Labella Skrevet 3. september 2003 #21 Del Skrevet 3. september 2003 Hadde en utrolig kort karriere som telefonintervjuer. Heldigvis fikk jeg plutselig en annen jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 3. september 2003 #22 Del Skrevet 3. september 2003 Uten tvil den gangen jeg ble utsendt av Arbeidskontoret til å pelle søppel på dynga! Min jobb var å samle sammen søppel som var blåst unna deponiet... Tror jeg beholdt den jobben i ca 6 timer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 3. september 2003 #23 Del Skrevet 3. september 2003 Pille reker for hånd må være verre en å pakke fisk' date='har gjort begge deler.Anbefales ikke.[/quote'] Også gjort begge deler, som h h v 16- og 17-åring i skoleferien for å tjene lommepenger til Interrail. Sto v et samlebånd og skulle etterpille rekene som kom ut av renskemaskinen (d v sfjerne rester av skall). På slutten av økta sto samlebåndet stille mens jeg seilte av gårde; akkurat sånn foregikk d i huet mitt hvertifall. Ingen suksess, heller ikke økonomisk, siden vi fikk akkordbetaling. Noen ordnet d så jeg neste dag fikk flytte over på avdelingen hvor man pakket reker, og se d var straks bedre. Året etter renskar og pakket jeg fiskefilet. De første 2 ukene fikk vi timebetaling, men d gikk nedenom og hjem m økonomien da vi fikk akkorbetaling etter d. Husker jeg var imponert over de damene som kom på skiftet etter oss; hadde jobbet der i årevis på akkord, dag ut og dag inn! DE var d fart på! Milde himmel! Etter jobb syklet jeg og venninna mi rett til byen, og møtte noen venner, men vi måtte slutte m d, for vi luktet så jævlig fisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 4. september 2003 #24 Del Skrevet 4. september 2003 Forsikringsselger! Ringe folk hjem og grave i økonomien deres og komme med dårlige argumenter... har hatt telefonvegring etter det. Seriøst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2003 #25 Del Skrevet 4. september 2003 Postbud for Norpost da jeg gikk på ungdomsskolen. (De distribuerer reklame til privatpersoner.) Dritkjedelig og vanvittig underbetalt! :evil: Julehefteselger. Gikk på dørene til folk for å prakke på dem noe de færreste ville ha midt i den verste kuldeperioden det året. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 4. september 2003 #26 Del Skrevet 4. september 2003 Sommerjobb på fileteringsfabrikken...... Kaldt, vått og ufattelig tungt samlebåndsarbeid. Mange som har jobbet der hele livet blir tidlig uføretrygdet pga belastningsskader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 4. september 2003 #27 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg jobbet på såpefabrikk et par måneders tid.. Var ikke så halvgæærn't bortsett fra når jeg og en annen vikar fikk i oppdrag å tømme flere paller med flytende vaskemiddel opp i svære kar. De skulle spare inn på emballasje, men så viste det seg at pappen var for tynn, så alle kartongene lakk.. et forferdelig klin.. Men det verste var nesten lukta, det lukta så kvalmt av gammel såpe i den fabrikkbygningen vi stod at jeg gikk og brakk meg hele dagen.. Hadde dessuten en ultrakort-karriere som julenek-selger også.. ikke noe stas det heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 4. september 2003 #28 Del Skrevet 4. september 2003 Har gjort veldig mye forskjellig opp igjennom tiden i sommerferier og i tillegg til studiene. Oppsøkende telefonsalg var helt pyton. Å ringe opp mennesker på 80 - 90 år for å prakke på dem en tele-/data løsning ga meg vond smak i kjeften. Kort karriere, og telefonvegring som Tusenfryd var inne på. 14 dager i barnehage som vikar på avd 0 - 3 år er noe av det tøffeste jeg har opplevd. Sykdom førte til underbennaning i tillegg til at de fleste av oss var ufaglærte. Hadde konstant dårlig samvittighet for ungene som ikke ble stimulert, bare matet og skiftet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atacand Skrevet 4. september 2003 #29 Del Skrevet 4. september 2003 Jobbet på Kirkegården,plantet blomster og var med på å grave graver. Det var en mannsjobb som var betalt med kvinne lønn.Mye frisk luft og flotte blomster å plante.Så det værste var vel å grave graver viste ikke hva en kunne finne der. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 4. september 2003 #30 Del Skrevet 4. september 2003 Kassajobben på Rimi og å booke avtaler for selgere av inneklimamaskiner kommer på en delt førsteplass ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 4. september 2003 #31 Del Skrevet 4. september 2003 en jobb som besto i å bruke nitti prosent av tida på å skifte bleie på en overvektig, hjernerskadet niåring med kronisk diare som hele tiden sparket og slo meg mens jeg holdt på. fytti helvete det var kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 4. september 2003 #32 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg jobbet som vaskehjelp på en nattklubb. Måtte opp grytidlig lørdag morgen (ofte fyllesjuk) for å svette sammen med sure kjerringer på et skikkelig harrydiskotek hvor det så klart stinket røyk og gammal fyll. Dette var på slutten av åttitallet, så speilglasssøyler fulle av spy var fast takst. uæh. Dessuten baksnakket de "ekte" vaskedamene meg fordi jeg tok kluten feil vei på langkosten. Er det mulig?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. september 2003 #33 Del Skrevet 4. september 2003 Hadde sommerjobb som jordbærplukker to år på rad... Gode jordbær,men utrolig vonde knær og rygg.Småsteiner gjemt under halm er ikke bra.. Ellers så har jeg jobbet i vaskeriet på et gamlehjem to somrer,varmt og mye lekkert undertøy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2003 #34 Del Skrevet 4. september 2003 :hoho: DET hørtes ut som en skikkelig møkkajobb ja!! Min verste jobb noensinne: Stuepike på hotell! Jobbet som dette noen få sommeruker i tenårene, for å tjene noen kroner. Et vanvittig stress, der vi om morgenen fikk utdelt nøkler til mellom 17 og 19 rom, som alle skulle gjøres i stand i løpet av arbeidsdagen på 7,5 timer. Det blir ca 20 min pr rom det, og innimellom vaskingen brukte man jo også tid på å finne frem rene lakner, bære vekk skittentøy etc, og å forflytte seg fra rom til rom. Og rengjøring av ett rom innebærte følgende: Støvsuge hele rommet, tørke støv, tørke av alle blanke flater, vaske badet (gulv og vegger i dusjen, servant, do, plukke opp hår som ligger i sluket ++), skifte sengetøy, re opp sengen, tømme søppel, fylle opp minibar, m.m.. Alt på 20 minutter! Kan selv tenke dere hvor stressende det var..:o Fytte pyton! I tillegg var jeg omtrent eneste norskspråklige, så det var rimelig komplisert å samarbeide med mine kollegaer ja.. Og sist men ikke minst, fy flate som enkelte folk får seg til å grise når de bor på hotell. I de mest ekstreme tilfellene; brukte bind som lå på badegulvet, leppestiftkyss på speilet, rødvin på gulvteppet og spy i søplekassa. Skulle egentlig jobbe der mesteparten av sommeren, men kastet inn håndkleet etter et par uker. Og for en elendig luselønn, de burde skamme seg! Been there - done that! Nøyaktig det samme som du, gjett om man var skutt på slutten av dagen. Har ei venninne som har dette som fast jobb. Hun må være gal....................... 8) Min verste jobbopplevelse var 1,5 måned i ISS. Ille nok å vaske, men miljøet var helt for jævlig. Selvfølgelig, med arbeidsplassen full av kvinnfolk, så yrer det av baksnakking....... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 4. september 2003 #35 Del Skrevet 4. september 2003 Det må være på plastfabrikken jeg jobbet før jeg fikk barn. Forferdelige mennesker, og arbeidet var kjedelig. Det eneste vi gjorde var å pakke plastlokk ned i kartonger, hele dagen lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 4. september 2003 #36 Del Skrevet 4. september 2003 Da jeg jobbet på gården hjemme og måtte vaske hele fjøset.Det var pyton jobb det.Synes det luktet kumøkk av meg lenge etterpå. koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 4. september 2003 #37 Del Skrevet 4. september 2003 Det er hverken vaskejobben jeg hadde som 16-åring, eller den jeg hadde som 18-åring (to uker hos norsk gjennvinning, det skal jeg love var skittent!!! Og så fast som det satt!!!!) Eller kassa på besinstasjon... Nei, det er den jobben jeg har nå som er absolutt lavmål. Vaskejobb, igjen. Gørrkjedelig, masse drittarbeide (studenthjem er ikke helt rene på denne tiden av året...og kolleger som ikke akkurat kan føre en serøs og fornuftig samtale... Rasistiske utsagn, fordommer, generalisering og dømming (og generelt idioti, når man ikke skjønner hvorfor 6+1 gir mye mindre penger enn 7 rette i lotto, sdien 6+1 bevise4ig er 7.....) Gleden er at i morgen er min siste dag! Mandag er det ny jobb. Jeg antar de kollegene der (som faktsik har utdannelse) skjønner dette med lotto i det minste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinia Skrevet 5. september 2003 #38 Del Skrevet 5. september 2003 Det er hverken vaskejobben jeg hadde som 16-åring Samme her. Synes det står respekt av de som faktisk orker dette yrket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 5. september 2003 #39 Del Skrevet 5. september 2003 Stuepike, ja, det er forferdelig! Vanvittig stress, fikk kjeft om vi brukte for mykje tid på et rom, og kjeft om vi ikkje var nøye nok på et rom... dilemma... vi var underbemanna, og det var ensomt (ei etasje kvar....) Eg jobbar på hotell no, som noko anna, og eg er imponert oer stuepika vår som har holdt ut i femten år! Ellers har eg jobba i røntgenarkiv, rydda opp, dvs gikk igjennom 50 000 konvoluttar og kasta dei som var for gamle. Deretter skulle innholdet sorterast: konvoluttane for seg, røntgenbilda for seg, og journal-arka for seg. Kasta og sortere tre tonn bilder, sto i ein kald og mørk kjellar. Ellers kjem jo avisbud veldig langt opp på lista! Hadde to ruter, på sykkel, og rutene mine var så bratte at eg fikk bakke-tillegg i lønna.... opp klokka fem om morgonen, og det var den sommaren det var så vått...... argh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 5. september 2003 #40 Del Skrevet 5. september 2003 Samme her. Synes det står respekt av de som faktisk orker dette yrket! Vel, om du la merke til det, da var en vaskejobb jeg anså som lavmål da, men mer pga kollegene, kanskje, og det var den jobben ejg hadde min siste dag i, nettopp i dag! Mandag er det ny jobb, relevant! (ps: jeg orket ikke det yrket fordi jeg hadde spesielt lyst, men hva gjør man da, når lånekassen krever penger, husleie skal betales, og alt sånn der?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå