Gå til innhold

Hva maser kvinner om?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på hva menn tenker om dette. Har lyst til å prøve å forstå litt om hvordan dere opplever ting.

Leste nylig om en mann som sa at drømmedame måtte ikke være masete. Det vekket min nysgjerrighet. Hva opplever dere som masete, og hva mener dere at vi kvinner maser om? Mener, er det oppvasken fra i går eller ivrig plundring om forholdet?

Vil ikke at dette skal bli en tråd med krangling om hva kvinner og menn gjør og ikke gjør. Jeg tror det kan være interessant å få et innblikk i hva dere tenker, men ikke naturligvis sier. Så nå kan dere dele deres tanker. Hva er det som gjør at dere opplever oss som masete?

Håper noen har lyst til å stille min nysgjerrighet. Jeg skal ikke klage på svarene jeg får :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann

Har du kledd på ungene, husker du foreldremøtet i kveld, tok du ut oppvasken, hvorfor har du ikke brettet sammen klærene, du kan ikke kle ungene i de klærene der, når skal du legge over til vinterdekk, vi (mao du) må male huset til våren, vi (dvs du) må drenere hagen og ommøblere litt i bedene, du må ta fri fra jobb i morgen for å følge minsten til tannlegen osv. Legg så til at ALL informasjon skal komme over middagsbordet mens en er dritsliten etter jobb og prøver å gi ungene litt oppmerksomhet så har du en kvinne i et nøtteskall.

Om kvinner lærte seg å holde kjeft til en har fått roet hodet etter et lass med møter gjennom en lang arbeidsdag så hadde verden blitt ett lettere sted å leve. men det kan de jo ikke, for da må de jo si ting midt under siste livsviktige episode av frustrerte fruer...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg så til at ALL informasjon skal komme over middagsbordet mens en er dritsliten etter jobb og prøver å gi ungene litt oppmerksomhet så har du en kvinne i et nøtteskall.

Jada, jeg kjenner meg igjen. Akkurat der MÅ kvinnfolk bli bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Adam_*

Hun behandler meg som om jeg var hjelpesløs.

Arbeidsfordelingen totalt sett er fordelt på en måte som gjør at dette går fint, så her er det ikke mas. Men hun ordlegger seg på en måte som gjør at jeg irriterer meg. Jeg er stor gutt og klarer meg selv, selv om hun skal reise hjem til mor i helga. Da får jeg kåken for meg selv, men nå har hun bortimot drevet meg til vanvidd den siste uka med å forberede bortimot alt for meg mens hun er borte. Det er alt fra det jeg skal spise til hva jeg skal ha på meg om dagene. Og når jeg påpeker at jeg faktisk greide meg godt - også før hun kom inn i mitt liv - da blir hun sur. Resultatet blir at jeg vender det døve øret til og svarer i hytt og pine uten å ane hva hun snakker om.

Kunne det bare gå an å behandle meg som voksen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria
Jada, jeg kjenner meg igjen. Akkurat der MÅ jeg bli bedre!

Fixed.

[...]

Faren min har slike tendensar og. Når det gjelder stereotypiske manneting, så får eg ikkje sjansen til å prøve sjølv, då skal han forklare og legge ut om alt, samt vise meg kva eg skal gjere. Gjer eg feil første gongen, så skal han utgreie, sjølv om eg ser sjølv kva eg gjorde feil. Folk ser som regel kva dei gjer feil når det skjer ein gong. Om det skjer 20 gongar på rad, så er det meir sannsynleg at personen har misforstått noko. Faren min er litt sånn som han faren i reklamen som skal vise sonen korleis ein skal fylle bensin.

Så eg forstår ikkje korleis du orkar å ha ein partnar som behandlar deg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan mase mye om at mannen skal gjøre ting på den måten kvinnen mener er best. Feks stå over ham å dirrigere når han vasker, mase på at han skal gjennomføre ting før han i praksis har fått mulighet til å gjennomføre ting. Mase på mannen som om han var et lite barn som ikke kunne tenke selv og trengte veledning og råd i alt de gjorde.

Kvinner skal stille krav til at ting blir gjort, men å mase er ikke veien til å gjøre dette. Man kommer sammen frem til hvordan man vil ha ting, hvordan ting skal gjennomføres og når. Så kan begge ta seg av sine ting uten at den andre må mase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når mannfolket sitter på rævva i 3 timer (og ser tv eller er på dataen og gjør uviktige ting) etter du ber han gå ut med den overfylte bossbøtta, som er hans eneste oppgave i huset, da har man for pokker lov til å mase.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsfordelingen totalt sett er fordelt på en måte som gjør at dette går fint, så her er det ikke mas. Men hun ordlegger seg på en måte som gjør at jeg irriterer meg. Jeg er stor gutt og klarer meg selv, selv om hun skal reise hjem til mor i helga. Da får jeg kåken for meg selv, men nå har hun bortimot drevet meg til vanvidd den siste uka med å forberede bortimot alt for meg mens hun er borte. Det er alt fra det jeg skal spise til hva jeg skal ha på meg om dagene. Og når jeg påpeker at jeg faktisk greide meg godt - også før hun kom inn i mitt liv - da blir hun sur. Resultatet blir at jeg vender det døve øret til og svarer i hytt og pine uten å ane hva hun snakker om.

Kunne det bare gå an å behandle meg som voksen.

Kan du ikke bare for alvor si : slutt og behandle meg som jeg var tilbakestående?!... må vel være bedre det, enn at hun driver på sånn som hun gjør:p . du høres veldig stakkarslig ut når hun driver sånn:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om mannfolk vil at kvinner skal slutte og mase om det ene å det andre- kommer jo veldig ann på mannfolket å da:p . så kan vel dem samarbeide om oppgavene?

Og menn generelt som ikke vil ha masete kvinner reist til et anna land og finn en som du ikke skjønner hva sier.

Eller en hun tur på kondomeriet, og finne en ny kone?? som du kan putte under senga når du er lei!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kledd på ungene, husker du foreldremøtet i kveld, tok du ut oppvasken, hvorfor har du ikke brettet sammen klærene, du kan ikke kle ungene i de klærene der, når skal du legge over til vinterdekk, vi (mao du) må male huset til våren, vi (dvs du) må drenere hagen og ommøblere litt i bedene, du må ta fri fra jobb i morgen for å følge minsten til tannlegen osv. Legg så til at ALL informasjon skal komme over middagsbordet mens en er dritsliten etter jobb og prøver å gi ungene litt oppmerksomhet så har du en kvinne i et nøtteskall.

Jeg hadde gitt mye for å slippe å mase om at samboeren min skulle gjøre helt enkle ting i hverdagen som de du nevner.

Han har blitt flinkere, og er verdens beste kjæreste(høyst objektivt selvsagt) ellers, men noen menn oppfører seg som uansvarlige drittunger til de blir 40, og da er det ikke lett å skulle dele en hverdag med hus og hjem, jobb og studier, og i mange tilfeller barn med de.

Samboer kommer f.eks. ikke på å tenke på at noe må være til middag før kl. 9 når han er kjempesulten. Jeg vet det fordi jeg har testet å ikke mase, og se hvor lang tid det går før han klarer å ta initiativ til noe selv. Og så klager han på at vi spiser for ofte sent! :skratte:

Siden jeg ikke gidder å gjøre alt som må gjøres selv, må jeg mase, for dere er så tiltaksløse! ;)

Jeg hadde foretrukket å slippe å mase, at en mann bare kunne se hva som måtte gjøres og gjøre det, for det er faktisk ganske slitsomt å være den eneste voksne i forholdet, og den som har ansvaret for alt...

En mann: Det er så mye snø ute!

Jeg: Ja, du kan jo gå å måke?

Mann: Jeg har ingen jakke!

Jeg: Den svarte?

Mann: Ja...men jeg har ingen spade!

Jeg: I skjulet...

Altså, når dere ikke klarer å kle på dere en gang så føles det som å ha barn av og til.... :fnise:

Når mannen er enig i at noe må gjøres, hvorfor går dere ikke bare å gjør det? Noen menn er så passive..sikkert fordi mamma har gjort alt for de! :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Vel... Jeg begynte samlivet med mor til mine barn med entusiasme og masse intiativ. Etter hvert forsvant det helt og hun måtte mase på meg for den minste ting. Hvorfor gikk det slik? Jo, fordi uansett hva jeg gjorde så var det aldri godt nok. Han jeg opp klær så hang de feil, brettet jeg sammen klær var de brettet sammen feil, vasket jeg klær så var de vasket feil, lagde jeg mat så var den laget feil, klippet jeg plenen så klippet jeg den feil, kledde jeg på ungene så fikk de andre klær på seg, handlet jeg mat så handlet jeg alltid feil. Til slutt gadd jeg ikke mer, og til slutt gadd jeg ikke mer av henne heller.

Kort oppsummert, kvinner må se til å la menn være selvstendige individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*
Og om mannfolk vil at kvinner skal slutte og mase om det ene å det andre- kommer jo veldig ann på mannfolket å da:p . så kan vel dem samarbeide om oppgavene?

Enig, men av en eller annen grunn tror mange kvinner at de vet hvordan ting skal gjøres i ethvert tilfelle og uansett hva det dreier seg om. Det er patetisk, og jeg er heldigvis en mann som setter skapet der det skal stå. Om hun gneldrer, får hun svar på tiltale, bedrer det seg ikke avslutter jeg forholdet.

Og menn generelt som ikke vil ha masete kvinner reist til et anna land og finn en som du ikke skjønner hva sier.

Saklig. Not. Nå er det faktisk mange ikke-vestlige kvinner som er svært gode i engelsk, og som man kan ha et mye bedre forhold til enn ureflekterte Norske kvinner.

Eller en hun tur på kondomeriet, og finne en ny kone?? som du kan putte under senga når du er lei!!!!!!!!!!!!!!

Ennå mer saklig :popcorn: ... Det er vel enklere å slenge dritt når du har har gått tom for argumenter tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg begynte samlivet med mor til mine barn med entusiasme og masse intiativ. Etter hvert forsvant det helt og hun måtte mase på meg for den minste ting. Hvorfor gikk det slik? Jo, fordi uansett hva jeg gjorde så var det aldri godt nok. Han jeg opp klær så hang de feil, brettet jeg sammen klær var de brettet sammen feil, vasket jeg klær så var de vasket feil, lagde jeg mat så var den laget feil, klippet jeg plenen så klippet jeg den feil, kledde jeg på ungene så fikk de andre klær på seg, handlet jeg mat så handlet jeg alltid feil. Til slutt gadd jeg ikke mer, og til slutt gadd jeg ikke mer av henne heller.

Ser den..tror ikke jeg pirker noe særlig på det som min samboer gjør, men så er jeg ikke noe husarbeid-fantom jeg heller...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Hadde jeg ikke visst bedre, så ville jeg trodd at det var moren min du hadde truffet på. :gjeiper:

Jeg klager og maser når samboeren ikke gidder å gjøre sin del av husarbeidet. Hvordan og når dette blir gjort (med mindre det tar flere dager), legger ikke jeg meg borti så lenge det blir gjort. Men jeg synes ikke det er rettferdig at det skal falle på meg kun fordi han er lat.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror menn blir kåte av at kjerringer maser på de som om de var mødrene deres. Hvem liker vel ikke at kjerringa sier " ja, kom med den lille tisse-tissen din nå gutten min, jaa så flink". Osv!

thohohoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer kommer f.eks. ikke på å tenke på at noe må være til middag før kl. 9 når han er kjempesulten. Jeg vet det fordi jeg har testet å ikke mase, og se hvor lang tid det går før han klarer å ta initiativ til noe selv. Og så klager han på at vi spiser for ofte sent! :skratte:

Sånn er min også :ler: Han er faktisk helt elendig på alt som har med matrutiner å gjøre, og har ikke vett på å lage kaffe til oss om morgenen i helgene heller, selv om han gjerne vil ha når jeg først ordner det. Han finnes ikke kresen eller kravstor og forventer selvsagt ikke at jeg ordner noe, noe som på en måte er fint, men det hadde vært greit om han var en sånn en som kjente lysten på helgefrokost eller middag han også.

Jeg maser imidlertid ikke om dette. Det hender nok jeg maser om husarbeid og om han har noen framtidsplaner i hodet :) Og for få presset ut av ham om han har avtalt at vi skal hit og dit (besøk til svigers o.l). Jeg maser ikke på hvordan han gjør ting (han er mye grundigere enn meg også), bare på at han skal gjøre ting i det hele tatt - men egentlig har han blitt lett å be. Vi har hatt ujevn fordeling av husarbeid fordi jeg har vært mye hjemme, men framover blir det annerledes og da er jeg spent på om vi greier å lage rutiner som fungerer. Som sagt er ikke rutiner hans sterke side, om det i det hele tatt er en side han har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Når jeg har fri. Tar jeg datteren min om morgenen skifter bleie på henne og lager frokost til min kjære som enda sover. Vekker henne med et kyss. Mens hun spiser frokost går jeg ut og skraper bilen for is og starter den sånn at bilen er varm til hun kjører av sted. Så triller jeg datter mi i barnehagen, vasker klær, tømmer søppel,maler eventuelt alt som må gjøres hjemme. Henter datter mi og leker meg sammen med henne før middagen står for tur. Når hun kommer hjem vil jeg høre hvordan dagen hennes har vært. Tar av meg kvelds stelle til datter mi, ser så litt tv eller så koser vi oss i sofaen med kyss og stryk ;) Så reiser jeg på jobb i 29 dager da gråter hun litt, men noe må vi jo ofre av hverandre. Alt jeg bryr meg om er at jeg vet hun gjør alt dette jeg har beskrevet når jeg er om bord på båten og venter på meg der hjemme og at datter mi har det trykt. Har aldri mast på meg så jeg har vel funnet drømme dama ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor kvinner gjør dette. Jeg maser ikke sånn på typen min. Han er da smart og oppegående nok til å vite hva som trengs å gjøres, og hvordan han skal gjøre det uten at jeg må si det heletiden. Og om det er noe som ikke blir gjort, no stress, da gjør jeg det. Jeg forventer ikke at han skal gjøre alt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

Det jeg tar som masing er når alt skal skje på hennes timeplan. Damer har en tendens til å behandle menn som om de er tilbakestående barn, bare fordi mennene ikke gjør det de blir bedt om akkurat der og da, men litt senere. Det gjør vel ikke noe om man venter 30min (for eksempel for å se ferdig et tv-program) med å ta ut søpla? Eller vente til det har gitt seg med så snø så mye før man måker snøen, sånn at man slipper å måke igjen om 5 timer?

Og særlig det der med at jeg MÅ støvsuge når jeg ikke ser at det er støvete! Det er masing! Og når jeg da endelig har støvsugd, nei da har jeg ikke gjort det godt nok. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å støvsuge dårlig når jeg ikke så noe støv til å begynne med :sukk:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Hadde det ikkje vore for at eg er så inn i hampen forelska i ein annan, så kunne du og eg blitt eit drømmepar trur eg, BM. :-) Eg var gift i mange år, og var det ein ting det ekteskapet IKKJE rauk på grunn av, så var det mi masing. Eg vil gjerne ha klare avtalar, og eg har mine ting som eg likar å ordne med, og så fordeler vi resten av oppgåvene etter vårt felles beste skjønn. Er det ting ingen vil gjere (som f.eks. å vaske golv og slikt...) leiger vi inn nokon til å gjere det.

Men eg har valt menn med omhu. Menn som er late av legning har eg styrt unna. Det merker ein faktisk veldig fort. Sjølv i forelskelsens rus skin det igjennom om dei vil gjere ein innsats eller ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...