Gå til innhold

Oppgitt av utlendinger som ikke klarer å oppføre seg.

Gjest Norskjente

Anbefalte innlegg

Enig med deg at det er ikke lett å se forskjell på en araber og en tyrker eller en kurder. Det er nesten umulig. Synes jeg da

Nei, jeg ser heller ikke forskjell på dem, og jeg har gått i klasse med en del opp gjennom årene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må også være så ærlig at jeg innrømmer at slike hendelsr, kombinert med kvinnesynet jeg vet de har, iallfall har fått meg til å utelukke en muslimsk kjæreste. Jeg synes måten de behandler norske (og jenter med annet etnisk utseende enn deres eget) på er direkte forkastlig.

Vet at du antagelig er klar over det altså, men det er mange muslimer som ikke kommer fra land der kvinnesynet er lik ekstreme islamister, du har like mange forskjellige muslimer, som du har forskjellige kristne.

Jeg har nære venner som er muslimer, noen fra afrika, andre fra Iran og Irak, og noen kommer fra land der kvinnesynet ER svært ulikt hva vi aksepterer, andre kommer fra muslimske land der kvinnen respekteres og egentlig settes høyere en norske menn setter norske kvinner.

Dette med kvinnesyn og behandling av andre, kommer i stor grad av kultur og måten kulturen har tatt til seg religionen på, ikke religionen alene.

Selv er jeg nok forsåvidt hakket mer skeptisk til å bli sammen med en muslim en en ikke-muslim, men har etterhvert begynt å se at det kommer så inderlig an på hvem han er og hvor han kommer fra.

Ett par av mine aller beste venner er muslimer, vi reiser på turer sammen og gjør mye sammen, de eier ikke annet en respekt for meg, uansett hvordan jeg kler meg, hvem jeg henger rundt og hva jeg gjør.

Og dette er menn fra land der kulturen ofte ikke er veldig flatterende mot kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare starten. Det skal bli mye, mye verre etterhvert som andelen av disse mennene bare øker og de kan i større grad leve i Norge, slik de gjør i hjemlandet når det blir så mange, slik som i Oslo Øst. Nordmenn tør ikke å si ifra av frykt for å bli kalt rasister. For nordmenn har blitt opplært til at det kun er nordmenn som er rasister overfor utlendinger og ikke omvendt. Så det kommer bare til å skure og gå og ingenting kommer til å bli gjort.

Dersom norske menn hadde klådd på muslimske damer på samme respektløse måte, så hadde de muslimske damene kalt dem rasister, og nordmenn hadde fått klump i halsen. Om du som norsk jente kaller de muslimske mennene for rasister for måten de oppfører seg på overfor deg, så vil de bare le av deg. Det er kun nordmenn som har fått i oppdragelse i å være livredd for å bli kalt rasist. Ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at du antagelig er klar over det altså, men det er mange muslimer som ikke kommer fra land der kvinnesynet er lik ekstreme islamister, du har like mange forskjellige muslimer, som du har forskjellige kristne.

Jeg har nære venner som er muslimer, noen fra afrika, andre fra Iran og Irak, og noen kommer fra land der kvinnesynet ER svært ulikt hva vi aksepterer, andre kommer fra muslimske land der kvinnen respekteres og egentlig settes høyere en norske menn setter norske kvinner.

Dette med kvinnesyn og behandling av andre, kommer i stor grad av kultur og måten kulturen har tatt til seg religionen på, ikke religionen alene.

Selv er jeg nok forsåvidt hakket mer skeptisk til å bli sammen med en muslim en en ikke-muslim, men har etterhvert begynt å se at det kommer så inderlig an på hvem han er og hvor han kommer fra.

Ett par av mine aller beste venner er muslimer, vi reiser på turer sammen og gjør mye sammen, de eier ikke annet en respekt for meg, uansett hvordan jeg kler meg, hvem jeg henger rundt og hva jeg gjør.

Og dette er menn fra land der kulturen ofte ikke er veldig flatterende mot kvinner.

Jeg er enig - til en viss grad. Klart at ikke alle er kvinneundertrykkende etc., men jeg tenker at det likevel i de fleste tilfeller vil være store kulturelle forskjeller som gjør at jeg personlig ikke kunne giftet meg og fått barn med en muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg har vært en del i miljøer med mange innvandrere selv, og stort sett har jeg ingen problemer med at folk ikke respekterer meg og min enerett til min kropp ;)

Derimot har jeg diskutert litt med en kompis fra somalia, dette med hva slags inntrykk mange får av det norske samfunnet når de først kommer hit. En ting er at mange innvandrere samler seg på et utested (ikke så rart kanskje, fordi mange utesteder ikke slipper inn innvandrere), en annen ting er de norske folka som går der. Nå er jeg vel forsåvidt unntaket i så måte, men mange av de norske jentene som henger på slike steder aksepterer alt og synes tydeligvis at det er deilig med all oppmerksomheten. Ikke noe galt i det forsåvidt, men når dette er det første og kanskje eneste møte med norske jenter, hvordan skal man da lære at f.eks. det å klå på jenter ikke er greit. Det er fælt å si det, men mange av de jentene som henger på disse utestedene er faktisk ekstremt billige.

Når det er sagt så synes jeg hun med arabisk samboer (husker ikke nicket nå) hadde mange gode poenger her. Integrering i et samfunn kan ikke skje bare gjennom at minoritetsgrupper forsøker, det må også skje gjennom at majoriteten aksepterer minoriteten inn i samfunnet. Hvis ikke får man grupper som ikke har noe med hverandre å gjøre, og det øker hverken forståelse for hverandres integrering eller kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig - til en viss grad. Klart at ikke alle er kvinneundertrykkende etc., men jeg tenker at det likevel i de fleste tilfeller vil være store kulturelle forskjeller som gjør at jeg personlig ikke kunne giftet meg og fått barn med en muslim.

Det at det nok ofte er store kulturelle forskjeller sier jeg meg skjønt enig i, om det slår ut i kvinnesyn eller helt andre ting.

Så jeg både forstår og respekterer de som ikke velger det.

Det er en jobb i utgangspunktet, å få forhold til å vare, og med dette i tillegg blir det nok ofte enda mer å jobbe med.

Jeg kunne nok ha både giftet meg og fått barn med en muslim, men ikke en hvilken som helst muslim, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært en del i miljøer med mange innvandrere selv, og stort sett har jeg ingen problemer med at folk ikke respekterer meg og min enerett til min kropp ;)

Derimot har jeg diskutert litt med en kompis fra somalia, dette med hva slags inntrykk mange får av det norske samfunnet når de først kommer hit. En ting er at mange innvandrere samler seg på et utested (ikke så rart kanskje, fordi mange utesteder ikke slipper inn innvandrere), en annen ting er de norske folka som går der. Nå er jeg vel forsåvidt unntaket i så måte, men mange av de norske jentene som henger på slike steder aksepterer alt og synes tydeligvis at det er deilig med all oppmerksomheten. Ikke noe galt i det forsåvidt, men når dette er det første og kanskje eneste møte med norske jenter, hvordan skal man da lære at f.eks. det å klå på jenter ikke er greit. Det er fælt å si det, men mange av de jentene som henger på disse utestedene er faktisk ekstremt billige.

Når det er sagt så synes jeg hun med arabisk samboer (husker ikke nicket nå) hadde mange gode poenger her. Integrering i et samfunn kan ikke skje bare gjennom at minoritetsgrupper forsøker, det må også skje gjennom at majoriteten aksepterer minoriteten inn i samfunnet. Hvis ikke får man grupper som ikke har noe med hverandre å gjøre, og det øker hverken forståelse for hverandres integrering eller kultur.

Veldig veldig enig i hele ditt innlegg.

Og min oppfatning er som din, miljøet jeg vanker i har mange innvandrere, både muslimer og andre, og jeg har aldri opplevd å ikke bli respektert som kvinne og med mine grenser til hva som IKKE er ok vedrørende nærkontakt.

Og det ER ett problem at alle de som roper om integrering og også assimilering, ikke tar SIN del av ansvaret. Hvordan forventer man at en person fra en totalt annen kultur, skal BLI norsk, når den gjenge nordmann ikke vil ha noe med dem å gjøre før de HAR blitt norske (og egentlig ikke da heller, for de ser jo fremdlees annerledes ut).

Man kan ville integreres så mye man hæler, men om ikke det norske samfunnet (og da må vi tenke deg og meg) slipper de inn og viser hvordan vi lever, hva vi forventer og hvilke regler vi har, hvordan kan vi da forvente at de IKKE skal klumpe seg sammen der de blir akseptert, hvordan forvente at de skal lære å bli som oss, når vi ikke vil vise dem hovrdan vi lever?

Det er ikke alt som kan læres fra en bok på skolebenken, det å forstå og virkelig komme inn i en ny kultur, er en av de. Det må leves, ikke leses, slik vi forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode innlegg av både Wolfmoon og Aline som jeg kan signere helhjertet.:)

Jeg har jo allerede skrevet en lengre "avhandling" om min samboer, og viktigheten av å gi innvandrere en sjanse til å komme inn i samfunnet vårt. Jeg vil også legge til at jeg har merket en tydelig endring i mange innvandreres oppførsel mot meg så fort de får vite at jeg har en samboer som ikke er norsk. Det kan være så enkelt som at de overhører meg si noen arabiske fraser i telefonen, at de ser oss sammen eller at vi kommer litt i snakk. Slik jeg har opplevd det, så virker det nesten som om mange er mindre redd for å ta kontakt med meg og snakke med meg, når de skjønner at jeg bor sammen med en mann som ikke er etnisk norsk. Det er ikke snakk om påtrengende oppførsel, men koselig tilnærming, smalltalk eller hva man vil kalle det. Jeg tror at mange innvandrere, kanskje spesielt muslimer, føler en del på at at det er mange nordmenn som mener mye om de. Jeg kan faktisk forstå veldig godt for at mange syntes det vanskelig, i frykt for å bli avvist, å ta kontakt med nordmenn. Jeg er norsk, men med arabisk, muslimsk samboer, noe som kanskje gjør det mindre "skummelt"? Jeg opplever det i jobb, studier og privatliv. Alt fra den utenlandske taxisjåføren som etter å ha møtt meg med mann hilser meg med Salam og lurer på om jeg vil høre på musikk fra hjemlandet hans ( :danse: ) eller om jeg kan snakke arabisk, til de flerspråklige elevene som har lettere for å spørre meg om hva enkelte norske ord betyr og ta opp problemer som går på rasisme osv., enn de har med andre lærere. Jeg opplever det som positivt, og jeg må si at jeg føler at det har blitt en større åpenhet og tilnærming fra mange innvandrere enn det var før. Det eneste er at jeg skulle ønske at alle turte å gi så mye av seg selv i møte med alle nordmenn. Det er deres "jobb", også må kanskje nordmenn jobbe med å være åpen for det?

Jeg vil også signere Aline på det hun svarer om at ikke alle muslimer er "like". Noen år inn i et forhold med en muslim har vi svært lite kulturelle eller religiøse problemer, faktisk er vi mer like enn ulike.. det er likhetene som gjør at vi krangler, om vi først gjør det, ikke ulikhetene. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekskristen59
Hei jente på 18 år her.

Vil først å fremst ha det klart at dette innlegget er IKKE rasistisk ment, og jeg vil helst unngå å se rasistiske innlegg i denne posten her.

Men jeg har bare så oppgitt over at det er så mange utlendinger (snakker for det meste om de fra midtøsten) som ikke klarer å oppføre seg. Hva skal gjøres med dette? Jeg kan huske minst 15 ganger jeg har gått gjennom Oslos gater Karl johan/Oslo city osv. å blitt klådd på rumpa. Alle var utlendinger, ofte gutter i gjenger, noe av den typen som ikke har så veldig mye annet å gjøre enn å bare bråke. Sefølgelig reagerer jeg med noe som '' Hva faen??'', men har som regel ikke ord. Når de ser denne reaksjonen min, kommer de med ''eh, det er jo bare fritt fram å ta på norske jenter'' blikk. Alle gangene har jeg hatt på meg klær tilpasset til været (for det meste jeans), aldri korte shorts/ kjoler, selvom det sefølgelig må være lov å ha på¨seg dette en varm sommerdag. Har også fått slengt etter meg ''kom her a, hore hehe''

Hvordan skal jeg reagere??! burde jeg slutte å gå i byen pga dette. JEG som norsk burde få lov å gå hvor som helst i mitt land uten å føle redsel for å bli klådd på.

Jeg tar det absolutt ikke som et kompliment at folk bare forsyner seg på den måten.

Jeg har selv en kjæreste som er utlending(typen som respekterer/ikke ser ned på kvinner). Jeg har mange venner med minoritetsbakgrunn, og jeg kan bare ikke skønne at disse drittungene kan ødelegge så inn i helsike for resten av de orgentlig utlendingene som oppfører seg.

et til eksempel:

http://www.vl.no/samfunn/article4526440.ece

at to norske homofile blir angrepet og få høre: DETTE ER EN MUSLIMSK BYDEL.

jeg kjenner at jeg blir så sint når jeg leser det.

Vi slipper dere inn i landet for å hjelpe dere som ikke har det så bra, så kommer noen av dere og er så utakknemmelig at det er helt utrolig. (jeg vet såklart at det er utlendinger som er kjempe takknemelig for å bo her og sjangse til god skole/utdannelse osv.)

Ja kan hende det høres ut som jeg skjærer alle under en kam. Men jeg mener det virkelig ikke men etter så mye jeg har sett fra utlendinger, så er det faktisk ikke rart mange av dere blir forhåndsdømt på negativt vis.

Kjenner også at jeg ble utrolig sint når jeg så en stakkars kvinne i burka med sin mann på kjøpesenteret for litt siden men det er vel en annen sak.

Min mening:

Kriminelle utlendinger som ikke oppfører seg - dra tilbake.

Dere utlendinger som viser oss deres orgentlig kultur og oppfører dere - velkommen til Norge ; forskjellige kulturer og minoritet er bare bra og gjør slik at vi lærer å akseptere hverandre.

Rasister syns jeg heller ikke er velkommen inn i landet vårt.

Og tilslutt: norske er heller ikke perfekte, men det er trossalt vårt land, derfor syns eg utlendinger kan vise litt ydmykhet og være takknemlig for bedre muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ekskristen59

Hei på deg Norskjente.

Endelig har noen sagt klart det vil gi utrykk for.

Helt enig om at utlendingene burde skjerpe seg. Jeg er ikke norsk selv men skjemmes over at andre gjør så mye dumt her i landet.

Mvh

Yorka M.

Ps: God helg!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader. Lenge siden jeg har (skum)lest en tråd med så mye generaliseringer, fordommer og drittpreik som man finner i denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader. Lenge siden jeg har (skum)lest en tråd med så mye generaliseringer, fordommer og drittpreik som man finner i denne!

Ikke glem skråblikk! Mye skråblikk også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Wolfmoon, Aline og Vampen: Fine innlegg, for all del, og joda, jeg ser hva dere skriver og forstår det. Men med tiden så ser jeg rett og slett ikke verdien i å gjøre en innsats for å fasilitere integreringen. Jeg har nok venner, jeg trenger ikke flere. Gi meg ferdig integrerte innvandrere, og jeg skal ta dem i mot med åpne armer, men jeg er ingen sosialarbeider, og har ikke tid til å integrere dem. Og nå er det vel strengt tatt så mange av dem at det er lettere for nykommere å holde seg i sine miljø som nå er på størrelse med små norske byer, enn å forsøke å komme i gang med integreringen.

Jeg tipper også at det ikke hjelper at nye møter gamle apatiske innvandrere som har gitt opp. Noe som nok gjør at nye glir enda raskere inn i samme apatien.

Og helt seriøst, jeg er så og si 100% sikker på at integrering i Norge og forhold mellom "nordmenn" og "innvandrere" aldri kommer til å bli bedre enn det er i dag. Det kommer bare til å bli verre og verre. Hatten av til dere for at dere forsøker å få det hele til å fungere, men jeg tror det dessverre er fånyttes i den store sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Wolfmoon, Aline og Vampen: Fine innlegg, for all del, og joda, jeg ser hva dere skriver og forstår det. Men med tiden så ser jeg rett og slett ikke verdien i å gjøre en innsats for å fasilitere integreringen. Jeg har nok venner, jeg trenger ikke flere. Gi meg ferdig integrerte innvandrere, og jeg skal ta dem i mot med åpne armer, men jeg er ingen sosialarbeider, og har ikke tid til å integrere dem. Og nå er det vel strengt tatt så mange av dem at det er lettere for nykommere å holde seg i sine miljø som nå er på størrelse med små norske byer, enn å forsøke å komme i gang med integreringen.

Jeg tipper også at det ikke hjelper at nye møter gamle apatiske innvandrere som har gitt opp. Noe som nok gjør at nye glir enda raskere inn i samme apatien.

Og helt seriøst, jeg er så og si 100% sikker på at integrering i Norge og forhold mellom "nordmenn" og "innvandrere" aldri kommer til å bli bedre enn det er i dag. Det kommer bare til å bli verre og verre. Hatten av til dere for at dere forsøker å få det hele til å fungere, men jeg tror det dessverre er fånyttes i den store sammenhengen.

og siden det er for mange etniske nordmenn med akkurat den innstillingen, og har vært det lenge, så ser vi grunnen til hvorfor det er vanskelig for selv den villigste innvandrer å bli integrert.

"Jeg har nok venner, jeg trenger ikke flere. Gi meg ferdig integrerte innvandrere, og jeg skal ta dem i mot med åpne armer, men jeg er ingen sosialarbeider, og har ikke tid til å integrere dem." Du sier på ene siden at du ikke trenger flere venner, DERFOR åpner du ikke opp og slipper inn en innvandrer, men med din neste uttalelse: Gi meg en ferdig integrert innvandrer, og jeg skal ta imot dem med åpne armer viser du at det første utsagnet var rein løgn.

Det har ikke noe med at du har nok venner, det har ikke noe med at du ikke har rom for flere mennesker i livet ditt, du har bare ikke rom for noen som er annerledes og har mye å lære.

Dersom alle innvandrere KUN skulle bli integrert via sosialarbeidere...

Nei vet du, jeg tror mange tenker som du viser i dette innlegget, det er noe av det tristeste jeg vet om.

Og DET er noe av grunnen til at jeg er redd du har rett, at det ikke kommer til å bli lettere, men vanskeligere. Selv finner jeg det fryktelig synd, og jeg synes faktisk det vi som har en stor del av skylden der... vi forventer og krever, men gir ikke så mye som en liten lillefinger.

De får pent bli som vi vil, men ikke fader om vi skal ha noe med dem å gjrøe uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Aline sa det så utrolig bra, så jeg har ikke så mye mer å komme med enn at jeg synes det er ordentlig trist at så mange tenker sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
og siden det er for mange etniske nordmenn med akkurat den innstillingen, og har vært det lenge, så ser vi grunnen til hvorfor det er vanskelig for selv den villigste innvandrer å bli integrert.

"Jeg har nok venner, jeg trenger ikke flere. Gi meg ferdig integrerte innvandrere, og jeg skal ta dem i mot med åpne armer, men jeg er ingen sosialarbeider, og har ikke tid til å integrere dem." Du sier på ene siden at du ikke trenger flere venner, DERFOR åpner du ikke opp og slipper inn en innvandrer, men med din neste uttalelse: Gi meg en ferdig integrert innvandrer, og jeg skal ta imot dem med åpne armer viser du at det første utsagnet var rein løgn.

Det har ikke noe med at du har nok venner, det har ikke noe med at du ikke har rom for flere mennesker i livet ditt, du har bare ikke rom for noen som er annerledes og har mye å lære.

Dersom alle innvandrere KUN skulle bli integrert via sosialarbeidere...

Nei vet du, jeg tror mange tenker som du viser i dette innlegget, det er noe av det tristeste jeg vet om.

Og DET er noe av grunnen til at jeg er redd du har rett, at det ikke kommer til å bli lettere, men vanskeligere. Selv finner jeg det fryktelig synd, og jeg synes faktisk det vi som har en stor del av skylden der... vi forventer og krever, men gir ikke så mye som en liten lillefinger.

De får pent bli som vi vil, men ikke fader om vi skal ha noe med dem å gjrøe uansett.

Ingenting i mitt innlegg la noe som helst all skyld på innvadrerne, og ingen uskyld på storsamfunnet. Jeg skrev bare ned en generell frustrasjon jeg tror mange sitter inne med. Så folk flest er nok like apatiske som mange innvandrer er. Integrering i Norge nå er en lost case. Vi har nådd en kritisk masse i antall innvandrere, og det er nå mange nok til at segregering går helt fint (funker jævlig bra i New York som er bygd av innvandrere med et felles mål og en felles ide. Funker dårlig i et land som Norge som har like mange innbyggere som Brooklyn). Med en fornuftig integreringspolitikk fra starten, kunne alt sett bedre ut nå, men når det er blåøyde naivister som har styrt denne politikken, blir resultatet som det blir.

Og angående ferdig-integrert innvandrer så pratet jeg ikke om en ny venn, men en ny borger til dette landet.

Og ps. Selv ansatte jeg en velintegrert muslim her om dagen (jeg var til og med medvirkende til å bringe personen inn til landet. Tenk på det, da. Bidrar til økt innvandring, men likevel ytre frustrasjon om innvandring. Den virkelige verden uten stråmenn er komplisert, gitt!). Rett og slett fordi personen var den beste kandidaten. Så det er ikke slik at jeg ikke vil ha noe som helst med innvandrere på et personlig nivå, men jeg ytrer en frustrasjon over sakskomplekset per se (som importen av enslige mannlige "mindreårige" afganere med skjegg, afrikanere som kun kommer for å selge hasj, whiteflight av liberale sv-stemmende barnefamilier fra Grønland etc.). Man får ikke til politikk eller en ny forståelse av et sakskompleks ved hjelp av anektotiske bevis, det være seg positive eller negative.

Så frustrasjonen din er en like lite konstruktiv løsning på utfordringene som min er. Dagen litt flere forstår akkurat dette, er vi kanskje litt nærmere en løsning. I alle fall nærmere et utgangspunkt for å starte å finne en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Norskjente.

Endelig har noen sagt klart det vil gi utrykk for.

Helt enig om at utlendingene burde skjerpe seg. Jeg er ikke norsk selv men skjemmes over at andre gjør så mye dumt her i landet.

Mvh

Yorka M.

Ps: God helg!:-)

Hei Yorka M.

takk, for at du forstår. Skulle vært flere som deg;-) God helg til deg og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Jente_*

Du er litt rasistisk!

Alle utledinger er ikke sånn, noen!

Jeg er en utledning selv.

Jeg vet hvordan gutter oppfører seg, men det er sånn de er. Gutter er noen idioter.

Det er bråk med en albaner, Hvis du eks er dama til en albaner så trenger du ikke å bekymre deg fordi ingen tør og gjøre deg noe. Fordi du er sammen med en. Det blir oxo bråk av det ! Hvis noen tar på dama til en albaner eler en anne utlending så blir det bråk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har denne tråden gått hit og dit, før den nå ligger på integrering og nordmenns ansvar for dette.

Da de første innvandrerne kom hit på sekstitallet og utover, var vel ikke nordmenn spesielt fiendtlig innstilt, var de vel?

Nei, ikke som jeg kan huske.

Etter hvert ble det fler og fler, og parallellt med denne veksten har også nordmenns skeptisisme vokst. Hva kan dette komme av da? Erfaringer lagt underveis?

Og så; hvorfor er det bare muslimer vi opplever dette problemet med? Hvorfor er det muslimene alle andre land også får problemer med?

Innvandrere som havner utenfor Oslogryta viser seg å integreres lettere enn de som havner i drabantbyene eller på Tøyen. Hvorfor det?

I Paris er tendensen litt annerledes. Der er drabantbyene overtatt av muslimer og det er farlig å ferdes der for andre. Farlig faktisk!

Jeg ser ingen grunn til å tro at ting skal bli noe annerledes eller bedre her i landet. Hvorfor skal det det?

Tanken om et multikulturelt fellesskap er hyggelig og koselig det, men det er vel mer en utopi enn noe annet.

Javisst er de aller fleste skikkelige mennesker - de fremstår i hvert fall slik i dag, forholdene er jo stort sett fredelige og rolige, men har vi noen garantier for hvilken vei de vil helle om det kom til de store konfliktene mellom muslimer og "oss innfødte"?

Finnes det ett land i den vestlige verden hvor integreringen av muslimer har gått bra?

Unge, muslimske menn verves verden over til terroristgrupper i arabiske land, som selvmordsbombere. Vi kan sikkert ane hvorfor det har blitt sånn, men hjelper det på realiteten når bombene sprenger?

Når går den første av på oslo s i rushen?

Den dagen det skjer, pga én ekstremistisk guttunge, og han tar med seg x antall uskyldige i døden, så hjelper det fint lite at de aller fleste er skikkelige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...