Gå til innhold

Spysyka?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er fler enn meg der ute som lider av samme fobi som meg. Men jeg har en ekstrem fobi for oppkast.

Emetofobi om noen er kjent med ordet.

Mitt spørsmål nå er ;

Lillebroren min begynte å kaste opp i kveld, og har kraftig diarè.

Jeg har vært i samme rom med han i hele dag, for vi bor jo trossalt i samme hus.

Vil jeg få omgangssyken jeg også?

Jeg trenger virkelig noen beroligende ord.

Kanskje det faktisk er noen der ute som har det på samme måte som meg

Hjertet mitt slår, og jeg kjenner virkelig på angsten.

Brekningslydene tar virkelig knekken på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Jeg har mange ganger vært i samme rom med en med omgangssyke uten å få det selv, så det går fint an. Det viktigste du kan gjøre for å hindre smitte er å være nøye med håndvaskingen.

Håper det går bra med deg, og god bedring til lillebroren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett
Du vet ikke om det smitter gjennom lufta da?

Liksom, puste sammen luften som personen i samme rom som deg?

Nei, de vanlige omgangssykene smitter ikke i luft, men norovirus (som er ganske vanlig på denne tiden) KAN smitte dersom du er tilstede når han kaster opp eller like etterpå i samme rom (dråpesmitte).

Jeg har til og med tørket opp spy etter en som var smittet med norovirus uten å få det selv, så det går sikkert bra skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de vanlige omgangssykene smitter ikke i luft, men norovirus (som er ganske vanlig på denne tiden) KAN smitte dersom du er tilstede når han kaster opp eller like etterpå i samme rom (dråpesmitte).

Jeg har til og med tørket opp spy etter en som var smittet med norovirus uten å få det selv, så det går sikkert bra skal du se :)

Tusen takk for svar.

Gjør meg iallefall mer rolig når du sier du har vasket spy til noen med norovirus uten å bli syk.

Klarte meg i fjor når hele familien lå med omgangssyke, så håper jeg klarer meg i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ekstrem oppkastfobi jeg også.

Om noen kaster opp i samme rom som meg, så besvimer jeg...

Men jeg fikk omgangssyken for et par uker siden, og kastet opp som bare rakkern...

Og det gikk faktisk bra.

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle overleve det, men det var ikke så ille som jeg hadde trodd...

Jeg tror det viktigste du kan gjøre er å bare prøve å slappe av når angsten melder seg, pust ut og prøv å tenke på noe annet.

Sett på musikk, så du slipper å høre brekningslydene...

Håper lillebroren din snart blir frisk, og at du slipper å bli syk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...