kverulanten Skrevet 3. september 2003 #1 Del Skrevet 3. september 2003 Hvis du skal bli lærer på ungdomsskolen, så vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på at du sannsynligvis vil trenge litt mer norskundervisning. Jeg kommenterer aldri hvordan folk skriver her inne på KG, for kommunikasjonen er viktigst, men jeg er bekymret når jeg ser på dine innlegg. Du vil få problemer når kollegene oppdager det, for ikke å snakke om når foreldrene gjør det! Du har blant annet for lange setninger, manglende avsnitt, manglende tegnsetting og blanding av da/når, men selve rettskrivingen ser stort sett bra ut. Jeg vet at dette er utenom temaet du tok opp, men jeg ble bare så bekymret, med tanke på at det i disse dager snakkes så mye om forfall i skolen, dårlige lærere osv. Det er ikke sikkert du vil få jobb en gang, hvis søknaden din avslører det jeg her påpeker. Lærere er det jo flust av i øyeblikket. Leste denne inne på en anne tråd og må si jeg ble mektig irritert. Skal vi måtte tenke over hvordan vi skriver her inne? Er det noen som har blitt utnevnt til rettskrivningspolitiet? Hvordan kan en vite om en vil bli en god lærer ut i fra hvordan en skriver her inne? Den der mener jeg var direkte tarvelig av Lilleba, og bør ikke forekomme i det hele tatt. At en sitter og analyserer hvordan rettskrivningen til folk er kan en holde i skolen, og ikke her inne takk. Ønsker madam Felle lykke til med utdannelsen sin, og regner med at skolen klarer å sile ut de som ikke passer til å bli lærere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 3. september 2003 #2 Del Skrevet 3. september 2003 D kunne til nød vært sendt som PM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 3. september 2003 #3 Del Skrevet 3. september 2003 Har ikke lest tråden det er snakk om, men hadde heller ikke likt å få en slik melding. Hvis den er beregnet på en som vil bli norsklærer , er den riktignok relevant, men det er ikke sikkert det er så høflig likevel. Oppfattet det litt nedlatende. Sier jeg, som er en rettskrivingsheks selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 3. september 2003 #4 Del Skrevet 3. september 2003 Mitt språk på jobb og mitt språk på kG er til tider to vidt forskjellige verdner. Dette skyldes bla at jeg har mer tastefei jher inne som jeg ikke gidder å rette opp, og at jeg skriver mer muntlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 3. september 2003 #5 Del Skrevet 3. september 2003 Mitt språk på jobb og mitt språk på kG er til tider to vidt forskjellige verdner. Dette skyldes bla at jeg har mer tastefei jher inne som jeg ikke gidder å rette opp' date=' og at jeg skriver mer muntlig.[/quote'] Jepp, mE tOO :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 3. september 2003 #6 Del Skrevet 3. september 2003 Mitt språk på jobb og mitt språk på kG er til tider to vidt forskjellige verdner. Dette skyldes bla at jeg har mer tastefei jher inne som jeg ikke gidder å rette opp' date=' og at jeg skriver mer muntlig.[/quote'] Amen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 3. september 2003 #7 Del Skrevet 3. september 2003 Jaså dette har nå blitt et eget innlegg jaja fint at noen bryr seg, for det gjør ikke jeg. Ingen her inne kan fortelle hvordan jeg kan bli som lærer ut i fra mine innlegg, og derfor bryr jeg meg ikke om hva andre mener om hva og hvordan jeg skriver. Her inne er jeg Madammen, og det er det. Men er jo fint at noen tar det opp da Vil også si at jeg har ingen planer på å bli norsk lærer, for det er ikke mitt fag. Jeg har ikke noe problemer med å undervise i norsk, for jeg regner med at jeg kan nok ti å undervise i faget når jeg har 2,3 på nynorsk eksamen, og 2,1 på bokmål eksamen, så dette bekymrer ikke meg. Regner med at skolen jeg går på er kompetent nok til å gi karakterer ut i fra hva og hvordan en skriver på eksamen, og ikke her inne Men takker for at folk bryr seg nok til å starte et eget innlegg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 3. september 2003 #8 Del Skrevet 3. september 2003 vel det finnes jo noen som alltid må rettepå andre.. for å opphøyeseg selv kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 3. september 2003 #9 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg klarer ikke dy meg. Beklager, men denne var for opplagt. Det er på ingen måte stygt ment, men bare litt morsomt. Ok? Vil også si at jeg har ingen planer på å bli norsk lærer, Ikke bli norsk lærer? Skal du bli svensk lærer da? Eller japansk? (antar du mente "norsklærer", men det er noe helt annet enn "norsk lærer" ) Jeg gjentar, ikke stygt ment. Ok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 3. september 2003 #10 Del Skrevet 3. september 2003 Du kom meg i forkjøpet, Fredagsbarn! Orddeling er ikke alltid like bra, gutter og jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2003 #11 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg klarer ikke dy meg. Beklager, men denne var for opplagt. Det er på ingen måte stygt ment, men bare litt morsomt. Ok? Ikke bli norsk lærer? Skal du bli svensk lærer da? Eller japansk? (antar du mente "norsklærer", men det er noe helt annet enn "norsk lærer" ) Jeg gjentar, ikke stygt ment. Ok? Neida, ikke stygt, men en smule kverulerende? For du forstod vel at hun mente norsklærer, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 3. september 2003 #12 Del Skrevet 3. september 2003 Når åpningsinnlegg er skrevet av noen som kaller seg Kverula må det da være lov å kverulere?? Det heter ikke å ha ingen planer på å bli norsklærer, men ingen planer om å bli norsklærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2003 #13 Del Skrevet 3. september 2003 Det er jo ikke Kverulanten som er diskutert her, det er rettskrivingen til Madam Felle. Mitt språk på jobb og mitt språk på kG er til tider to vidt forskjellige verdner. Dette skyldes bla at jeg har mer tastefei jher inne som jeg ikke gidder å rette opp' date=' og at jeg skriver mer muntlig.[/quote'] Enig. Det går fort på tastene til tider, særlig hvis man er engasjert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 3. september 2003 #14 Del Skrevet 3. september 2003 hvem vet hva jeg skal bli, har studert i Göteborg før jeg begynte her i Bergen, så svensk er ikke akkurat fremmed for meg kanskje jeg blir svensk lærer eller svensklærer hmmmmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2003 #15 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg mener helt klart at både skriftspråk og "oppførsel" her inne har noe å si for min vurdering av enkelte yrkesgrupper. Jeg synes faktisk man bør tenke litt over dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2003 #16 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg mener helt klart at både skriftspråk og "oppførsel" her inne har noe å si for min vurdering av enkelte yrkesgrupper. Jeg synes faktisk man bør tenke litt over dette. Du mener at enkelte yrkesgrupper skal skrive som om de skriver til elever, foreldre, kunder ol når de er her inne? vi kan ikke være en annen privat enn det vi er på jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sala Skrevet 4. september 2003 #17 Del Skrevet 4. september 2003 Vil det si at en del av dere faktisk bruker tid og krefter på å formulere dere noenlunde korrekt når det er viktig?? For min del skriver jeg innlegg tilsvarende den måten jeg snakker på, skriver jobbting på osv. Synes det er viktig,- er innleggene fulle av feil skaper man lett et negativt bilde av seg selv. I tillegg blir innleggene vanskelige å lese jfr. "barnevernstråden". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 4. september 2003 #18 Del Skrevet 4. september 2003 En visktenpaleig unsdelrøkese gjort ved et untivseriet i Enlgnad har vist at desrom de to føsrte- og to siste botsvkeane i alle oredne i en tekst er riktig plessart, spllier det liten rolle hvkilen reføkkelge de øvirge boskvetane i oredne kommer. Tektsen er fullt lesbar selv om de andre bokeastvne kommer huilbtertlulter! Dette er fordi vi ikke leser hver eneklt botksav, men ser bidlet av ordet som hehleet. Kanskje ikke helt det som diskureres her, men noe å tenke på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. september 2003 #19 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg mener helt klart at både skriftspråk og "oppførsel" her inne har noe å si for min vurdering av enkelte yrkesgrupper. Jeg synes faktisk man bør tenke litt over dette. Hvis du tror at mennesker som tilhører gitte yrkesgrupper oppfører seg bedre som menneske enn andre, tror jeg du tar feil. Man vil finne idioter, stabeiser og hissigpropper blant lærere, sykepleiere, dommere og politi. Dette er akkurat som de foreldrene som blir sjokkert og skuffet når de møter barnets lærer på butikken med øl i handlekurven på en fredag. På en pc har man retteprogram. Hvis folk ser ned på jurister fordi jeg skriver jhem istedenfor hjem på KG, så vær så god. Jeg er uansett 100 % sikker på at dere aldri vil få et brev fra meg med en slik skrivefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 4. september 2003 #20 Del Skrevet 4. september 2003 Men når du skriver jhem, Donpedro, ser en jo med en gang at det er tastefeil. Det er stor forskjell på en tastefeil og ti, og når et innlegg er proppet med skrivefeil, dårlig oppbygde setninger, ikke avsnitt eller punktum og andre grove feil. Jeg vil gjerne at folk skal kunne lese det jeg skriver, uten de altfor store anstrengelser, og det krever at en tenker litt over det en skriver. Jeg synes det aktuelle innlegget tar opp viktige problemstillinger, men det var kanskje litt personlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå