Gjest Vanessa Skrevet 5. september 2003 #41 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg har bare hatt én, nemlig frokostservitør. Opp halv fire på natten om sommeren, halv fem resten av året. Dekke på og av bord flere ganger, skrape matrester av tallerkener, hjelpe overparfymerte italienere med å få ristet kaffe/vann ut av kannene, og være blid som en sol midt oppi det hele. Og rydde opp etter at de nevnte italienerne har sølt syltetøy og brødsmuler over hele bordet sitt. (Ja,de er fryktelig sølete!) Men alt dette hadde vært greit nok hvis det bare var litt bedre miljø blant de ansatte. Jeg har imidlertid lært meg hvem jeg kan snakke til, eventuelt spørre om noe, og hvem jeg bør holde meg langt unna. Regner med det ofte blir slik på arbeidsplasser med en klar overvekt av kvinner, og spesielt av den sorten som har jobbet der i 20 år og er søkk lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 5. september 2003 #42 Del Skrevet 5. september 2003 Stå i en kiosk og poppe popcorn, hele deg lukter og renholdet er noe skikkelig dritt. Lett å brenne seg på kjelen var det også, ikke rart jeg ikke er så glad i popcorn lenger - begynner å bedre seg nå er tross alt seks år siden jeg gjorde dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 5. september 2003 #43 Del Skrevet 5. september 2003 gatekjøkken. det var helt forjævlig - ikke hadde jeg verdens beste simultankapasitet heller - i alle fall ikke når det gjelder utførelse - alt klogget seg til, jeg brente meg, maten, kundene ble sure og eieren var mest opptatt av å smugle amfetamin... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 5. september 2003 #44 Del Skrevet 5. september 2003 Rart hvor forskjellige vi er... jeg har vært jordbærpike og jobbet i kiosk jeg også - og syntes det var helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 5. september 2003 #45 Del Skrevet 5. september 2003 Kassajobben på Coop... Lærervikar var også kjedelig, men var godt betalt, så det gikk greit likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 6. september 2003 #46 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg har hatt mange jobber, men ingen drittjobber. Alt ærlig arbeid er like mye verd i mine øyne. Kjedelige jobber har jeg også sluppet unna, men det er klart at noen jobber har vært mer slisomme eller kjedelige enn andre. Forresten - jeg var dagmamma i et år, det likte jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 7. september 2003 #47 Del Skrevet 7. september 2003 Jobben som AuPair fristet ikke til gjentakelse. Tvert imot, så fungerte det bra som prevensjon i endel år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 7. september 2003 #48 Del Skrevet 7. september 2003 Stuepike og pratikant. Var stuepike bare på deltid en periode da jeg ikke hadde noen annen jobb. Det var godt betalt og jeg MÅTTE bare. Men morsomt var det ikke. Utolig hva folk tillater seg når de slipper å rydde opp etter seg selv. Praktikantjobben hadde jeg et helt år. Barna var greie nok, men foreldrene... Det begynte med at jeg skulle gjøre lettere husarbeid og endte med at jeg hadde rundvask i hele huset hver uke. Og alt skulle gjøres mens det yngste barnet sov midt på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #49 Del Skrevet 9. september 2003 Som hjemmehjelp i mine yngre dager. Det er begrenset hva en kan pålegge hjemmehjelpen, men jeg synnes synd på de gamle som ønsket å få gjort noe ekstra tuil jul. En var nesten på gråten da hu fortalte at hun var vant til å pusse kobber skikkelig blank til jul. Jeg mitt dumme nek sa at jeg kunne ta det for henne. På fritid selvsagt. Pussa og pussa og damen ble så glad da jeg gikk. Hadde ikke kommet meg ut døra før hu ringte kontoret og klagde på at jeg hadde pusset kaffekjelen bare på den ene siden. Desverre hadde jeg et strøk. Det var kjent for strøket til de "fine" De behandlet hjemmehjelpen som det var hushjelp som kom. Alltid trodd at gamle mennesker er bare snille, men den gang lærte jeg noe annet. Aldri mere sa jeg den gang. Får legge til at det var kjekkefolk og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 9. september 2003 #50 Del Skrevet 9. september 2003 Plukte jordbær en sommer og det må være den verste jobben jeg noen gang har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 10. september 2003 #51 Del Skrevet 10. september 2003 Renholder i skoler og barnehager... Det er utrolig lange tidsperioder i året da gjørme dras innover gulvene i barnehagene og skolene.. :-? Vaska vedsiden av skolen fra jeg var 15 til langt opp i tjueåra, men aldri mer!!! Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 10. september 2003 #52 Del Skrevet 10. september 2003 Jobbet en stund på McDonalds mens jeg gikk på videregående..grusom jobb syns jeg! Slitsomt,stress, også den lukta da... Har også jobbet som renholder/hjemmehjelp, aldri mer. Har heldigvis en jobb jeg liker nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 10. september 2003 #53 Del Skrevet 10. september 2003 Var parkeringsvakt i en periode mens jeg studerte.. Var ikke så ille om sommeren (bortsett fra å få "litt" kjeft... Men ble kaldt på vinteren, så da jeg fikk tilbud om deltidsjobb på advokatkontor var det ikke så vanskelig å velgennn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå