Gjest Gjest_solstråle_* Skrevet 3. februar 2010 #1 Skrevet 3. februar 2010 hei! Jeg skulle vært 12 uker på vei på fredag. vi gledet oss sånn i vår første graviditet og lengtet etter å få vårt første barn! pga dette valgte vi i spandere på oss en privat UL. på onsdag skulle vi endelig få se den lille spiren vår :-) da vi satte igang med UL sa legen: og du har ikke hatt noen blødninger? Nei, det hadde jeg ikke. Jeg har hatt mange symtomper som ømme bryster, kvalme og tretthet... faktisk helt frem til UL. legen sa bare at desverre var det ikke liv... spiren døde for hele 5 uker siden, men det er ikke alltid kroppen skjønner at den skal støte det ut og den tror den er gravid. det er derfor symptomene fortsetter. det var en såkalt missed abortion. så på torsdag måtte vi på sykehuset får å starte aborten. Det var og er en jævlig opplevelse. fysisk er jeg i bedre form, men psykisk er det tungt. sykelmeldt fra jobb denne uka. det som er tungt er feks at man tror man er 12 uker på vei og skal begynne å få mage... at det er så mange venner og familie som gleder seg og man må fortelle de hva som har skjedd...at man må begynne på nytt...a kroppen ikke skjønte det selv for 5 uker siden slik at jeg slapp å gå med det så lenge... jeg har hele tiden trodd at 12 uker er den magiske grensen! når jeg den uten blødninger så er alt i orden! men jeg er virkelig blitt mange erfaringer rikere de siste 3 mnd. heldigvis kan vi prøve igjen med engang, må bare få første mensen. og heldigvis så skjer det sjelden to ganger på rad. og heldigvis var det aller mest sannsynlig ingenting galt med oss! heldigvis...
Sugerøret Skrevet 3. februar 2010 #2 Skrevet 3. februar 2010 vondt å miste, jeg vet av erfaring- Noen ganger så går ting galt og naturen gjør feil desverre.Og embryoet dør. Mange kvinner mister før "det " sitter. Det kan skje flere ganger at naturen gjør feil,men etter 3 spontanaborter blir man utredet mer om jeg husker rett. Dere får bare ha lykke til med babylaging
angelou Skrevet 3. februar 2010 #3 Skrevet 3. februar 2010 Det samme skjedde dessverre med meg første svangerskapet mitt, begynte å blø 11+0 og fosteret hadde vært dødt i flere uker, kjenner meg veldig igjen i tankene dine Vi ble gravide igjen på første forsøk, og fikk en liten gutt bare tre måneder etter da jeg opprinnelig hadde termin. Masse lykke til og ta tiden til hjelp, plutselig er du gravid igjen og har en ny spire å glede deg over, selv om de første månedene sikkert blir litt tøffe
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2010 #4 Skrevet 3. februar 2010 Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Selv fikk jeg samme beskjed på privat UL i 14ende uke, og spiren hadde dødd i uke 12 en gang. Så denne magiske grensen finnes ikke i mitt hode lenger gitt... Jeg hadde ikke blødd eller noen ting, symptomene var helt like, kvalm og jævlig til og med dagen etter utskrapning. Føler med deg og sender en god
Gjest Gjest_solstråle_* Skrevet 4. februar 2010 #5 Skrevet 4. februar 2010 takk for all omtanke :-) jeg vet det er flere som har opplevd det. neste gang forteller vi ikke nyheten til noen før vi har vært på UL og har sett et bankende hjerte... men som jeg sa- vi prøver igjen!! (og mannen min sier hele tiden at det er jo prøvingen som er moro. hehe)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå