Gå til innhold

Siebaeos sammensurium

siebaeo

Anbefalte innlegg

Kort innom siden jeg er mutters alene :sjenert: HELT alene!! oioioi, det er rart.. Nesten så jeg er litt nervøs for å legge meg.. Nå HÅPER jeg at jeg får sove godt når jeg for første gang på omtrent ett år har muligheten :pls:

I dag har jeg montert en garderobe! :trene: Og vært hos PT på treninga. Jeg er så støl allerede så jeg tenker med gru på hvordan jeg får det i morra og dagen etter :haar: Men det er deilig! Og jeg tror nok amminga er helt på tampen nå så da må jeg passe vekta litt her.. Det passet jo fint at kjære trengte kake til jobben og det ble alt for mange cup cakes som jeg må spise opp helt selv! :lol:

Ellers har jeg fått en kjempefin plass på jobb i våre nye lokaler og morsomme prosjekter å jobbe med! Det er deilig å kjenne at livet utenfor permbobla er fint :) Satt på trikken og syntes det var litt stas å være på vei til jobb som alle de andre. Tipper DEN kommer til å gå over relativt raskt :ler: Jeg har aldri vært noen morgenfugl..

Nei, nå må jeg jo benytte sjansen å få en god natts søvn! Sov godt mine kjære! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig å høre fra deg igjen :klem:

Håper du har sovet heeele natta ;)

Det med første ordet var litt flytende for oss også, jeg vet fortsatt ikke om han egentlig har sagt noe :vetikke: Veldig usikker på om han mener det han sier. Han sier egentlig ikke mamma. Men har laget "mamama"-lyder fra han var 7 mnd eller noe. Han sier "der" og peker på ting. Og han sier "oj", og innimellom "hei". Har også hørt "hadet" når han lokker igjen porten på lekegrinda. Men hva som var hans første ord er jeg veldig usikker på, og ikke minst NÅR det var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honning! :klem: DET var lenge siden! Så hyggelig at du er tilbake! Jeg skal nok ikke forsvinne helt. Det er jo det beste stedet å ventilere på føler jeg, i tillegg til alle de hyggelie folkene jeg har blitt kjent med her. Gleder meg til å høre mer om hvordan det går med deg og lillegutt!

Og JA, jeg ble så glad for at han har gått før jeg er borte hele tiden. Jeg var ganske sikker på at jeg skulle gå glipp av det.

Bolla begynner i bhg i desember tror jeg. Han har plass i fra da i alle fall. Jeg jobbet annenhver dag forrige uke (og har hatt perm i dag og i går) så jeg har ikke følt helt på savnet enda. Men jeg tenker det kommer snart... Huff, det gruer jeg meg til. I dag har jeg min første natt alene uten lille bollen min. Hjælp.. Jeg ser dem ikke før om to dager og det er litt rart! Men på tide.. Jeg skal jo få sove UFORSTYRRET i to netter!!! :daane: Han gråt litt da de dro og da var det vanskelig å ikke felle en tåre selv.. Men jeg vet jo at han har det helt topp med pappaen sin og besteforeldre.

Hei igjen!

Med meg og lillegutt går det bare bra. Jeg har vært innom og skrevet litt i både dagboka mi og bloggen min de siste dagene og prøvt å oppdatere litt på livet mitt der, så du må gjerne titte innom;)

Det høres veldig bra ut med en sånn rolig start, og slippe å gå fra å være hjemme i et år, til å jobbe fullt. Så rart det er med første natta uten bollen din da. Men veldig deilig å få sove uforstyrret!! Vi har faktisk hatt barnevakt flere ganger med lillegutt på overnatting hos svigers, og jeg syns faktisk at det er herlig. Men mer enn ei natt har jeg ikke vært med på :)

Ha ei fin helg videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hallooo :)

Passe på p skrive litt når jeg sitter på trikken. Nå var der leeenge siden sist!

:klem: Pusilure og Honning :klem:

Pupsi, skal vi avtale en kakedag eller? :) Det nærmer seg ettårsdag her! :daane:

Honning - jeg må komme ogbesøke boka di! :jepp: Detvar ganske deilig å sove alene ja. Selv om jeg våknet litt innimellom av ren vane sikkert ;) Men sååå godt å se lillegull igjen!! Fikk laaang kos og våte deilige kyss :rodmer:

På jobb går det veldig bra om dagen. Føler meg litt treig til å starte med. Men så og si alle oppgaver er morsomme! Skikkelig opptur! :) Bolla og permpappaen koser seg veldig. Og kjære har omsider skjønt fullt ut hvor opptatt man blir av å passe barn hele dagen og hvor trøtt man blir av å ha "nattevakt".. :fnise: Det står litt på hodet hjemme men det bryr jeg meg ikke om. Litt rot tåler vi!

I dag skal vi på date! :hjerte: Bestevenninna mi skal være barnevakt og insisterte på å ta legging så vi skulle rekke å spise ute før kinoen. Utrolig kult gjort av henne!! :rodmer: Vi trenger en date nå for kjærstefølelsen må få et boost.. Vi er litt for mye samarbeidspartnere om dagen, og litt for lite romantikk kan du si..

Og Bolla har nå knekt gå-koden helt :) Stabber rundt og er kjempestolt :fnise: Han fikk låne et par sko og da gikk det plutselig så mye lettere! Sånå må vi ut og kjøpe sko.

Shit, jeg glemte å stemple trikkekort :haar: Typisk om det er kontroll i dag :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med date da :rodmer: Snill, og tøff venninne du har ;)

Når er bursdagen hans igjen? Og når passer det for deg å møtes for å bake? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa! :) Kjempesnill venninne! Og det gikk kjempefint og vi storkoste oss på date :rodmer: Indisk, innom en bar og så på kino.

Bursdag er 9 nov. Men vi har ikke helt funnet ut av feiring og sånn helt enda. Jeg skal sjekke kalenderen! Når passer det for deg? :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan helgen 5/6 november :) Pynten holder seg godt, så går fint å lage den en stund før. Gleder meg jeg også! Er gøy å lage pynt sammen med noen. Pingu :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kan da jeg også! Må sjekke litt bare. :) Pingu! :rodmer: Tenkt at det snart er ett år siden han kom til oss! Ikke Pingu altså.. han kom for noen mnd siden. - siden Bolla kom til oss! :ler:

:rodmer: Sitter og leser litt i boka mi fra tidlig i permen.. Herlighet så fint det var! :grine::rodmer: For en tid! Jeg er velidg fornøyd med å være jeg er nå altså. Men herlighet så heldig man har vært.. :hjerte: Og jeg har kost meg sånn her inne også!

Nei nå må jeg nesten komme meg i seng.. trøtt og sentimental :fnise::klem: til de som måtte komme innom her i mitt nesten forlatte dagbokhus.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker akkurat det samme som deg :yvonne: Det er helt fantastisk å få lov til å bli mor til sånne vakre små skapninger. Og tiden har gått fort, rart å se at de vokser og utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dabokhuset er ikke helt forlatt. Er innom og leser selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen kommentarer om dagen :klemmer:

Så fint at du trives i jobben med nye og spennende oppgaver :jepp: Jeg synes det er kjempedeilig at M er eldre, selv om det var jo var koselig da hun var mindre, men nå er alt så mye enklere synes jeg.

Håper på bilder av 1-årskake på fb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Innom og leser litt :goodbye:

Godt å høre at du syns det var godt å være tilbake på jobb :)

Håper også på bursdagskakebilde på FB, jeg driver å planlegger bursdagskake til J jeg også, men klarer ikke å bestemme meg, så det blir nok en kake med aaaaltfor mye pynt tenker jeg bare for å få med litt av alt :fnise:

Ha en fin mandag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pupsilure, Becky og Jesse! :klem:

Godt å "se" dere! Gleder meg sånn til kakepyntlaging! :hoppe: Når skal jeg komme Pupsilure? Må innom hos deg og sjekke.. ;) Kommer det flere? Bilder skal komme i det hemmelige kakealbumet mitt! :fnise: Jesse, hvordan går det i din nye hjemby?

Jeg trives fortsatt veldig på jobb. Men nå har realiteten slått meg litt mer.. Det er lang vei og lange dager! Får ikke sett Bolla så mye akkurat.. :( Det er jo ganske tungt innimellom. Spes om jeg skal noe på kvelden, da blir det som oftest bare å snu i døra. Og sånn sett bedre å jobbe en time ekstra og bli i byen. Jeg må finne en løsning på dette.. Mulig jeg må gå ned i stillingsprosent for å få en litt mer fleksibel hverdag.. litt nedstemt om dagen.. Liten høstdepresjon kanskje..?

Ellers så trives gutta godt hjemme og går på turer og koser seg. :hjerte: Bolla møter meg i gangen leende og smilende mens han stabber så fort han kan mot meg :rodmer: Han er så fin.. Babler hele tiden. Thui-thui og do-do-do betyr ett eller annet :fnise: I morra skal de på tv-opptak! Så kanskje dere får se dem på tv. Skal si fra når det blir :hoppe: Jesse, vår felles bekjente skal også være med! :)

Nå drømmer jeg om kaffen jeg skal ha på jobb.. Og håper jeg i dag skal klare å være effektiv.. Tankene springer hele tiden! Så vanskelig å fokusere.. Jeg lurer faktisk på om jeg kan være litt nettavhengig. :-/ Må ha sporadisk innput hele tiden og klarer ikke fokusere så lenge. Vi har tenkt å ha nettforbud på kveldstid.. Deler av tiden i alle fall.

Håper dere får en fin dag jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ikkeno gøy å være nedstemt :(:klem: Men er nok lurt å erkjenne det istsden for å bare fortrenge det. På den måten er det lettere å bli bedre. Har moren noen gode råd kanskje? Hvor lenge varte forresten følelsen om at det var gøy å sitte på trikken/t-banen (?) og føle seg som en del av samfunnet igjen? :fnise: Jeg begynner på jobb tirsdag om en uke. Er litt redd for å bli for sliten, slik at jeg ikke har overskudd til M. Heldigvis blir det en myk overgang ved at mannen er hjemme. Hadde vært verre om hun skulle rett i barnehagen. Blir jeg som må levere/hente siden mannen pendler.

Mannne har ihvertfall internettavhengighet ;) Han sier det er måten han slapper av på. Sånn som jeg har med tv'en, men kan godt si at jeg er litt avhengig av tv. Rett og slett for å slappe av.

Nei, disse gutta er heldige. Får sjarmøretappen mot slutten ;) Håper du får en fin dag på jobb og at kaffen smakte :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder skal komme i det hemmelige kakealbumet mitt! :fnise: Jesse, hvordan går det i din nye hjemby?

Ellers så trives gutta godt hjemme og går på turer og koser seg. :hjerte: Bolla møter meg i gangen leende og smilende mens han stabber så fort han kan mot meg :rodmer: Han er så fin.. Babler hele tiden. Thui-thui og do-do-do betyr ett eller annet :fnise: I morra skal de på tv-opptak! Så kanskje dere får se dem på tv. Skal si fra når det blir :hoppe: Jesse, vår felles bekjente skal også være med! :)

Nå drømmer jeg om kaffen jeg skal ha på jobb.. Og håper jeg i dag skal klare å være effektiv.. Tankene springer hele tiden! Så vanskelig å fokusere.. Jeg lurer faktisk på om jeg kan være litt nettavhengig. :-/ Må ha sporadisk innput hele tiden og klarer ikke fokusere så lenge. Vi har tenkt å ha nettforbud på kveldstid.. Deler av tiden i alle fall.

Gleder meg til å se kakebilde :jepp:

Det går fint her, men har vært en tøff start..Men jeg begynner å føle meg hjemme nå :)

Oj, så spennende med tv-opptak, hva slags program er det?

Du er nok ikke den eneste som er nettavhengig i tilfelle..:sjenert: Satt og tenkte på det isted, at det er faktisk litt skremmende hvor ofte jeg er innom for å sjekke alt mulig.. Nettforbud på kveldstid hørtes fornuftig ut :jepp:

Det var så fine bilder du hadde lagt ut på face, Bolla har blitt så stor! Skikkelig kjekkas er han :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Jeg forstår deg veldig godt! Jeg har jo vært i jobb i tre måneder nå og har landa skikkelig, altså. Det er ganske tøft nå som begge er i jobb og vi skal rekke barnehage og lufting av hund oppå reisevei og i det hele tatt. Så jeg forstår at du har møtt realiteten, jeg tror det er ganske vanlig å få en sånn vekker. Det er ikke mye tid man får med barnet nei, jeg også forsøker å finne en balanse jeg kan leve med. For meg er en av konsekvensene å ikke gjøre så mye på kveldstid, så alenetiden prioriteres ned akkurat nå.

Håper dere får det morsomt med kakepynting. Jeg kan ikke komme på hva jeg skal med kakepynt egentlig, så jeg kommer nok ikke :fnise:

Og så flink Bolla er da :) Herlig at han går allerede!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ikkeno gøy å være nedstemt :(:klem: Men er nok lurt å erkjenne det istsden for å bare fortrenge det. På den måten er det lettere å bli bedre. Har moren noen gode råd kanskje? Hvor lenge varte forresten følelsen om at det var gøy å sitte på trikken/t-banen (?) og føle seg som en del av samfunnet igjen? :fnise: Jeg begynner på jobb tirsdag om en uke. Er litt redd for å bli for sliten, slik at jeg ikke har overskudd til M. Heldigvis blir det en myk overgang ved at mannen er hjemme. Hadde vært verre om hun skulle rett i barnehagen. Blir jeg som må levere/hente siden mannen pendler.

Mannne har ihvertfall internettavhengighet ;) Han sier det er måten han slapper av på. Sånn som jeg har med tv'en, men kan godt si at jeg er litt avhengig av tv. Rett og slett for å slappe av.

Nei, disse gutta er heldige. Får sjarmøretappen mot slutten ;) Håper du får en fin dag på jobb og at kaffen smakte :klemmer:

Hei Becky! :) Jeg sitter på trikken og skriver. Tok en lang morgen for å være sammen med Bolla siden jeg erborte tre kvelder denne uka.

:fnise: selve trikkefascinasjonen har gått ganske fort over. Men det er fortsatt deilig å være i drift synes jeg! Jeg ville ikke vært hjemmeværende for å si det sånn :haar: Men kortere vei hjem og noen flere timer i døgnet hadde vært greit..

Jeg tror vi TROR vi slapper av med tv og nett, men hjernen jobber jo kontinuerlig med alle inntrykkene som vi bombarderes av. Spesielt på nett.

Fikk faktisk til å være effektiv (les. flink..) på jobb i går og da føles ting mye bedre! :)

:klem: til deg Becky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se kakebilde :jepp:

Det går fint her, men har vært en tøff start..Men jeg begynner å føle meg hjemme nå :)

Oj, så spennende med tv-opptak, hva slags program er det?

Du er nok ikke den eneste som er nettavhengig i tilfelle..:sjenert: Satt og tenkte på det isted, at det er faktisk litt skremmende hvor ofte jeg er innom for å sjekke alt mulig.. Nettforbud på kveldstid hørtes fornuftig ut :jepp:

Det var så fine bilder du hadde lagt ut på face, Bolla har blitt så stor! Skikkelig kjekkas er han :rodmer:

Kan tenke meg det er litt tøft å flytte så langt ja.. Vi vurderer jo det samme en gang i framtiden, så da kan jeg komme og besøke deg! Det blir jo i samme området :jepp:

Jeg sender PM om tvprpgram :fnise:

Bolla er superpen synes jeg :rodmer: Jeg er jo mora så jeg synes selvfølgelig det! :fnise: Det begynner å bli en gutt og ikke en baby lenger.. Flott og litt rart samtidig.

Ha en fin dag Jesse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Jeg forstår deg veldig godt! Jeg har jo vært i jobb i tre måneder nå og har landa skikkelig, altså. Det er ganske tøft nå som begge er i jobb og vi skal rekke barnehage og lufting av hund oppå reisevei og i det hele tatt. Så jeg forstår at du har møtt realiteten, jeg tror det er ganske vanlig å få en sånn vekker. Det er ikke mye tid man får med barnet nei, jeg også forsøker å finne en balanse jeg kan leve med. For meg er en av konsekvensene å ikke gjøre så mye på kveldstid, så alenetiden prioriteres ned akkurat nå.

Håper dere får det morsomt med kakepynting. Jeg kan ikke komme på hva jeg skal med kakepynt egentlig, så jeg kommer nok ikke :fnise:

Og så flink Bolla er da :) Herlig at han går allerede!

Ja det er alt for mye å rekke på alt for kort tid! Hva gjør man om man har flere barn ? :daane: Trives du på jobb da? Det hjelper i alle fall.. :)

Du kan jo lage en hverdagskake! :fnise:

Nå må jeg av! Ha en fin dag Pusle! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...