Gå til innhold

Vil hjelpe samboeren


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Min samboer har lenge vært plaget med "kivse" lignende byller på en måte i hodebunnen. Dette skjedde etter at en venninne av han skulle stripe håret hans. Han har oppsøkt lege engang og fikk pencillin kur og noe alkohol middel til å ha på sårene i hodet. Pencillin hjelper midlertidig, men det kommer tilbake så fort han slutter på det.

Han er veldig fortvilet, og føler nok han har prøvd alt. Han skammer seg sånn for dette, så han tørr nesten ikke gå til frisøren engang. Jeg vil så gjerne hjelpe han og komme med noen gode råd, men han vil ikke til legen igjen, får da får han bare en ny pencillin kur. Prøvd alt av milde og pleiende shampoer ol.

Noen som har vært borti noe av det samme og har noen gode tips?

Virker jo som om hodebunnen hans fikk seg en "smell" med blekemiddelet..

På forhånd, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Supermimz
Hei.

Min samboer har lenge vært plaget med "kivse" lignende byller på en måte i hodebunnen. Dette skjedde etter at en venninne av han skulle stripe håret hans. Han har oppsøkt lege engang og fikk pencillin kur og noe alkohol middel til å ha på sårene i hodet. Pencillin hjelper midlertidig, men det kommer tilbake så fort han slutter på det.

Han er veldig fortvilet, og føler nok han har prøvd alt. Han skammer seg sånn for dette, så han tørr nesten ikke gå til frisøren engang. Jeg vil så gjerne hjelpe han og komme med noen gode råd, men han vil ikke til legen igjen, får da får han bare en ny pencillin kur. Prøvd alt av milde og pleiende shampoer ol.

Noen som har vært borti noe av det samme og har noen gode tips?

Virker jo som om hodebunnen hans fikk seg en "smell" med blekemiddelet..

På forhånd, takk for svar :)

Det hørest ut som han har fått kjemiske brannskader fra blekemiddelet. Det finnes oljer og kremer han kan bruke som vil lindre kløe og hjelpe sårene til å gro raskere. Han må nok dra til legen, og det er ikke noe å være flau over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå inn på nuskin.com og søk på firewalker. den står der som fotkrem, men den inneholder et eller annet som virker på sår, betennelser og særlig brannsår. (den selges som fotkrem, for om de reklamerte for hva den hjelper mot ville den gått som legemiddel) Her i huset bruker vi den på alt fra småsår, eksem, til bittsår på hestene etc. klin inn hele hodebunden i et skikkelig lag, ta på lue og sov sånn. vask så med denne shampoen: http://www.nuskin.com/intercom/productDeta...prodId=97102810

den heter dandruff shampoo, men ballanserer huden i hodebunden.

gjør det der i noen netter og jeg vil tro det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...