Gå til innhold

Deilig å være singel

vivana

Anbefalte innlegg

Mange her som leiter etter sitt livs kjærlighet, prøver ut nettdating mm. Jeg har også gjort det flere ganger, og har hatt overraskende fine opplevelser, datet en del og til og med vært kjærester med et par gutter. (Jeg har vært i skilt i 3 år). Men det som skjer hver gang jeg blir dumpet eller dumper noen ol., er at jeg faktisk begynner å føle lettet etter noen dager... Og begynner å nytte singeltilværelsen igjen - er med venner, reiser, studerer, leser og er kjempe effektiv på jobb. Jeg klarer helt fint å tenke om de tidligere kjærestene mine helt uten sorg. Og tar det helt med ro - er ikke innom dating med gang, gidder ikke å gå på dater, til og med.

Det betyr vel at jeg trives som singel? Eller at jeg ikke har funnet ekte kjærlighet. Sikkert begge deler :fnise:

Jeg vil spørre andre: er det virkelig så ensomt å være singel? Blir dere ikke vant til å være med seg selv, og da "forstyrrer" de andre liksom? Blir det å finne seg en kjæreste en plagsom tanke og nærmeste livsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snorre_sprett
Og begynner å nytte singeltilværelsen igjen - er med venner, reiser, studerer, leser og er kjempe effektiv på jobb. Jeg klarer helt fint å tenke om de tidligere kjærestene mine helt uten sorg. Og tar det helt med ro - er ikke innom dating med gang, gidder ikke å gå på dater, til og med.

Det betyr vel at jeg trives som singel? Eller at jeg ikke har funnet ekte kjærlighet. Sikkert begge deler :fnise:

Det betyr vel at du er over eksen(e). Det er vel stor sannsynlighet for at du heller ikke har møtt "den rette".

Jeg vil spørre andre: er det virkelig så ensomt å være singel? Blir dere ikke vant til å være med seg selv, og da "forstyrrer" de andre liksom? Blir det å finne seg en kjæreste en plagsom tanke og nærmeste livsmål?

Nei, det behøver ikke være ensomt å være singel. Noen ganger føler man ensomhet, men det kan også være en god ting. For ikke å snakke om å være i et forhold man ikke trives i. Da kan man virkelig føle seg trist og ensom. Har man venner, er venner med seg selv, har interesser man pleier, så kan man virkelig trives som singel også. Hver gang jeg skulle bli forledet til å ønske meg et seriøst forhold igjen til en kvinne, tenker jeg på mitt forrige kjæresteforhold i noen sekunder, så går det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt ensomt av og til når man ikke har noen å dele dagene med. Har mange venner og trenger (nesten) aldri å kjede meg. Er ulykken først ute og jeg føler meg ensom og trist kan jeg bare sette meg ned og studere differensialligninger og andre kule saker! Føler jeg har funnet kjærlighet på et annet plan enn "normal kjærlighet" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Det var først når jeg fant en å blunke litt til at jeg syntes det var deilig å være singel.

Nå gleder jeg meg til sommeren! Skal bli herlig å ha sommerfugler i magen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg trives godt som singel. Kan sette av en hel dag av og til, som jeg bare bruker hjemme med god mat, en bok eller film jeg liker og bare sløve for meg selv. Syns det er helt herlig. øler meg ikke ensom eller at jeg savner å ha noen fler i livet mitt. Dersom jeg teffer mannen i mitt liv så er jo det vel og bra, men jeg ser ikke på det som noen stor sorg å være singel. Har mange gode venner og en jobb jeg elsker og bruker mye tid på, så kjede meg gjør jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...