Mathias Skrevet 3. september 2003 #1 Del Skrevet 3. september 2003 Har dettevært oppe før?... vel.. Folk er jo forskjellige, og vi passer til forskjellige ting.. Hva var den værste jobben du har hatt, og hvorfor? Jeg først da...: Modell Fordi det var slitsomt å være på topp og smile/være fokusert så lenge, og miljøet var til å spy av synes jeg. Alt dreide seg om kropp og utseendet; det ytre. Går det an å ha mer overfladisk syn/fokus på ting?... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 3. september 2003 #2 Del Skrevet 3. september 2003 Helsesekretær : Jobbet på et legesenter i the suburbs of Oslo. Og hatet det som pesten. Heldigvis var det kun tre dager. (var kun vikar) Det er ikke yrket jeg mislikte, men selve arbeidsplassen. Fastlegeordningen holdt på å tre inn (-> kunne ikke sette opp timer før om mange uker....) og vi tok ikke timebestillinger og det var pollen OG influensahøysesong og jeg satt og måtte holde fortet på et kontor der jeg hadde ansvar for timebestilling ,- dvs, akutt-timer og JEG måtte halvveis vurdere alene om vi kunne ta dem inn. Den andre halvdelen av bookingen var rett og slett småkrangling (ikke fra min side dah..) fordi frustrerte folk ikke kom seg til legen før på maaaange uker. Måtte distribuere ferdige resepter og skuffle 10 folk ut, slik at den ene som henvendte seg til meg av gangen fikk eine kleine privacy. Jeg satt konstant i telefonen og måtte betjene både akutt-telefon og vanlig linje. Da pasientene ikke kom fram på den vanlige linjen, så ringte de akutt-telefonen. Akutt-telefonen skal KUN brukes til akutte saker. Det prøvde jeg å forklare, men vedkommende sa bare "men der kommer jeg jo ikke gjennom". Skjønte jo problemet, men en hjertepasient som føler seg dårlig, ER faktisk viktigere enn at en middelaldrende dame er middels forkjølet. Såvidt jeg rakk en matbit. Rakk søren ikke gå på do, før jeg skulle hjem engang..... Dessuten var det varmt og jeg måtte krangle med noen verdensmestre av noen sykepleiere og jeg ble lesset over av ansvar. Selv om jeg ikke kjente til praksisen i det hele tatt. Det var tre døgn ++ med migrene og utmattethet. Fæleste stedet jeg har satt min fot. Det verste var at flere av personalet også mente det var helt Texas der. Sorry for skriveleif og ustrukturerte setningen. Kan vel si det sånn at jeg må skrive litt kaotisk for å vise hvor sinnsykt det var der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. september 2003 #3 Del Skrevet 3. september 2003 Pakking av blaut, stinkende fiskefileter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoadQueen Skrevet 3. september 2003 #4 Del Skrevet 3. september 2003 Støvsuging i produksjonsanlegg - der hovedingrediensen i produktene er - ja nettop : STØV!!! Uansett hvor grundig og nøye man støvsugde den ene dagen - neste dag vistes ikke innsatsen i det hele og man fikk begynne på nytt. Neste dag og neste dag og neste dag og så sluttet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesol20 Skrevet 3. september 2003 #5 Del Skrevet 3. september 2003 slettet, kom to ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesol20 Skrevet 3. september 2003 #6 Del Skrevet 3. september 2003 Kassadame. Aldri mer! Mest fordi jeg ikke fikk rørt på meg, og fordi jeg ble mistenkt for å stjele av kassa. Selvfølgelig gjorde jeg ikke det. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 3. september 2003 #7 Del Skrevet 3. september 2003 Skogplanting som ikke selvvalgt sommerjobb! Fyttikatta, steikbratt og ulendt terreng som består av stort sett kvisthauger og 1 cm jordsmonn, pyntet med edderkopper og andre ekle kryp hist og her. Til et par hundre kr dagen.. Var så eitrende lei av å finne hjem for de forbanna plantene at det hendte jeg kasta en og annen i naturens egne skattkamre. Annet alternativ er steinplukking, usannsynlig kjedelig og vondt i kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Emilia~ Skrevet 3. september 2003 #8 Del Skrevet 3. september 2003 Definitivt i Pengelotteriet! Har noen av dere lagt merke til det lille kontrollfeltet på flax-lodd der det står "må ikke skrapes"? Vet du hvorfor det ikke skal skrapes? Fordi når loddene er blitt returnert sitter det en haug med underbetalte stakkars folk med hver sin teskje og skraper fram kontrollnummeret!!! Pröv å gjöre det hver dag i 6 måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2003 #9 Del Skrevet 3. september 2003 Den aller verste jobben jeg noengang har hatt var når jeg jobbet som både hamburgergriller, garderobevakt og lignende for et utested i Langesund. ALDRI mer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 3. september 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 3. september 2003 Har hatt en jobb til som var pyton! Lage de serviettogbestikkogkrydder-sakene du får i en plastsak på flyet!.... Kjedelig ja!... Og legge bilag/reklame i midten av avisen.. midt på natta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 3. september 2003 #11 Del Skrevet 3. september 2003 Den aller verste jobben jeg noengang har hatt var når jeg jobbet som både hamburgergriller' date=' garderobevakt og lignende for et utested i Langesund. ALDRI mer!![/quote'] På Tordenskiold ? Kjenner ikke til om de har burgere der men... Kan tenke meg at det var pyton Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 3. september 2003 #12 Del Skrevet 3. september 2003 Bilselger for en av de største BMW-forhandlerne i Norge. Ikke fordi jeg misliker å jobbe med biler, tvert imot - jeg kan bare ikke fordra BMW. Er ikke så fett å stå og skryte et produkt opp i skyene når du ikke selv stoler på produktet i det hele, og på toppen av det hele vet om en hel del større mangler som antageligvis ville fått kunden til å gå der i fra på minuttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 3. september 2003 #13 Del Skrevet 3. september 2003 på ekornes fabrikk.. min jobb var følgende... å putte sånn skumgummi som er inni madrassene gjennom em maskin sompresser ut luftbobler i skumgummien.. for hver gang jeg putte en sånn skumgummidings gjennom maskinen måtte jeg gå rundt å ta den imot.. og jeg fikk jævla størt hver gang.. så måtte jeg brette den pent sammen og legge den på en tralle.. aaaaaaaaaah jeg jobba der 14dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 3. september 2003 #14 Del Skrevet 3. september 2003 Utvilsomt den sommeren jeg var 15 og jobbet på at bakeri som kavring- og pølsebrødpakker. En dag ble jeg satt til å knekke ørten brett med egg som hadde gått ut på dato for å skille de råtne fra de som fremdeles var brukbare. Råtne egg lukter.... råtne egg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2003 #15 Del Skrevet 3. september 2003 Stemmer det Husker jeg måtte stå i den boden midt ute på parkeringsplassen og selge bakte poteter og pølser til drita fulle folk midt på natta. Tror jeg laget hamburgere i den boden også. I tillegg måtte jeg lage det når jeg jobbet i det gatekjøkkenet i det hvite/gråe bygget også. Syns det var HELT pyton! Ikke fikk jeg lønna mi heller, før jeg truet med å slutte.. :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 3. september 2003 #16 Del Skrevet 3. september 2003 Uff, ja det er ikke vanskelig å huske. Tror jeg var i jobben i 2 mnd. Det var mens jeg studerte. Hadde alltid jobbet mot mennesker i helsesektoren og nå tenkte jeg at jeg skulle prøve noe nytt. Jepp, så fikk jeg jobb i hotell og resturant bransjen....som vertinne....fy fan, for en dritt jobb. Jeg husker spesielt en gang vi hadde et show der det krydde av slike it - spirer, som trodde de var rike og pene. En av dem kom bort til meg og spurt om han skulle ta meg med ut å vise meg hvordan "de levde" jæva tulling, trodde han var stor kar. ANYWAY, slit hele dagen og underbetalt. Hirarkisk oppbygd bransje med dårlig selvtillit.....sorry :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 3. september 2003 #17 Del Skrevet 3. september 2003 Den værste fulltidsjobben jeg har hatt må uten tvil være på kundeservice i et mobilselskap. Maken til kjedelig og intetsigende jobb skal man lete lenge etter. Når man legger til at man helst skulle ta så og så mange telefoner pr dag (kvantitet fremfor kvalitet) sier det vel det meste. Hadde også en ganske så kort karriere i et markedsundersøkelsefirma mens jeg gikk på skole. Det var så forferdelig at jeg måtte juge på meg sykdom for å slippe å gå dit mer. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 3. september 2003 #18 Del Skrevet 3. september 2003 Definitivt i Pengelotteriet! Har noen av dere lagt merke til det lille kontrollfeltet på flax-lodd der det står "må ikke skrapes"? Vet du hvorfor det ikke skal skrapes? Fordi når loddene er blitt returnert sitter det en haug med underbetalte stakkars folk med hver sin teskje og skraper fram kontrollnummeret!!! Pröv å gjöre det hver dag i 6 måneder... :hoho: DET hørtes ut som en skikkelig møkkajobb ja!! Min verste jobb noensinne: Stuepike på hotell! Jobbet som dette noen få sommeruker i tenårene, for å tjene noen kroner. Et vanvittig stress, der vi om morgenen fikk utdelt nøkler til mellom 17 og 19 rom, som alle skulle gjøres i stand i løpet av arbeidsdagen på 7,5 timer. Det blir ca 20 min pr rom det, og innimellom vaskingen brukte man jo også tid på å finne frem rene lakner, bære vekk skittentøy etc, og å forflytte seg fra rom til rom. Og rengjøring av ett rom innebærte følgende: Støvsuge hele rommet, tørke støv, tørke av alle blanke flater, vaske badet (gulv og vegger i dusjen, servant, do, plukke opp hår som ligger i sluket ++), skifte sengetøy, re opp sengen, tømme søppel, fylle opp minibar, m.m.. Alt på 20 minutter! Kan selv tenke dere hvor stressende det var..:o Fytte pyton! I tillegg var jeg omtrent eneste norskspråklige, så det var rimelig komplisert å samarbeide med mine kollegaer ja.. Og sist men ikke minst, fy flate som enkelte folk får seg til å grise når de bor på hotell. I de mest ekstreme tilfellene; brukte bind som lå på badegulvet, leppestiftkyss på speilet, rødvin på gulvteppet og spy i søplekassa. Skulle egentlig jobbe der mesteparten av sommeren, men kastet inn håndkleet etter et par uker. Og for en elendig luselønn, de burde skamme seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. september 2003 #19 Del Skrevet 3. september 2003 Det kjipeste var vel i kassa på Rimi. Kjedelig og en del sure kunder. Har ellers jobbet som vaskehjelp, i oppvasken, smøre brødmat, pu, SFO, skole osv. Alt har vært ok, kjedelig jobb blir bedre med gode kolleger. Tankeløst arbeid har også sine fordeler, da man kan tenke på andre ting og slipper å ta med jobben hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 3. september 2003 #20 Del Skrevet 3. september 2003 Pille reker for hånd må være verre en å pakke fisk,har gjort begge deler.Anbefales ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå