Neytiri Skrevet 16. oktober 2010 #601 Del Skrevet 16. oktober 2010 Kremt, og hvor tidlig begynte du å drikke i går? Tenkte jeg skulle ikke kommentere det før du s¨å det.) tihiii ble jo bare en øl og så følte jeg meg full Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #602 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Bringebærbladkapsler??? --- Jeg har ikke helt skjønt greia med de Lamazelekene? --- Gleder meg til eplemuffinsoppskrift!! Og det krydderet du snakket om - hvor har du fått tak i det? Prøvde å google det og, men da fikk jeg ikke noe treff gitt... Jeg prøver det meste nå Jordnøttolje downstairs, akupunktur og bringebærblader + kniping. Håper å slippe sprekkings Vet ikke om det er noe spesielt med lekene egentlig.. De er bare veldig fine! Og så var det noen eBay-ere her inne som fikk meg hooked! Dere vet hvem dere er.. Det er nok ganske mye billigere der ja! I alle fall halv pris tror jeg. OPPSKRIFT! (jeg gjorde litt feil og trikset litt med ingrediensene i tillegg så her er hva jeg gjorde. Noe preget av å være preggis ) Ingredienser: 4-5 epler, delt i småbiter 200 g margarin eller smør 2 1/2 dl sukker 3 egg 2 dl hvetemel 1/2 dl hvetekli 1/2 dl havrekli 1 dl havre og rugblanding 1 ts bakepulver 1 dl fløte eller melk 2 ts vaniljesukker Litt sitronsaft Pekannøtter, hakket Til toppen: Eplekakekrydder fra Granitt Fremgangsmåte: Rør eggedosis (smak på eggedosisen). Smelt smøret. Rør inn smøret (smak på blandingen, mmMMmmm!). Bland inn mel, melk, bakepulver og vaniljesukker, sitron og rør til deigen er jevn. Fyll røren i formen. Skjær eplene i biter. Ha hakkede nøtter og eplebiter i røra + en dasj eplekakekrydder. Hell i muffinsformer og strø litt krydder på toppen. Stek midt i ovnen i ca 25-30 (?) min ved 175 grader. Neste gang skal jeg ha litt natron i for at de skal reise seg litt mer.. Granitt er en svensk interiør/ting og tang-butikk som ligger på Grunerløkka. Jeg vet ikke om det er flere av den i byen.. http://www.granit.se/?id=241&item=10 Kanskje krydderet kan bestilles? Remind me før treffet så kan jeg ta med en boks om du vil ha! må le igjen....rakk aldri kjøpe kapslene jeg hmmm trodde du var 40 uker i dag, men er jammen meg 6 dager til Ser som en gærning på telefonen min i disse dager......... småivrig...naaaa Hold your horses her! Det er 6 dager igjen ja + de to eller tre vi får uttdelt i norge på toppen av 40 uker Neste søndag er due-date! Godt å høre at du er en ivrig sladris! Håper jeg har noe å sladre om innen ikke aaalt for lenge! Ha en fin lørdag Samme til deg! Endret 16. oktober 2010 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #603 Del Skrevet 16. oktober 2010 ble jo bare en øl og så følte jeg meg full Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 16. oktober 2010 #604 Del Skrevet 16. oktober 2010 Cypress: Lamazeleker er leker som stimulerer til utvikling gjennom å bruke sansene til babyen, hørsel, føle og se disse er de viktigste sansene en baby har og danner grunnlaget for stimulering senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. oktober 2010 #605 Del Skrevet 16. oktober 2010 Hold your horses her! Det er 6 dager igjen ja + de to eller tre vi får uttdelt i norge på toppen av 40 uker Neste søndag er due-date! Godt å høre at du er en ivrig sladris! Håper jeg har noe å sladre om innen ikke aaalt for lenge! ivrig ja.....herrigud er vel bare norge som har de dumme+2 dagene..ikke engang her i sverige dem har det Og jeg var ikke full altså, bare føltes sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #606 Del Skrevet 16. oktober 2010 Dvs jeg har termin på fredag om jeg reiser over grensa! Være forsiktig med grensehandel i helga da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. oktober 2010 #607 Del Skrevet 16. oktober 2010 Dvs jeg har termin på fredag om jeg reiser over grensa! Være forsiktig med grensehandel i helga da.. NEMLIG!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 16. oktober 2010 #608 Del Skrevet 16. oktober 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 16. oktober 2010 #609 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Herlig at smaking underveis er en del av oppskriften.. På nettsiden står det kun butikken i Thorvald Meyersgate oppført. Går du uansett forbi der? Kjente jeg ble veldig interessert i det krydderet!! Men herregud, jeg må jo klare å reise dit selv altså, jeg bor jo i byen, bare på andre siden! Endret 16. oktober 2010 av cypress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #610 Del Skrevet 16. oktober 2010 Viktig med smaking! Jeg bor like i nærheten av Granitt, i tillegg til å ha et lite lager i skapet, så det er overhode ikke noe stress Bare å si i fra! Med forbehold om at jeg muligens (men trolig ikke) blir opptatt før den tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #611 Del Skrevet 18. oktober 2010 For en rar natt.. Sov dårlig og har hatt noen nye rare vondter.. Bare milde, men tenker det kan være modningen jeg kjenner. Nå får jeg litt sånne milde menssmerter selv om jeg ikke har kynnere. Ubehagelig.. men ikke vondt liksom. Og så stikker det av og til i symfyseområdet og på utsiden av underlivet på en måte :klø: Vi gikk tur i går (følte som to mil men var nok bare noen km ) så mulig det er derfor jeg var litt øm her og der. I tillegg legger lillegutt seg UNDER ribbeina på ene siden :dåne: Må snu meg og flytte han når det lyner til. Lurer på om vi kommer til å få norges lengste baby? :klø: Enten det eller så strekker han seg så lang han er. Har hørt at mange går i ukesvis med disse tingene så jeg tror nok ikke det skjer noe på en stund! Utfloden min har aldri vært så fin og ren... Er tilbake til der jeg var i starten av svangerskapet da jeg alltid sjekket papiret etter å ha tisset Nå VIL jeg se litt rosafarge i motsetning til da! Merker jeg er litt spent hver kveld nå.. Aner jo ikke når det skjer, men tenker at man kanskje kjenner litt i forkant..? :klø: Og så tenker jeg en del på hvordan jeg blir etter fødsel.. Jeg har ikke blitt veid på lenge, men tipper jeg har gått opp rundt 16 kg.. Alle sier at jeg bare har lagt på meg på magen, men det stemmer definitivt ikke. Lårene mine møtes ganske bra på toppen.. Det gjorde de ikke før Ser at ammereservene på hoftene er på plass, og er generellt rundere i alle kantene. I tillegg har jeg nå bh-str 70 H og det føles som de veier et tonn. JEG føles som jeg veier et tonn! Jeg har ikke vært helsefrik den siste måndene akkurat.. Jeg som vanligvis har et veldig sunt kosthold har blitt sukkerfrelst! Vet at jeg har en del vann i kroppen og, så håååper at det er med på å gjør meg så rund i kantene nå. teit å tenke så mye på det, men jeg har alltid vært naturlig tynn. Men siste to årene før jeg ble gravid gikk jeg opp 3-4 kilo, som egentlig bare var bra!, men det er jo snart 16 kg siden.. Ja ja.. jeg har en sprellemann i magen!! Vi skal nok trille til mamma blir blå i ansiktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. oktober 2010 #612 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hehe.. det er så trivelig å lese inne hos deg Tror ikke du trenger å bekymre deg for de 16 kg'ene. De kommer til å renne av under amminengen Gleder meg til jeg skal bruke H-cup i bh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 18. oktober 2010 #613 Del Skrevet 18. oktober 2010 Høres akkurat ut som meg på slutten det der Man leter og leter etter tegn på at det skal starte. Hos meg gikk slimproppen noen dager før. Først bare seigt slim, og deretter med blod i. Ble superskuffet da jeg var på overtidskontroll og det var helt lukket. Men litt røsking var det som skulle til, og morgenen etter hadde jeg 2 cm åpning og svake rier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #614 Del Skrevet 18. oktober 2010 Håper du har rett LineG! Jeg hadde aldri i mine villeste fantasier trodd jeg skulle få sånne bokstaver i bh'n! Pupper under armene :dåne: Blir "arti" når melka kommer.. Siden jeg håper noen av kiloene er vann kan det vel tenkes det er noe vann der og. Ut med vannet, inn med melka! Jeg husker godt at du (vi) ventet sånn Pupsilure!! Og jeg har sett for meg nå at det blir omrent sånn her og.. Jeg som en stund trodde han skulle komme tidlig I morra går første tippedato. Din til og med 21 hadde passet fint! Da hadde jeg fått meg med modningsakupunkturtime nr 3. Men, egentlig har jeg ikke hastverk enda.. Det går jo stort sett greit og jeg koser meg hjemme med meg selv. Men gleder meg til å bli lettere, kjenne fingrene, MØTE LILLEGUTT!! og komme videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 18. oktober 2010 #615 Del Skrevet 18. oktober 2010 Er alltid så gøy å lese hos deg...du skriver så morsomt...lever meg in i vondtene dine nå 70 rundt er jo lite da, sikker du ikke har silikon hihihi om du ikke føder neste 2 dagene så gleder jeg meg å møte deg ohhh glemmer nesten: " kom deg ut lille Bolla, mamma og pabba og alle KG damene venter spent for deg " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #616 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ok, her kommer et magebilde uke 39. Sjekk hånda! KLUBBE! Har studert bildene og magen har ikke sunket så veldig.. Marginalt i alle fall. Og her er strikkejakken mamma har laget :rødme: Skikkelig søt synes jeg. Men strikk i ermene så den lett kan brettes opp og ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 18. oktober 2010 #617 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ooooh! Her er det spennende Her vil jeg følge med! Om jeg får lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 18. oktober 2010 #618 Del Skrevet 18. oktober 2010 Så fin mage :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #619 Del Skrevet 18. oktober 2010 Så hyggelig at dere trives her inne (når jeg ikke har syteperioder ) Gleder meg til å møte deg og Neytiri! Og gleder meg til å se de små søte dere skal ha med dere.. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #620 Del Skrevet 18. oktober 2010 Ooooh! Her er det spennende Her vil jeg følge med! Om jeg får lov? Selvfølgelig får du det!! Velkommen! Bare å melde seg på tippelista og Mitt heteste tips er.. juletider! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå