ulovlig.

Skrevet
Hvorfor det, egentlig? Marihuana er jo også ulovlig.

Jepp, men hvis jeg absolutt vil ha en form for rus er marihuana et bedre alternativ, en mye mer behagelig rus. Men de fleste tyr til alkohol nettopp fordi dette er lovlig. Og jeg vil tro at det hadde vært mindre sjanse for å bli tatt for det, rusen varer mye kortere og jeg finner på mye mer "ugang" når jeg drikker. Av disse grunner vil jeg også tro at straffen min hadde blitt mildere om jeg skulle blitt tatt. I tillegg ville det kanskje vært lettere å få tak i en alkohol. :)

Skrevet
Jepp, men hvis jeg absolutt vil ha en form for rus er marihuana et bedre alternativ, en mye mer behagelig rus. Men de fleste tyr til alkohol nettopp fordi dette er lovlig. Og jeg vil tro at det hadde vært mindre sjanse for å bli tatt for det, rusen varer mye kortere og jeg finner på mye mer "ugang" når jeg drikker. Av disse grunner vil jeg også tro at straffen min hadde blitt mildere om jeg skulle blitt tatt. I tillegg ville det kanskje vært lettere å få tak i en alkohol. :)
Skrevet
Dersom alkohol nå hadde blitt illegalt, ville du fortsatt drukket?

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...