Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2010 #101 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg syntes ikke det du har opplevd er ok, men jeg har bare et lite spørsmål på kanten. Hvordan vet du f.eks med sikkerhet at det er snakk om arabere? Jeg sier ikke at de umulig kan være arabere, jeg er bare nysgjerrig på hvordan man på stående fot kan indetifisere fremmede mennesker på gata som akkurat arabere? Noen av de største muslimske gruppene i Norge er jo ikke arabere.. til tross for at jeg er sammen med en araber, og kjenner mange arabere, så kan jeg ikke alltid f.eks se forskjell på en tyrker og en araber. Det kan ikke min samboer heller, som er araber selv. En annen ting er at blandt noen av de store arabiske gruppene i Norge (som irakere), så er jo heller ikke alle arabere.. det har vært mye innvandring fra blandt annet kurdere fra Irak, som verken er eller idetifiserer seg som arabere, til tross for at de kommer fra et arabisk land og ofte kan snakke arabisk. Min samboer kommer fra et arabisk land, uten for midtøsten , og der er arabere en av flere etniske grupper. Disse er ikke bare bare å se forskjell på i alle tilfeller. Min samboer som er araber, blir ofte tatt for å være søramerikaner forresten, både av nordmenn og andre. Mange har kommet bort og snakket både spansk og porugisisk med han, og jeg tror det første landet mange tenker på når de ser han er Brasil. Som en kompis sa, det første han tenkte når han så min mann var en video som heter "Rock in Rio". Utseendet hans er faktisk ganske typisk for området han kommer fra, men det er det ikke så mange her som vet. Så da blir han puttet i en annen bås. Nå prøver ikke jeg å påstå at arabere ikke kan oppføre seg slik, de har selvfølgelig like mange drittsekker som alle andre. De er verken bedre eller verre enn andre. Jeg er rett og slett bare nysgjerrig på hvordan du kan vite med sikkerhet at det er arabere alle som oppfører seg slik? Jeg har inntrykk av at araber har blitt en negativ samlebås for alle som sansynligvis er muslim og som oppfører seg dårlig, noe som er trist, iom at det skaper en negativ stereotyp. Og det er stor forskjell på arabere, rett og slett fordi det er stor forskjell på de arabiske landene. her er det også viktig å få med seg at den arabiske innvandringen til Norge stort sett kommer fra en håndfull land, mens andre har liten eller praktisk talt ingen innvandring. Så det er for meg litt trist om alle arabere, som er en betegnelse på en ganske stor og mangfoldig gruppe, skal bli et negativt uttrykk på grunn av respesentanter for noen få land. Så, uten å krangle på dine opplevelser eller betvile de, så tillater jeg meg å lure på hvordan du vet at det er nettopp arabere? Enig med deg at det er ikke lett å se forskjell på en araber og en tyrker eller en kurder. Det er nesten umulig. Synes jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 6. februar 2010 #102 Del Skrevet 6. februar 2010 Enig med deg at det er ikke lett å se forskjell på en araber og en tyrker eller en kurder. Det er nesten umulig. Synes jeg da Godt det ikke bare er meg.. Jeg kan ikke skjønne at dette er så lett å se på mennesker.. Sambo har flere kompiser som jeg har gått ut ifra at var arabere, fordi de kan arabisk og/eller fordi majoriteten av hans venner er arabiske. Men jeg har fått meg noen overraskelser.. En var perser fra Iran, en var kurder fra Irak, kurder fra Tyrkia, tyrkere.. ja, og en kompis jeg trodde var norsk var araber fra Palestina. Så det er ikke alltid så lett å se.. med mindre jeg har misforstått totalt, og det finnes noen sikre kjennetegn som har gått meg hus forbi. Nå er ikke målet mitt å "frikjenne arabere" og/eller dytte skylda over på andre grupper. Men jeg syntes det er litt "skummelt" å gi en bestemt gruppe skylda. Utenlandske menn som plager norske kvinner på gata er arabere, sånn er arabere liksom. Det er ikke en stereotyp som er spesielt flaterende eller morsom å ha på seg. Jeg tror vel heller det er mer sansynlig at idiotene kommer fra litt forskjellige steder, at det kan være både arabere, tyrkere, kurdere.. you name it. Og da syntes jeg det er bedre å forholde seg til det der er, nemlig ubehøvla drittsekker, enn å forsøke å gjøre de til respresentanter for en en bestemt gruppe, altså identifisere og navngi en bestemt gruppe som "skyldig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslotur Skrevet 6. februar 2010 #103 Del Skrevet 6. februar 2010 jeg er araber/muslim selv og er helt enig i hva du har skrevet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2010 #104 Del Skrevet 7. februar 2010 Ganske rart at det skjer deg... Er selv over det som kan kalles gjennomsnittelig pen, etter alle kommentarene jeg får rundt omkring, men ingen har klådd på meg, må være noe med deg selv å gjøre, Begynn å jobbe med deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 7. februar 2010 #105 Del Skrevet 7. februar 2010 Ganske rart at det skjer deg... Er selv over det som kan kalles gjennomsnittelig pen, etter alle kommentarene jeg får rundt omkring, men ingen har klådd på meg, må være noe med deg selv å gjøre, Begynn å jobbe med deg selv! Selv om ingen har klådd på deg betyr ikke det at ingen andre har blitt klådd på! Jeg har blitt klådd mer enn en gang av disse utlendingene. Det samme har mine venniner. Dette er normalt. Er ikke vår skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 7. februar 2010 #106 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg syntes ikke det du har opplevd er ok, men jeg har bare et lite spørsmål på kanten. Hvordan vet du f.eks med sikkerhet at det er snakk om arabere? Jeg sier ikke at de umulig kan være arabere, jeg er bare nysgjerrig på hvordan man på stående fot kan indetifisere fremmede mennesker på gata som akkurat arabere? Noen av de største muslimske gruppene i Norge er jo ikke arabere.. til tross for at jeg er sammen med en araber, og kjenner mange arabere, så kan jeg ikke alltid f.eks se forskjell på en tyrker og en araber. Det kan ikke min samboer heller, som er araber selv. En annen ting er at blandt noen av de store arabiske gruppene i Norge (som irakere), så er jo heller ikke alle arabere.. det har vært mye innvandring fra blandt annet kurdere fra Irak, som verken er eller idetifiserer seg som arabere, til tross for at de kommer fra et arabisk land og ofte kan snakke arabisk. Min samboer kommer fra et arabisk land, utenfor midtøsten , og der er arabere en av flere etniske grupper. Disse er ikke bare bare å se forskjell på i alle tilfeller. Min samboer som er araber, blir ofte tatt for å være søramerikaner forresten, både av nordmenn og andre. Mange har kommet bort og snakket både spansk og porugisisk med han, og jeg tror det første landet mange tenker på når de ser han er Brasil. Som en kompis sa, det første han tenkte når han så min mann var en video som heter "Rock in Rio". Utseendet hans er faktisk ganske typisk for området han kommer fra, men det er det ikke så mange her som vet. Så da blir han puttet i en annen bås. Nå prøver ikke jeg å påstå at arabere ikke kan oppføre seg slik, de har selvfølgelig like mange drittsekker som alle andre. De er verken bedre eller verre enn andre. Jeg er rett og slett bare nysgjerrig på hvordan du kan vite med sikkerhet at det er arabere alle som oppfører seg slik? Jeg har inntrykk av at araber har blitt en negativ samlebås for alle som sansynligvis er muslim og som oppfører seg dårlig, noe som er trist, iom at det skaper en negativ stereotyp. Og det er stor forskjell på arabere, rett og slett fordi det er stor forskjell på de arabiske landene. her er det også viktig å få med seg at den arabiske innvandringen til Norge stort sett kommer fra en håndfull land, mens andre har liten eller praktisk talt ingen innvandring. Så det er for meg litt trist om alle arabere, som er en betegnelse på en ganske stor og mangfoldig gruppe, skal bli et negativt uttrykk på grunn av respesentanter for noen få land. Så, uten å krangle på dine opplevelser eller betvile de, så tillater jeg meg å lure på hvordan du vet at det er nettopp arabere? Ja ofte vært arabere. har hatt arabiske venniner på tiden på som visste hvem disse gutta var. pekte på dem og hun visste akkurat hvordan de var og hvem de var. Men nei jeg sier ikke at ALLE er arabere. hvis jeg har sagt det: my bad. men jeg kan ofte se hvor de gutta er fra .. kurder.. araber.. persisk, pakistansk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ts Skrevet 7. februar 2010 #107 Del Skrevet 7. februar 2010 Ganske rart at det skjer deg... Er selv over det som kan kalles gjennomsnittelig pen, etter alle kommentarene jeg får rundt omkring, men ingen har klådd på meg, må være noe med deg selv å gjøre, Begynn å jobbe med deg selv! unnskyld meg? hva slags kommentar er det. begynn å jobb med deg selv.. ?! er ikke jeg som skal jobbe med meg selv. det er de gutta som klår som skal jobbe med seg selv, og du også - i samme slengen. jeg tror ikke dette handler om å være verdens peneste eller ikke altså? uansett så går jeg naturlig sminket, og kledd . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 7. februar 2010 #108 Del Skrevet 7. februar 2010 Ja ofte vært arabere. har hatt arabiske venniner på tiden på som visste hvem disse gutta var. pekte på dem og hun visste akkurat hvordan de var og hvem de var. Men nei jeg sier ikke at ALLE er arabere. hvis jeg har sagt det: my bad. men jeg kan ofte se hvor de gutta er fra .. kurder.. araber.. persisk, pakistansk osv. Av ren nysgjerrighet, hva gjør at du kan se forskjell på arabere, tyrkere, kurdere og persere? Jeg ser også stort sett forskjell på en pakistaner og en tyrker, til en viss grad, men de andre jeg nevner her har en historie som er såpass sauset sammen at de har mye felles. Kort sagt, folkene har blandet seg såpass mye opp gjennom historien, at de har mange av de samme trekkene. Du har f.eks de samme variasjonene innefor farger ect., hos alle folkene. Så sånn konkret, hva gjør at du f.eks kan se at han er en araber, og ikke en kurder eller perser? Jeg må si at jeg er nysgjerrig på svaret, for jeg kan ikke tenke meg et trekk som er så unikt at du ikke finner det hos de andre. Om de gjør det når du står sammen med arabiske jenter, så er det ikke sikkert de har et dårlig syn på norske kvinner.. men mer kvinner generelt. Ikke at det unskylder noe, men om man skal følge tankegangen at utenlandske menn har mindre respekt for norske kvinner enn sine egne, så er det underlig at de oppfører seg slik "foran sine egne". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 7. februar 2010 #109 Del Skrevet 7. februar 2010 Enig med deg at det er ikke lett å se forskjell på en araber og en tyrker eller en kurder. Det er nesten umulig. Synes jeg da før syns jeg alle så like ut. men etter og hatt en del venniner osv gjennom tidene som de alle er fra forskjellige land - lærer eg med å se forskjell. men NEI er ikke proff og kan ofte ta feil. mente ikke å skære arabere under en kam.. har en kompis derifra som er et veldig godt menneske. og han hadde ALDRI funnet på å gjort sånn. han har stor respekt for kvinner. det er så rart.. føler at fra de muslimske landene finner du enten de som er de med urespektfulle frekke menn som ser ned på kvinner, eller de mest kvinnerespekterende menn du finner. og jeg velger å tro at det er sånn kulturen EGENTLIG er. bare at folk tolker koranen på sin egen måte. men er helt sikker på at måten de oppfører seg strider egentlig imot mye av religionen. men det er bare så kjipt for resten, at det er et hav av guttene derfra som bare rett og slett har null aning om å hvordan kunne oppføre seg, og at det dessverre er veldig mange som har vanskelig for å tilpasse seg det norske samfunn og gjør hva faen de vil. og norge lar dette skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 7. februar 2010 #110 Del Skrevet 7. februar 2010 Av ren nysgjerrighet, hva gjør at du kan se forskjell på arabere, tyrkere, kurdere og persere? Jeg ser også stort sett forskjell på en pakistaner og en tyrker, til en viss grad, men de andre jeg nevner her har en historie som er såpass sauset sammen at de har mye felles. Kort sagt, folkene har blandet seg såpass mye opp gjennom historien, at de har mange av de samme trekkene. Du har f.eks de samme variasjonene innefor farger ect., hos alle folkene. Så sånn konkret, hva gjør at du f.eks kan se at han er en araber, og ikke en kurder eller perser? Jeg må si at jeg er nysgjerrig på svaret, for jeg kan ikke tenke meg et trekk som er så unikt at du ikke finner det hos de andre. Om de gjør det når du står sammen med arabiske jenter, så er det ikke sikkert de har et dårlig syn på norske kvinner.. men mer kvinner generelt. Ikke at det unskylder noe, men om man skal følge tankegangen at utenlandske menn har mindre respekt for norske kvinner enn sine egne, så er det underlig at de oppfører seg slik "foran sine egne". det er vanskelig å forklare, det har bare noe med sånne særtrekk man begynner å kjenne igjen etter hvert. når man har hatt venniner fra alle slags land så sier de ofte ''de gutta er fra samme land som meg'' de bruker som regel æsj foran og :S .. så snakker de ofte språket sitt ganske høylyddt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berentsens Skrevet 7. februar 2010 #111 Del Skrevet 7. februar 2010 Hiv dem på hodet og ræva ut av landet. Slike kjeltringer trenger ikke å komme til Norge for å skape uro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 7. februar 2010 #112 Del Skrevet 7. februar 2010 det er vanskelig å forklare, det har bare noe med sånne særtrekk man begynner å kjenne igjen etter hvert. når man har hatt venniner fra alle slags land så sier de ofte ''de gutta er fra samme land som meg'' de bruker som regel æsj foran og :S .. så snakker de ofte språket sitt ganske høylyddt:) Jeg bor som sagt sammen med en araber, og kjenner etterhvert ganske mange fra forskjellige arabiske land. Det er noe av grunnen til at jeg er nysgjerrig, for jeg kan ikke si at jeg har funnet noen spesielle særtrekk. Også fordi arabere kan se ganske forskjellige ut, avhengig av hvilket land de kommer fra. Jeg tviler f.eks på at du eller dine arabiske venninner uten videre hadde klart å tippe at min mann er araber, om han ikke åpnet munnen. Det til tross for at utseendet hans er ganske typisk for det området han kommer fra.. De fleste gjetter som sagt Brasil, som jo ligger ganske langt unna den arabiske verden. Jeg kjenner arabere som er helt lyse i huden, svigerfamilien min har mye innslag av rødt hår og grønne øyne, og jeg kjenner arabere som er mørke i både hud og hår. Variasjonen er stor innenfor gruppen arabere, noe som gjør at jeg stusser på at det finnes noen slik sikre særtrekk som gjør at man med stor sikkerhet kan avgjøre at det uten tvil er snakk om en araber, og som skiller vedkommende fra andre grupper i området. For meg blir det litt som å si at man uten videre kan se forskjell på en nordmann og en svenske, kun basert på utseendet. Nordmenn og svensker er såpass nærmere hverandre geografisk, og har historisk sett blandet seg i ganske mange hundre år. Noe som gjør at vi nok ligner ganske mye på hverandre. Det blir noe av det samme med disse gruppene. Dette med språk er heller ikke en sikker indikasjon når språket er arabisk, for arabisk er som kjent koranens språk og har en særstilling i Islam, så det er også en del andre muslimer som kan språket. Pluss at du har andre grupper, som kurdere i Irak, og berbere i Nord Afrika, som bor i arabiske land og derfor ofte kan språket flytende. Så, jeg er fortsatt ganske clueless, så du må gjerne komme med mer konkrete eksempler på særtrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 7. februar 2010 #113 Del Skrevet 7. februar 2010 Jeg bor som sagt sammen med en araber, og kjenner etterhvert ganske mange fra forskjellige arabiske land. Det er noe av grunnen til at jeg er nysgjerrig, for jeg kan ikke si at jeg har funnet noen spesielle særtrekk. Også fordi arabere kan se ganske forskjellige ut, avhengig av hvilket land de kommer fra. Jeg tviler f.eks på at du eller dine arabiske venninner uten videre hadde klart å tippe at min mann er araber, om han ikke åpnet munnen. Det til tross for at .................. Kanskje jeg bare inbiller meg at jeg kan se forskell. Men det har helt klart mye med språket, væremåten , stil å gjøre. så er nok lettere for meg å skille mellom på ungdommene som jeg prater om. arabere er ikke de mest gjenkjennelige, men av og til så vet man veldig godt at de er det, kan hende det er fordi jeg hører språket, som ihvertfall er veldig lett gjennkjennelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 10. februar 2010 #114 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) min kompis er fra Libanon, bodd her siden slutten av 80-tallet. For ca 10 år siden så han en somalier pisse på gaten i sentrum. Og vennen min ble , gikk bort til han og sa; Hva er det du driver med? Han fikk som svar; Hei kompis, vi er i Norge jo, og kan gjøre som vi vil. Dette var dråpen, og min kompis skjellte han ut foran alle de andre. " Hva i helve** er det du tror du er? Kommer hit og blir tatt i mot med åpene armer, får bolig m strøm, varmt vann, kjøkken, bad, kanskje en bil, jobb...Så oppfører du deg slik tilbake??? At du oppfører deg som en apekatt? Pisser på gaten, er det takken? Takk for hjelpen? Ta deg sammen og oppfør deg! Ingen godtar slik oppførsel. Ikke glem hvor du står! " Jævlig bra at han snakket til han synes jeg. Det gjelder mange fler som er utakknemlige. Jeg er vet min venn er tøff og kan si i fra uten å få bråk, og jeg er glad han holder på prinsippene... Når det kommer til tafsing ser du de fra sekundet du kommer inn i lokalet, de har prøvd seg på alle. Jeg krever space når jeg for eks danser, og lar ingen stå bak meg å late som de danser med meg... Så én etter èn i vennegjengen kan prøve seg. De forstår at jeg ikke er lett bytte, og går videre... Det undrer meg at noen jenter faller for dette ... for de er veldig vulgære i fremgangsmåten sin. Endret 10. februar 2010 av Wonders 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #115 Del Skrevet 10. februar 2010 min kompis er fra Libanon, bodd her siden slutten av 80-tallet. For ca 10 år siden så han en somalier pisse på gaten i sentrum. Og vennen min ble pisst, gikk bort til han og sa; Hva er det du driver med? Han fikk som svar; Hei kompis, vi er i Norge jo, og kan gjøre som vi vil. Dette var dråpen, og min kompis skjellte han ut foran alle de andre. " Hva i helve** er det du tror du er? Kommer hit og blir tatt i mot med åpene armer, får bolig m strøm, varmt vann, kjøkken, bad, kanskje en bil, jobb...Så oppfører du deg slik tilbake??? Pisser på gaten, er det takken? Takk for hjelpen? Ta deg sammen og oppfør deg! Ingen godtar slik oppførsel. Ikke glem hvor du står! " Jævlig bra at han snakket til han synes jeg. Det gjelder mange fler som er utakknemlige. Jeg er vet min venn er tøff og kan si i fra uten å få bråk, og jeg er glad han holder på prinsippene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #116 Del Skrevet 10. februar 2010 Bra gjordt av kompisen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sofaa Skrevet 10. februar 2010 #117 Del Skrevet 10. februar 2010 Hei jente på 18 år her. Vil først å fremst ha det klart at dette innlegget er IKKE rasistisk ment, og jeg vil helst unngå å se rasistiske innlegg i denne posten her. Men jeg har bare så oppgitt over at det er så mange utlendinger (snakker for det meste om de fra midtøsten) som ikke klarer å oppføre seg. Hva skal gjøres med dette? Jeg kan huske minst 15 ganger jeg har gått gjennom Oslos gater Karl johan/Oslo city osv. å blitt klådd på rumpa. Alle var utlendinger, ofte gutter i gjenger, noe av den typen som ikke har så veldig mye annet å gjøre enn å bare bråke. Sefølgelig reagerer jeg med noe som '' Hva faen??'', men har som regel ikke ord. Når de ser denne reaksjonen min, kommer de med ''eh, det er jo bare fritt fram å ta på norske jenter'' blikk. Alle gangene har jeg hatt på meg klær tilpasset til været (for det meste jeans), aldri korte shorts/ kjoler, selvom det sefølgelig må være lov å ha på¨seg dette en varm sommerdag. Har også fått slengt etter meg ''kom her a, hore hehe'' Hvordan skal jeg reagere??! burde jeg slutte å gå i byen pga dette. JEG som norsk burde få lov å gå hvor som helst i mitt land uten å føle redsel for å bli klådd på. Jeg tar det absolutt ikke som et kompliment at folk bare forsyner seg på den måten. Jeg har selv en kjæreste som er utlending(typen som respekterer/ikke ser ned på kvinner). Jeg har mange venner med minoritetsbakgrunn, og jeg kan bare ikke skønne at disse drittungene kan ødelegge så inn i helsike for resten av de orgentlig utlendingene som oppfører seg. et til eksempel: http://www.vl.no/samfunn/article4526440.ece at to norske homofile blir angrepet og få høre: DETTE ER EN MUSLIMSK BYDEL. jeg kjenner at jeg blir så sint når jeg leser det. Vi slipper dere inn i landet for å hjelpe dere som ikke har det så bra, så kommer noen av dere og er så utakknemmelig at det er helt utrolig. (jeg vet såklart at det er utlendinger som er kjempe takknemelig for å bo her og sjangse til god skole/utdannelse osv.) Ja kan hende det høres ut som jeg skjærer alle under en kam. Men jeg mener det virkelig ikke men etter så mye jeg har sett fra utlendinger, så er det faktisk ikke rart mange av dere blir forhåndsdømt på negativt vis. Kjenner også at jeg ble utrolig sint når jeg så en stakkars kvinne i burka med sin mann på kjøpesenteret for litt siden men det er vel en annen sak. Min mening: Kriminelle utlendinger som ikke oppfører seg - dra tilbake. Dere utlendinger som viser oss deres orgentlig kultur og oppfører dere - velkommen til Norge ; forskjellige kulturer og minoritet er bare bra og gjør slik at vi lærer å akseptere hverandre. Rasister syns jeg heller ikke er velkommen inn i landet vårt. Og tilslutt: norske er heller ikke perfekte, men det er trossalt vårt land, derfor syns eg utlendinger kan vise litt ydmykhet og være takknemlig for bedre muligheter. Så enig med deg ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 10. februar 2010 #118 Del Skrevet 10. februar 2010 Blir litt matt når jeg ser åssen mange utenlanske guttegjenger står i klynger på utesteder å peiler seg inn på en jente gjeng. Tørr-homper de når jentene ikke ser det eller er for fulle til å reagere raskt. Gliser litt, men synes det er provuserende som norsk jente med utenlansk samboer selv. Noen ville aldri, mens andre tror det er fritt frem. En episode når jeg var rundt 20 år på by'n i Oslo. En gutt dasket meg på rompa i det jeg gikk tilfeldighvis forbi, og gliste med kompiser i baren. Jeg bråsnudde meg og klasket han på kinnet i sinne. Og så snudde jeg på helen å gikk videre. Tror dere ikke tullingen hogg tak i hestehalen min å dro meg ned i gulvet!!! Vaktene kom stormene, men jeg var så sint som et lémmen! Jeg fréste og banna, ble hjulpet opp og folk var helt fra seg... Sånt er kjipt i grunn. Andre kan snakke til meg osv, men i det de tar på meg, da har de skrellt sin siste banan! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2010 #119 Del Skrevet 10. februar 2010 Blir litt matt når jeg ser åssen mange utenlanske guttegjenger står i klynger på utesteder å peiler seg inn på en jente gjeng. Tørr-homper de når jentene ikke ser det eller er for fulle til å reagere raskt. Gliser litt, men synes det er provuserende som norsk jente med utenlansk samboer selv. Noen ville aldri, mens andre tror det er fritt frem. En episode når jeg var rundt 20 år på by'n i Oslo. En gutt dasket meg på rompa i det jeg gikk tilfeldighvis forbi, og gliste med kompiser i baren. Jeg bråsnudde meg og klasket han på kinnet i sinne. Og så snudde jeg på helen å gikk videre. Tror dere ikke tullingen hogg tak i hestehalen min å dro meg ned i gulvet!!! Vaktene kom stormene, men jeg var så sint som et lémmen! Jeg fréste og banna, ble hjulpet opp og folk var helt fra seg... Sånt er kjipt i grunn. Andre kan snakke til meg osv, men i det de tar på meg, da har de skrellt sin siste banan! Han tok deg i hestehalen og dro deg ned i bakken??? Makan til barnselig oppførsel. Dette er typisk utlendinger. Blir forbanna hvis de blir avvist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 11. februar 2010 #120 Del Skrevet 11. februar 2010 Heh, dette er en debatt som virkelig har tatt av i flere forskjellige retninger, men for å gå tilbake til TS's utgangspunkt. Jeg er langt ifra blond, men har selv hatt noen ikke spesielt hyggelige opplevelser når det gjelder utenlandske gutter (gjerne i grupper). Som flere sier; gir man dem ikke de svarene de vil ha, blir de direkte forbanna og skriker skjellsord etter en. Men, ikke alle er sånn... Husker at jeg var på Norway Cup for å se broren min spille. Da var det en gjeng som ropte etter meg "sånn kone jeg vil ha" og andre ikke-seksuelle-komplimenter. Litt flaut der og da, men betraktelig bedre enn de idiotene som skal kommentere diverse kroppsdeler. Jeg synes vel også (jeg kjenner en del utlendinger) at jeg merker forskjell på opprinnelsesland. Fyrer fra Somalia og Midtøsten opplever jeg som verst, mens pakistanske er mer av typen som kan komme med flørtende kommentarer uten å gjøre noe mer. Jeg vet ikke om det er en generell trend, men jeg og ei venninne diskuterte det her en dag (hun har pakistansk kjæreste). Jeg må også være så ærlig at jeg innrømmer at slike hendelsr, kombinert med kvinnesynet jeg vet de har, iallfall har fått meg til å utelukke en muslimsk kjæreste. Jeg synes måten de behandler norske (og jenter med annet etnisk utseende enn deres eget) på er direkte forkastlig. Norske gutter skal helst ikke kaste et blikk på jentene "deres", men selv kan de forsyne seg så mye de bare vil. Ja, jeg er fullt klar over at dette ikke gjelder alle. Det finnes mange hyggelige utlendinger også. Dessverre er det disse bråkmakerne som roper høyest som blir lagt merke til. Jeg tror dessuten at det er umulig å ha et like åpent syn på diverse minoriteter når man har "dårlige" erfaringer med dem gang etter gang, som TS beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå